آریزو 5 اسپرت معرفی شد؛ جذابیت بیشتر برای سدان کوچک مدیران خودرو

 

آریزو 5 اسپرت معرفی شد؛ جذابیت بیشتر برای سدان کوچک مدیران خودرو

 

آریزو 5 یکی از سدان‌های شناخته‌شده مدیران خودرو است که از نیمه دهه 1390 خورشیدی تاکنون در بازار ما حضور دارد. این خودرو نخست با پیشرانه تنفس طبیعی به بازار ما آمد، اما در ادامه نسخه توربوشارژر آن نیز توسط مدیران خودرو به تولید رسید. حال در روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه 1402، مدیران خودرو از نسخه جدید این سدان با نام آریزو 5 اسپرت رونمایی کرده است.

آریزو 5 اسپرت درواقع نسخه فیس‌لیفت آریزو 5 توربوشارژر محسوب می‌شود. تغییرات ظاهری محدودی در نمای خارجی و داخلی خودرو رخ داده‌اند. امکاناتی نیز به خودرو اضافه شده‌اند. در زمینه مشخصات فنی نیز بهبودهایی در این خودرو صورت گرفته است.

تغییرات ظاهری

شاید بارزترین تغییر صورت‌گرفته در آریزو 5 اسپرت، جلوپنجره جدید این خودرو باشد. این جلوپنجره از خطوط موازی کرومی بهره می‌برد و اندکی برآمده طراحی شده است. بااین‌حال چراغ‌های روشنایی اصلی و دی‌لایت‌ها تفاوتی با آریزو 5 توربوشارژر ندارند. نوارهای مشکی رنگ به قسمت‌های جانبی سپر جلو اضافه شده‌اند تا این سپر را عضلانی و حجیم جلوه دهد. در نمای جانبی خودرو تغییری مشاهده نمی‌شود و حتی رینگ‌های خودرو نیز از نوع پنج پر نصب‌شده روی نسخه توربوشارژر هستند.

آریزو 5 اس

تغییرات نمای عقب در مقایسه با نمای جلو نیز محدود است. چراغ‌های مه‌شکن که در نسخه‌های عادی و توربوشارژر روی سپر بودند، اکنون به قسمت فوقانی سپر منتقل شده‌اند. به‌جای این چراغ‌های مه‌شکن، دو خروجی اگزوز قرار گرفته است که البته واقعی نیستند و خروجی اگزوز اصلی پشت سپر قرار گرفته است. آریزو 5 اسپرت درحال‌حاضر یکی از محصولات برند ام وی ام به حساب می‌آید و با نام ام وی ام آریزو 5 توربو اسپرت شناخته خواهد شد.

مشخصات فنی آریزو 5 اسپرت

زیر کاپوت آریزو 5 اس همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر سابق قرار دارد که 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه در طیف وسیعی از خودروهای ام وی ام و فونیکس به کار می‌رود که از جمله آن‌ها می‌توان به آریزو 6 پرو، تیگو 7 پرو و ام وی ام X55 پرو اشاره کرد. گستردگی استفاده از این پیشرانه در محصولات فونیکس و ام وی ام باعث شده است تا دسترسی به قطعات یدکی این موتور برای مشتری ایرانی چندان دشوار نباشد.

گیربکس اتوماتیک CVT وظیفه ارسال قدرت به چرخ‌های جلو را در آریزو 5 اسپرت بر عهده دارد. این گیربکس به‌صورت مصنوعی 9 دنده را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این گیربکس از نسل جدید جعبه دنده‌های چری است و در محصولات مختلف این برند از ام وی ام X22 پرو تا تیگو 7 پرو مورد استفاده قرار گرفته است. گیربکس اتوماتیک و جدید چری عملکرد بهتری در مقایسه با گیربکس‌های CVT پیشین این شرکت دارد. بااین‌حال انتظار تغییر چشمگیری در زمینه مصرف سوخت یا شتاب اولیه را از آریزو 5 اسپرت نداریم.

کابین و امکانات

سبک کلی طراحی داشبورد آریزو 5 اسپرت شبیه به کابین آریزو 5 توربوشارژر معمولی است، بااین‌حال برخی جزئیات در کابین این خودرو تغییر کرده‌اند. نخستین تغییر در کنترلرهای پنل تهویه مشاهده می‌شود. این کنترلرها اکنون اندکی بالاتر از محل سابق نصب شده‌اند و از حالت لمسی به شکل فیزیکی تغییر وضعیت داده‌اند.

آریزو 5 اسپرت معرفی شد؛ جذابیت بیشتر برای سدان کوچک مدیران خودرو

طراحی کنسول میانی خودرو نیز تغییر کرده است. این کنسول اکنون از الگوهای مشابه ام وی ام X55 پرو بهره می‌برد. کنسل میانی آریزو 5 اسپرت به‌جای طرح مستطیل شکل سابق، از دو ذوزنقه برعکس تشکیل شده است. تمامی کلیدهای کنترلی بخش میانی نیز به سمت چپ یعنی بخش راننده منتقل شده‌اند و دیگر کلیدی در سمت راست اهرم تعویض دنده وجود ندارد. بااین‌حال سبک طراحی اهرم تعویض دنده و دریچه‌های سیستم تهویه همانند گذشته است.

علاوه بر تغییر پنل تهویه، چند مورد دیگر نیز در کابین آریزو 5 اس تغییر کرده‌اند. فرمان خودرو اکنون طرح دی‌کات دارد. همچنین تنظیمات صندلی راننده به‌صورت برقی انجام می‌شود. همچنین هر دو صندلی جلو به گرمکن مجهز شده‌اند.

قیمت و رقبای آریزو 5 اسپرت

قیمت آریزو 5 اسپرت از سوی مدیران خودرو برابر با یک میلیارد و 190 میلیون تومان عنوان شده که حدود 20 درصد از فونیکس آریزو 6 پرو کمتر است. رقیب مستقیم آریزو 5 اس در این محدوده قیمتی، بهمن ریسپکت پرایم با قیمت یک میلیارد و 83 میلیون تومان است. این دو خودرو از نظر مشخصات فنی، ابعاد و همچنین امکانات رفاهی در سطح مشابهی قرار دارند. بنابراین رقابت میان آن‌ها در آینده نزدیک جذاب خواهد بود. دنا پلاس توربو اتوماتیک نیز دیگر رقیب محصول مدیران خودرو است که با قیمت رسمی 544 میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما نرخ آن در بازار آزاد حدود 950 میلیون تومان است. بااین‌حال باید منتظر عرضه آریزو 5 اسپرت به بازار باشیم تا نرخ این خودرو در بازار آزاد نیز مشخص شود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , آریزو 5 اسپرت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ضحاک : کشور رفت داخل شرایط فورس ماژور که در قرارداد قید شده، دیگه به کَرَم شرکت ها بستگی داره فاکتور کنن یا نکنن
علی x5 دی ۴۰۳ : دوستان آبانی رنگ مشکی x5هم کسی فاکتور شده؟
شاهین جی : بچه ها ب جای تجمع باید حمله کنیم به پارکینگهای سایپا ماشینم خودمون بگیریم هیچکسی نمیتونه ب ما چیزی بگه چون شاکی ما هستیم بچه های شاهین با شمام که پول بجا پرداخت کردیم پس لطفا همه ی جا بشیم بریم مستقیم سراغ پارکینگ چاره ای نزاشتن برامون
Jac j4 سفید : رنگ سفید تاخیر داره . مشکی و خاکستری زودتر میدن
شاهین سیاه : اسم خودم شاهین هست،بخاطر سبزه بودن پوستم ،تو محل ،بهم میگن "شاهین سیاه" رفقا بدلیل تاخیر تحویل سایپا مسخرم میکنن.امروز صبح که پیاده میرفتم نون بخرم،با ماشینش از کنارم رد شد،بوق شیپوری زد و گفت:"شاهین سیاه،هنوز پلاسی!؟" الان هم که اوضاع دنیا بهم ریخت. افسردگی گرفتم .میخوام برم معتاد بشم.( سنتی-صنعتی و نانو) با هم بعدهم که اگر خودرو را دادند، میرم ساقی میشم،کسی به شاهین شک نمیکنه،ساقی ها موتور دارند.
صادق 207خرداد : منن والا دیگه هیچ امیدی ندارم با این وضعیت جنگی که پیش اومده همه چی رو هواست
نرگس : سلام آقا صادق نه دیگه زنگ نزدم الانم که دیگه شانس ما جنگ شده دیگه امیدی ندارم ماشینمون بهمون بدن 😔😔
T9 : سلام بازم ماشین تحویلت دادن برای ما که هنوز فاکتور صادر نشده
شاهین cvt تحویل هفته چهارم دی : توی حالا عادیش نمیدادن ..... حالا هم که جنگ شد
امین : شاهین پر سایپا منتظر این روز بود و من هم از این روز میترسیدم ۷۰۰میلیون پر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تیگو 7 پرمیوم : منم مثل شما ولی هنوز نمیدونم خروج خوروه یا نه
اطلس : کاش همین الان حداقل سایپا پولامون پس بده ماشین که نمیدی
207 : الان با این ماجراها داستان تحویل چی میشه یعنی همین سرمایه که داشتیم رفت رو هوا
اطلس آذر : ماهم میدونیم آش دهان سوزی نیست از ناچاری اطلس ثبت نام کردیم وگرنه باپولمون طلا میخریدیم الان از بازار آزاد یه خودرو بهتر میگرفتیم دیگه تکمیل وجه کردیم خدا لعنت کنه سران مملکت
بشیر : خواهشمندیم شما تشریف ببرید گروه کویک نظر ارائه بدهید، خوش گلدی
محمد : داداش تحویل بدن شانس آوردیم حالا بالا رفتن به کنار
کوییک s : سلام دوستان چرا خودتان رو عذاب میدین بخاطر اطلس G مگه اطلس G لندکروز هستش ببرین بریزن کوییک s و با کمترین واریزی بیشتر از اون هم سود کنید 20 روزه هم تحویل میدن
کوییک آر اس : سلام ؛ به سلامتی ماشینتون چی بود
رضا : تیگو 7 پرو اقساط ثبت نام 8 شهریور 1403 تاریخ تحویل 20 اردیبهشت 1404 روز چهارشنبه 21 خرداد تحویل گرفتم دیروز بردم کارشناسی رنگ ، خدا روشکر رنگ و تعویضی نداشت اما دوتا نقطه اندازه 5*5 پالیش داشت زیر ماشین هم اوکی لود کیفیت رنگ هم افتضاح حداکثر 80 میکرون رنگ مدت زیادی زیر افتاب بوده ماشین که اولین کارم عوض کردن لاستیک ها خواهد بود چون توس سرعت بالای 80 کاملا میلرزه ماشین انشااله همه دوستان ماشینشون رو زودتر تحویل بگیرن راستی بابت مدت تاخیر هم گفتن 12 میلیون سود تاخیر داره که یک ماه دیگه کارت ام وی ام بهتون میدیم زمان تحویل تو نمایندگی یک بنده خدایی گفت ماشینم هفته قبل فونیکس اف ایکسم که تحویل گرفتم نبردم کارشناسی رنگ بعد از سه چهار روز دیدم چراغ استپ عقب خاموشه وقتی برده کارشناسی همون نقطه صافکاری و رنگ داشته و صافکار سوکت چراغ جا نزده بوده حتما بعد از تحویل تا 24 ساعت بعد کارشناسی ببرید 3-4 تومن هزینه کنید اما خیالتون راحته
محمد زند : سلام دوستان اردیبهشت و خردا از یکشنبه شروع به فاکتور کردن می کنند گویا فقط منتظر افزایش قیمت بودند دوستان این گرگ سالهاست با این گله آشناست