کلاه جنگنده اف-۳۵؛ گرانتر از خودروی “فِراری”

 

کلاه جنگنده اف-۳۵؛ گرانتر از خودروی “فِراری”

 

خلبانان جنگنده اف-۳۵ لایتنینگ II از کلاهی استفاده می کنند که بیش از یک خودرو سوپر اسپرت فراری قیمت دارد، روندی دو روزه را برای اندازه کردن این کلاه پشت سر می گذارند، به طور کلی باید مدل موی یکسانی داشته باشند، از افزایش وزن پرهیز کنند و سه بار در سال شرایط کلاه خود را برای حصول اطمینان از اندازه بودن آن کنترل کنند.
این فرایندی است که در 
بیانیه مطبوعاتی نیروی هوایی آمریکا به آن اشاره شده و در آن توضیح داده می شود که چقدر کار لازم است تا یک بخش از جنگنده ۷۸ میلیون دلاری اف-۳۵ برای پرواز آماده شود.
موارد کوچکی مانند تغییر مدل مو یا اندکی افزایش وزن نیز می توانند موجب شوند تا کلاه خلبان جنگنده اف-۳۵ که حدود ۴۰۰ هزار دلار قیمت دارد به درستی روی سر وی قرار نگیرد. در ساخت این کلاه از موادی مانند کولار و فیبر کربن استفاده شده است که استحکام بالا در کنار وزن کم را ممکن می سازد.

کلاه جنگنده اف-۳۵؛ گرانتر از خودروی “فِراری”

کلاه خلبانان جنگنده اف-۳۵ محصولی پیشرفته است. این کلاه می تواند امکان دید در شب، دید حرارتی و دید ۳۶۰ درجه از محیط اطراف جنگنده را فراهم کرده و آگاهی موقعیتی قابل توجهی را به خلبان بدهد.
کلاه خلبان جت جنگنده اف-۳۵ می تواند تصاویر دوربین هایی که در بدنه هواپیما جایگذاری شده اند را در معرض دید خلبان قرار دهد. در واقع این کلاه به خلبان اجازه می دهد تا حجم زیادی از اطلاعات را با هم ترکیب کند و از بار کاری وی می کاهد که می تواند به افزایش قدرت پاسخگویی خلبان منتج شود.  تمام این فناوری ها باید به طور دقیق تنظیم شوند تا عملکرد درستی باشند و بر همین اساس حصول اطمینان از اندازه بودن کلاه برای فردی که آن را می پوشد، اهمیت بسیاری دارد.

کلاه جنگنده اف-۳۵؛ گرانتر از خودروی “فِراری”

ابتدا، سر خلبان اندازه گیری و اسکن می شود. از این اسکن ها برای ساخت یک آستری کلاه قابل حمل که بین سر خلبان اف-۳۵ و قسمت سخت کلاه قرار می گیرد، استفاده می شود.پس از اتمام اسکن، اپتیک های کلاه باید به درستی با چشم های خلبان تراز شوند. تکنسین ها از یک مردمک سنج برای اندازه گیری فاصله بین مردمک های خلبان استفاده می کنند.
در مرحله بعد، تکنسین های تجهیزات پرواز خلبان ماسک اکسیژن را روی صورت وی قرار داده و هر گونه نشت هوا از اطراف آن که می تواند از جریان مناسب اکسیژن جلوگیری کند را شناسایی می کنند.

کلاه جنگنده اف-۳۵؛ گرانتر از خودروی “فِراری”

مرحله بعد حصول اطمینان از فاصله مناسب بین ماسک و ویزور کلاه است. زمانی که خلبان حرکت یا صحبت می کند، ماسک نباید با ویزور برخوردی داشته باشد. اگر فاصله بیش از حد کم باشد ویزور را خم کرده و در تصویر نمایشگر کلاه اختلال ایجاد می کند.
پس از متناسب سازی اولیه، شرایط کلاه خلبان اف-۳۵ هر ۱۰۵ روز یک بار بررسی می شود و هر ۱۲۰ روز یک بار اندازه بودن آن برای سر خلبان کنترل می شود. این برای ایجاد تعامل بی عیب بین قابلیت های پیشرفته کلاه و مهارت های خلبانی که از آن استفاده می کند، ضروری است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کلاه جنگنده اف , ۳۵






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد