کانسپت نیسان 20-23 با طراحی بسیار زیبا و جذاب معرفی شد

 

کانسپت نیسان 20-23 با طراحی بسیار زیبا و جذاب معرفی شد

 
شرکت نیسان از یک کانسپت جدید پرده‌برداری کرد. این کانسپت که 20-23 نام دارد، به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس مرکز طراحی این شرکت در لندن توسعه پیدا کرده است و از یک پیشرانه کاملاً برقی سود می‌برد. با این مفهومی، نیسان ضمن ادای احترام به هاچ‌بک‌های جذاب و پرطرفدار خود، برداشتی آزاد از یک خودروی اسپرت شهری در آینده نزدیک را به‌ نمایش می‌گذارد. در طراحی این مفهومی، طراحان از مسابقات فرمول E و شبیه‌سازهای آنلاین مسابقات اتومبیلرانی الگوبرداری کرده‌اند.
 
انتخاب نام 20-23 برای جدیدترین کانسپت نیسان تصادفی نیست. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، عدد 20 نشانگر بیستمین سالگرد تأسیس مرکز طراحی این شرکت در قلب شهر لندن (به‌اختصار NDE) است. عدد 23 هم به امسال اشاره می‌کند.
 
کانسپت نیسان 20-23 توسط تیمی از طراحان این شرکت در NDE طراحی شده است. جالب اینکه این تیم شامل اعضای جوان و کم‌سن‌وسال نیز می‌شود. در طراحی این کانسپت نیسان از اعضای NDE درخواست کرده است که بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های موجود، خودرویی را برای تردد در خیابان‌های لندن خلق کنند.
 
نتیجه کار طراحان مرکز طراحی NDE ستودنی است و کانسپت نیسان 20-23 چهره بسیار جذاب و متمایزی دارد. این خودروی مفهومی بیشتر یک پروژه تحقیقاتی از لحاظ طراحی خارجی محسوب می‌شود، به همین خاطر اطلاعاتی در رابطه با ابعاد یا مشخصات فنی آن موجود نیست. اما از آنجایی که نیسان این کانسپت هیجان‌انگیز را خودرویی شهری توصیف می‌کند، احتمالاً جثه‌ آن مشابه با مدل میکرا است.  
 
کانسپت نیسان 20-23 در دسته هاچ‌بک‌های سه‌در جای می‌گیرد. در طراحی این مفهومی، طراحان توجه ویژه‌ای به مباحث آیرودینامیک داشته‌اند. ازاین‌رو، هم در نمای جلو و هم در نمای عقب شاهد استفاده گسترده از قطعات مربوط به هدایت جریان هوا هستیم. در نمای جانبی کانسپت نیسان 20-23، گلگیرهای بسیار متورم و رینگ‌های مشابه با رینگ‌ خودروهای مسابقه‌ای بیش از هرچیز دیگر جلب‌توجه می‌کنند. این مفهومی ارتفاع بسیار کمی دارد و تایرهای آن دارای دیواره خیلی کوتاه هستند.
 
در نمای عقب، اسپویلر یک‌تکه بزرگ شاخص‌ترین المان کانسپت نیسان 20-23 است. به‌ غیر از این، دیفیوزر حجیم و سرتاسری نیز چشم‌های بیننده را به‌سمت خود فرا می‌خواند! مثل چراغ‌های جلو، چراغ‌های حاضر در این نما هم گرد هستند. این چراغ‌ها درحقیقت از ترکیب دو نیم‌دایره ایجاد شده‌اند و کاراکتری خاص به 20-23 بخشیده‌اند.
 
از دیگر ویژگی‌های جذاب ظاهری کانسپت نیسان 20-23 باید به رنگ خاکستری، درج شماره 23 روی ستون C و گلگیر عقب، دریچه سقفی مخصوص انتقال هوای تازه به کابین و شکاف‌های موجود روی گلگیرها اشاره کنیم؛ ضمن اینکه درهای این هاچ‌بک اسپرت برقی رو به بالا باز می‌شوند.
 
با آنکه کانسپت نیسان 20-23 بیشتر از نظر طراحی خارجی اهمیت دارد، اما طراحان در داخل کابین نیز سنگ‌تمام گذاشته و فضایی بسیار مدرن و آینده‌نگرانه خلق کرده‌اند. داشبورد و فرمان این مفهومی آنقدر متفاوت از مدل‌های کنونی است که خودروهای حاضر در فیلم‌های علمی-تخیلی در ذهن تداعی می‌شود.
 
نکته عجیب اینکه نیسان می‌گوید دو نمایشگر دیجیتال وظیفه ارائه اطلاعات موردنیاز راننده را بر عهده دارند، اما در تصاویر کانسپت 20-23 نمی‌توان این نمایشگرها را پیدا کرد و مشخص نیست که آن‌ها دقیقاً کجا نصب شده‌اند!
 
کمپانی نیسان در رابطه با مشخصات فنی تازه‌ترین مفهومی خود حرفی به میان نیاورده است. البته همان‌گونه که اشاره کردیم، کانسپت 20-23 یک طرح تحقیقاتی از نظر طراحی است و در آن نوع پیشرانه جزو اولویت‌های اصلی به شمار نمی‌رود. با توجه به این موضوع، می‌توان حدس زد که برخی از المان‌های ظاهری این مفهومی به مدل‌های آتی نیسان منتقل خواهد شد.
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کانسپت نیسان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
طاها : بله من ۲۱ اسفند هستم و فاکتور نشدم
cvt : خسته شدیم از دست این خودرو ساز فشل
تارا دستی : دوستان قفل مرکزی تارا دستی چطور فعال میشه اصلا دربها از داخل رو نمیشه قفل کرد اون دکه قفل هم ک گذاشتن فقط از بیرون قفل میکنه .. کسی میدونه راهنمایی کنه
Hemo : اگه پلاک ازاد باشه و تاریخ فک پلاک از ۶ ماه نگذشته باشه ، همون پلاک بهت میدن
x5 سفید : منم ۱۴ ابان بیمه شد ولی پلاک نشد با همین شرایط شما
زهرا : سلام وقتتون بخیر باز خوبه کارشناس به شما این جواب داد من زنگ زدم گفت به دستگاه مراجع قضایی شکایت کنید از ما کاری برنمیاد یعنی تا کی میخوان فقط پاس بدن این ماه و اون ماه لعنت به سایپا و لعنت به این شاهین که آنقدر مردم و اذیت کردن
تارا : سلام برامن ۴۰ روزطول کشیدبرسه به دستم
بهمن : خبری نیس؟ 12مرداد کسی فاکتور شده رنگ سفید
تارا v4 شیراز ۳۰ابان : من تیتتایوم فاکتور نشدم. فکر کنم هفته دیگه قطعا بشیم.دوستان ماشین با سنسور یا بدون ستسور sbr
محمد طاها : سلام ترا v4 اتومات تحویل 30 آبان متاسفانه هنوز فاکتور نشد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فرسوده : سلام چراخبری از فاکتور شدن فرسوده ها نیست. من 5/20 تکمیل وجه. کردم فعلا فاکتور نشدم خبری نیست
دوگانه خرداد : مبارکه. تحویل چه ماهی بودی شما فروردین یا اردیبهشت؟
30 آبان : سلام. من پیش فروش تحویل 30آبان هستم، اصلا پیام نیومد برای تبدیل به رینگ. من فقط 3 آبان وارد سایت شدم تبدیل اومده بود ولی صفحه اش خام بود و اجازه تبدیل نمیداد که بعد تماس گرفتم نمایندگی،گفتن فعال نشده. ای کاش طرح تبدیل میومد.
. سورن پلاس : رنگ سفید تحویل 30 آبان امروز فاکتور شده ،معمولا چند روز تا تحویل طول میکشه
3شهریور جی ایکس بدون لاینر : سلام دوستان من 3 شهریور جی ایکس بدون لاینر بقول خودشون ارتقا یافته سری اول ثبت نام هستم تحویل اذر صبح دعوتنامه تبدیل به بالاینر اومده 473323000تومن محاسبه کرده 5056000تومن کم کرده اول هم 233000000تومن دادیم حالاهم گفته 235267000تومن دیگه میخوادجهت اطلاع
ازنا : منم 30 آبان هستم.تکمیل وجه 18 شهریور.هنو فاکتور نشده.شما کی تکمیل وجه کردی
عباسی : 10 تیر هستم فاکتور نشدم متاسفانه
علی : سود تاخیر دقیقا چطور حساب میشه ؟ کسی میدونه برای پیش فروش
علی : تکمیل وجه 20 مرداد برای تیر ماه هم تکمیل وجه داشته با نه ؟
. : تو فعلا عنبر نسا جمع کن بذار تولید کننده کارشون بکنه