چالش عدم شماره گذاری 13 هزار تیبا پس از تصمیم سازمان ملی استاندارد

 

چالش عدم شماره گذاری 13 هزار تیبا پس از تصمیم سازمان ملی استاندارد

 

سازمان استاندارد مرجع رسمی ارزیابی کیفیت است. سرپرست دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد از دو شرط تعیین شده برای تداوم تولید تیبا و سمند خبر داد. سکوهای تولید خودروهایی مانند سمند و تیبا و همچنین پژو ۴۰۵ قدیمی هستند و سالیان زیادی از فناوری تولید آنها می‌گذرد، بنابراین، این خودروها به صورت خواه ناخواه بی‌کیفیت تولید می‌شوند. حالا مدیرعامل سایپا می گوید که در پی این تصمیم ناگهانی سازمان استاندارد٬‌ برای شماره گذاری ۱۳ هزار دستگاه تیبای تولیدی سال گذشته و ثبت نامی مشتریان٬‌ چالش شماره گذاری ایجاد شده است.

 

در این رابطه مهدی انگورج٬‌ سرپرست دفتر نظارت بر اجرای استاندارد٬ با بیان این مطلب گفت‌‌: «بر اساس شرح وظایف معمول این دفتر و گزارش‌های ارسالی درباره عیوب پرتکرار خودروهای سمند، تیبا صندوقدار و تیبا ۲ مشمول مصادیق بند ۱-۴-۶ دستورالعمل تایید نوع خودرو شدند که بر اساس آن تا رفع این عیوب پرتکرار از تمدید پروانه اعتبار آن‌ها فعلا جلوگیری شده است.
»

چالش عدم شماره گذاری 13 هزار تیبا پس از تصمیم سازمان ملی استاندارد
 

سرپرست دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلز سازمان ملی استاندارد در ادامه درباره ساز و کار تمدید دوباره اعتبار ایمنی و تولید تیبا و سمند افزود‌‌: «در این باره ۲ موضوع مطرح می‌شود که اصلی‌ترین آن عیوب پرتکرار است که خودروساز بایستی نسبت به رفع این عیوب اقدام کند و صحه گذاری لازم از طریق سازمان ملی استاندارد ایران انجام شود.
انگورج با اشاره به موضوع دیگر یادآور شد‌‌: نکته دیگری که در پی این رفع عیوب ممکن است پیش بیاید این است که بر اساس آخرین تایید که برای این خودروها انجام شده بود درجه بندی‌های تامین کننده قطعات آن‌ها که مشمول استاندارد اجباری بودند بسیار تغییر کرده که سازمان ملی استاندارد آن‌ها را مجددا رصد خواهد کرد تا دوباره این تایید از سازمان ملی استاندارد انجام شود.»

 
 

همچنین مدیرعامل سایپا با بیان اینکه: «6 هزار خودرو ناقص تیبا از سال گذشته در کف کارخانه مانده است و 7 هزار خودرو تیبا نیز سال گذشته پیش فروش شده است، با توجه به تصمیم سازمان ملی استاندارد برای خروج این خودروها از خط تولید باید تکلیف این 13 هزار خودرو مشخص شود. البته اگرچه در خودروی تیبا عیوبی همیشه بوده است اما هیچ‌گاه خودرو با عیوب ایمنی به دست مشتری نرسیده و امکان ندارد خودرویی با عیب ایمنی از خط تولید خارج و به دست مشتری برسد.
مدیرعامل سایپا اظهار داشت: برخی از عیوب خودروها مثل رگلاژ در خودروها وجود دارد و تکرار می‌شود که اینها عیوب ایمنی محسوب نمی‌شود بلکه باید در پروسه اصلاح شود.»
به گفته مدیرعامل سایپا: «رفع این عیوب پر تکرار نیازمند قالب‌های جدید برای تولید است که دارای هزینه بسیار زیادی است لذا به جای ساخت قالب جدید برای اصلاح خودروی قدیمی، خودروی جدید به بازار عرضه می‌کنیم در نتیجه این خودروها هیچ اثر منفی بر مشتری ندارد.»

چالش عدم شماره گذاری 13 هزار تیبا پس از تصمیم سازمان ملی استاندارد
 

احتمال جایگزینی تیبا با کوییک و شاهین

به گفته مدیرعامل سایپا:‌ «اگر به هر دلیلی این خودروها شماره‌گذاری نشود که بنظرم یک سرمایه ملی هدر می‌رود ، این خودرو تبدیل به خودروهای بدون گارانتی می‌شوند و بدون گارانتی فروخته می‌شود و جایگزین این خودروها کوئیک و شاهین است که به مشتریانی که ثبت‌نام کرده‌اند تحویل می‌دهیم.»

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , عدم شماره گذاری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 74 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی ۲ : یک سوال از تارا داران.امپر اب تارا تا کجا بیاد بالا نرماله؟امپر اب ماشین بنده تو ترافیک وقتی میاد وسط دور کند روشن میشه و با خاموش شدن دور کند امپر اب از وسط پایین تر نمیاد که بعد حدود یک دقیقه یه خط از وسط میره بالاتر و با دور تند میاد وسط .ایا طبیعی هست ؟گیج شدم.لطفا یکی راهنمایی کنه
حسن a5 : من دوسال پیش ماشینم کلا سوخت هیچی ازش نموند ولی بعدا بهترشو خریدم زندگی جریان داره
تجمع : دوستان تجمع ۳خرداد یادتون نره تو رو خدا همه بیایید
A5 شهریور : بسیار متاسفم عزیز. اما خیلی خودت را ناراحت نکن. امیدوارم ماشین های شیک تر و بهتر از آن بخری. گاهی جز صبر و شکیبایی راه دیگری وجود ندارد.
Bac x3 poro : سلام منم آذر سفیدم خبری نشده شماره قرارداد رو لطفا میدید ببینیم کی نوبت ما میشه ممنون
J7 : تاریخ 25 اسفند ماشین فاکتور و شاسی شده و 26 اسفند بیمه شده 9 اردیبهشت هم پلاک شده و کارت ماشین هم خیلی وقته ک رسیده امروز زنگ زدم اول کار گفتن دو هفته بعد از پلاک ماشین میرسه الان ک سه هفته شده میگ یک ماه بعد سریع میگه خدافظ گوشیو قطع میکنه
شاهین جی : میگفتین شما که از برج ۸ قطعه نداشتی غلط میکردی برج ۹ از ما پول میگرفتی😐🤨🤨
مرتضی j4 : سلام . اقا چرا سایت کرمان موتور باز نمیشه ؟ . داستان چیه
سهند ۷اردیبهشت : من ۷اردیبهشت تکمیل وجه کردم سخارم همون روز ارسال کردم ولی همچنان فاکتور نشدم
مرتضی j4 : سلام . خیلی حالم گرفته شد داداش ‌ . انشاالله درست میشه و بهترش رو میخری . خدا رو شکر خودت سلامتی .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل مرداد : اواسط تیر
فاطمه 24 مهر : خداروشکر مبارکتون باشه به سلامتی و خوشی استفاده کنید
پیش فروش تکمیل وجه8 اسفند : سلام دوستان اینجور که بوش میاد ظاهرا دلیل اصلی کُند شدن فاکتورها بخاطر قانون جدید دیون دولت روی خودرو هاست، این سایپا فاکتور زدنُ قطره چکانی کرده تا پول اضافه از ما بگیره ولی سازمان حمایت از مصرف کننده گان زد تو دهن اینا اونایی که موعد تحویل خودرو شان تا 29 اسفند بوده شامل دیون دولتی 1404 نمیشه ولی اونایی که موعد تحویل خودروشون 1404 تو قرارداد خورده متأسفانه شامل مبلغ اضافه میشه
رضا : مبارک باشه..چرخش به خوشی بچرخه ..ان شالله
سورن جدید : سلام من تحویل 30 تیر هستم مرحله صدور فاکتور تیک خورده کی فاکتور میشه
فرهاد : واسه منم همینه بورسی مشکی 31خرداد 31 اردیبهشت تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده
سورن جدید : من تحویل 30 تیر هستم مرحله صدور فاکتور تیک خورده کی فاکتور میشه
اطلس24مهر : ممنونم ازشما.انشالله به امیدخدا به زودی همگی اینجا فاکتورشدن مون رو اعلام میکنیم🙏🌷
فرهاد : سلام دنا بورسی مشکی 31 خرداد تکمیل وجه 31 اردیبهشت هم همینطوره هنوز فاکتور نشده
محمد 19مهر : حالا نوبت بچه های 21مهر هستش حتما حضوری رفتن و ادامه بدین تا روند فاکتور قطع نشه