50 درصد کاهش قیمت و 30 درصد افزایش پیمایش؛ انقلاب نسل ششم باتری‌های بی ام و

 

50 درصد کاهش قیمت و 30 درصد افزایش پیمایش؛ انقلاب نسل ششم باتری‌های بی ام و

 

رقابت بر سر تولید کارآمدترین و اقتصادی‌ترین خودروهای الکتریکی، حوزه جدید رقابت در صنعت خودروسازی است. هرکدام از خودروسازان و شرکت‌های تابعه آن‌ها در تلاشند تا خودروهای برقی ارزان‌تر با برد بیشتر بسازند. جدیدترین دستاورد صنعت خودروسازی آلمان در این رقابت، باتری بی ام و است که 30 درصد برد بیشتری را برای خودروهای برقی مهیا می‌کند و قیمت آن نصف باتری‌های مرسوم کنونی است. نسل ششم باتری بی ام و هم‌اکنون در حال توسعه است. مرکز تحقیقاتی این شرکت واقع در مونیخ آلمان وظیفه توسعه باتری‌های جدید را برعهده دارد. سلول‌های این باتری به شکل استوانه‌ای هستند، در حالی که باتری‌های فعلی از سلول‌های منشوری‌شکل بهره می‌برند. استفاده از سلول‌های استوانه‌ای به شرکت سازنده اجازه می‌دهد تا عملیات تعمیر و نگهداری باتری را به‌راحتی انجام دهند.

50 درصد کاهش قیمت و 30 درصد افزایش پیمایش؛ انقلاب نسل ششم باتری‌های بی ام و

سبک طراحی نسل ششم باتری بی ام و به مهندسان خودروسازی‌ها اجازه می‌دهد تا پکیج باتری‌ها را به‌طور مستقیم در شاسی خودروها نصب کنند. این قابلیت نیازمندی به طراحی مجدد شاسی خودرو را کاهش می‌دهد و بنابراین 50 درصد صرفه اقتصادی را در فرایند تولید خودرو برعهده دارد. در‌نهایت سومین مزیت این باتری‌ها کاهش زمان مورد نیاز برای شارژ آن‌ها است. نسل ششم باتری بی ام و به 30 درصد زمان کمتر برای شارژ شدن در مقایسه با نسخه‌های فعلی نیاز دارد.

صرفه‌جویی در نسل ششم باتری بی ام و

برای ساخت سلول‌های نسل جدید باتری بی ام و از مقدار بیشتری سیلیکون و نیکل استفاده می‌کند، در حالی که مصرف کبالت و گرافیت برای ساخت آن‌ها کاهش یافته است. این باتری در مقایسه با نوع فعلی مورد استفاده، 50 درصد کبالت و 20 درصد گرافیت کمتری را نیاز دارد. بی ام و برای تأمین کبالت، نیکل و لیتیوم مورد استفاده در این باتری‌ها به بازیافت روی آورده است. همچنین فرایند تولید باتری‌ها سازگار با محیط‌زیست طراحی شده است.

به گفته یکی از محققان بی ام و یعنی سیمون ارهارد، «چگالی نسل ششم باتری بی ام و نسبت به گذشته بسیار بیشتر است. اکنون خودروسازان قادر هستند تا سلول‌های بیشتری را در یک پکیج باتری قرار دهند. پکیج جدید باتری‌های بی ام و با پلتفرم Neue Klasse این شرکت سازگار خواهند بود؛ پلتفرمی که قرار است برای تولید خودروهای برقی بی ام و در کارخانه آمریکایی این شرکت مورد استفاده قرار گیرد.»

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , باتری خودروی برقی , باتری خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد