کلاه جنگنده اف-۳۵؛ گرانتر از خودروی “فِراری”

 

کلاه جنگنده اف-۳۵؛ گرانتر از خودروی “فِراری”

 

خلبانان جنگنده اف-۳۵ لایتنینگ II از کلاهی استفاده می کنند که بیش از یک خودرو سوپر اسپرت فراری قیمت دارد، روندی دو روزه را برای اندازه کردن این کلاه پشت سر می گذارند، به طور کلی باید مدل موی یکسانی داشته باشند، از افزایش وزن پرهیز کنند و سه بار در سال شرایط کلاه خود را برای حصول اطمینان از اندازه بودن آن کنترل کنند.
این فرایندی است که در 
بیانیه مطبوعاتی نیروی هوایی آمریکا به آن اشاره شده و در آن توضیح داده می شود که چقدر کار لازم است تا یک بخش از جنگنده ۷۸ میلیون دلاری اف-۳۵ برای پرواز آماده شود.
موارد کوچکی مانند تغییر مدل مو یا اندکی افزایش وزن نیز می توانند موجب شوند تا کلاه خلبان جنگنده اف-۳۵ که حدود ۴۰۰ هزار دلار قیمت دارد به درستی روی سر وی قرار نگیرد. در ساخت این کلاه از موادی مانند کولار و فیبر کربن استفاده شده است که استحکام بالا در کنار وزن کم را ممکن می سازد.

کلاه جنگنده اف-۳۵؛ گرانتر از خودروی “فِراری”

کلاه خلبانان جنگنده اف-۳۵ محصولی پیشرفته است. این کلاه می تواند امکان دید در شب، دید حرارتی و دید ۳۶۰ درجه از محیط اطراف جنگنده را فراهم کرده و آگاهی موقعیتی قابل توجهی را به خلبان بدهد.
کلاه خلبان جت جنگنده اف-۳۵ می تواند تصاویر دوربین هایی که در بدنه هواپیما جایگذاری شده اند را در معرض دید خلبان قرار دهد. در واقع این کلاه به خلبان اجازه می دهد تا حجم زیادی از اطلاعات را با هم ترکیب کند و از بار کاری وی می کاهد که می تواند به افزایش قدرت پاسخگویی خلبان منتج شود.  تمام این فناوری ها باید به طور دقیق تنظیم شوند تا عملکرد درستی باشند و بر همین اساس حصول اطمینان از اندازه بودن کلاه برای فردی که آن را می پوشد، اهمیت بسیاری دارد.

کلاه جنگنده اف-۳۵؛ گرانتر از خودروی “فِراری”

ابتدا، سر خلبان اندازه گیری و اسکن می شود. از این اسکن ها برای ساخت یک آستری کلاه قابل حمل که بین سر خلبان اف-۳۵ و قسمت سخت کلاه قرار می گیرد، استفاده می شود.پس از اتمام اسکن، اپتیک های کلاه باید به درستی با چشم های خلبان تراز شوند. تکنسین ها از یک مردمک سنج برای اندازه گیری فاصله بین مردمک های خلبان استفاده می کنند.
در مرحله بعد، تکنسین های تجهیزات پرواز خلبان ماسک اکسیژن را روی صورت وی قرار داده و هر گونه نشت هوا از اطراف آن که می تواند از جریان مناسب اکسیژن جلوگیری کند را شناسایی می کنند.

کلاه جنگنده اف-۳۵؛ گرانتر از خودروی “فِراری”

مرحله بعد حصول اطمینان از فاصله مناسب بین ماسک و ویزور کلاه است. زمانی که خلبان حرکت یا صحبت می کند، ماسک نباید با ویزور برخوردی داشته باشد. اگر فاصله بیش از حد کم باشد ویزور را خم کرده و در تصویر نمایشگر کلاه اختلال ایجاد می کند.
پس از متناسب سازی اولیه، شرایط کلاه خلبان اف-۳۵ هر ۱۰۵ روز یک بار بررسی می شود و هر ۱۲۰ روز یک بار اندازه بودن آن برای سر خلبان کنترل می شود. این برای ایجاد تعامل بی عیب بین قابلیت های پیشرفته کلاه و مهارت های خلبانی که از آن استفاده می کند، ضروری است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کلاه جنگنده اف , ۳۵






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زمستان ۰۳ : پیش فروش تحویل مرداد تبدیل جی با جی ال برای کسی پیامک اومده ؟
سعید شهریور : دوستان بنظرتوندبه ما افزایش میخوره با وجودداینکه شهریور گذشت اخه گفتم ملاک زمان تکمیل وجه راهنمایی کنید ممنون
شاهین : سلام و درود خدمت همه دوستان ۲۱ خرداد تبدیل زدم و تکمیل وجه کردم و به صورت پیش فروش و قرار بود هفته چهارم تیر تحویل بدن ولی هنوز خبری نیست
شاهین : تا ۲۰ خرداد تبدیل زدند کسایی که به صورت پیش فروش بودند همه تحویل گرفتند ولی ۲۱ خرداد هنوز فاکتور نشده
شاهین : سلام تبدیل ۲۱ خرداد زدم پیش فروش ولی خبری نیست
شاهین : اینایی که میگن تبدیل بزنید منتظرن تعداد کمتر بشه زودتر نوبت خوشون‌بشه
تبدیل نزنید : تبدیل زدن یعنی این که زیر بار این شرکت خراب شد بری مطمن باشین مجبورن بدن مخصوصا الان که دادستانی ورود کرد
سایپا دزد و نادرست : درد بلای مدیران ایران‌خودرو هزار برابر بخوره تو سر مدیران سایپا داداشم اسفند پیش فروش ۲۰۷ پانا ثبت نام کرد ۳۰۰ پرداخت کرد شهریور تکمیل وجه کرد امروز ماشینو تحویل گرفت ۳ روزم زودتر بهش دادن همش منو مسخره می‌کنه بخاطر سایپا بی شرف خاک عالم تو سر سایپا نابود بشین انشاالله
سرباز : کجان اونا که دوساعته فاکتور میشدم پس چرا منم آذریم یکم تبدیل زدم هنوز فاکتور نشده یکم دو ساعت فاکتور شدند مشکوکه بنظرم.
سیدرضا : سلام دوستان من تحویل 12اذربودم تبدیل زدم شاهین جی نمی دهند تبدیل بزنید همین بدون سانروف ازدست ندهید،مبلغ 112 تومن سودتاخیرومبلغ 22 تومن سانروف محاسبه کردن ، اوضاع ازاین بدترخواهدشد ،خوددانید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مینا : لذتی که در دادن است در کردن نیست توسی برو خودتو اصلاح کن
آرتان : مبارکه دوست عزیز شماره پذیرشت چنده برای من پذیرش 25 بهمن 12181560
تحویل 31شهریور : اره من هم مثل تو شایدتحویل دادن
سیامک : نگران نباش این برای منم که 20 اسفند تکمیل وجه کردم اومده تو سیستم به طور خودکار برای همه فرستاده من و شما بقیه کسانی که تو اسفند تکمیل وجه کردیم لب مرزی برای فاکتور شدن هستیم و اصلا به این پیام ها توجهی نکن
تحویل 31شهریور : دوستان تحویل شهریورکسی فاکتورشده
تحویل شهریور : تادی ماه منتظرتحویل باشید
جواد : من الان فاکتور شدم پذیرش24بهمن فوق العاده
تحویل شهریور : مال من هم به روزشده هنوزتااخرمهرشایدبدشایدنده
علی دوگانه : اگه منظورت قسمت بالای سایت هست برا منم زده فاکتور شده ولی بالاتر از توضیحات شماره گذاری نوشته تخصیص شده شرکت خودش میدونه چیکار کرده
علی بی پلاک : اصلا قرار نیست حرف اضافه دادن بزنیم ما همه گیر پلاکیم پول دادیم چکا رو هم دادیم منتظر پلاکیم اگ بخایم اضافه بدیم باید دیر کرد هم بگیریم وگرنه اگ فاکتور شده و دیر کرد نمیدن پس اضافه هم نگیرن دیگه پس لطفااگ بخاطر ما دلت میسوزه فقط حرف پلاک بزن