بهترین دیسک ترمز موجود در بازار

 

 

 

رپورتاژ بهترین دیسک ترمز موجود در بازار

دیسک ترمز یکی از مهمترین قطعات خودرو است که به آن روتور نیز می گویند. دیسک و لنت ترمز دو قطعه ای هستند که قابلیت ترمزگیری را به خودرو ما می دهند. نیروی ترمز ابتدا از پدال ترمز به بوستر ترمز منتقل، و سپس توسط لوله های روغن از بوستر به پیستون ترمز و در نهایت لنت و دیسک ترمز منتقل می شود. دیسک ترمز خودرو در ابتدا فقط به صورت یک دیسک ساده بودند. سپس با پیشرفت تکنولوژی های تولید و روش های ساخت ، دیسک ترمزهای سوراخدار، شیاردار و سوراخدار و شیاردار هم به بازار عرضه شدند. همچنین دیسک ترمزهای دو لایه خنک شونده که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله سعی داریم تا بهترین دیسک ترمز را برای ماشین شما معرفی کنیم.

دیسک ترمز چیست؟؟

بهترین دیسک ترمز

ترمز های کاسه ای شامل دو لنت کفشکی و یک کاسه چرخ می شود که هنگام ترمزگیری این کفشک ها به دیواره کاسه چرخ سابیده شده و سرعت چرخ در حال چرخش را کاهش می دهد. ترمز های کاسه ای نسل قبلی ترمزها بودند که در بهترین حالت هم استهلاک بالا، گیرایی پایین تر ، خنک شوندگی ضعیف تر و نقص در ترمزگیری بیشتری داشتند.

بعد از این نوع ترمز، ترمزهای دیسکی در خودروها به کار گرفته شدند که ترمزگیری قوی تر ، استهلاک کمتر سیستم ترمز و سرویس راحت تر و خنک شوندگی بیتشری را ارائه می دهند. همچنین امکان قفل شدن ترمز به صورت ناخواسته در آن ها کمتر است.

کارخانه های مختلفی دیسک ترمز تولید و در بازار عرضه می‌کنند. از انواع ساده ، خنک شونده ، ضد زنگ داکرومات، سوراخدار و شیاردار از برند های خارجی و ایرانی در بازار ما موجود است.

دیسک ترمز ساده

دیسک ترمزهای ساده به عنوان دیسک ترمز یدکی و فابریکی استفاده می شود. از این رو فروش و تولید این نوع دیسک در بازار بیشتر است. برند های مختلفی مثل کاردینال، لاهیجان، آرمینه صنعت (ASMCO)، ایساکو، تکستار و جنیون پارت شرکت هایی مثل نیسان، هیوندای، مرسدس بنز، بی ام و، تویوتا و کیا در بازار موجود است. به طور کلی بهترین دیسک ترمز، دیسک ترمز ساده نیست.

دیسک ترمز بهینه شده و تقویتی سوراخدار شیاردار خنک شونده

این نوع دیسک ترمز اولین بار در خودروهای اسپورت خودروسازی های بزرگ جهان استفاده شد. هدف از تولید این نوع دیسک ترمز، رفع نقص و بهینه سازی دیسک ترمزهای ساده است. دیسک ترمز سوراخدار شیاردار بهینه شده قدرت ترمزگیری خودرو را افزایش داده، باعث خنک شوندگی بسیار بیشتر می شود. همچنین از مزیت های این نوع دیسک می توان به وزن کمتر، جلوگیری از شیشه شدن سطح لنت در ترمزگیری های شدید و عدم سوت کشیدن ترمز به دلیل خارج شدن راحت تر گرده ها از سطح دیسک و لنت اشاره کرد. البته تمام این موارد در صورتی اتفاق می افتد که بتوانید دیسک ترمز اسپورت با کیفیتی را انتخاب و خریداری کنید. نمونه های بی کیفیت نه تنها کاربردی نیستند بلکه می توانند خطرات زیادی داشته باشند و صدمه های جبران ناپذیری به خودرو شما بزند.

دیسک ترمز کربن سرامیک

دیسک ترمزهای کربن سرامیک برای اولین بار در خودروهای سوپر اسپورت مورد استفاده قرار گرفتند. این نوع دیسک ترمز بسیار گران قیمت بوده و همچنان نیز فقط در ساخت خودروهای سوپر اسپورت به کار می روند. خودروهایی نظیر نسخه های قوی پورشه، مرسدس بنز، بی ام و، بوگاتی، فراری، پاگانی و... نیز از این این مدل دیسک استفاده می‌کنند.

این نوع دیسک ترمز دوام کمی داشته و استعلاک بالایی نیز دارد اما نکته خوب آن، گیرایی بسیار بالا و تحمل حرارت بسیار زیاد است. یکی از بهترین دیسک ترمز های موجود در بازار، دیسک ترمز های جنس کربن سرامیک است.

مزایا و معایب دیسک ترمز سوراخدار شیاردار

خرید دیسک ترمز

دیسک ترمز با آلیاژ ترکیبی فولادی – چدنی محصولی است که امروزه برای تمامی خودروها بهترین نوع دیسک ترمز است. زیرا این نوع دیسک ترمز ویژگی های عالی مثل قدرت کافی ، تحمل دمای کافی ، استهلاک مناسب خنک شوندگی عالی، اصطکاک عالی، وزن مناسب و قیمت مناسب دارند. برای همین دیسک ترمز سوراخدار و شیاردار را، دیسک ترمز تقویتی بهینه شده نیز نامگذای می کنیم.

نحوه عملکرد دیسک ترمز سوراخدار و شیاردار

اول از همه لازم است تا در مورد نحوه ساخت این دیسک ترمز برایتان بگویم . دیسک ترمز به صورت ریخته گری در قالب های شنی تولید شده و سپس در دستگاه تراش سی ان سی قرار می گیرد تا سطح آن پرداخت شده و تا رسیدن به شکل مناسب با ابعاد دقیق مراحل تراش آن کامل شود.

پس از مرحله تراش ، مرحله سوراخکاری باز هم به وسیله دستگاه سی ان سی و مته های مخصوص شروع می شود. در ابتدا سوراخ مرکز دیسک سپس سوراخ های پیچ چرخ و در آخر سوراخ ها و شیارهای روی سطح دیسک ایجاد می شوند. بعد از این مرحله وقت پرداخت سوراخ ها برای جلوگیری از ایجاد ترک در دیواره دیسک ترمز است که بعد از این مرحله دیسک ترمزهای معمولی به مرحله تست می روند و دیسک ترمزهای داکرومات به مرحله آبکاری و سنگ مغناطیسی می روند و بعد از آن به مرحله تست راهی می شوند.

تست دیسک ترمز ها به این صورت است که آن را روی توپی چرخ گذاشته و با ساعت اندیکاتور میزان لنگ دیسک ترمز و پایه نصب آن را مورد بررسی قرار می دهند. دیسک ترمز هایی که موفق از این مرحله عبور کندد به مرحله بسته بندی و بارگیری می روند و دیسک ترمزهایی که اختلاف چرخش آن ها بیشتر از 5 میکرون باشد به مرحله اصلاح می روند تا به مقادیر درست برسند.

از این رو دیسک ترمزی که راهی بازار می شود می تواند بدون ایجاد هیچ مشکلی زیر خودرو به خوبی ایفای نقش کند.

نحوه عملکرد سوراخ ها به این صورت است که در ابتدا زبری سطح دیسک را بیشتر کرده و باعث ترمزگیری بهتر می شود و به دلیل فشار وارده از سمت لنت باعث شیشه نشدن سطح لنت و خروج راحت گرده های لنت از سطح دیسک ترمز می شود.

یکی دیگر از نقش های سوراخهای موجود بر روی دیسک در مواقع بارانی است. دلیل کاهش عملکرد ترمز گیری هنگام باران، خیس شدن سطح دیسک است. ولی زمانی که دیسک ترمز سوراخدار استفاده کنید هر چی آب روی دیسک قرار بگیرد از همان سوراخ ها و شیار ها خارج می‌شود. ماشین شما در این حالت هیچ آسیبی نمی‌بیند و عملکرد ترمز گیری که در هوای معمولی دارد در زمان بارش هم دارد.

به صورت کلی می‌توان گفت یک دیسک ترمز سوراخدار شیاردار باکیفیت می‌تواند برای ماشین بهتر از یک دیسک ترمز ساده باکیفیت باشد.

برند های بهترین دیسک ترمز

دیسک ترمز

در این بخش به بررسی برند های برتر دیسک ترمز در بازار می پردازیم . برندهایی که بیشترین رضایت مشتریان را داشته و کمترین آمار مرجوعی را نیز نصیب خود کرده اند. اما ما قصد داریم برندهایی که واقعا با کیفیت بالا در سطح جهان و ایران فعالیت می کنند را نام برده و به شما معرفی کنیم.

لنت و دیسک ترمز EBC انگلیس

EBC یکی از برترین تولید کنندگان لنت و دیسک ترمز و قطعات وابسته به ترمز در جهان است که جزو 5 برند تولید کننده برتر لوازم ترمز در جهان محسوب می شود. این تولید کننده قدر بهترین لنت ترمز و دیسک ترمزهای با کیفیت جهان را برای خودروهای مختلف حتی برخی خودروهای قدیمی تولید کرده و به فروش می رساند. این محصولات در ایران هم یافت شده و برای تقویت ترمز خودروهای مختلف از آن استفاده می شود . مزیت این برند تنوع بسیار بالای محصولات برای مصارف و استفاده های مختلف است و همچنین کیفیت بسیار بالا و عملکرد عالی آن نیز زبانزد همه فروشندگان بوده و هست. قیمت دیسک ترمز های انگلیسی شاید بیشتر از رقبا باشد ولی از لحاظ عمری که دارد در بلند مدت به صرفه است.

دیسک ترمز کاردینال (CARDINAL)

کاردینال یکی از قدیمی ترین و در عین حال به روز ترین تولید کنندگان دیسک ترمز در ایران است. می توان گفت این شرکت تولید کننده رتبه اول تولید و فروش دیسک ترمزهای با کیفیت بهینه شده و تقویتی سوراخدار و شیاردار برای انواع خودروها است. از مزیت های دیسک ترمزهای سوراخدار برند کاردینال می توان به دوام بالا، خنک شوندگی زیاد، سبد محصولات کامل و مطابق با تمام خودروهای موجود در بازار ایران، ضمانت معتبر و تست های داخل کارخانه ای اشاره کرد.

این دیسک ترمز بالاترین رضایت را بین تمامی دیسک ترمزهای ساخت ایران داشته و یک یاز معدود دیسک ترمزهایی است که از کارخانه با ضمانت به فروش می رسد.همچنین این کمپانی پیوسته در مسیر پیشرفت موفق عمل کرده و پیوسته روش های تولید، سوراخکاری و آلیاژ دیسک ترمز ها را به بهترین حد خودش رسانده.البته به شرطی که بتوانید این دیسک ترمز را به صورت اصلی و از فروشگاه معتبر خریداری کنید.

دیسک ترمز آرمینه صنعت (ASMCO)

برند آرمینه صنعت یکی از برترین تولید کنندگان دیسک ترمز خودروهای موجود در بازار ایران به ویژه خودروهای چینی و اروپایی است که به عنوان قطعه یدکی با کیفیت در بازار زیر تمام خودروهای حتی وارداتی به کار می رود. این شرکت سبد بسیار محدودی از دیسک ترمزهای سوراخدار شیاردار را نیز به بازار ارائه می دهد که برای طرفداران این برند مایه دلگرمی است. این دیسک ها دوام بسیار بالایی دارند اما به دلیل تعدا سوراخ های پایین خنک شوندگی کمتری نسبت به سایر دیسک ها دارند. همچنین به دلیل حساسیت بالای تولید کننده روی کیفیت این دیسک ها، از آلیاژ مقاوم و ظاهر زیبایی برخوردارند.

نتیجه

قیمت دیسک ترمز

خرید دیسک ترمز یکی از کارهای سخت است که باید اطلاعات زیاد آن را انجام دهیم. دیسک ترمز قطعه بسیار حساس و مهمی است که کارکرد صحیح آن بسیار ضروری بوده و در صورت بروز ایراد ممکن ازت تبعات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. از این رو حتما توصیه های این مقاله را جدی گرفته و به برای خودرو خود از دیسک ترمزهای برتر بازار استفاده کنید تا بتوانید طعم واقعی داشتن یک ترمز قوی و مطمئن را بچشید و پیوسته ترددی آسوده داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم بهترین دیسک ترمز بازار را به شما معرفی کنیم.

 

برچسب : خودرو , رپورتاژ , دیسک ترمز , خرید دیسک ترمز , قیمت دیسک ترمز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یه مقدار دیگه طاقت بیاری مال ما هم میاد فقط عجله نکن لطفا
X5 : سلام دوستان.یه راهنمایی بدید.به نظرتون برا تحویل باید کارشناس رنگ ببرم با خودم؟
نازنین : سلام دوستان مال من اومد مال شما چی هنوز نیومده؟؟؟؟پیام تکمیل وجه رومیگم
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6 دنده : سلام یه هفته نهایتا10روز
پانا 30 مهر : دوستان 30 مهر کسی فاکتور شده پانا رینگ پلاس.اونایی که شدن سبز بزنن
احسان : طرح فرسوده ساینا دوگانه اخرین تحویلی مال تکمیل وجه برج چند کسی میدونه کسانی تازه تحویل گرفتن اطلاعات به ماهم بدید چقدر تاخییر دیگه
سعید اتو فلز 30 دی : بله،من 5 ابان تکمیل کردم،9 تبدیل زدم،12 فاکتور شد و 13 پلاک.
نیسان دوگانه اکستند : نیسان ابی یا اکستند؟
کوییک اس شهریور : الان اونایی فاکتور شدن جلوی شماره گذاری چی نوشته براشون؟من یه هفته فاکتور شدم نوشته در انتظار بازدید افسر
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره
نیسان دوگانه اکستند : دوستان اکستند دوگانه کسی پلاک شده خاهشا راست بگین؟
ساینا تکمیل وجه 30اردیبهشت : 5 آبان فاکتور شدم امروز هم تحویل بالاخره بعد 5 ماه تاخیر راحت شدم خداحافظ همگی امیدوارم شماهم راحت بشید