اپل در ایران قبل از پیروزی انقلاب حضور چشمگیری با مدلهای رکورد و کاپیتان و تعداد محدودی جی تی در دهه 40 داشت که بسیار محبوب بودند ، اواسط دهه 50 مدل کمودور توسط شرکت پارس خودرو با نام شورلت رویال عرضه گردید که سدانی توانمند و مدرن در زمان خود بود.
اما بعد انقلاب و با پایان جنگ در اوایل دهه 70 ، سال 1372 اپل با شرکت ملبا به ایران بازگشت و در نمایشگاه بین المللی آن سال با نمایش مدلهای کورسا ، آسترا ، وکترا و امگا تحولی جدید را در بخش خودروهای وارداتی ایجاد نمود ، ملبا با خدمات مناسب و انتخاب محصولات روز اپل توانست خواسته کسانی که به دنبال یک خودروی جذاب ، مهیج ، اصیل و با پرستیژ اروپایی بودند را برآورده سازد و خاطرات خوش دهه های 40 و 50 را زنده کند ، با پایان واردات خودرو در ایران در سال 1374 تعداد محدودی مدل سدان لوکس امگا به ایران آمد که تا سالها در کنار مرسدس بنز لوکس ترین خودروی بازار ایران بود .
گرچه اپل در اواسط دهه 90 نیز تلاش کرد تا دوباره به بازار ایران بازگردد اما عدم برنامه ریزی و زیر ساختهای لازم اجازه تکرار پیروزی های گذشته را به اپل نداد . حال دوباره در این روزهایی که واردات هیجان لازم را به دلیل محدودیت های همکاری و سقف قیمتی ندارد شنیدن نام اپل با آن همه خاطرات و مدلهای جذاب خبری خوش در آغاز سال جدید باشد گرچه هنور وارد کننده و مدلهای انتخابی برای بازار ایران مشخص نیست اما قطعا اپل برای موفقیت دوباره نیاز،به یک تیم حرفه ایی و معتبر خواهد داشت تا بازهم خاطرات خوش را تکرار کند قطعا طیفی از محصولات اپل در بازه کمتر از سقف واردات 20 هزار یورو قرار خواهد داشت و امکان ورود به ایران را خواهد داشت البته در این مدت خیلی از برندها قصد حضور داشتند که در حد خبر باقی ماند ، امید است که شنیده ها صحت داشته و اپل بتواند به جذابیت واردات به طور قابل توجهی بیافزاید حال باید دید این برند اصیل واقعا می آید و چگونه ؟ با چه محصولات و امکاناتی به ایران میرسد؟ قطعا اگر جدی شود هیجان انگیز خواهد بود
با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.