لیفان X70 / ایکس ۷۰؛ مشخصات فنی، قیمت و مقایسه با رقبا

 

لیفان X70 / ایکس ۷۰؛ مشخصات فنی، قیمت و مقایسه با رقبا

 

لیفان X70 یکی از جدیدترین خودروهای چینی مونتاژ ایران است. این کراس‌اور توسط شرکت خودروسازان بم با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان، پیش‌فروش می‌شود.

کراس‌اورهای کوچک و اندازه متوسط در سراسر دنیا محبوب هستند. از این گروه، مدل‌های ساحت چین برای مردم کشورمان اهمیت ویژه‌ دارند؛ چراکه با سطح درآمد فعلی و مالیات‌های سنگین بر انواع خودو، گزینه‌ی دیگری در دسترس نیست. خرید یک کراس‌اور دست دوم کره‌ای، بیش از یک میلیارد تومان هزینه خرید دارد و البته واردات خودروهای صفر کیلومتر ساخت برندهای معتبر هم، انجام‌نشدنی به نظر می‌رسد.

حدود یک دهه از واردات و مونتاژ X33 توسط مدیران خودرو می‌گذرد. این محصول تا امروز، پرفروش‌ترین خودرو چینی بازار ایران بوده و همچنان با تقاضا در بازار رو‌به‌رو است. از سویی دیگر، رقیب جدی با قیمت مشابه برای این کراس‌اور در کشورمان دیده نمی‌شود. جک S3  و چانگان CS35، پیشرانه ضعیف‌تر و بدنه کوچک‌تر نسبت به X33 دارند؛ درحالی‌که جک S5، هایما S7 در کلاس بدنه بالاتر هستند. حتی هایما S5 که پیشرانه‌ی قدرتمندتر از X33 داشت با توقف تولید توسط ایران خودرو مواجه شد.

از سال ۱۳۹۹ به بعد، تنوع شرکت‌های فعال در زمینه‌ی واردات و مونتاژ شاسی‌بلندهای چینی، رشد قابل توجه داشت. هم‌اکنون شرکت فردا، دو کراس‌اور چینی به نام‌های T5 و SX5 را پیش‌فروش می‌کند. مکث موتور نیز خودرویی به نام تیارا در کلاس شاسی بلند چینی دارد. شرکت‌های باسابقه‌تر، مثل سایپا، ایران خودرو و بهمن هم طی دو سال اخیر، چند کراس‌اور ساخت چین را به سبد محصولات مونتاژی خود اضافه کرده‌اند. با این شرایط، می‌توان اطمینان داشت که تنوع خودروهای چینی در بازار ایران، باز هم افزایش یابد.

 

لیفان، یکی از شرکت‌های با سابقه در صنعت خودرو و موتورسیکلت چین‌ است. سال ۱۹۹۲، با سرمایه اولیه‌ی ۲۰۰ هزار یوآن (۳۰ هزار دلار)، شرکت موتورسیکلت‌سازی لیفان شکل گرفت و به سرعت با ساخت پیشرانه‌ی خودرو، توسعه پیدا کرد. در سال ۲۰۰۷ و تنها ۱۵ سال پس از تأسیس اولیه، مجموع تولید سالیانه‌ی انواع محصولات لیفان به ارزش ۱۲/۶ میلیارد یوآن (۱/۸۸ میلیارد دلار) رسید و مدتی بعد اعلام شد، ارزش صادرات لیفان به ۴۱۰ میلیون دلار رسیده است. خودروهای لیفان، در ۵۱ کشور دنیا با نمایندگی فعال، فروخته می‌شوند و موتورسیکلت‌های این برند، در اروپا، کانادا و مکزیک هم، قابل خرید هستند. علاوه بر ایران، خطوط مونتاژ خودروهای لیفان در جمهوری آذربایجان، مصر، اتیوپی، روسیه و اروگوئه فعالیت می‌کنند.

گروه خودروسازی بم (بم خودرو) دارای زیرمجموعه‌هایی شامل کرمان موتور است که مدل‌های مختلف ساخت JAC چین را مونتاژ می‌کند. در گذشته، چند مدل لیفان مثل سدان ۸۲۰ و کراس‌اور X60 هم توسط خودروسازی بم در ایران عرضه می‌شد اما با افزایش تحریم‌ها، مونتاژ خودروهای لیفان به پایان رسید.

لیفان X70 بم خودرو

لیفان X70 در سال ۲۰۱۸ وارد بازار چین شد و ظاهرا بعد از سال ۲۰۲۱ توسط شرکت سازنده، تولید نشده است. در سایت رسمی لیفان چین به آدرس Lifan.com و  livanauto.com نیز، مدل X70 دیده نمی‌شود. این خودرو به کشورهای مختلف، از جمله روسیه صادر شده و یک نوع تجهیزات فنی ثابت داشته است. موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی، ساختار دیفرانسیل جلو و گیربکس اتوماتیک CVT، مهم‌ترین مشخصات لیفان X70 هستند.

طراحی بدنه و نمای بیرونی لیفان X70

با نگاهی به لیفان X70، شباهت فنی و ظاهری با ام‌وی‌ام X33 دیده می‌شود. از نظر ابعاد، این خودرو با طول ۴,۳۹۰ میلی‌متر، عرض ۱,۸۲۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱,۷۱۵ میلی‌متر، تفاوت چندانی با رقیب ساخت چری ندارد. لیفان X70 در نمای رو‌به‌رو، بسیار زیباتر از X60 به‌نظر می‌رسد و البته فراتر از یک کراس‌اور اقتصادی ساخت چین نیست. چراغ اسپرت با کشیدگی به سمت گلگیر، جلوپنجره ساده همراه خطوط براق کروم، مه‌شکن‌های دایره‌ای در طرفین سپر و چند خط حجم‌دهنده روی درپوش موتور و زیر چراغ‌ها، ترکیبی عامه‌پسند برای لیفان X70 فراهم می‌کنند. ادوات سیاه‌رنگ پلاستیکی در سپر، رکاب و گلگیرهای این خودرو، کم‌تر از ام‌وی‌ام X33 است و از این نظر، کمی لوکس‌تر جلوه می‌کند.

لیفان X70 بم خودرو

در اندک تصاویر موجود از X70 وارداتی، رینگ‌های اسپرت پنج‌پر با اتصالات دوگانه وجود دارند که بسیار زیبا و چشم‌گیر به‌نظر می‌رسند. بین دستگیره‌های ورودی به کابین، برجستگی خط بدنه دیده می‌شود که موازی با حجم‌دهی مشابه در نزدیکی چراغ عقب است. در نمای پشت، صرفه‌جویی شرکت سازنده برای نصب قطعات پلاستیکی فراموش شده و سپر عقب برخلاف سپر جلو، تمام پلاستیک است. مشابه X33، حفره‌های چهارگوش طرفین سپر لیفان X70 هم، کاربرد خاصی از نظر فنی ندارند؛ چراکه یک لوله اگزوز رها شده در سمت چپ و زیر اتاق، تنها خروجی پیشرانه خواهد بود.

نمای پشت لیفان X70 بم خودرو

لیفان X70 برخلاف ام‌وی‌ام X33، دارای چرخ یدکی نصب شده زیر بدنه است که البته هنگام نیاز به استفاده با مشکلاتی همراه خواهد بود؛ اما زیبایی نمای پشت را بهبود می‌دهد و امکان بازگشایی درپوش صندوق به سمت بالا را فراهم می‌کند. شاید مهم‌ترین نکته منفی در طراحی این کراس‌اور چینی با وجود چراغ‌های اسپرت و عامه‌پسند، حالت صاف و بی‌روح در کاپوت عقب باشد که عملا ناهماهنگ با دیگر اجزا و بی‌هدف به‌نظر می‌رسد.

طراحی داخلی و کابین لیفان X70

حالت ساده و کم‌هیجان لیفان X70 در فضای کابین هم وجود دارد. نمای دو رنگ با خاکستری و نقره‌ای، همراه نمایشگر لمسی ۹ اینچ و کلیدهای کم‌تعداد در وسط، شباهت‌هایی به خودروهای مدرن و سبک طراحی مینیمال دارد؛ اما در مجموع راضی‌کننده نیست و یک محصول ارزان‌قیمت را تداعی می‌کند. براساس تصاویر موجود، پوشش چرم مصنوعی دور فرمان وجود دارد و برای استراحتگاه بازو داخل درهای ورودی و محل کلیدهای بالابر شیشه نیز، پوشش نرم و چرمی استفاده شده است. بسیاری از رقبا مثل ام‌وی‌ام X33، دارای دستگیره‌های بزرگ‌تر و طراحی بهتر برای این قسمت هستند.

کابین لیفان X70 بم خودرو

از نکات مثبت در فضای داخلی X70 می‌توان به نمایشگر تمام رنگی در پنل پشت فرمان، استارت دکمه‌ای و صندلی‌های اسپرت اشاره کرد. نوع کلیدهای روی فرمان برای استفاده از کروز کنترل و ارتباط تلفنی هم، فراتر از مصحولات هم‌رده مثل X33، شباهت زیادی به خودروهای مدرن بازار جهانی دارد.

پیشرانه و تجهیزات فنی لیفان X70

تنها قوای محرک قابل سفارش برای لیفان X70دارای پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی، همراه جعبه‌دنده CVT است. این موتور، ۱۴۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد که از این نظر، کاملا مشابه X33 مدیران خودرو خواهد بود. هنوز اطلاعات دقیقی از عملکرد سرعت‌گیری لیفان X70منتشر نشده است اما باتوجه‌به وزن خالص ۱۴۶۰ کیلوگرم، می‌توان انتظار داشت حدود ۱۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و با میانگین مصرف سوخت ۱۰ تا ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، نهایت سرعت ۱۷۵ کیلومتربرساعت داشته باشد. این محصول مشابه دیگر کراس‌اورهای چینی بازار ایران، صرفا دیفرانسیل جلو خواهد بود.

فرمان لیفان X70 بم خودرو

امکانات رفاهی و ایمنی

لیفان X70 در مقایسه با دیگر خودروهای چینی هم‌‌رده، تاحدودی کامل‌تر و پیش‌رفته‌تر است. سیستم مدیریت پایداری ESP در بسیاری از مدل‌های وارداتی از جمله نسخه‌های قدیمی X33 وجود نداشت اما برای X70 قابل استفاده است. همچنین استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید (Keyless)، صندلی برقی راننده و گرم‌کن داخلی برای صندلی‌های جلو، امکانات جالب توجه در کراس‌اور لیفان هستند. مهم‌ترین آپشن‌های X70عبارتند از:

  • فرمان هیدرولیک
  • فناوری ترمز و تعادل ESP و ABS و EBD و BOS
  • استاندارد آلایندگی یورو ۵
  • دو کیسه هوا
  • کروزکنترل
  • تهویه خودکار
  • سانروف
  • تریم داخلی چرم مصنوعی
  • صندلی برقی راننده ۶ جهته
  • گرم کن صندلی های جلو
  • استارت دکمه ای
  • کامپیوتر سفر
  • روشنایی روز LED
  • نمایشگر ۹ اینچ اندروید
  • حسگر باد لاستیک
  • آینه الکتروکرومیک
  • دوربین عقب
  • حسگر پارک جلو و عقب

 

قیمت نهایی و مقایسه با ایکس ۳۳

در سال ۱۴۰۰ قرار بود لیفان X70 با قیمت نهایی ۵۸۰ میلیون تومان به دست مصرف‌کننده برسد. پیش‌فروش این کراس‌اور با پرداخت ۴۲۰ میلیون تومان و موعد تحویل خرداد۱۴۰۰ نیز انجام شد. جدیدترین آگهی ثبت نام X70، ویژه مردادماه ۱۴۰۱ قیمت قطعی ۷۹۹ میلیون تومان دارد.

ایکس 33 مدیران خودرو

در بازار آزاد، هم‌اکنون قیمت X33 با جعبه‌دنده CVT به ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان رسیده است. شرکت مدیران خودرو از اواسط سال ۹۹، نسخه‌ای به‌روزشده از X33 را همراه جعبه‌دنده خودکار ۵ سرعته، جلوپنجره جدید، فرمان کمکی برقی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، رینگ‌های اسپرت ۱۷ اینچ و سیستم حفظ پایداری (ESP) پیش‌فروش می‌کند که هم‌اکنون ۷۲۴ میلیون تومان قیمت دارد.

لیفان X70 بم خودرو

منبع

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , لیفان X70






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 9 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهینG : دوستان عزیزشرکت سایپا داره از در پشتی شاهین جی وشاهین پلاس و cvt تو بازار آزاد میفروشه
سجاد : سلام تاریخ و اشتباه زدید فکرکنم
مریم : سلام دوستان من دو ماهه ماشین و تحویل گرفتم جریمه ی دیر کرد و واریز نکردن به نظرتون کی واریز میکنن؟؟ شماره تماسی هست زنگ بزنم پیگیری کنم
جی : آخ آخ آخ نازنین 1 مال من هم همین الان اومد ....چون گفته بودی مال من اومد لازم دونستم بگم که مال من هم اومد
شاهین جی : سلام دوستان.... شرکت سایپا داره تو بازار آزادشاهین جی رو میفروشه 980 شاهین جی ال950 مدل 404 اگه تو بازار آزاد خریدار ی نبود فاکتور میکنن میدن به ملت فقط میخوام بگم ما چقدر ملت بدبختی هستیم اگه باور نمیکنید برید تو برنامه دیوار تهران سرچ کنید .من تماس گرفتم و پرسیدم شاهین سانروف دار که کمبود قطعه هست تولید نمیشه گفت ما خودمون نمایندگی سایپا هستیم سند ماشین آزاد هستش یه زنه حواسش نبود همه چی رو لو داد فقت باید همگی باهم شکایت کنن وزارت صمت تجمع کنن در نمایندگی ها یک کلام وسلام
نازنین۱ : اقای بی ادبی که جای من پیام میدی اسم منم گذاشتی فرق من و شما اینکه ک اسم من نشوته کابری نازنین ۱ و آبی هست کاملا معلومه ک من یکی دیگه هستم بی شخصیت به اسم من بد دهنی میکنی
عباس : دوستان عزیز شهریور و مهرماهی کسی واسش پیامک تکمیل وجه اومده؟چون پرسیدم گفتن دارن دعوتنامه هارو میفرستن
ایگل شیراز : من نام‌نویسی 28 تیر بودم. هنوز هیچ خبری نیست
اهورا : حواله داران شاهین جی. شاهین جی ال. کوییک. شما رو به خدا به جان عزیزانتون قسم میدم هر کدوم از شما بزرگواران که موقعیتش دارین بیاین یکشنبه همراه بقیه حواله داران بریم اعتراض کنیم. به خدا اگه به سایپا باشه سال 1406 شاید به ما ماشینی بده. به خدا همه ما گرفتاریم. و یه جور روی پولمون حساب کردیم.
ایگل تیرماه ۹۰ روزه : ثبت نام ایگل تیرماه ۹۰ روزه خبری از شاسی شدن خودرو ها هست دوستان؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : پذیرش کی بودی داداش؟
علی : نه هنوز خبری نیست منتظریم
ناصر : سلام دوستان. بالاخره چراغ تحویل من هم روشن شد. حالا ببینیم تا کی میارن نمایندگی و تحویلمون بدن. دوگانه بودم و سوم آبان پلاک شد. انشالله قسمت همه دوستان
محسن : داداش جوش چک نزن فدای سرت برگشت بزنند طرف حساب دولت اعصاب خودت و بچه هات خورد نکن کل حساب کاری تو ببر تو حساب خانمت یا داداش که نتوانند جلو حسابت بگیرند بعد یواش یواش کار کن پولش داده میشه
اطلس : تجمع سیاسی نیست قرار نیست خرابکاری بکنیم که - اتش چیه بابا حقمون رو میخواهیم پیگیری کنیم یکشنبه 18 ام مسالمت آمیز اما با فریاد حق خواهی فقط در مورد اطلس G
اطلس : کس ثبت نام از سایپا نکنه که خودشو بیچاره میکنه من خودم شخصا هر کسی که میبینم پشیمونش میکنم تا حالا حدودا ده نفر نگذاشتم ثبت نام کنند رفتن بازار گرفتن خیلی هم راضی بودند
محمد صادق : سلام ،خدا از سر سازمان استاندارد نگزره ،بخاطر اینکه بتونه پول زیاد از سایپا و زامیاد بچاپه سنگ میندازه جلو این شرکت ها ومردم بدبخت آسیب می بینن دولت باید نظارت بیشتری رو اداره استاندارد بزاره ،من بخاطر اینکه ماشین هنوز4ماه هست تحویلم ندادن و همش تو فکر اینکه پول چک را از کجا بیارم و3تابچه کوچک مدرسه ای دارم ،سکته کردم و الان فلج شدم ونمی دونم چیکار کنم تو نان شبم موندم ،بچه هام میان جلو چشمم دارم دغ می کنم ،شرکت سایپا پولمو هم پس نمی ده ،آقای دادستان عاجزانه یه کاری بکن ،من دیگه تحمل ندارم ،احتمالا همین روزا بنزین می ریزم رو خودم ،خودمو آتیش می زنم ،دیگه تحمل ندارم.
نیسان تکسوز : 10 روزه پلاک شدم هنوز نگرفتم تهران هم هستم مسخرس واقعا بر پدر مادرشون و زنده و مردشون لنت
مجیدی : سلام به دوستان عزیز تحویل اخر مرداد کوییک gxlهنوز فاکتور نشدم کسی از تحویلی های مرداد فاکتور شدن
سایپای حرومی : پیش فروش اطلس جی داره سایپا دوباره پس هیچ مشکلی ندارند برای قطعه پس چرا ماشینای مارو نمیدند بیشرفا خدا روز خوش توی زندگی نبینند