انتخاب موتور گیربکس مناسب و بادوام برای وینچ سیم بکسلی

 

انتخاب موتور گیربکس مناسب و بادوام برای وینچ سیم بکسلی

 

رپورتاژ - جرثقیل سیم بکسلی یکی از مهم‌ترین بالابرهایی است که کاربرد بسیار زیادی دارد. اجزای تشکیل‌دهنده این تجهیزات هر یک نقش بسیار مهمی در کارایی بهتر ایفا می‌کنند. وینچ سیم بکسلی و موتور گیربکس مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده جرثقیل بکسلی هستند. موتور گیربکس که با نام الکترو گیربکس هم شناخته می‌شود، جهت ایجاد گشتاوری بالا در سرعت کم مورداستفاده قرار می‌گیرد. وینچ‌های سیم بکسلی در برابر ضربه مقاومت بسیار بالایی دارند، همچنین در شرایط کاری سخت قابل‌استفاده هستند.

وینچ سیم بکسلی

وینچ سیم بکسلی چیست؟

وینچ‌های سیم بکسلی تجهیزاتی هستند که برای بلندکردن و جابه‌جایی اجسام سنگین استفاده می‌شوند. وینچ‌ها با استفاده از گیربکس، درام و سیم‌بکسل تولید می‌شوند. گیربکس یکی از مهم‌ترین بخش‌های وینچ‌ها است که در سایزها و مدل‌های مختلفی وجود دارد. این بخش از وینچ برای انتقال گشتاور گیربکس استفاده می‌شود.

 به‌طورکلی گیربکس‌های وینچ دور خروجی را کم کرده و امکان بلندکردن بارها را فراهم می‌کنند. علاوه بر این درام که با نام دوک و قرقره هم شناخته می‌شود یکی از اجزای وینچ است که امکان حمل بار را در وزن‌های متفاوت فراهم می‌کند.

آشنایی با موتور گیربکس

موتور گیربکس پودم تجهیزاتی هستند که در جرثقیل برای کاربرد زیادی دارند که شامل داشتن پوسته چدنی باکیفیت، دوام ماندگاری بالا، قدرت زیاد و استحکام بالا می‌شود. موتور گیربکس با استفاده از چرخ‌دنده‌های فولادی سخت‌کاری شده تولید شده است. به همین جهت بازدهی بسیار بالا دارد. همچنین در حین کارکردن صدای بسیار کمی دارد. شفت خروجی این محصولات استحکام و مقاومت زیادی دارد؛ بنابراین تحمل بار سنگین را دارا است.

موتور گیربکس پودم

نکات انتخاب موتور گیربکس برای وینچ‌های سیم بکسلی

برای انتخاب موتور گیربکس برای وینچ‌های سیم بکسلی باید نکات بسیار مهمی را مدنظر قرار دهید. این نکات شامل موارد زیر هستند.

  • اولین نکته توجه به توان ورودی دستگاه است. توان و قدرت الکتروموتور که با اسب بخار یا کیلووات سنجیده می‌شود اهمیت بسیار بالایی در کارکرد این وسایل دارد.
  • دومین نکته برای انتخاب وینچ سیم بکسلی اندازه گشتاور خروجی دستگاه است. این محصولات باید قدرت و توان بالایی داشته باشند تا در زمان استفاده بهترین عملکرد را داشته باشند.
  • سومین نکته توجه به میزان دقیق دور چرخش شافت الکتروموتور و خروجی گیربکس در دقیقه است که با نام دور خروجی و دور ورودی شناخته می‌شود.

انواع مختلف وینچ را بشناسید

یکی از انواع مختلف وینچ با نام وینچ چهارکاره شناخته می‌شود. همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص است دارای چهار حرکت بالا و پایین و حرکت عرضی یعنی چپ و راست است. از این وسیله در جرثقیل‌های بازویی، دروازه‌ای و جرثقیل‌های سقفی استفاده می‌کنند. در واقع وینچ چهارکاره تا 16 تن ظرفیت دارد و دارای سیم‌بکسل‌هایی با ضریب اطمینان بالا است.

به‌طورکلی بالابرهایی که دارای اجزای باکیفیت هستند از گارانتی و خدمات‌پس‌ازفروش برخوردارند. این تجهیزات که برای جابه‌جایی اجسام سنگین استفاده می‌شوند؛ مانند جرثقیل سیم بکسلی چهارکاره در شرایط مختلف توانایی کار دارد. علاوه بر این بازدهی و کارایی بالا و قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه ازجمله ویژگی‌های بسیار مهم این تجهیزات است. بعضی از انواع جرثقیل‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در شرایط کاری دشوار قابل‌استفاده هستند و از عمر طولانی و تعمیر و نگهداری آسان برخوردارند.

یکی دیگر از انواع وینچ، وینچ‌های دوکاره هستند که در جرثقیل‌های سقفی و دروازه‌ای دوپل استفاده می‌شوند. این وینچ‌ها حرکت بالا و پایین دارند و برعکس وینچ چهارکاره حرکت عرضی راست و چپ ندارند. در این وینچ‌ها از موتورهای دوسرعته استفاده می‌کنند. وینچ بلغاری مانند وینچ سیم بکسلی هم یکی دیگر از انواع وینچ‌ها به‌حساب می‌آید. این محصول به دو صورت تک سرعت و دو سرعت است.

وینچ بلغاری

نحوه عملکرد اجزای وینچ

دانستن این که اجزای وینچ بکسلی چگونه کار می‌کند از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا با دانستن این موضوع می‌توانید در حین خرید عملکرد بهتری داشته باشید. سیم‌بکسل، درام و گیربکس اجزایی هستند که ساختار اصلی وینچ‌های سیم بکسلی را تشکیل می‌دهند. این سه جزء از وینچ‌های سیم بکسلی در کنار یکدیگر عملکرد بسیار خوبی دارند؛ بنابراین اگر یکی از این اجزاء خراب شود کارکرد دیگر اجزای تشکیل‌دهنده وینچ‌های سیم بکسلی را با مشکل مواجه می‌کند.

درام که جزو اصلی‌ترین قطعات بکار رفته در وینچ‌های سیم بکسلی است، وظیفه انتقال نیرو را انجام می‌دهد. در واقع بهتر است ساده‌تر بیان کنیم؛ درام‌ها به سیم‌بکسل و در ادامه به بار موردنظر یعنی باری که بالابرآن را جابه‌جا می‌کند، نیرو انتقال می‌دهند. این اجزای بالابر که کار انتقال نیرو را دارد برای جمع‌کردن سیم‌بکسل هم استفاده می‌شود.

درام‌ها قطر و طول مختلفی دارند و باتوجه‌به استانداردها تولید می‌شوند؛ به همین جهت از کیفیت و راندمان کاری بالایی برخوردار هستند. نیروی درام را وسیله‌ای به نام گیربکس تامین می‌کند. این وسیله که یک واسطه بین درام و موتور است، برای انتقال نیرو به درام نیرو را از موتور می‌گیرد و به درام انتقال می‌دهد.

جمع‌بندی

وینچ‌ها نوعی تجهیزات هستند که جهت بلندکردن اجسام سنگین مورداستفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات از سه جزء اصلی تشکیل شده‌اند که شامل گیربکس، درام و سیم‌بکسل هستند. از انواع وینچ‌ها در جرثقیل‌های سقفی، دروازه‌ای و بازویی استفاده می‌کنند. جهت انتخاب موتور گیربکس مناسب و بادوام برای وینچ‌های سیم بکسلی باید به نکات مهم توجه داشته باشید. این نکات شامل توجه به توان ورودی دستگاه، دور چرخش شافت الکتروموتور و دور خروجی گیربکس و گشتاور خروجی دستگاه است.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , وینچ سیم بکسلی , وینچ بلغاری , موتور گیربکس پودم






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : ظاهرا قراره طرح تبدیل شاهین g به شاهین پلاس دستی g وgl بفرستن
طاها : بله من ۲۱ اسفند هستم و فاکتور نشدم
cvt : خسته شدیم از دست این خودرو ساز فشل
تارا دستی : دوستان قفل مرکزی تارا دستی چطور فعال میشه اصلا دربها از داخل رو نمیشه قفل کرد اون دکه قفل هم ک گذاشتن فقط از بیرون قفل میکنه .. کسی میدونه راهنمایی کنه
Hemo : اگه پلاک ازاد باشه و تاریخ فک پلاک از ۶ ماه نگذشته باشه ، همون پلاک بهت میدن
x5 سفید : منم ۱۴ ابان بیمه شد ولی پلاک نشد با همین شرایط شما
زهرا : سلام وقتتون بخیر باز خوبه کارشناس به شما این جواب داد من زنگ زدم گفت به دستگاه مراجع قضایی شکایت کنید از ما کاری برنمیاد یعنی تا کی میخوان فقط پاس بدن این ماه و اون ماه لعنت به سایپا و لعنت به این شاهین که آنقدر مردم و اذیت کردن
تارا : سلام برامن ۴۰ روزطول کشیدبرسه به دستم
بهمن : خبری نیس؟ 12مرداد کسی فاکتور شده رنگ سفید
تارا v4 شیراز ۳۰ابان : من تیتتایوم فاکتور نشدم. فکر کنم هفته دیگه قطعا بشیم.دوستان ماشین با سنسور یا بدون ستسور sbr
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سی دی فلز : ممنونم همه کارهایی که گفتین انجام دادم قسمت بدهی قردادها هم که گفتین زدم و پیام زد پرداخت شده است همون صرفا پیام جهت اطلاع بوده سپاس
میلاد : به ما میگن سانروف نداریم . بعد ثبت نام اطلس جی گذاشتن . م.عد تحویل هم تیر 1405 اعلام کردن . دوستان هجدهم یکشنبه ساعت نه تا نه و نیم با نوشته ها رو بنر . کاغذ حضور پیدا کنید
اطلس : یجور نوشتی انگار اینجا برا سایپاس برو پیام پایین رو بخون حمایت کن اعتراض کن یک شنبه بیا جلو سایپا اینجا حرف زدن فایده نداره اخه
نیسان تک سوز : سلام دوستان از من 12 آبان پلاک شده هنوز چراغ تحویل روشن نشده کسی می دونه تا چند روز دیگه باید صبر کنم
اطلس جی دی : سایپا بی شرف کلاهبردار چرا دوباره برای 18 آبان پیش فروش اطلس جی گذاشتی ، عرضه داری ماشین های ما رو تحویل بده بعد ثبت نام کن ، چرا مملکت اینقد بی صاحب شده ، چرا هیچ نظارتی نیست ، چرا هیچکی هیچی نمیگه ،کجان مسولین؟؟؟
فرسوده : سلام چراخبری از فاکتور شدن فرسوده ها نیست. من 5/20 تکمیل وجه. کردم فعلا فاکتور نشدم خبری نیست
دوگانه خرداد : مبارکه. تحویل چه ماهی بودی شما فروردین یا اردیبهشت؟
30 آبان : سلام. من پیش فروش تحویل 30آبان هستم، اصلا پیام نیومد برای تبدیل به رینگ. من فقط 3 آبان وارد سایت شدم تبدیل اومده بود ولی صفحه اش خام بود و اجازه تبدیل نمیداد که بعد تماس گرفتم نمایندگی،گفتن فعال نشده. ای کاش طرح تبدیل میومد.
. سورن پلاس : رنگ سفید تحویل 30 آبان امروز فاکتور شده ،معمولا چند روز تا تحویل طول میکشه
3شهریور جی ایکس بدون لاینر : سلام دوستان من 3 شهریور جی ایکس بدون لاینر بقول خودشون ارتقا یافته سری اول ثبت نام هستم تحویل اذر صبح دعوتنامه تبدیل به بالاینر اومده 473323000تومن محاسبه کرده 5056000تومن کم کرده اول هم 233000000تومن دادیم حالاهم گفته 235267000تومن دیگه میخوادجهت اطلاع