مقایسه دناپلاس و شاهین، کدام خودرو بهتر است؟

 

مقایسه دناپلاس و شاهین، کدام خودرو بهتر است؟

 

در زمان خرید خودرو انتخاب بین گزینه‌های موجود یکی از کارهایی است که ناگزیر باید انجام دهیم. این انتخاب زمانی که دو خودرو از بسیاری جهات مطلوب باشند سخت خواهد بود. انتخاب بین دنا پلاس یا شاهین نیز از آن دست انتخاب‌های دشوار به شمار می‌رود. چرا که هر دو سدان ایرانی بین مصرف‌کنندگان محبوب هستند.

در زمان خرید خودرو انتخاب بین گزینه‌های موجود یکی از کارهایی است که ناگزیر باید انجام دهیم. این انتخاب زمانی که دو خودرو از بسیاری جهات مطلوب باشند سخت خواهد بود. انتخاب بین دنا پلاس یا شاهین نیز از آن دست انتخاب‌های دشوار به شمار می‌رود. چرا که هر دو سدان ایرانی بین مصرف‌کنندگان محبوب هستند.

مقایسه طراحی ظاهری دنا پلاس با شاهین:

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید خودرو طراحی ظاهری آن است. البته این فاکتور تا حد زیادی به سلیقه افراد بستگی دارد و نمی‌توان نظر قطعی درباره آن داد. البته کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در خودرو دارند شاید به ظاهر ماشین اهمیت چندانی نمی‌دهند. اما در بیشتر اوقات برای خریداران مهم است که ظاهر ماشینی که خریداری چگونه باشد. بسیاری از افراد معتقد هستند که دنا پلاس در زیبایی جلوتر از شاهین گام برداشته است یکی از مناسبترین خودروها است که نظر سرمایه گذاران در خودروها به خود جلب کرده است.

با اینهمه از منظر طراحی صنعتی شاهین نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از این رو انتخاب بین دنا پلاس یا شاهین از نظر طراحی ظاهری تا حد زیادی به خواست و دیدگاه مشتری باز می‌گردد. دنا پلاس را می‌توان یک فیس لیفت از پژو 405 دانست که در همه موارد هماهنگی کاملی در اجزا ندارد. اما شاهین خودرویی است که در این زمینه از پختگی بیشتری برخوردار بوده و نمره بهتری می‌گیرد. اصلی‌ترین فرق بین دنا پلاس و شاهین از بعد طراحی ظاهری زبان طراحی مورد استفاده است. در دنا پلاس از خطوط تیز و محکم برای طراحی کمک گرفته شده است. در حالی که در شاهین خطوط طراحی بدنه خودرو بیشتر نرم و منحنی هستند.

مقایسه کابین داخلی دنا پلاس و شاهین:

از نظر مواد و اجزای مورد استفاده در فضای داخلی ماشین هر دو خودرو از استانداردهای جهانی فاصله دارند. با این همه از نظر ابعاد و سایز صندلی‌ها هر دو ماشین بیشتر برای استفاده‌های شهری و کاربری خانوادگی مناسب هستند. دنا پلاس خودرویی در سگنمنت D بوده و در حالی که شاهین در سگنمنت C می‌باشد. در نتیجه انتظار می‌رود که فضای داخلی شاهین کوچکتر از دنا پلاس باشد. اما در واقعیت فضای داخلی شاهین به هیچ وجه کوچکتر از دنا پلاس نیست.

مقایسه مشخصات فنی دنا پلاس و شاهین:

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در زمان خرید ماشین مورد توجه قرار می‌گیرد بخش فنی کار است. پیشرانه مورد استفاده در شاهین نسبت به دنا پلاس جدیدتر بوده و انتظار می‌رود بهتر باشد. اما در واقعیت عکس این موضوع صادق بوده و موتور دنا پلاس کارکرد بهتری دارد. توجه داشته باشید که با خرید هر کدام از این ماشین‌ها می‌توانید وام و تسهیلات با سند خودرو دریافت کنید. برای کسب اطلاعات تکمیلی از شرایط این وام‌ها به سایت خودروشاپ مراجعه نمایید. کارشناسان ما در گروه خودروشاپ اطلاعات تکمیلی در زمینه این وام‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند. در ادامه معرفی مشخصات فنی این دو خودرو باید گفت پیشرانه مورد استفاده در دنا پلاس EFV است. بنابراین در انتخاب دنا پلاس یا شاهین باید به نوع موتور آن‌ها نیز توجه نمود. قدرت موتور دنا پلاس 114 اسب بخار بوده و حجمی معادل 1.7 لیتر دارد. در مقابل قدرت موتور شاهین 110 اسب بخار بوده و 1.5 لیتر حجم دارد. در نتیجه بدون تردید پیشرانه و موتور به کار رفته در دنا پلاس یک سر و گردن بالاتر از شاهین است. به همین دلیل بسیاری از افراد بین این دو خودرو دنا پلاس را برای خریداری کردن انتخاب می‌کنند. البته طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده موتوری 1.65 لیتری برای شاهین در نظر گرفته شده بود. اما تحریم‌ها اجازه چنین اقدامی را به شرکت سایپا نداد. با این همه این شرکت خودروساز اعلام کرده است تا به زودی موتور تقویت شده شاهین را رونمایی کند.

تجربه رانندگی در شاهین بهتر است یا دنا پلاس:

کیفیت رانندگی که از آن به نام تجربه رانندگی نیز یاد می‌شود نیز از فاکتورهای مهم محسوب می‌شود. از نظر تجربه رانندگی بین دنا پلاس یا شاهین تفاوت‌هایی وجود دارد که در این بخش بیان خواهیم کرد. شاهین در گروه خودروهایی با سیستم تعلیق ساده قرار می‌گیرد. در نتیجه رانندگی با این ماشین نزدیک به تجربه رانندگی با ماشین‌های مولتی‌لینک هم نیست. اما چون سیستم فنربندی خوبی دارد بالانس و نرمی قابل قبولی را در حین رانندگی تجربه خواهید کرد. توربوشارژ به کار رفته در شاهین حس سرزندگی و کشش قابل قبولی را القا می‌کند. اما کات آف در دور پایین موتور و محدودیت‌های حاکم بر آن تا حدی لذت رانندگی را کاهش می‌دهد. اما سواری دنا پلاس به دلیل تاخیر پدال گاز و نبود سیستم توربو کمی کندتر از شاهین به نظر می‌رسد. این کندی بیشتر در زمان رانندگی در جاده‌های شهری محسوس خواهد بود. اما پیشرانه دنا پلاس از نظر عملکرد مطلوب‌تر از شاهین بوده و از کات‌آف زود هنگام در آن اثری نیست. نمره هر دو ماشین از نظر توان ترمزگیری تقریبا یکسان و مطلوب می‌باشد. علت آن نیز وجود سامانه چهار چرخ دیسکی در هر دو خودروی دنا پلاس و شاهین می‌باشد. با این همه بهتر بود که هر دو شرکت خودروساز از سامانه ESP در ساخت این دو خودرو استفاده می‌کردند.

قیمت دنا پلاس و شاهین:

از نظر قیمت شاهین در بازار آزاد در حدود 580 میلیون تومان و دنا پلاس معمولی حدود 630 میلیون می‌باشد. در واقع قیمت شاهین بین دو خودروی دنا معمولی و دنا پلاس ساده قرار داشته و باید با هر دوی آن‌ها رقابت کند. از نظر قیمتی تارا را نیز می‌توان یکی از رقبای جدی شاهین در نظر گرفت. 

کلام آخر:

در انتها باید گفت که انتخاب بین دنا پلاس یا شاهین کار چندان ساده‌ای نیست. با این همه می‌توان گفت که شاهین ماشینی جدیدتر و پویاتر از دنا پلاس است. در حالی که دنا پلاس از موتوری قوی‌تر برخوردار بوده و به اصطلاح جا افتاده‌تر است و بازار دست دوم بهتری نسبت به خودرو شاهین دارد./ خودروشاپ

 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

برچسب : خودرو , دناپلاس , شاهین , مقایسه , بررسی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یه مقدار دیگه طاقت بیاری مال ما هم میاد فقط عجله نکن لطفا
X5 : سلام دوستان.یه راهنمایی بدید.به نظرتون برا تحویل باید کارشناس رنگ ببرم با خودم؟
نازنین : سلام دوستان مال من اومد مال شما چی هنوز نیومده؟؟؟؟پیام تکمیل وجه رومیگم
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
قنبر نیسان : داداشای عزیز اگه اکستند پلاک شده شماره پذیرش اعلام کنید حداقل بدونیم چی به چیه حداقل اینجا راستشو بگین اینجا فقط یه نفر گفته دیروز غروب اکستند دوگانه پلاک شده
30مهر : من فاکتور نشدم شما شدی؟
دنا 6 دنده : سلام یه هفته نهایتا10روز
پانا 30 مهر : دوستان 30 مهر کسی فاکتور شده پانا رینگ پلاس.اونایی که شدن سبز بزنن
احسان : طرح فرسوده ساینا دوگانه اخرین تحویلی مال تکمیل وجه برج چند کسی میدونه کسانی تازه تحویل گرفتن اطلاعات به ماهم بدید چقدر تاخییر دیگه
سعید اتو فلز 30 دی : بله،من 5 ابان تکمیل کردم،9 تبدیل زدم،12 فاکتور شد و 13 پلاک.
نیسان دوگانه اکستند : نیسان ابی یا اکستند؟
کوییک اس شهریور : الان اونایی فاکتور شدن جلوی شماره گذاری چی نوشته براشون؟من یه هفته فاکتور شدم نوشته در انتظار بازدید افسر
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره