چالش جدید سازمان استاندارد و خودروسازان؛ امتناع شرکت ها از معرفی قطعه سازان!

 

چالش جدید سازمان استاندارد و خودروسازان؛ امتناع شرکت ها از معرفی قطعه سازان!

 

براساس قانون سازمان استاندارد کشور موظف است که بر روی کیفیت و رعایت استاندارد در قطعات تولیدی و مورد استفاده در خط تولید خودروسازان نظارت نماید اما ظاهرا طی چند ماه اخیر، برخی از خودروسازان در کمال تعجب از معرفی شرکت های سازنده قطعات به سازمان استاندارد خودداری کرده اند. طبق گفته‌های رئیس سازمان ملی استاندارد: «تا زمانی که امتناع خودروسازان از افشای منابع تأمین قطعات خود ادامه داشته باشد، تنها تأییدیه‌های یک‌ماهه برای شماره‌گذاری محصولات آن‌ها صادر می‌شود.»

حدود سه روز پیش، دبیر انجمن خودروسازان کشور از سیاست جدید سازمان ملی استاندارد مبنی بر صدور تأییدیه‌های یک‌ماهه برای شرکت‌های خودروسازی گلایه کرد. به عقیده وی، تأییدیه‌های یک‌ماهه نتیجه‌ای به غیر از اختلال در تولید، تأخیر در تحویل، ضرر خودروسازان و نارضایتی مشتریان ندارند.     

با این وجود، سه پیش‌شرط اصلی از جانب سازمان ملی استاندارد برای خودروسازان تعریف شده که به گفته رئیس سازمان، تاکنون هیچ‌یک از آن‌ها اجرایی نشده‌اند. خودروساز موظف است پیش از شماره‌گذاری محصولات خود، تأییدیه‌های استاندارد را دریافت کند و تا زمانی که پیش‌شرط‌های لازم را برآورده نسازد، صدور تأییدیه‌های یک‌ماهه ادامه پیدا می‌کند.

یکی از مهم‌ترین پیش‌شرط‌های صدور تأییدیه‌های استاندارد، معرفی تأمین‌کنندگان قطعات است، ولی خودروسازان به دلایل غیرموجه تمایلی در افشای منابع تأمین خود ندارند. سازمان ملی استاندارد به عنوان مرجع تأییدکننده قطعات وظیفه بازرسی کیفیت و عملکرد زنجیره تأمین را بر عهده دارد. ولی با توجه به امتناع خودروسازان از افشای منابع تأمین قطعات، این سازمان فعلا چاره‌ای به غیر از صدور تأییدیه‌های یک‌ماهه برای شماره‌گذاری خودروها ندارد.

در گذشته تمدید مجوز شماره‌گذاری خودروها یک‌ساله بود. اما طبق سیاست‌های جدید سازمان ملی استاندارد و عدم رعایت پیش‌شرط‌های سه‌گانه توسط خودروسازان، تمدید مجوز شماره‌گذاری به یک‌ماهه تقلیل یافته است. 

صدور تأییدیه‌های یک‌ماهه مشکلات متعددی را برای خودروسازان ایجاد کرده است. به سبب این سیاست، خودروهای بسیاری در پارکینگ دپو می‌شوند تا نوبت شماره‌گذاری آن‌ها فرا رسد. در این میان ممکن است شائبه‌هایی برای تعزیرات به وجود آید و یا خودروها در پارکینگ دچار آسیب‌های هرچند سطحی شوند. خودروساز علاوه بر پرداخت هزینه‌های سنگین جهت سرویس و نگهداری از خودروهای دپوشده، باید پاسخگوی تحویل دیرهنگام به مشتریان نیز باشد و رضایت آن‌ها را به هر طریقی جلب کند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قطعه سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 11 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
f x5 : سلام دوست عزیز وقتتون بخیر کامنت شما رو خوندم در خصوص خسارت خوب چرا از زمان شاسی تازه خسارت رو حساب کردند اگر مطابق قرارداد هم بخواهیم در نظر بگیریم تو قرارداد نوشته از زمان تکمیل وجه ظرف ۳۰ روز کاری باید خودرو رو تحویل بدن خب بعد از ۳۰ روز کاری وقتی خودرو تحویل ندادند بعد از پایان ۳۰ روز باید خسارت حساب بشه الان برای بنده ۲۰ روز از آن ۳۰ روز کاری هم گذشته هنوز شماره شاسی نشده یعنی ۲۰ روز اینجا باید خسارت به من بدن اگه قرار باشه الان شاسی کنند و من زمان شاسی تحویل بگیرم خب اینا زیر یک ماه ممکنه تحویل بدن و خسارت قابل توجهی دست من رو نمی‌گیره اگر شما اطلاعات بیشتری دارین ممنون میشم ارائه بدید که دوستانم استفاده کنن
شاهین پلاس۱ : داداش برو بپرس ببین چند نفر جلوتن چرا فاکتور نشدی
شاهین : اگه کسی فاکتور شده این دو روزه لطفا بگه ببینیم ادامه داره یا نه
شاهین پلاس۱ : من رفتم امور مشتریان شرکت سایپا شماره ملی دادم گفتم چند نفر جلومن گفتن انقدر
۳ اردیبهشت : شماها از کجا سوال میکنید برا ی اینکه چندمی هستید ؟
شاهین پلاس 14اردیبهشت : سلام من رفتم سایپا گفتن 839 نفر جلو شماهستن تاتاریخ 12/8/1404 96 میلیون طلبکار هستم
امید : سریع برو کافینت بگو سخا انجام بده برات
شاهین پلاس۱ : من پرسیدم ۱۰ اردیبهشت تکمیل وجه کردم گفتن ۵۱۶ نفر جلوتن کو فاکتور نمیکنن
مهدی : سلام من ۳۰ مهر شاهین cvt فاکتور شدم ولی هنوز خبری از پیام بیمه شدن ماشین نیست و تحویل همنشده .واریز ا ول ۵مهر و دعوتنامه ۱۹ اسفند
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نیسان دوگانه : منم سوم پلاک شدم اما نه چراغی روشن شده نه پیامکی اومده فقط خدا می دونه بازم چقدر می خوان برا تحویل لف بدن فقط برام جای سوالع که آیا اصلا اون سود تاخیر رو میدن یا نه ؟؟
نیسان : داداش کدوم شهر هستی
علی : سلام پیامک حضوری آمد چراغ تحویل هم امروز روشن شده
حمید : سلام دوستان پذیرش سی 6 بودم وامروز تحویل گرفتم وماشین خیلی خوبیه به امر خدا ماشین همه رو بزودی تحویل بدن انشااله.
مسلم : من الان تحویل گرفتم ولی اصلا نمیتونم دنده عوض کنم متاسفانه دنده ها خیلی سفت هستن،
منتظر پلاک : نیسان اکستند دیگه اگر مشکلش صدا وسیما حل کن باید رسانه ای بشه به هوش باشید. هر جا که میدونید زنگ بزنید
علی : اکستند تا بهمن نمیدن تا شما باشید دگ فروش فوری ننویسید
امیر .ای : نه با شما نبودم نمی دونم چرا اشتباهی ریپلای خورده
سعید : امیر چی میگی ؟؟ چرا پرت و پلا میگی ؟
سحر : منم 10 هستم هنوز فاکتور نشدم