چالش جدید سازمان استاندارد و خودروسازان؛ امتناع شرکت ها از معرفی قطعه سازان!

 

چالش جدید سازمان استاندارد و خودروسازان؛ امتناع شرکت ها از معرفی قطعه سازان!

 

براساس قانون سازمان استاندارد کشور موظف است که بر روی کیفیت و رعایت استاندارد در قطعات تولیدی و مورد استفاده در خط تولید خودروسازان نظارت نماید اما ظاهرا طی چند ماه اخیر، برخی از خودروسازان در کمال تعجب از معرفی شرکت های سازنده قطعات به سازمان استاندارد خودداری کرده اند. طبق گفته‌های رئیس سازمان ملی استاندارد: «تا زمانی که امتناع خودروسازان از افشای منابع تأمین قطعات خود ادامه داشته باشد، تنها تأییدیه‌های یک‌ماهه برای شماره‌گذاری محصولات آن‌ها صادر می‌شود.»

حدود سه روز پیش، دبیر انجمن خودروسازان کشور از سیاست جدید سازمان ملی استاندارد مبنی بر صدور تأییدیه‌های یک‌ماهه برای شرکت‌های خودروسازی گلایه کرد. به عقیده وی، تأییدیه‌های یک‌ماهه نتیجه‌ای به غیر از اختلال در تولید، تأخیر در تحویل، ضرر خودروسازان و نارضایتی مشتریان ندارند.     

با این وجود، سه پیش‌شرط اصلی از جانب سازمان ملی استاندارد برای خودروسازان تعریف شده که به گفته رئیس سازمان، تاکنون هیچ‌یک از آن‌ها اجرایی نشده‌اند. خودروساز موظف است پیش از شماره‌گذاری محصولات خود، تأییدیه‌های استاندارد را دریافت کند و تا زمانی که پیش‌شرط‌های لازم را برآورده نسازد، صدور تأییدیه‌های یک‌ماهه ادامه پیدا می‌کند.

یکی از مهم‌ترین پیش‌شرط‌های صدور تأییدیه‌های استاندارد، معرفی تأمین‌کنندگان قطعات است، ولی خودروسازان به دلایل غیرموجه تمایلی در افشای منابع تأمین خود ندارند. سازمان ملی استاندارد به عنوان مرجع تأییدکننده قطعات وظیفه بازرسی کیفیت و عملکرد زنجیره تأمین را بر عهده دارد. ولی با توجه به امتناع خودروسازان از افشای منابع تأمین قطعات، این سازمان فعلا چاره‌ای به غیر از صدور تأییدیه‌های یک‌ماهه برای شماره‌گذاری خودروها ندارد.

در گذشته تمدید مجوز شماره‌گذاری خودروها یک‌ساله بود. اما طبق سیاست‌های جدید سازمان ملی استاندارد و عدم رعایت پیش‌شرط‌های سه‌گانه توسط خودروسازان، تمدید مجوز شماره‌گذاری به یک‌ماهه تقلیل یافته است. 

صدور تأییدیه‌های یک‌ماهه مشکلات متعددی را برای خودروسازان ایجاد کرده است. به سبب این سیاست، خودروهای بسیاری در پارکینگ دپو می‌شوند تا نوبت شماره‌گذاری آن‌ها فرا رسد. در این میان ممکن است شائبه‌هایی برای تعزیرات به وجود آید و یا خودروها در پارکینگ دچار آسیب‌های هرچند سطحی شوند. خودروساز علاوه بر پرداخت هزینه‌های سنگین جهت سرویس و نگهداری از خودروهای دپوشده، باید پاسخگوی تحویل دیرهنگام به مشتریان نیز باشد و رضایت آن‌ها را به هر طریقی جلب کند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قطعه سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد