بررسی مازراتی کواتروپورته 2013

بررسی مازراتی کواتروپورته 2013

1Carاین روزها در خیابان های ایران شاهد یکی از زیباترین خودروهای دنیا به نام مازراتی هستیم که توسط شرکت آرتاتک به ایران وارد شده است، این خودرو برای مازراتی یک نمونه بسیار با اهمیت خواهد بود. یک کواتروپورته کاملاً جدید که نسل ششم از یک برند ایتالیایی است که به زبان ساده خودروی چهار درب نامیده می شود. این نسل 50 سال پس از نسل اول این خودرو ارائه شده است و از هر نظر جدید است و دارای یک موتور متفاوت با توربو شارژر دوگانه و یک گیربکس 8 سرعته جدید و ساختاری آلومینیومی و پیشرفته است. در سواری این خودرو موارد مثبت بسیار زیادی به چشم می خورد که دلیل آن طراحی استادانه مازراتی است. این مدلی است که نمونه های بعدی بر اساس آن ساخته خواهند شد.

بررسی مازراتی کواتروپورته 2013

 مازراتی انتظار فروش 50,000 دستگاه از این نمونه را تا سال 2015 دارد. در سال 2011 از نسل گذشته کواتروپورته 6,200 دستگاه فروخته شده که بالاترین رقم فروش مازراتی بود. اکنون می توانید تصور کنید که روی این سدان تا چه اندازه حساب شده است. همانطور که وزن انتظارات از این مدل سنگین  و سنگین تر می شود، وزن فیزیکی آن کاهش یافته است.

بررسی مازراتی کواتروپورته 2013

این مدل نسبت به نسل گذشته بزرگ تر بوده و 105 میلی متر فضای پاها در ردیف عقب بیش تر گردیده است ولی در عین حال سبک تر شده. بخشی از این کاهش وزن مدیون استفاده از ساختارهای آلومینیومی است که حدود 100 کیلوگرم  را کم کرده. در آینده موتور 6 سیلندر خورچینی با توربوی دوگانه و توان 407 اسب بخار نیز قابل سفارش بوده و همچنین مدل های تمام چرخ متحرک AWD در بازارهای خارج از انگلستان ارائه می شوند.

بررسی مازراتی کواتروپورته 2013

عملکرد

این مازراتی با موتور 8 سیلندر خورجینی، وزنی معادل 1,900 کیلوگرم داشته و با حجم 3.8 لیتر، 523 اسب بخار نیرو تولید می کند. با وجود این که این خودرو یک مدل لوکس است ولی با اندکی دقت در این ارقام متوجه می شوید که بسیار سریع است.

بررسی مازراتی کواتروپورته 2013

شتاب صفر تا صد این خودرو 4.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن 306 کیلومتر در ساعت است. کواتروپورته در اوایل دهه 60 رکوردهای زیادی را ثبت نمود و این مدل نیز قرار است که سریع ترین مدل سدان لوکس در دنیا باشد!

بررسی مازراتی کواتروپورته 2013 بررسی مازراتی کواتروپورته 2013
بررسی مازراتی کواتروپورته 2013 بررسی مازراتی کواتروپورته 2013

آیرودینامیک پیشرفته که در سرعت های 300 کیلومتر نیز به راحتی در باد رخنه می کند، پایداری قابل توجه ای در سرعت های بالا به خودرو می بخشد. در سرعت پایین خودرو بسیار آرام است ولی پتانسیل بالایی را در زیر پای خود حس می کنید و وقتی به محدوده حداکثر دور موتور می رسید، حس می کنید که واقعاً در حال پرواز هستید.

بررسی مازراتی کواتروپورته 2013

گیربکس 8 سرعته حس خوبی دارد. تعویض دنده ها نرم است و پدال های تعویض دنده در زیر انگشتان دست حس خوبی ایجاد می کنند که البته در حالت اتوماتیک این لذت وجود نخواهد داشت. در تعویض های معکوس دنده، یک غرش بلند از اگزوز شنیده می شود که حس هیجان انگیزی را در راننده ایجاد می کند.

بررسی مازراتی کواتروپورته 2013 بررسی مازراتی کواتروپورته 2013
بررسی مازراتی کواتروپورته 2013 بررسی مازراتی کواتروپورته 2013

سواری و کنترل

نکته مهم در یک خودروی بزرگ با توانایی های اسپرت این است که آن را طوری طراحی کنند که کوچک به نظر رسد و مازراتی این کار را استادانه انجام داده است. تقسیم 50/50 وزن در مدل های دیفرانسیل عقب به این نکته کمک شایانی می کند. و همچنین فرمان دقیق که کاملاً در اختیار راننده می باشد.

بررسی مازراتی کواتروپورته 2013

این مشخصات به همراه ترمزهای برمبو به کواتروپورته حسی دوست داشتنی و چالاکی خاصی در جاده های باریک می بخشند. سیستم تعلیق نیز نقش بسزایی در حالت اسپرت این خودرو بازی می کند. تغییر مسیر به خوبی انجام می شود و جلوی خودرو در پیچ ها به خوبی تعادل را حفظ می کند. فقط در طول تغییر مسیرهای سریع و ناگهانی در بدنه 5,2 متری کواتروپورته کمی ناپایداری احساس می کنید.

بررسی مازراتی کواتروپورته 2013 بررسی مازراتی کواتروپورته 2013
بررسی مازراتی کواتروپورته 2013 بررسی مازراتی کواتروپورته 2013

از نقطه نظر راحتی، دلچسبی چندانی وجود ندارد. نرمی در سواری، در حد انتظاری که از برندهای لوکس برجسته دارید نیست. انتخاب حالت نرم کمک فنرها نیز تاثیر چندانی ندارد و خودرو در سطوح ناهموار، لرزش و تکان های زیادی دارد.

بررسی مازراتی کواتروپورته 2013

فضای داخلی

خطوط بلند روی داشبورد کواتروپورته نمایی عالی دارند. سطح آن با چوب مرغوب پوشیده شده است که با توجه به شکل و اندازه آن گویی توسط تولید کننده چوب های اسکی تولید شده است!

بررسی مازراتی کواتروپورته 2013

صفحه کیلومتر زیبا و ساده از پشت فرمان خودنمایی می کند و با قرار گرفتن بسیاری از دکمه های کنترل کننده فرعی در سیستم لمسی نمایشگر، کنسول بسیار خلوت شده است. استفاده زیاد از چوب ممکن است به ذائقه هر کسی خوش نیاید ولی به محیط داخلی گرما و زیبایی خاصی می بخشد و صد البته گزینه های زیادی برای سفارش و انتخاب به صورت دلخواه ارائه می شوند که خریدار در صورت تمایل می تواند محیط داخلی را به شکل دلخواه خود تغییر دهد.

بررسی مازراتی کواتروپورته 2013 بررسی مازراتی کواتروپورته 2013
بررسی مازراتی کواتروپورته 2013 بررسی مازراتی کواتروپورته 2013

با وجود طراحی تاثیر گذار داخلی، ضعف هایی وجود دارند که مازراتی می توانست در مورد آن ها بهتر عمل کند. فضای نگهداری وسایل محدود است و صندلیهای برقی به خوبی حرکت نمی کنند و ساعت صدای تیک تاک بلندی دارد که آزاردهنده است. البته این ها نکات ریزی هستند ولی همین نکات در رقابت ها بسیار تاثیر گذار می باشند.

بررسی مازراتی کواتروپورته 2013

از لحاظ کارایی خودرو واقعا تاثیر گذار است. صندلی ها به همان راحتی هستند که به نظر می رسند. فضای پاها در عقب عالی است و فضای بالای سر در تمامی صندلی ها بسیار زیاد است.

 

امنیت و مصرف سوخت

در این کواتروپورته عامل اصلی تمایل به استفاده از آلومینیوم سبک وزن و موتور کوچکتر با توربوی دوگانه، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی کم تر بوده است که در مقایسه با رقیبان و با در نظر گرفتن اندازه خودرو نتیجه نسبتاً خوبی در بر داشته است. همه مدل ها دارای 6 کیسه هوا و برنامه کنترل پایداری مازراتی هستند. خریداران می توانند مجموعه ای از تجهیزات کمکی راننده را روی این مدل سفارش دهند که در بسیاری از سدان های لوکس دیده می شوند. ولی ترمزهای این خودرو استثنایی هستند.  این روزها بازار خودروهای سدان لوکس مکانی سخت برای رقابت است که با تمایل بسیاری از خریداران به سوی شاسی بلندهای بزرگ و جادار و یا کوپه های چهار درب، این رقابت سخت تر نیز شده است. مازراتی کواتروپورته می تواند یکی از خودروهایی باشد که می تواند برخی از این مشتری های از دست رفته را بازگرداند.

بررسی مازراتی کواتروپورته 2013

شما خواننده 1Car اگر این فرصت را داشتید که با یک مازراتی رانندگی کنید اولین جائی که با آن می رفتید کجا بود؟


منابع

msn

برچسب : کواتروپورته , مازاراتی , لوکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

28 نظر

...
1

من شیراز زندگی میکنم اگه از اینا داشتم از صبح مثل اون یارو که یکی از این مازراتی ابیشو داره از صبح میرفتم تو خیابون معالی اباد تاااااا نصف شب دور میخوردم
همیشه ی خدا با مازراتی کواتروپورته آبیش تو معالی اباده
00:39  1395/06/18
پاسخ دادن
سورن
1

یکیشو دارم باور کنید بهترین ماشینه هر روز میرم سر چهار راه پشتش فرش میریزم میرم میرسونمشون به مقصد و بعد میرم باهاش دمپایی ابری میفروشم و برای جور کردن پول بنزینم شب مسافر میزنم باور کنید این همه از کار میکشم هیچ مشکلی پیش نیومده اخ نگفته😊
00:34  1395/06/18
پاسخ دادن
عادل
1

همچین نگرفتم!
نه زیاد باش حال نمیکنم شاسیش پایینه میگیره کفه خیابون!
واااالا!
21:59  1393/07/15
پاسخ دادن
American BOY
4

من اگه از اینا داشتم میفروختم یه نیسان آبی میخریدم باش میرفتم سر کار تا بتونم یه خونه بخرم بعدم کاروخونمو که داشتم یه زن میگرفتم. باتشکر
16:07  1393/07/15
پاسخ دادن
س
3

گاری هم چهارتا چرخ داره این هم چهارتا چرخ داره آخه می ارزه 2میلیارد؟!!!!
12:40  1393/05/07
پاسخ دادن
محمد
9

از طرز تفکرتون متاسفم.....قطعا پول هم ندارید که همچین حرفی میزنید!
16:37  1393/05/07

کاربر: حميدرضا
0

قيمتش چنده دوستان
13:00  1393/01/25
پاسخ دادن
حمیدرضا
4

من اگه یه دونه داشتم احتمالا از محل اخراج می شدم! چون نصف شب باهاش می رفتم بیرون و همین که استارت می زدم، سه تا کوپه اونورتر از خواب می پریدن! از بس که صداش بلنده پدرسوخته! من یه دونه می خواااااااااااام :-(
11:23  1392/11/06
پاسخ دادن
مسعود باقری
2

دوستش دارم
09:48  1393/10/15

شهرام قوامی
4

پرسیدن نداره!
باهاش میرفتم خواستگاری کسی ک دوسش دارم :))
انقد پولدارن ک بدون این نمیشه رفت :(
البته شوخی کردم ;)
ولی اگه واقعا داشتم اولین جا میرفتم دیدن پدر و مادرم
البته امیدوارم یه دونه بخرم تا 6-7 سال دیگه
بعد باهاش میرم بابا مامانمو بر میدارم و میرم خواستگاری :))
ملتو گرفتینا !!!
اخه تو ایران این به چ دردی میخوره! با این وضع اقتصادی و با این جاده ها و محدودیت سرعت!!!
من نهایت یهATS2015 یا هم c250 2015 بگیرم!cجدیداش واقعا خوشگلن عین sمیمونن:) البته اونم پلاک ارس!
و البته اگه قضیه مرخصیاش درس شه اگه نه ! :(....نمیدونم....
17:35  1392/11/02
پاسخ دادن
علی
1

میرفتم باهاش خیابان ایران زمین!
20:33  1392/10/26
پاسخ دادن
رضا
8

قابل توجه پرسنل 1car
خوب ملت رو هوایی کردینا!!!!!!!!!!!
یه سوال: شما پرسنل 1car اگر اینو داشتین باهاش کجا میرفتین؟
لطفا حتما جواب بدین
01:07  1392/06/06
پاسخ دادن
رضا
5

ممنون که جواب دادین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
18:23  1392/06/06

کاربر: محمد مهدی
2

من یکی دارم ولی فقط باش میرم شیر و ماست می خرم
تالا ۶۰ تا بیشتر باش نرفتم
17:54  1392/05/29
پاسخ دادن
2 کله پوک
7

من اگه داشتم دراشو خفاشی میکردم بعد آرمشو میکندم آرم خودرو ملی رو میزدم روش
01:12  1392/05/21
پاسخ دادن
mojtaba
1

yekisho daram
18:24  1392/05/04
پاسخ دادن
مرتضی
6

چرا الکی آرزویی کنم که بهش نمیرسم.
15:19  1392/04/26
پاسخ دادن
احسان
3

جونم مازراتی
20:52  1392/01/24
پاسخ دادن
سهراب
4

سلام ماشین فوق العاده بی نظیریه خیلی دوست دارم یکی بخرم فقط قیمتش چنده؟!
23:11  1392/01/18
پاسخ دادن
majid
1

Shak nakon mirsftam lahijan
10:53  1392/01/18
پاسخ دادن
کاربر: حسین کوچک زاده
5

من اگراین ماشینوداشتم سریعاتمامشوبازمیکردم ویکی ازروش خودم میساختم.
17:28  1392/01/17
پاسخ دادن
محمد
2

لابد با موتور پراید
آخه میخان لوگان را هم با موتور پراید بدن بازار
21:23  1392/06/05

کاربر: سعید کمندی
6

باسلام،لطفا برندهای اروپایی مثل بنز، بی ام و، آئودی، پورشه و... را با خودروهای آمریکایی چون فورد و جی ام مقایسه کنید.
13:22  1392/01/15
پاسخ دادن
amino
16

اولین جایی که میرفتم نمایشگاه اتومبیله.
میفروختمش یه آقا پراید میخریدم. بقیشم پس انداز میکردم واسه پول بنزینش
01:16  1392/01/15
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
5

من تو یکی از جاده های دور افتاده اصفهان رانندگی میکردم...
ضمنا مدل بدون سقف این ماشین در رشت هست و ما هر روز میریم زیارتش عکساش رو خواستید خبر بدید
mgoyban
در یاهو
20:50  1392/01/14
پاسخ دادن
M_AJ
29

من اگه یکی از اینا داشتم ذوق مرگ میشدمو اولین جایی که میرفتم قبرستون بود ...
10:45  1392/01/14
پاسخ دادن
کاربر: mamad ali
12

میرفتم باهاش شمال:)
عشق و حال.
21:43  1392/01/13
پاسخ دادن
کاربر: ارمین همت زاده
27

هیجا فقط وای میستادم ساعت ها به زیبایی خلق دست بشر خیره میشدم!
20:46  1392/01/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد