اعلام مشخصات رسمی اطلس و شاهین اتوماتیک از سوی سایپا

 

اعلام مشخصات رسمی اطلس و شاهین اتوماتیک از سوی سایپا

 

سایپا شاهین اتوماتیک CVT

نخستین مدل از خانواده شاهین اتوماتیک که به بازار عرضه خواهد شد، شاهین CVT نام دارد. شاهین CVT به عنوان تیپ پایه شاهین اتوماتیک پیشرانه‌ای مشابه به نمونه دستی دارد.

اعلام مشخصات رسمی اطلس و شاهین اتوماتیک از سوی سایپابه طور خلاصه تجهیزات و ویژگی‌های جدید شاهین CVT نسبت به تیپ دستی عبارت است از:

  • کروزکنترل و محدوده کننده سرعت
  • مانیتور جدید ۱۰ اینچی اندروید
  • آنتن سقفی طرح بال کوسه
  • سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش و دستیار شروع حرکت در سربالایی
  • کفپوش سه بعدی
  • تزئینات کرومی جلوپنجره، گارنیش صندوق و دستگیره‌های درونی و بیرونی درب‌های خودرو
  • تزئینات هیدروگرافی چوبی زیرآرنجی، ابروی داشبورد و پنل دسته دنده
  • تزئینات مشکی پیانویی قاب دریچه‌های کولر، فرمان، قاب مانیتور و قاب دستگیره داخلی درب‌ها
  • تریم دورنگ مشکی-سفید داشبورد و رودری‌ها

مشخصات فنی و ایمنی شاهین اتوماتیک

شاهین اتوماتیک در رده ابعادی C کوچک و کلاس بدنه سدان اقتصادی دسته‌بندی می‌شود. طول، عرض و ارتفاع شاهین اتوماتیک به ترتیب ۴۴۴۶، ۱۷۷۱، ۱۴۹۰ میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۶۵۰ میلی‌متر است.

اعلام مشخصات رسمی اطلس و شاهین اتوماتیک از سوی سایپا

سدان جدید سایپا مجهز به پیشرانه توربو با حجم ۱۴۹۷ سی‌سی بوده که در جدیدترین بروزرسانی ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۲۵۰۰ ارائه می‌دهد. موتور M15 TC نسخه توربوشارژ موتور خانواده ساینا و کوییک بوده که سایپا با اضافه کردن قطعاتی همچون اینترکولر و اویل ماژول سعی کرده تا کنترل حرارت در این موتور را ارتقا دهد و بازدهی بالاتری را نسبت به نمونه تنفس طبیعی کسب کند.

اعلام مشخصات رسمی اطلس و شاهین اتوماتیک از سوی سایپا

از نخستین روزهایی که این موتور بر روی شاهین نصب شد مشکلات زیادی گریبان مالکین این خودرو را گرفت. ایراداتی مثل آب شدن قطعات در مجموعه رله و جعبه فیوز، سوختن واشر توربو، بد روشن شدن موتور در هوای سرد، کشش ضعیف در شروع حرکت، صدای زیاد موتور، کیفیت پایین درپوش ترموستات و نشت آب و همچنین صدای اضافی تسمه دینام لیست بلند بالای ماجراهای مالکین شاهین با موتور این خودرو می‌باشد.

این ایرادات به صورت رایج در شاهین‌های تحویلی مشاهده می‌شود. سایپا در سال گذشته سعی کرد تا با اعلام فراخوان‌های متعدد بخشی از ایرادات فوق را حل کند. به صورت کلی شاهین‌هایی که جدیدتر تولید شده‌اند ایرادات کمتری نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر دارند، با این وجود هنوز بعضی از مشکلات به قوت خود باقی است.

قدرت تولید شده توسط این موتور از طریق جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. لازم به یادآوری است گیربکس این خودرو با نمونه CVT نصب شده بر روی کوییک تا حدودی متفاوت است. گیربکس کوییک ساخت شرکت پانچ بوده و قابلیت شبیه‌سازی ۶ سرعت را به صورت مصنوعی دارد ولی گیربکس شاهین ۷ سرعته بوده و هنوز اطلاعات تکمیلی از سازنده و ویژگی‌های این گیربکس در دست نیست.

طبق اعلام سایپا، حداکثر سرعت شاهین  ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۱۳ ثانیه طی کند. موتور شاهین اتوماتیک مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۵، وزن خودرو ۱۳۲۰ کیلوگرم، حجم باک ۴۷ لیتر و حجم صندوق آن ۴۲۲ لیتر است.

سیستم تعلیق شاهین اتوماتیک، در جلوی خودرو فنربندی مک فرسون و در قسمت عقب سیستم تعلیق ساده و اقتصادی تورشن بیم (تیر H) است. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانه‌های: کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی (EBA) و سیستم کنترل کشش (TCS) است.

از دیگر امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۲ کیسه هوا (جلو و سرنشین)
  • سنسور پارک عقب
  • دوربین دید عقب
  • چراغ روشنایی روز
  • سیستم نمایش فشار باد تایرها
  • سامانه راهنمای تعویض دنده GSI

امکانات رفاهی شاهین اتوماتیک

اعلام مشخصات رسمی اطلس و شاهین اتوماتیک از سوی سایپا

در شاهین CVT بیشتر سعی شده تا عیوب ظاهری کابین نسبت به نمونه دنده‌ای حل شود و امکانات به جز دو مورد بدون تغییر باقی مانده است: 

  • سانروف دوحالته برقی
  • سیستم ورود بدون کلید
  • چراغ‌های اتوماتیک
  • صندلی‌ دستی ۶ حالته راننده
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی همراه با ۶ اسپیکر و درگاه USB شارژ تلفن همراه
  • قابلیت تنظیم حالت رانندگی در دو حالت اسپرت و معمولی
  • فرمان برقی
  • کروز کنترل و محدودکننده سرعت
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی
  • کامپیوتر سفری

سایپا اطلس

سایپا اطلس جدیدترین محصول شرکت سایپا و به عنوان نمونه لوکس خودروی کوییک بزودی روانه بازار می‌شود. تولید آزمایشی این خودرو آغاز شده و در حال حاضر تست‌های جاده‌ای را پشت سر می‌گذارد.

اعلام مشخصات رسمی اطلس و شاهین اتوماتیک از سوی سایپا

مشخصات فنی و ایمنی اطلس

اطلس در رده ابعادی B متوسط و کلاس بدنه هاچ‌بک کراس اقتصادی دسته‌بندی می‌شود. طول، عرض و ارتفاع اطلس به ترتیب ۴۰۲۰، ۱۶۸۵، ۱۵۴۰ میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۴۱۰ میلی‌متر است.

اعلام مشخصات رسمی اطلس و شاهین اتوماتیک از سوی سایپا

هاچ‌بک کراس جدید سایپا مجهز به پیشرانه جدید M15 L با حجم ۱۴۹۷ سی‌سی بوده که ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۴۰۰۰ ارائه می‌دهد. موتور M15 L  یا GSI نسخه اصلاح شده و ارتقا یافته موتور M15 ساینا و کوییک بوده که سایپا با اضافه کردن قطعات و ویژگی‌های جدیدی همچون هدرز، سامانه زمانبندی متغیر سوپاپ و دریچه گاز برقی سعی کرده تا استهلاک را در این موتور کاهش دهد و بازدهی بالاتری را (حدود ۳ اسب بخار و ۹ نیوتون متر) نسبت به نمونه قدیمی کسب کند.

قدرت تولید شده توسط این موتور از طریق جعبه‌دنده CVT و یا ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. گیربکس اتوماتیک این خودرو ساخت شرکت پانچ بوده و قابلیت شبیه‌سازی ۶ سرعت را به صورت مصنوعی دارد.

طبق اعلام سایپا، حداکثر سرعت اطلس  ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۱۳ ثانیه در نمونه دستی و ۱۵ ثانیه در نمونه اتوماتیک طی کند. موتور اطلس مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۵، حجم باک ۴۱ لیتر و حجم صندوق آن ۲۸۵ لیتر است.

سیستم تعلیق اطلس، در جلوی خودرو فنربندی مک فرسون و در قسمت عقب سیستم تعلیق ساده و اقتصادی تورشن بیم (تیر H) است. این خودرو در چرخ‌های جلو مجهز به ترمز دیسکی و در قسمت عقب ترمز کاسه‌ای می‌باشد؛ همچنین ترمزهای آن مجهز به سامانه‌های: کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی (EBA) و سیستم کنترل کشش (TCS) است.

از دیگر امکانات ایمنی این خودرو در نمونه فول آپشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۲ کیسه هوا (جلو و سرنشین)
  • سنسور پارک عقب
  • دوربین دید عقب
  • چراغ روشنایی روز
  • سیستم نمایش فشار باد تایرها
  • سامانه راهنمای تعویض دنده GSI
  • رادار نقطه کور
  • سنسور نور و باران

امکانات رفاهی اطلس

شرکت سایپا تصمیم دارد تا خودروی اطلس را در ۴ تیپ و نوع متفاوت به بازار عرضه کند. در تیپ پایه، اطلس مجهز به فرمان هیدرولیکی، گیربکس دستی و رینگ فولادی است؛ فولترین نسخه اطلس نیز مجهز به فرمان برقی، گیربکس اتوماتیک CVT و رینگ آلومینیومی می‌باشد.

در بحث تجهیزات، تیپ فول (E) اطلس با امکانات کاملی نسبت به رده قیمتی خود عرضه خواهد شد؛ بعضی از تجهیزات این خودرو مثل رادار نقطه کور برای اولین بار در خودروهای داخلی نصب خواهد شد. خودروی اطلس با اینکه از نظر ابعاد و قدرت نسبت به محصول شاهین محصول کوچکتر و ضعیف‌تری است اما از سطح بالاتری از امکانات ایمنی و رفاهی برخوردار است. اطلس در نسخه فول، پر آپشن ترین محصول سایپا محسوب می‌شود: 

  • سانروف دوحالته برقی
  • سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت
  • چراغ‌های لنز دار و ال ای دی جلو و عقب
  • صندلی‌ ۶ حالته راننده (۴ حرکت دستی و ۲ حرکت برقی) به همراه گرمکن
  • سیستم تهویه مطبوع الکتریکی نیمه اتوماتیک
  • نمایشگر مرکزی ۷ اینچی اندروید همراه با ۴ اسپیکر، ۲ تیوتر، درگاه USB شارژ تلفن همراه و قابلیت میرورلینک و مسیریابی
  • قابلیت تنظیم حالت رانندگی در دو حالت اسپرت و معمولی
  • فرمان برقی
  • کروز کنترل و محدودکننده سرعت
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی
  • کامپیوتر سفری
  • قابلیت انتخاب ۱۰ رنگ متفاوت با رنگ اصلی بدنه برای تزئینات خارجی و سقف خودرو
  • تودوزی چرم و پارچه صندلی‌ها همراه با الگوی جدید و پشت سری‌های متفاوت نسبت به صندلی‌های ساینا و کوییک
  • تریم دو رنگ مشکی-کرم داشبورد و رودری‌ها
  • آنتن سقفی طرح بال کوسه
  • Global closing (باز و بسته کردن همزمان تمامی شیشه‌ها از طریق ریموت جهت تبادل حرارتی اتاق خودرو و محیط بیرون در فصول گرم سال)
  • شیشه‌های دودی

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شاهین اتوماتیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

معین تبریز
0

سلام خدمت عزیزان شاهین اتو تحویل زمستان 02هستم کسی میدونه کی بخشنامه اش میاد و اینکه قبل از این تاریخ هم کسی هست موعد تحویلش؟
16:26  1402/05/06
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد