تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

 

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

 

نسل قبلی چری تیگو ۷ یکی از محصولات موفق چری در بازار خودروی کشورمان بود و برای ادامهٔ این موفقیت، مدیران خودرو در آبان سال ۱۴۰۰ برای اولین بار نسل دوم این خودرو را با نام تیگو ۷ پرو در ایران رونمایی کرد. این خودرو به همراه برادر بزرگ‌ترش تیگو ۸ پرو در کشورمان با برند جدید فونیکس عرضه می‌شود. مدیران خودرو فروش تیگو ۷ پرو را در اردیبهشت ۱۴۰۱ با قیمت یک میلیارد و ۲۰۱ میلیون تومان آغاز کرد و بنابراین خودروی کاملاً جدیدی برای خریداران ایرانی محسوب می‌شود. حال در ادامه پشت فرمان این کراس‌اوور جدید چینی می‌نشینیم تا با ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شویم.

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

نسل دوم تیگو ۷ برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۹ با طراحی کاملاً جدیدی معرفی شد که هیچ شباهتی با نسل قبلی ندارد. این خودرو طبق زبان طراحی جدید چری شکل گرفته است که جلوپنجرهٔ بزرگ با طرح داخلی موسوم به شب ستاره‌ای، چراغ‌های جلوی باریک و چراغ‌های عقب متصل به هم از ویژگی‌های آن هستند و آن‌ها را در مدل بزرگ‌تر تیگو ۸ پرو هم دیده‌ایم. درمجموع، تیگو ۷ پرو از ظاهر مدرن و جذابی برخوردار است که نمی‌توان ایراد خاصی به آن وارد دانست. همچنین درعین‌حال، کیفیت مونتاژ خودرو هم مناسب بوده و فاصلهٔ بزرگی بین پانل‌های بدنهٔ آن دیده نمی‌شود.

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

در داخل خودرو نیز اکثر متریال نرم و باکیفیت هستند. استفاده از تریم‌های براق نیز به جذابیت نمای داخلی خودرو افزوده است اما این قسمت‌ها خیلی زود کثیف می‌شوند. تیگو ۷ پرو به شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند مجهز است که در کنار شیفتر گیربکس قرار گرفته است اما سوکت‌های USB آن در زیر کنسول پنهان شده‌اند که دسترسی به آن‌ها دشوار است. همچنین در جا لیوانی‌های وسط نیز نمی‌توان به‌طور هم‌زمان دو لیوان را قرار داد.

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

تجهیزات چری تیگو ۷ پرو

تجهیزات تیگو ۷ پرو در کشورمان شامل نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، سقف پانوراما، سنسورهای نور و باران، ترمز پارک برقی، دستیار شروع حرکت در شیب‌ها، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه‌ای، استارت دکمه‌ای، سیستم کنترل فشار باد تایرها، فرمان برقی، شارژر بی‌سیم، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، صندلی‌های برقی جلو با گرم‌کن و ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای می‌شود. این یعنی با خودروی نسبتاً مجهزی طرف هستیم که از بسیاری امکانات مدرن و امروزی بهره‌مند است.

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

هرچند فاصلهٔ محوری تیگو ۷ پرو نسبت به نسل قبلی تغییری نداشته است اما بااین‌حال، صندلی‌های عقب خودرو کاملاً جادار هستند. در اینجا سرنشینان از فضای پای کافی برخوردارند و حتی وجود سقف پانوراما هم موجب محدودیت فضای سر نشده است. بااین‌حال، صندلی‌ها هنوز با ایده‌آل فاصله داشته و خیلی راحت نیستند. یکی از مشکلات این صندلی‌ها شیب زیاد پشتی غیرقابل‌تنظیم آن‌ها است که حسی نیمه خوابیده به سرنشینان می‌دهد. صندلی‌های جلو نیز یادآور نسل قبلی هستند اما به لطف ستون فرمان قابل تنظیم، راننده می‌تواند به‌راحتی موقعیت مناسب خود را پیدا کند هرچند که این کار به کمی زمان نیاز خواهد داشت.

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

از دیگر مشکلات داخلی تیگو ۷ پرو می‌توان به کنترل‌های لمسی ناخوشایند سیستم تهویه اشاره کرد که خیلی زود پر از جای اثرانگشت می‌شود. همچنین جعبه‌داشبورد هم فاقد چراغ است که برای خودرویی در این سطح کاملاً عجیب به نظر می‌رسد. در صندوق بار خودرو نیز قلابی برای ثابت نگه داشتن اشیاء وجود ندارد و هنگام خواباندن صندلی‌های عقب، فضای کاملاً مسطحی فراهم نمی‌شود. از سوی دیگر اما عایق سروصدا بهبود پیدا کرده و در سرعت‌های متوسط کابین کاملاً ساکتی را فراهم می‌کند. در مقابل راننده نیز صفحه آمپر دیجیتالی قرار گرفته که به‌راحتی قابل‌خواندن است. کیفیت تصاویر سیستم دید ۳۶۰ درجه نیز خوب است و نماهای مختلفی را نشان می‌دهد که در هنگام پارک کردن بسیار مفید خواهد بود.

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

پیشرانه و گیربکس چری تیگو ۷ پرو

در نسل جدید تیگو ۷ در چین با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌شود. موتور اول همان ۱.۵ لیتری توربوشارژ نسل قبلی است که ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما موتور دوم یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری قوی‌تر با ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور است. در کشورمان اما تیگو ۷ پرو با همان موتور ۱.۵ لیتری قبلی عرضه می‌شود که هیچ تغییری را تجربه نکرده اما حالا جای گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچهٔ قبلی را یک نمونهٔ CVT جدید با شبیه‌سازی ۹ سرعته گرفته است. این گیربکس جدید تأثیر قابل‌توجهی در کاهش مصرف سوخت خودرو داشته است تا جایی که در ترافیک مصرف از ۱۱ لیتر در صد کیلومتر فراتر نمی‌رود و در بزرگراه‌ها به کمتر از ۷ لیتر می‌رسد.

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

رانندگی و سواری چری تیگو ۷ پرو

هنگام حرکت از پیشرانه‌ای با نزدیک به ۱۶۰ اسب بخار قدرت انتظار بیشتری می‌رود. تیگو ۷ پرو حتی هنگام شتاب گیری‌های شدید هم خیلی آرام و ملایم رفتار می‌کند اما گیربکس CVT موتور را به افزایش دور و ماندن در دورهای بالا مجبور می‌کند که این کار عایق صوتی خوب خودرو را مغلوب کرده و صدای ناخوشایند موتور چهار سیلندر توربو را به شکل آزاردهنده‌ای وارد کابین می‌کند. هنگامی‌که پدال گاز را حتی تا نیمه فشار دهید، پیشرانه هیچ پاسخ واضحی نمی‌دهد و تنها زمانی می‌توان این موتور تنبل را از خواب بیدار کرد که پدال گاز بیش از یک‌سوم فشار داده شود. البته حالت رانندگی اسپرت پاسخگویی موتور را بهتر می‌کند اما سیستم تعلیق بدون تغییر باقی خواهد ماند.

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

شاسی خودرو به‌خوبی تنظیم شده و سیستم تعلیق ناهمواری‌های کوچک و متوسط را به‌خوبی جذب می‌کند و فقط هنگام عبور از روی چاله‌ها و دست‌اندازهای بزرگ باید تکان‌های ناراحت‌کننده‌ای را تحمل کنید. کراس‌اوور کامپکت چری به تغییر مسیرهای ناگهانی پاسخی مطمئن و فوری می‌دهد و بادی‌رول زیادی از خود نشان نخواهد داد. همچنین به لطف تعلیق چند اتصالی عقب، خودرو در پیچ‌ها هندلینگ خوبی دارد. پدال ترمز نیز هرچند کمی بازی دارد اما ترمزها در کاهش سرعت خودرو عملکرد خوبی دارند. فرمان خودرو در حالت عادی خیلی سبک است و حالت اسپرت سعی دارد به شکل ناخوشایندی آن را سنگین کند. در این حالت، سیستم فرمان برقی از یک دستیار کمکی به یک مزاحم تبدیل می‌شود. به‌عنوان‌مثال، هنگام چرخش‌های سریع فرمان، موتور برقی سعی می‌کند از طریق مقاومتی مصنوعی، حس سنگینی به فرمان ببخشد.

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

جمع‌بندی

به‌طورکلی، هرچند تیگو ۷ پرو برای یک شرکت چینی خودروی قابل‌توجهی است اما هنوز هم از مشکلات بعضاً بزرگی رنج می‌برد؛ بنابراین، با وجودی که چری این خودرو را رقیبی برای کیا اسپرتیج و هیوندای توسان می‌داند اما این فقط یک ادعای خیالی است زیرا سخت می‌توان تصور کرد که در یک بازار آزاد، کسی بجای کراس‌اوورهای کره‌ای مذکور سراغ تیگو ۷ پرو برود. البته این کراس‌اوور جدید چینی قصد دارد عقب‌ماندگی مهندسی خود نسبت به کره‌ای‌ها را با ارائهٔ تجهیزات سخاوتمندانه و قیمت کمتر جبران کند که در این کار موفق بوده است زیرا قیمت تیگو ۷ پرو در چین از تنها ۸۳,۹۰۰ یوآن معادل ۱۲,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود اما در کشورمان این ویژگی مثبت به‌هیچ‌عنوان وجود ندارد زیرا همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، این خودرو در اینجا با قیمت گزاف یک میلیارد و ۲۰۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

مشخصات فنی چری تیگو ۷ پرو

پیشرانه ۱.۵ لیتری I4 توربو
قدرت ۱۵۷ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته CVT
محور محرک جلو
شتاب صفرتاصد ۹.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت شهر ۱۰.۸ لیتر
مصرف سوخت جاده ۶.۶ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی ۸.۲ لیتر
طول ۴,۵۰۰ میلی‌متر
عرض ۱,۸۴۲ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۰۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۷۰ میلی‌متر
وزن خالص ۱۵۴۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
ظرفیت باک ۵۱ لیتر
حجم صندوق بار ۴۷۵ تا ۱۵۰۰ لیتر
قیمت ۱,۲۰۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
 
 
 

منبع (source)

pedal

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , چری تیگو ۷ پرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 69 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ناشناس : درجواب احمد ----زارع شاهین cvt منظورم سامانه یکپارچه بود وقتی خودروساز فاکتور تحویل خودرو باید توی سامانه ثبت کنه ولی باکد ملی شماره رمزم وارد سامانه یکپارچه نمیشه خطای انگلیسی میزنه پس چرا دعوتنامه تکمیل وجه مارو نمیفرسته چرا از دادن دعوتنامه تکمیل وجه ما خوداری میکنه تا کی بی عدالتی بیکفایتی مسئولین سایپا من دیکه صبرم تموم شده از راه دفاتر قوه قضاییه پیگیری میکنم چون الان دیگه این قرادادی که توی دستمون هست بی ارزش است قلابی کلاهبرداری از مشتری هست ختم کلام از راه قانون پیگیرش میشم
سینا : خداوند شرمنده کنه کسی رو که اطلاعات غلط و نادرست و ساختگی به مردم می دهد. افراد مریض الحال بی پیشینه!!!!!
شاهین g : اقا مسعود مبارکتون باشه داداش چقدر بهتون جریمه تاخیر دادن؟
شاهین g : منم دقیقا مثل شما هستم ۱۱واریز وجه ۱۲ پذیرش ۱۳ سخا ولی فاکتور چه ربطی به سخا داره من نمیدونم
Mostafa : چرا چیزی که اطلاع ندارید میگه اعتصاب کردند راننده کامیون ها تا این لحظه فقط زنجان هست بقیه شهرها خبری از اعتصاب نیست تا این لحظه الکی نگید اعتصاب بریم دنبال ماشین ها چه راه حلی پیدا کنیم چک دوم هم اومد
امیر : ما هم همینطوریم
احمد : سلام شما از طریق امور مشتریان سایپا با وارد کردن کد ملی شماره پذیرش و شماره درخواست که روی قرادادتون هست وارد سامانه سایپا بشید و وضعیت قرارداد خودتون رو مشاهده کنید .
J7 : پاشید مسخره بازیتون رو جمع کنید مملکت بی صاحابه دیگه غلط کردید اعتصابتون واسه مردم بدبخته مثه اینکه مریضتون رو تخت بیمارستان باشه دکترا اعتصاب کنن چه حالی میشید بی شرفا زندگی و اعصاب مردم رو به سخره گرفتید ای بابا
بهزاد ۲۲اسفند : خیلی ممنون شما اگه باز خبری شد اینجا اطلاع رسانی کنید بالاخره شما چند روز از ما جلوتر پرداخت کردید🙏
بهزاد ۲۲اسفند : خیلی ممنون شما اگه باز خبری شد اینجا اطلاع رسانی کنید بالاخره شما چند روز از ما جلوتر پرداخت کردید🙏
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا آپشنال : سلام.من خودم فروش فوری بودم تکمیل وجه 19اسفند و تحویل طبق چیزی که تو کاستومر نوشته 19خرداد ولی تا امروز فاکتور نشده.اینا هیچی شون مشخص نیست.بعضی ها تحویل 30 خرداد هستن میگن فاکتور شده واسشون.خداکنه راست بگن و همینجوری چیزی نگن
6جی تی : سلام کسی از مجوز جی تی خبر نداره ی ماهه دیگه بیمش تموم میشه هنوز از ماشین خبری نیست خداوند براشون نسازه🙂
علی : سلام تمام کسانی که از مدیران خودرو خرید کردن را به مادر برسان اقا فرهاد
جلیل : داداش طرح چی بود ماشینت چی بود بعد بیا سوال کن
محمد موتور جدید : سورن موتور جدید واریزی 13اسفند تحویل 11خرداد رنگ سفید دیروز بارگیری شد ، فردا تحویل میگیرم ، ان شاالله بسلامتی ،
امیر : سلام آیا خسارت دیرکرد شامل شد؟
مادران : علی عقبت قشنگیه انگار
اینفو : به نظر منم باید پیدرش اون شب از واشر استفاده می کرد که الان این دنیا نبود و این همه عقده رو بروز نمی داد
وحید، فوق العاده : درسته حرفت، تجربه ت بیشتره و حرفات قابل اتکاتر
207پانا تهویل 14خرداد فولادی : من 15اسفند پول واریز کردم طرح مادران ولی فاکتور نشدم پانا سفید