نیسان ماکسیما بالاخره به آخر خط رسید. نیسان با معرفی مدل 2023 این سدان پرچمدار محبوب، توقف تولید آن را اعلام کرد. آخرین نسخه از ماکسیما تغییرات چندانی نسبت به نسل قبلی ندارد، و نیسان فقط لوگوی قدیمی آن را با طرح مینیمالیستی جدید عوض کرده است. البته شاهد تغییراتی در نسخه بالارده پلاتینیوم هستیم که دارای صندلیهای چرمی نیمه آنیلین است.
همچنین قیمت تمام نسخهها افزایش یافته است. قیمت نسخه پایینرده SV از 39235 دلار و قیمت نسخه میانرده SR از 44395 دلار شروع میشود. بنابراین هردو نسبت به مدل 2022 افزایش قیمت 300 دلاری داشتهاند. در عین حال نسخه بالارده پلاتینیوم افزایش قیمت 1000 دلاری داشته و قیمتش از 45345 دلار آغاز میشود. تمام این مبالغ شامل هزینه تحویل اجباری 1095 دلاری هستند.
تولید نیسان ماکسیما از سال 1981 به عنوان مدلی از داتسون آغاز شد که قدرت موتور شش سیلندر خطی آن به چرخهای عقب منتقل میشد. نسل دوم آن در سال 1985 با موتور V6 و سیستم دیفرانسیل جلو و لوگوی نیسان عرضه شد. ماکسیما از آن زمان تاکنون با همین فرمول تولید شد. مدل کنونی آن دارای موتور 3.5 لیتری V6 با توان 300 اسب بخار است که قدرت آن از طریق یک جعبهدنده متغیر پیوسته به چرخهای جلو منتقل میشود.
ماکسیما یکی از محبوبترین مدلهای نیسان در آمریکای شمالی است. ما در تاریخ 3 اوت به کارکنان و نمایندگیهای خود اعلام کردیم که ماکسیما 2023 آخرین نسخه از این مدل خواهد بود. به عنوان بخشی از برنامه جاهطلبانه نیسان تا سال 2030، ما تولید مدلهای برقی و استفاده از فناوریهای پیشرفته را در اولویت قرار خواهیم داد، و تا سال 2030، 40% از فروش خودروهای نیسان شامل مدلهای تمام برقی خواهد شد. علاوه بر این، اوایل امسال نیسان دو مدل تمام برقی کاملاً جدید را در کارخانه مونتاژ کنتون میسیسیپی معرفی کرد.
نیسان ماکسیما یکی دیگر از سدانهای بیشماری است که تولید آنها در نتیجه محبوبیت شاسی بلندها و کراساوورها متوقف خواهد شد. تولید کرایسلر 300 و دوج چارجر در سال 2023 به پایان خواهد رسید. شایعاتی نیز درباره توقف تولید شورلت مالیبو و هیوندای سوناتا شنیده میشود. فورد فروش مدلهای سدان در آمریکا را از سالها پیش متوقف کرده است، اما فروش تویوتا کمری و هوندا آکورد به خوبی ادامه دارد و هنوز افت نکرده است.
با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.