بررسی لندروور دیفندر

بررسی لندروور دیفندر

1Carمدل دیفندر برای دوست داران خودروهای شاسی بلند کوهستانی کاملاً مناسب است، مدلی که خودرویی پرقدرت و محکم است و تاریخ چند دهه ای خودروسازی لندروور آن را پشتیبانی می کند. این تاریخ به اولین لندروور سری1 تولید شده در سال 1948 برمی گردد، خودرویی که برای استفاده در ارتش انگلستان ساخته شده بود و عملکردی مشابه جیپ های ارتش آمریکا داشت. مدل بعدی تولیدی شرکت لندروور یک استیشن بود که معمولاً یک تایر زاپاس روی کاپوت آن نصب می شد و  ارتباط نزدیکی با تمامی فیلم های مستند ساخته شده در صحرای آفریقا دارد. ساخت این سبک بدنه دو درب و چهار درب در دهه 1980 میلادی و در سری های 2 و 3 ادامه یافت. لندروورها وسیله نقلیه اغلب افرادی بود که به شکار بوفالو و یا دامپروری می پرداختند.

بررسی لندروور دیفندر

این شاسی بلند لندروور قابلیت های مانور بسیار بالایی در در مسیرهای خارج از جاده داشت که در سال 1985 به دیفندر 90 و دیفندر 110 معروف شد.این شماره ها  معمولاً دو یا چهار درب بودن خودرو را نشان می دادند. دیفندر هنوز هم در بریتانیا خرید و فروش می شود. آنچه گفته شد تاریخچه مختصری از لندروور دیفندر بود. در آمریکا این خودرو یک هیولای کمیاب است، چراکه به مدت فقط چهار سال و به تعداد محدود در آمریکا به فروش رسیده است. یکی از دلایلی که از ورود دیفندرهای بیشتر به آمریکا جلوگیری کرد، نبود کیسه هوا در این مدل بود ( دقت کردید که چند سال پیش؟ نزدیک به 30 سال پیش!). در کشوری مثل آمریکا پیدا کردن و خرید یک دیفندر کاری بسیار پر دردسر است اما برای کسانی که به دنبال یک شاسی بلند همه فن حریف هستند، این همه تلاش کاملاً ارزش دارد.

 

لندروور در دهه های اخیر

بررسی لندروور دیفندر

مدل دو درب دیفندر 90 در سال های 1994، 1995 و 1997 به فروش رسید. در آن زمان دو نوع بدنه قابل انتخاب بود. مدل کروک، که یک ردیف دوم صندلی و امکان انتخاب سقف متحرک کامل یا نیم سقف متحرک را داشت و مدل سقف ثابت که در سال 1995 ارائه شد که سقفی آلومینیومی به همراه سانروف و چهار صندلی در عقب داشت، صندلی هایی که  روبروی هم قرار داشتند و آن را به خودرویی نسبتاً کوچک با امکان حمل 6 نفر تبدیل کرده بودند.

بررسی لندروور دیفندر

برای سال های 1994 و 1995 دیفندر 90 از موتور 3.9 لیتری هشت سلیندر خورجینی بهره می برد که توانی برابر با 182 اسب بخار و گشتاور 232 نیوتن متر داشت. نیروی تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس 5 دنده دستی به سیستم چهار چرخ محرک آن منتقل می شد. برای مدل 1997، دیفندر به موتور هشت سیلندر خورجینی چهار لیتری مدل دیسکاوری مجهز شد، موتوری که 182 اسب بخار نیرو و 233 نیوتن متر گشتاور تولید می کرد. این موتور که نیرو را فقط از طریق گیربکس 4 دنده اتوماتیک منتقل می کرد نسبت به نسل گذشته قدرتمندتر نشده بود، ولی آلایندگی کمتری ایجاد می کرد و دلیلی برای ورود مجدد و البته هرچند کوتاه مدت آن به ایالات متحده آمریکا شد.

بررسی لندروور دیفندر

نباید انتظار بالایی از طراحی داخلی دیفندر داشته باشیم، چراکه اصلا شباهتی با مدل های جدید لندرور ندارد و تعریفی کاملی از سادگی را به نمایش می گذارد. طراحی داخلی مدل دهه هشتاد به گونه ای است که استفاده کاملاً کاربردی از فضای داخل کابین شده است. هنوز هم لندروور دیفندرهای به روز شده فاقد کیسه هوا هستند. یک نکته منفی در مورد لندرور که باعث می شود نبود امکانات رفاهی و امنیتی را فراموش کنید، سر و صدای بالای کابین، صدای موتور و بادی است که در آن می پیچد. لندروور دیفندر به خوبی انتظارات را برآورده کرد، ولی گذشته از قابلیت های بالای مانور در مسیرهای ناهموار، برای مسافرت های طولانی جاده ای اصلا مناسب نیست.

بررسی لندروور دیفندر

 

لندرور دیفندر 1993

بررسی لندروور دیفندر

در 1993 شرکت خودروسازی لندروور، 500 دستگاه از مدل چهار درب دیفندر 110 را در آمریکا به فروش رساند. این مدل که شاسی کشیده تری از مدل دو درب داشت، دارای سقف ثابت و صندلی های تعبیه شده روبروی هم بود که امکان حمل 9 سرنشین را همانند یک نفربر فراهم کرده بود. نیروی محرکه این دیفندر نیز از یک موتور 3.9 لیتری هشت سیلندر خورجینی حاصل می شد که معادل 180 اسب بخار و گشاور 227 نیوتن متر بود. همان مزیت ها و نقص های دیفندر 90 در مورد مدل 110 نیز وجود داشت. همانطور که اشاره شد، لندروور دیفندر کمیاب است و در آینده بدون شک به یکی از گزینه های خرید کلکسیونرهای خودرو تبدیل خواهد شد. آیا شما شاسی بلند های مخصوص مسیرهای ناهموار را به شاسی بلند های لوکس ترجیح می دهید!؟ 

بررسی لندروور دیفندر


منبع

Edmunds

برچسب : دیفندر , لندروور , شاسی , بلند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

36 نظر

لندرور
2

و عزيزانی که میگن لندرور داخل گل یا داخل برف زیرش گیر کنه نمیتونه حرکت کنه درسته چون به خاطر دور موتور پایینشه


ولی شما میتونین زمانی که ماشین رو میزنین دنده سنگین کمک با دنده دوی ماشین حرکت کنین دنده دوش هیچ فرقی با دنده یکیش نداره از لحاظ قدرت یا اصلا کم نمیاره فقط دور موتورش بیشتر میشه و راحت تر چنگ میزنه به زمین


و اینم گفته باشم هواستون باشه توی دنده سنگین موقعی که میخواین از گل یا برف رد بشین یک به دو ندین بگین دور موتورش بیشتر بشه نه چون سریع گاردون میبره وقتی گل یا برف هست بزنین دنده سنگین بزنین دنده دو با خیال راحت حرکت کنین و به سفرتون ادامه بدین


افرود باز های عزیز لندرور باز های عزیز در پناه حق باشین خدا یارو نگهدارتون باشه♡♡♡♡
09:19  1402/12/16
گزارش
پاسخ دادن
افرود
3

اونایی که درب عقبشون بلنده اگر از فابریکی خارج نشده باشن سقفشون دولایه هست و نورگیر بغل هم دارن این مدل لندرور رو شرکت مرتب دقیقا از روی لندرور انگلیس کپی کرده بدون تغییر. اونایی که در عقبشون کوتاهه سقفشون فایبر هست و نورگیر نداره شرکت پارس خودرو این نوع لندرور رو درست کرده. بازم سوالی بود در خدمتم
18:23  1400/04/20
گزارش
پاسخ دادن
شفیع
2

عزیزان،تفاوت سقف های لندرور چیه،یه نمونه نور گیر بغل رو داره،در پشتش کوتاهه، یکی نورگیر نداره،خود سقف دو تکه ست،و انواع و اقسام از ترکیب این سه مورد رو من دیدم، داستانشون رو کسی می دونه؟،فابریکش کدوم هاست؟
11:38  1400/04/16
گزارش
پاسخ دادن
محمد
8

سلام دیفندر فروشی دارم هرکی خواست زنگ بزنه
۰۹۹۱۵۹۸۲۵۰۸
13:49  1399/02/03
گزارش
پاسخ دادن
آرمین
9

مشخصاتش چیه؟
13:46  1399/03/04

گزارش
محمد
9

ماهم یکی داشتیم مدل 1985 باموتور 8سیلندر رنجرور با فرمون هیدرولیک واقعا عاالی بود.قدرتو سرعت خیلی خوبی داشت . لامصب تو خارح حاده اگه از جایی نتونه بره دیگه هیچ ماشینی نمیتونه .من یکی که عاشقشونم
02:43  1396/05/15
گزارش
پاسخ دادن
عليرضا
10

لندرور فوقالادست
22:16  1395/09/30
گزارش
پاسخ دادن
داریوش
14

لندرور یه ماشین افرد تمام عیاره چند سالیه دارم تا حالاش نشده جایی خراب بشه یا نتونه بره مگر اینکه از کار ماشین ساخته نبااشه علاوه بر اینا یه قابلیتهای دیگه هم داره که میشه ازشون استفاده کرد
16:35  1395/08/25
گزارش
پاسخ دادن
جمالی
18

یه سوال همه دوستان با تجربه میخاستم ببینم دفندر دیزلیم هستش یا فقط بنزینی بعد اگه هستش کدوم بهتره و قیمتاشون چقد فرق داره
11:29  1395/05/18
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
10

مدل های دهه هشتاد میلادی قدرت موتورشون حول و حوش 100 تا بود اما گریبکسش از هامر هم قوی تر بود
این تنهاماشینیه که از پس تمام مسیر هی نا هموار بر میاد
00:35  1395/05/08
گزارش
پاسخ دادن
نیلو
5

اخ جون میده ادم یدونه از اینا داشته باشه فقط باهاش بره کوه و کمر من که اگه یه دونه داشتم دیگه تو شهر پیدام نمیشد.فقط ایکاش قیمتشم گذاشته بودید
13:27  1395/04/21
گزارش
پاسخ دادن
مانی
14

ایراد لندرور دیفندر توی ایران چیه٬با ۱۵تا۲۰میلیون چه مدل دیفندر میتونم بخرم ؟واساسا کجابهتر گیرم میاد
01:54  1395/04/09
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
28

لندرور دارم 1366 تمیز قیمت 14 تا
01:30  1395/11/24

گزارش
ميثم
10

فقط لندرور نمي دونم اين لعنتي چرا هيچ جا گير نميكنه
12:29  1395/02/31
گزارش
پاسخ دادن
لندور
6

من لندور داشتم
مدل ۶۶ واقعا یه وحشی مهار نشدنی بود ولی تا جایی مهار نشدنی هست که زیرش به جایی نخوره تو برف و گل وقتی زیر تماس پیدا میکنه می مونه و راه نمیره
12:30  1396/04/10

گزارش
علیرضا
3

من مدل ۱۳۶۶ داشتم مدل اسپانیایی
واقعا ماشین زمخت و سختی بود کم خرج تر از هر ماشین حتی پیکان و فوق العاده قدرتی حیف که دیگه از این ماشینها نمیاد
ای کاش دولت خروج ماشین های فرسوده رو اجباری نکنه تا بتونیم از این ماشین های ارزان و کم یاب استفاده کنیم چون جایگزینی وجود نداره
12:33  1396/04/10

گزارش
علیرضا
5

سلام من عاشق ماشین های آفرودم ولی تو شکم که دیفندر بخرم یا جیپ کدوماشون بهترن؟
12:11  1395/01/23
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
5

جیپ از لحاظ قدرت قابل مقایسه با لندروور دیفتری بخوصوص قدیمیاش نیست
00:37  1395/05/08

گزارش
علیرضا
1

عزیز والا من هم جیپ داشتم هم لندرور من یه جیپ کاام داشتم افرودش خیلی عالی بود به خاطر مشکلات مالی فروختمش و خیلی خیلی خرجش بالا بود بعد از چند سال یه لندرور خریدم مدل 69 آخرین مدل لندرور شرکت مرتب خورو الان میبینم لامصب این لندرور کوه راستو میکشه بالا اون جیپم 3 دنده بوده ولی والا اندازه لندرور قدرت نداشت
09:05  1402/12/16

گزارش
رضا
1

سلام.به نضر شما جیپ تویوتا بهتر است یا لندروور یا جیپ شهباز.ممنون میشم اگه کمکم کنید.
21:29  1394/10/10
گزارش
پاسخ دادن
اهورا
6

جیپ تویوتا واقعا قویه و شکی توش نیست و تو اسفالت از لندروور بهتره چون سریع تر میره و لندرور سرعت زیادی نداره ولی تو خاکی و کوه و کمر لندرور خیلی خیلی راحت و تکون خیلی کمی میخوره که جیپ تویوتا برعکس تکون میخوره و جیپ شهباز هم تو سرعت از همه بهتره ولی پر اصطحلاک تره ولی لندرور به عیر از مشکل سرعت هم کم اصطحلاک نره هم فوقالعاده قوی
16:16  1395/03/19

گزارش
مسعود
19

سلام ، من چندین سال جیپ تویوتا 2f داشتم . همه میدونن قدرت تویوتا 2f چندین برابر لندرور هست ولی سال پیش بهم ثابت شد که لندرور ی چیز دیگس . چون زمستون ۲تا جیپ تویوتا بودیم که توی ی متر برف گیر افتادیم با اینکه لاستیک من اصلی تویوتایی بود و ماشین رفیقم لاستیک پهن داشت نتونستیم تکون بخوریم خلاصه تا شب اونجا سر کردیم تا ی لندرور اومد و مث آب خوردن ۲تامون را کشید بیرون و چندین کیلومتر هر دوتا تویوتا را بست بهم و توی برف میبرد ، عید هم ی جای دیگه رفتم که تا درهای ماشین توی گل و شل گیر کردم با چه بدبختی درآوردمش . حالا ی لندرور ۶۳ خریدم خداییش راحتتر و بهتر همه جا میرم ، نه گل و شل و نه برف دیگه ترس ندارم جایی که با تویوتا از کوه بالا میرفتم حالا دور گاز کمتر بالا میرم ، البته ۳۰ سال پیش تا حالا با این ماشیناسر کار دارم که نفرمایید تازه کارم . ممنون از سایت خوبتون .
10:05  1394/08/10
گزارش
پاسخ دادن
احمد
4

سلام چند ماهی هست یک لندرور مدل 63 خریدم باور کنید هر چه از قدرت این خودرو قدیمی تعریف کنم کم گفتم اگر بخوام بفروشمش از 30 میلیون تومان کمتر نمی دم واقعا محشره .
12:40  1397/01/18

گزارش
مجتبی
2

خدا پولشو بده یه لند کروز بخریم که هم لوکس هم ارباب آفرود.
با این هال بدم نیس یه سدان لوکس و یه لندور آفرود داشته باشه.
01:46  1394/04/26
گزارش
پاسخ دادن
سپهر
7

لندرور سلطان افرود,با این که امکاناتش از ماشین های شاسی بلند لوکس امروزی کمتره ولی توی افرود هیچ کدوم به گردش نمیرسن.
13:51  1393/11/24
گزارش
پاسخ دادن
محسن۹۸
14

تاحالا کسی دیدی بایه سانتافه ادعای افرودش بشه شدنی نیس اینا بچه سوسولای خیابونین ن دیفندر قلدر دشت و صحرا وکوه وکمره غزال دشت واقعا برازندشه
یاحق...
12:37  1393/09/02
گزارش
پاسخ دادن
قولی
3

کاشکی با قیمت گذاشته بودین
02:46  1393/02/18
گزارش
پاسخ دادن
فرهاد
13

دوتاشم داشته باشم خوبه
21:04  1392/01/17
گزارش
پاسخ دادن
آرام
8

منم حاضر نیستم یک ساشی بلند لوکس رو با شاسی بلند‎های مخصوص مسیرهای ناهموار عوض کنم
20:17  1392/01/16
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
2

حالی که این ماشین لندرور یا همون پاژن بهت میده اون شاستی بلند بهت نمیده
08:55  1402/12/16

گزارش
هادی
21

آیا شما شاسی بلند‎های مخصوص مسیرهای ناهموار را به شاسی بلندهای لوکس ترجیح می‎دهید!؟
خیر
19:50  1392/01/15
گزارش
پاسخ دادن
مجتبی
24

بله
15:40  1392/11/28

گزارش
بمیر هادی
3

میکشمت
17:16  1401/02/03

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 66 نظر
X33 Cross cvt 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : سلام دوستان من تحویل بهمن هنوز فاکتور نشده انشاالله زودتر فاکتور بشه چشم انتظاری خیلی سخته
خداروشکر : انشاءالله بسلامتی
انشاءالله : ممنون از دعای خیرتون.
مهدی صدرا : سلام به مبارکی با دلی خوش سوار شوید.
خداروشکر : انشاءالله بسلامتی
شاهین اتو آدر تحویلی فروردین : من بعد از ۱۰۰ روز تاخیر ماشین تحویل گرفتم . داخل سند ۹میلیون تسویه مابتفاوت زده که چک صادر شده تازه در خصوص جریمه اونم چک صادر شده و برای ۱۰۰ روز ۵۵ میلیون هست کهحدود ۳ماه طول میکشه چک تسویه و پرداخت بشه یعنی تقریبا اواخر مرداد ماه
سهند دی ماه : سلام به شماره پذیرش ربط داره ترتیب فاکتور شدن یابه شماره درخواست؟؟
سیا X5 مشکی بهمن ۴۰۳ اقساط : به سلامتی بسیار خبر خوبی بود ممنون از اطلاع رسانی
طاها : سلام من تاریخ تحویل ۳۱فروردین بود ولی هنوز فاکتور نشده کسی خبر داره کی فاکتور میشه
رز زرد : واقعا جای تاسف داره😐 ظلم تا چه حد...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رسول حیدری : ساینا تک قیمت جدید 465 میلیون
احمد : منظورش فروش های جدید هست نه کسایی که تکمیل وجه کردن.
احمد آریان : ❌ معاون وزیر صمت: 👈 مسئله قیمت خودرو در خرداد حل می شود معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت: 🔹حل مسأله قیمت گذاری خودرو نیاز به یک سری پیش نیازها دارد، مخصوصا اینکه 29 نهاد در مورد خودرو تصمیم می‌گیرند. 🔹با بخشی از این نهادها مکاتبه شده است. مکاتبه با دیگر نهادها نیز ادامه دارد و مسأله قیمت گذاری خودرو در همین خرداد امسال حل خواهد شد. ✍ پی نوشت: آقای معاون وزیر صمت، سالهاست این مردم با مدل حل مساله شما آشنا هستند... 👈احتمالا یه بیست سی درصدی می گذارید رو قیمتها و فروش باز می شود. 💡 سالهاست که با پاک کردن صورت مسئله و اجحاف به مردم و تحمیل هزینه های سربار خودروسازان به مشتریان، مسائل را حل کرده اید!!!! ✅ امیدواریم این بار اینچنین نباشد... بزودی مشخص می شود.
محمد : من 13 بهمن تکمیل وجه 27 ام سخا هنوز فاکتور نشدم پس چرا
فوق العاده بهمن 6بهمن : لعنت خدا برمدیران دزد شرکت سایپا...هر ساعت استرس برای مردم درست کردید تو بیمارستان بالای سر عزیزانتون باشید انشااله تو همین دنیا پس بدید
اف ایکس1403 : خدابکولت فرهاد😂😂😂😂
فریاد اف ایکس : سلام دوستان این آقا فرهاد که این همه در وصف و ستایش مدیران خودرو سخن می راند مگه نمی داند همه حاضران خود مستقیما گرفتار مدیران خودرو شده اند خودشان می دانند چقدر از دست مدیران خودرو عاصی آمد دیگه این کیه به تملق و چاپلوسی مشغول است!؟!!!
رضا پانا تبدیل به مشکی و رینگ : سلام من امروز تحویل حضوری گرفتم.بنظرم تحویل حضوری بهتره. با اینکه حمل شده بود باز منتظر بودن برم حضوری بگیرم و خنده دار بود.خدانگهدار
حسن موتور جدید تحویلی 26خرداد : سلام ردیف قرارداد لطف میکنید
محمد : کیه تکمیل وجه کردی