کانسپت نیسان هایپر ادونچر با طراحی عجیب و توانایی‌های آفرود بالا معرفی شد

 

کانسپت نیسان هایپر ادونچر با طراحی عجیب و توانایی‌های آفرود بالا معرفی شد

 

شرکت نیسان از یک کانسپت جدید رونمایی کرد. این کانسپت که به‌طور رسمی در روزهای آینده و در نمایشگاه حمل‌ونقل ژاپن پرده‌برداری خواهد شد، هایپر ادونچر (Hyper Adventure) نام دارد. همان‌طور که قابل حدس است، نیسان با این مفهومی طرفداران آفرود و ماجراجویی در مسیرهای صعب‌العبور را نشانه گرفته است. نکته جالب اینکه این کانسپت آفرودمحور از یک پیشرانه تمام الکتریکی سود می‌برد.

کانسپت نیسان هایپر ادونچر

طراحی رادیکالی کانسپت نیسان هایپر ادونچر

اولین چیزی که در برخورد با کانسپت نیسان هایپر ادونچر جلب توجه می‌کند، طراحی رادیکالی و ساختارشکن آن است. این شاسی‌بلند مفهومی بدنه بسیار عجیب‌وغریبی دارد و گویی از آینده به زمان حال سفر کرده است. نیسان این کانسپت برقی را خودرویی مناسب برای سفرهای آخر هفته به دامنه کوه‌ها یا همراهی مناسب برای مسافرت‌های یک ماهه به مناطق دوردست توصیف می‌کند.

نمای عقب

پنل‌های بدنه کانسپت نیسان ادونچر برآمده و متورم هستند. از دید نیسان سبک طراحی این خودرو به شکلی است که تحرک و پویایی را به بیننده القا می‌کند. با آنکه این مفهومی یک خودروی شاسی‌بلند است، ولی در آن مهندسان توجه ویژه‌ای به مباحث آیرودینامیک داشته‌اند. برای مثال در دماغه این خودرو یک اسپویلر وجود دارد که نقش آن بهبود عملکرد خودرو از نظر آیرودینامیک است.

در بالا نیز اشاره کردیم که این مفهومی از لحاظ قابلیت‌های آفرودی در سطح بالایی قرار دارد. هر چهار چرخ این شاسی‌بلند کانسپت و همچنین سپرهای جلو و عقب دارای چنگک‌هایی مخصوص هستند. این چنگک‌ها عبور از مسیرهای برفی را تسهیل می‌کنند.

از دیگر قابلیت‌های جالب کانسپت نیسان هایپر ادونچر باید به پله‌های جمع‌شونده در پشت و صندلی‌های نیمکتی عقب اشاره کنیم. این پله‌ها دسترسی به قسمت عقب را آسان‌تر می‌کنند، ضمن اینکه هنگام پوشیدن چکمه‌های سنگین مخصوص مناطق برفی می‌توانند مفید واقع شوند! گفتنی است صندلی‌های نیمکتی عقب قابلیت چرخش تا 180 درجه را دارند.

کانسپت نیسان هایپر ادونچر

طراحی داخلی

درست مثل نمای بیرونی، در داخل کابین کانسپت نیسان هایپر ادونچر نیز با فضایی بسیار مدرن و آینده‌نگرانه روبرو هستیم. داشبورد این خودرو هیچ شباهتی به مدل‌های حاضر در خیابان ندارد. نمایشگر مربوط به سیستم اینفوتینمنت در زیر شیشه جلو نصب شده و کل عرض داشبورد را فرا گرفته است. نیسان می‌گوید فضای داخلی این مفهومی به‌قدری گسترده و جادار است که امکان حمل تجهیزات کمپینگ، لوازم اسکی یا حتی یک قایق کایاک در آن وجود دارد.

کانسپت نیسان هایپر ادونچر

مشخصات فنی کانسپت نیسان هایپر ادونچر

برای اینکه یک خودروی برقی بتواند برای مدتی طولانی به مسیرهای دورافتاده سفر کند، باید به باتری حجیم مجهز باشد. این امر در رابطه با کانسپت نیسان هایپر ادونچر صادق است و خودروساز ژاپنی تأکید کرده که انرژی این خودرو توسط پک باتری پرظرفیت تأمین می‌شود. با وجود این، نیسان از انتشار جزئیات مربوطه خودداری کرده، به‌همین خاطر اطلاعاتی از ظرفیت دقیق باتری در دست نیست.

کابین

در کنار بهره‌مندی از باتری حجیم، کانسپت نیسان هایپر ادونچر از فناوری V2X نیز پشتیبانی می‌کند. با کمک این فناوری می‌توان برق مورد نیاز لوازم برقی را از باتری خودرو تأمین کرد. به‌عبارت دقیق‌تر، این فناوری امکان استفاده از لوازمی مثل کتری برقی، اجاق برقی، سشوار و دستگاه‌هایی از این دست را در طبیعت فراهم می‌کند. علاوه‌براین، از طریق فناوری V2X راننده می‌تواند از الکتریسیته موجود در باتری، برای تأمین برق منزل یا فروش برق به شبکه در زمان‌های اضطراری استفاده نماید.

در رابطه با مشخصات پیشرانه هم اطلاعاتی در دست نیست؛ ولی وجود نشان e-4ORCE حکایت از آن دارد هر چهار چرخ نیروی پیشرانه را دریافت می‌کنند. این ویژگی در مسیرهای آفرود و سطوح لغزنده بسیار کاربردی است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , نیسان هایپر ادونچر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Hemo : اگه پلاک ازاد باشه و تاریخ فک پلاک از ۶ ماه نگذشته باشه ، همون پلاک بهت میدن
x5 سفید : منم ۱۴ ابان بیمه شد ولی پلاک نشد با همین شرایط شما
زهرا : سلام وقتتون بخیر باز خوبه کارشناس به شما این جواب داد من زنگ زدم گفت به دستگاه مراجع قضایی شکایت کنید از ما کاری برنمیاد یعنی تا کی میخوان فقط پاس بدن این ماه و اون ماه لعنت به سایپا و لعنت به این شاهین که آنقدر مردم و اذیت کردن
تارا : سلام برامن ۴۰ روزطول کشیدبرسه به دستم
بهمن : خبری نیس؟ 12مرداد کسی فاکتور شده رنگ سفید
تارا v4 شیراز ۳۰ابان : من تیتتایوم فاکتور نشدم. فکر کنم هفته دیگه قطعا بشیم.دوستان ماشین با سنسور یا بدون ستسور sbr
محمد طاها : سلام ترا v4 اتومات تحویل 30 آبان متاسفانه هنوز فاکتور نشد
محمد : من ثبت نام 24 تیر بودم خبری نشد هنوز
محسن : برا من دقیقا ۵۰ روز طول کشید که رسید به دستم
شاهین جی هفته ۴ شهریور : برای من هم نه پیامک تبدیل و نه تکمیل وجه نیامده و منتظر هستم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عباسی : 10 تیر هستم فاکتور نشدم متاسفانه
علی : سود تاخیر دقیقا چطور حساب میشه ؟ کسی میدونه برای پیش فروش
علی : تکمیل وجه 20 مرداد برای تیر ماه هم تکمیل وجه داشته با نه ؟
. : تو فعلا عنبر نسا جمع کن بذار تولید کننده کارشون بکنه
سلی : این اقا قباد کجاست بابا ما تحویل حضوری زدیم الان 15روزه هنوز تحویل نداده اند کی می خوان تحویل بدن
رامین : 30 آبان ، مثل من کسی هست که فاکتور نشده باشه؟
فخری جون : اونیکه الان خابیده فعلا شمایید بخاب که حالا حالاها تاخیر داره تابیاد وقتی اومد خودشون بیدارت میکنن گلم
امید : روزانه 100 عدد فاکتوری ساینا خاهد داشت ممکنه مثلا در یک روز 200 تا واریزی شده باشه نصفشون فاکتور میشن و یا ممکنه جمعا تو 5 روز 100 تا واریزی باشه انوقت 5 روز میره جلو دقیقا مثل تحویلی های همین مرداد ک تعداشون کمه بهو اومد تا 10 تیر
ناشناس : من هم دقیقا مثل شما هستم ولی فاکتورنشده هنوز
امید به خدا : سلام برای هفته چهارم مهر ماه، دعوتنامه تبدیل دو گانه سوز به ساینا اس معمولی اومده