تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

 

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

 

نسل قبلی چری تیگو ۷ یکی از محصولات موفق چری در بازار خودروی کشورمان بود و برای ادامهٔ این موفقیت، مدیران خودرو در آبان سال ۱۴۰۰ برای اولین بار نسل دوم این خودرو را با نام تیگو ۷ پرو در ایران رونمایی کرد. این خودرو به همراه برادر بزرگ‌ترش تیگو ۸ پرو در کشورمان با برند جدید فونیکس عرضه می‌شود. مدیران خودرو فروش تیگو ۷ پرو را در اردیبهشت ۱۴۰۱ با قیمت یک میلیارد و ۲۰۱ میلیون تومان آغاز کرد و بنابراین خودروی کاملاً جدیدی برای خریداران ایرانی محسوب می‌شود. حال در ادامه پشت فرمان این کراس‌اوور جدید چینی می‌نشینیم تا با ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شویم.

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

نسل دوم تیگو ۷ برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۹ با طراحی کاملاً جدیدی معرفی شد که هیچ شباهتی با نسل قبلی ندارد. این خودرو طبق زبان طراحی جدید چری شکل گرفته است که جلوپنجرهٔ بزرگ با طرح داخلی موسوم به شب ستاره‌ای، چراغ‌های جلوی باریک و چراغ‌های عقب متصل به هم از ویژگی‌های آن هستند و آن‌ها را در مدل بزرگ‌تر تیگو ۸ پرو هم دیده‌ایم. درمجموع، تیگو ۷ پرو از ظاهر مدرن و جذابی برخوردار است که نمی‌توان ایراد خاصی به آن وارد دانست. همچنین درعین‌حال، کیفیت مونتاژ خودرو هم مناسب بوده و فاصلهٔ بزرگی بین پانل‌های بدنهٔ آن دیده نمی‌شود.

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

در داخل خودرو نیز اکثر متریال نرم و باکیفیت هستند. استفاده از تریم‌های براق نیز به جذابیت نمای داخلی خودرو افزوده است اما این قسمت‌ها خیلی زود کثیف می‌شوند. تیگو ۷ پرو به شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند مجهز است که در کنار شیفتر گیربکس قرار گرفته است اما سوکت‌های USB آن در زیر کنسول پنهان شده‌اند که دسترسی به آن‌ها دشوار است. همچنین در جا لیوانی‌های وسط نیز نمی‌توان به‌طور هم‌زمان دو لیوان را قرار داد.

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

تجهیزات چری تیگو ۷ پرو

تجهیزات تیگو ۷ پرو در کشورمان شامل نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، سقف پانوراما، سنسورهای نور و باران، ترمز پارک برقی، دستیار شروع حرکت در شیب‌ها، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه‌ای، استارت دکمه‌ای، سیستم کنترل فشار باد تایرها، فرمان برقی، شارژر بی‌سیم، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، صندلی‌های برقی جلو با گرم‌کن و ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای می‌شود. این یعنی با خودروی نسبتاً مجهزی طرف هستیم که از بسیاری امکانات مدرن و امروزی بهره‌مند است.

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

هرچند فاصلهٔ محوری تیگو ۷ پرو نسبت به نسل قبلی تغییری نداشته است اما بااین‌حال، صندلی‌های عقب خودرو کاملاً جادار هستند. در اینجا سرنشینان از فضای پای کافی برخوردارند و حتی وجود سقف پانوراما هم موجب محدودیت فضای سر نشده است. بااین‌حال، صندلی‌ها هنوز با ایده‌آل فاصله داشته و خیلی راحت نیستند. یکی از مشکلات این صندلی‌ها شیب زیاد پشتی غیرقابل‌تنظیم آن‌ها است که حسی نیمه خوابیده به سرنشینان می‌دهد. صندلی‌های جلو نیز یادآور نسل قبلی هستند اما به لطف ستون فرمان قابل تنظیم، راننده می‌تواند به‌راحتی موقعیت مناسب خود را پیدا کند هرچند که این کار به کمی زمان نیاز خواهد داشت.

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

از دیگر مشکلات داخلی تیگو ۷ پرو می‌توان به کنترل‌های لمسی ناخوشایند سیستم تهویه اشاره کرد که خیلی زود پر از جای اثرانگشت می‌شود. همچنین جعبه‌داشبورد هم فاقد چراغ است که برای خودرویی در این سطح کاملاً عجیب به نظر می‌رسد. در صندوق بار خودرو نیز قلابی برای ثابت نگه داشتن اشیاء وجود ندارد و هنگام خواباندن صندلی‌های عقب، فضای کاملاً مسطحی فراهم نمی‌شود. از سوی دیگر اما عایق سروصدا بهبود پیدا کرده و در سرعت‌های متوسط کابین کاملاً ساکتی را فراهم می‌کند. در مقابل راننده نیز صفحه آمپر دیجیتالی قرار گرفته که به‌راحتی قابل‌خواندن است. کیفیت تصاویر سیستم دید ۳۶۰ درجه نیز خوب است و نماهای مختلفی را نشان می‌دهد که در هنگام پارک کردن بسیار مفید خواهد بود.

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

پیشرانه و گیربکس چری تیگو ۷ پرو

در نسل جدید تیگو ۷ در چین با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌شود. موتور اول همان ۱.۵ لیتری توربوشارژ نسل قبلی است که ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما موتور دوم یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری قوی‌تر با ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور است. در کشورمان اما تیگو ۷ پرو با همان موتور ۱.۵ لیتری قبلی عرضه می‌شود که هیچ تغییری را تجربه نکرده اما حالا جای گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچهٔ قبلی را یک نمونهٔ CVT جدید با شبیه‌سازی ۹ سرعته گرفته است. این گیربکس جدید تأثیر قابل‌توجهی در کاهش مصرف سوخت خودرو داشته است تا جایی که در ترافیک مصرف از ۱۱ لیتر در صد کیلومتر فراتر نمی‌رود و در بزرگراه‌ها به کمتر از ۷ لیتر می‌رسد.

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

رانندگی و سواری چری تیگو ۷ پرو

هنگام حرکت از پیشرانه‌ای با نزدیک به ۱۶۰ اسب بخار قدرت انتظار بیشتری می‌رود. تیگو ۷ پرو حتی هنگام شتاب گیری‌های شدید هم خیلی آرام و ملایم رفتار می‌کند اما گیربکس CVT موتور را به افزایش دور و ماندن در دورهای بالا مجبور می‌کند که این کار عایق صوتی خوب خودرو را مغلوب کرده و صدای ناخوشایند موتور چهار سیلندر توربو را به شکل آزاردهنده‌ای وارد کابین می‌کند. هنگامی‌که پدال گاز را حتی تا نیمه فشار دهید، پیشرانه هیچ پاسخ واضحی نمی‌دهد و تنها زمانی می‌توان این موتور تنبل را از خواب بیدار کرد که پدال گاز بیش از یک‌سوم فشار داده شود. البته حالت رانندگی اسپرت پاسخگویی موتور را بهتر می‌کند اما سیستم تعلیق بدون تغییر باقی خواهد ماند.

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

شاسی خودرو به‌خوبی تنظیم شده و سیستم تعلیق ناهمواری‌های کوچک و متوسط را به‌خوبی جذب می‌کند و فقط هنگام عبور از روی چاله‌ها و دست‌اندازهای بزرگ باید تکان‌های ناراحت‌کننده‌ای را تحمل کنید. کراس‌اوور کامپکت چری به تغییر مسیرهای ناگهانی پاسخی مطمئن و فوری می‌دهد و بادی‌رول زیادی از خود نشان نخواهد داد. همچنین به لطف تعلیق چند اتصالی عقب، خودرو در پیچ‌ها هندلینگ خوبی دارد. پدال ترمز نیز هرچند کمی بازی دارد اما ترمزها در کاهش سرعت خودرو عملکرد خوبی دارند. فرمان خودرو در حالت عادی خیلی سبک است و حالت اسپرت سعی دارد به شکل ناخوشایندی آن را سنگین کند. در این حالت، سیستم فرمان برقی از یک دستیار کمکی به یک مزاحم تبدیل می‌شود. به‌عنوان‌مثال، هنگام چرخش‌های سریع فرمان، موتور برقی سعی می‌کند از طریق مقاومتی مصنوعی، حس سنگینی به فرمان ببخشد.

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

جمع‌بندی

به‌طورکلی، هرچند تیگو ۷ پرو برای یک شرکت چینی خودروی قابل‌توجهی است اما هنوز هم از مشکلات بعضاً بزرگی رنج می‌برد؛ بنابراین، با وجودی که چری این خودرو را رقیبی برای کیا اسپرتیج و هیوندای توسان می‌داند اما این فقط یک ادعای خیالی است زیرا سخت می‌توان تصور کرد که در یک بازار آزاد، کسی بجای کراس‌اوورهای کره‌ای مذکور سراغ تیگو ۷ پرو برود. البته این کراس‌اوور جدید چینی قصد دارد عقب‌ماندگی مهندسی خود نسبت به کره‌ای‌ها را با ارائهٔ تجهیزات سخاوتمندانه و قیمت کمتر جبران کند که در این کار موفق بوده است زیرا قیمت تیگو ۷ پرو در چین از تنها ۸۳,۹۰۰ یوآن معادل ۱۲,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود اما در کشورمان این ویژگی مثبت به‌هیچ‌عنوان وجود ندارد زیرا همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، این خودرو در اینجا با قیمت گزاف یک میلیارد و ۲۰۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

تجربه رانندگی با چری تیگو ۷ پرو، جدیدترین محصول مدیران خودرو

مشخصات فنی چری تیگو ۷ پرو

پیشرانه ۱.۵ لیتری I4 توربو
قدرت ۱۵۷ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته CVT
محور محرک جلو
شتاب صفرتاصد ۹.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت شهر ۱۰.۸ لیتر
مصرف سوخت جاده ۶.۶ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی ۸.۲ لیتر
طول ۴,۵۰۰ میلی‌متر
عرض ۱,۸۴۲ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۰۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۷۰ میلی‌متر
وزن خالص ۱۵۴۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
ظرفیت باک ۵۱ لیتر
حجم صندوق بار ۴۷۵ تا ۱۵۰۰ لیتر
قیمت ۱,۲۰۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
 
 
 

منبع (source)

pedal

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , چری تیگو ۷ پرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

اسحاق
0

کاور موتورش هم دزدیدن
00:54  1401/06/28
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد