اسپرتیج برقی می‌شود؛ اولین اطلاعات از کانسپت کیا EV5

 

اسپرتیج برقی می‌شود؛ اولین اطلاعات از کانسپت کیا EV5

 

همین چند روز قبل بود که کیا از کراس‌اوور فول‌سایز و برقی EV9 رونمایی کرد. حالا به فاصله کوتاهی، این خودروساز کره‌ای با رونمایی از کانسپتی جدید با نام EV5 توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. این کانسپت طراحی بسیار مدرنی دارد و پیش‌نمایشی از یک کراس‌اوور کامپکت با پیشرانه برقی را ارائه می‌کند. براساس برنامه‌ریزی‌ها، نسخه تولید انبوه این مفهومی زیبا تا پایان سال در چین پرده‌برداری خواهد شد.

نماینده جدید فلسفه طراحی اتحاد تضادها

محصولات جدید شرکت کیا بر مبنای فلسفه طراحی «اتحاد تضادها» خلق می‌شوند. کانسپت EV5 از این قاعده مستثنی نیست و مطابق با اصول و چهارچوب‌های فلسفه مذکور توسعه پیدا کرده است. از نظر فرم بدنه، این مفهومی شباهت زیادی به برادر بزرگ‌تر خود، یعنی EV9 دارد و اتاق آن مکعبی و جعبه‌ای شکل است. این سبک از طراحی حس قدرت و اطمینان را به بیننده منتقل می‌کند.

کانسپت کیا EV5

در نمای روبه‌رو فرم خاص چراغ‌های اصلی کیا EV5 بیش از هر چیز دیگر جلب‌توجه می‌کند. این چراغ‌ها به‌وسیله یک نوار باریک به هم متصل شده‌اند. از آنجایی که این مفهومی از پیشرانه برقی بهره می‌برد، خبری از جلوپنجره مشبک نیست. شاید بدانید در محصولات بنزینی و دیزلی کیا، جلوپنجره مشبک ساختار ویژه‌ای دارد که از آن با عنوان پوزه ببر یاد می‌شود. در محصولات برقی این المان تغییر ماهیت داده و با همکاری سایر اجزا، هویتی با نام «چهره ببر دیجیتال» را خلق می‌کند.

کانسپت کیا EV5

در نمای جانبی، کیا EV5 طراحی جسورانه و پویایی دارد. گلگیرهای این کانسپت برقی بسیار متورم هستند و روی آن‌ها چند خط تیز به‌چشم می‌خورد. درون این گلگیرها، رینگ‌های بزرگ 21 اینچی با طراحی متقارن جا خوش کرده‌اند. استفاده از رنگ مشکی برای لبه گلگیرها، رکاب و ستون‌ها از دیگر نکات قابل‌ذکر در نمای جانبی EV5 هستند.

نمای جانبی کانسپت کیا EV5

طراحی کیا EV5 در نمای عقب ساده‌تر است، اما بااین‌حال بازهم می‌توان آن را زیبا و متمایز توصیف کرد. البته در این نما، به‌خاطر شکل چراغ‌ها شاید برخی EV5 را به محصولات ولوو تشبیه کنند! این کراس‌اوور برقی به اسپویلر انتهای سقف مجهز است و سپر آن ساختاری عضلانی دارد.

نمای عقب

تازه‌ترین کانسپت شرکت کیا تحت نظارت «کریم حبیب» طراحی شده است؛ طراح بسیار معروفی که سابقه کار در دو کمپانی بزرگ مرسدس بنز و ب‌ام‌و را در کارنامه دارد. طبق گفته‌های آقای حبیب، کیا EV5 با الهام از تضاد‌ها و هماهنگی‌های موجود در طبیعت و هنر معماری طراحی شده است. از نظر ابعاد باید این کراس‌اوور مفهومی را با کیا اسپورتیج مقایسه کرد. به عبارت دیگر، EV5 در دسته کراس‌اوورهای کامپکت جای می‌گیرد.

کانسپت کیا EV5

طراحی داخلی پیشرفته و مدرن

در داخل کابین، کیا EV5 طراحی بسیار مدرن و آینده‌نگرانه‌ای دارد. هرچقدر که در نمای بیرونی این کانسپت شبیه به مدل‌های خیابانی است، به همان نسبت در داخل کابین با شرایط متفاوتی روبه‌رو هستیم. داشبورد این مفهومی کره‌ای طراحی ساده و مینیمالیستی دارد، اما به‌جای فرمان دایره‌ای از غربیلکی شش‌ضلعی برخوردار است! در پشت فرمان یک نمایشگر عریض وجود دارد که تا میانه‌های داشبورد امتداد پیدا کرده؛ این نمایشگر لمسی است.

تصویر کابین

اگر به تصاویر کابین کانسپت کیا EV5 با دقت نگاه کنید، اثری از کنسول میانی پیدا نخواهید کرد. این ویژگی باعث می‌شود داشبورد دارای حالتی معلق باشد. در قسمت میانی داشبورد چند دکمه لمسی به‌چشم می‌خورد. دریچه‌های مربوط به سیستم تهویه مطبوع نیز بسیار باریک هستند و کشف آن‌ها نیازمند دقت فراوان است.

کانسپت کیا EV5

از دیگر ویژگی‌ها جالب کابین کیا EV5 باید به سقف پانورامیک و صندلی‌های چرخان آن اشاره کنیم. این صندلی‌ها تا 90 درجه قابلیت چرخش دارند؛ درنتیجه ورود و خروج از کابین بسیار راحت‌تر می‌شود. مکمل این امر، حذف ستون B و باز‌شدن خلاف جهت هم درهای جلو و عقب است.

کانسپت کیا EV5

کانسپت کیا EV5 یک خودروی دوستدار محیط‌زیست است. در کابین این کانسپت پیشرفته، ردپایی از چرم حیوانی وجود ندارد. درعوض کیا برای ساخت قسمت‌های مختلف از بطری‌های بازیافتی و عصاره جلبک دریایی استفاده کرده است. اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم پنل سقف و درها، صندلی‌ها و رویه داشبورد جنسی از مواد بازیافتی دارند.

کانسپت کیا EV5

پیش‌بینی‌ها درباره مشخصات فنی کیا EV5

در مقطع کنونی، شرکت کیا از پرداختن به مشخصات فنی EV5 خودداری نموده و فقط به انتشار تصاویر و برخی ویژگی‌های کلی بسنده کرده است. با وجود این می‌توان حدس زد که این خودرو بر مبنای پلتفرم E-GMP تولید خواهد شد. شاید بدانید این پلتفرم به‌طور اختصاصی برای خودروهای برقی توسعه پیدا کرده است و تاکنون مدل‌هایی مثل کیا EV6 و سری آیونیک هیوندای براساس آن ساخته شده‌اند.

کانسپت کیا EV5

به‌احتمال‌زیاد قوای محرکه کیا EV5 با مدل EV6 مشترک خواهد بود. اگر این موضوع درست از آب دربیاید، باید گفت نسخه پرچمدار این خودرو با پیشرانه دو موتوره و باتری 77 کیلووات‌ساعتی وارد بازار خواهد شد. این باتری می‌تواند شعاع حرکتی 480 مایلی را برای EV5 به ارمغان بیاورد.  

کانسپت کیا EV5

گفتنی است کانسپت کیا EV5 در چین و در همایش موسوم به EV Day رونمایی شد. همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، نسخه تولید انبوه این مفهومی تا پایان سال پرده‌برداری و ابتدا در چین عرضه می‌شود. این کراس‌اوور برقی رقبایی مثل نیسان آریا و تویوتا bZ4X را پیش روی خود دارد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اسپرتیج برقی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد