تفاوت رینگ آلومینیومی و فولادی چیست؟

 

تفاوت رینگ آلومینیومی و فولادی چیست؟

 

چرخ‌ها یکی از اجزای خودرو هستند که توسط عموم مردم مهجور واقع شده و به آن‌ها اهمیت داده نمی‌شود. این در حالی است که انتخاب تایر و رینگ مناسب برای خودرو یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای گرفتن یک سواری نرم‌تر و بهتر می‌توان انجام داد. دو نوع رینگ مختلف مهم در بازار وجود دارد که علاوه بر فرمان‌پذیری و شتاب، هزینه‌ی نگهداری آن‌ها نیز متفاوت بوده و برخی از آن‌ها تعمیر و ترمیم‌پذیر هستند و برخی خیر. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا رینگ‌های آلومینیومی و فولادی را مقایسه کنیم.

 

با انتخاب رینگ مناسب می‌توان فرمان‌پذیری و شتاب خودرو را بهبود ببخشید. رینگ‌‌ از آلیاژهای مختلفی تولید می‌شود که هر کدام از این متریال‌ها، شخصیت متفاوتی به خودرو می‌بخشد.

رینگ آلومینیومی

رینگ آلومینیومی
 

اگر به‌دنبال زیبایی بیش‌تر و عملکرد بهتر هستید، رینگ‌ آلومینیومی برای شما مناسب‎تر است. بیش‌تر رینگ‌های آلومینیومی چشم‌نوازتر از رینگ‌های فولادی هستند و سواری بهتری را نسبت به آن‌ها به ارمغان می‌آورند. این رینگ‌ها با ریختن ترکیبی از آلومینیوم و نیکل به صورت مذاب داخل قالب‌های مختلف به‌دست می‌آیند و به علت تنوع قالب‌ها، دارای تعداد بیش‌تری از طرح‌ها نسبت به هم‌ترازهای فولادی خود هستند.

 
 

رینگ‌های آلومینیومی سبک‌تر هستند و به همین علت، در بیش‌تر شرایط می‌توانند عملکرد بهتری را ارائه دهند. همچنین موجب می‌شوند که مصرف سوخت کمتر شود و این مسئله یکی از مهم‌ترین مزایای رینگ‌های آلومینیومی به خصوص در پیمایش درون شهری است. به علت وزن کم این رینگ‌ها، فشار کمتری به سیستم تعلیق وارد می‌شود و در نتیجه، شتاب بهتری را موجب می‌شوند.

رینگ
 

مهم‌ترین عیب رینگ آلومینیومی، ماندگاری و نگهداری آن است. در بعضی از جاده‌ها و به خصوص جاده‌های ناهموار ایران، فشار وارد شده به این رینگ‌ها می‌تواند موجب خم شدن و حتی گاهی ترک خوردن آن‌ها شود. مسئله‌ای که در رینگ‌های فولادی سنگین‌تر و محکم‌تر پیش نمی‌آید. به علت ظرافتی که این رینگ‌ها دارند، زیبایی آن‌ها نیز بسته به نگهداری مالک می‌تواند زودتر یا دیرتر خدشه‌دار شود؛ ولی به هر حال، آسیب‌های ظاهری این نوع رینگ بیش‌تر از رینگ فولادی است.

 
 

به علت زیبایی و عملکرد بهتر، بیش‌تر شرکت‌های خودروسازی به صورت استاندارد از رینگ‌های آلومینیومی استفاده می‌کنند. به طور کلی از نظر قیمتی این رینگ‌ها گران‌تر از رینگ‌های فولادی هستند.

رینگ فولادی

رینگ فولادی
 

اگر راننده‌ای هستید که به‌ دنبال گزینه‌ای ارزان‎تر و ماندگارتر هستید، رینگ فولادی برای شما مناسب‌تر است. این رینگ‌ها مقاومت و وزن بیش‌تری دارند و برای استفاده طولانی مدت در زمستان، برف و خودروهای سنگین انتخاب بهتری هستند.

برعکس رینگ آلومینیومی، بزرگ‌ترین مزیت رینگ فولادی دوام آن است. شکستن و ترک خوردن رینگ فولادی غیرممکن است و ترک خوردن آن نیروی بسیار زیادی را می‌طلبد. اگر لایه رنگ روی آن نیز از بین نرود و از آن به طور مناسب نگهداری شود، زنگ نخواهد زد. اگر لایه‌ی رنگ روی آن از بین برود، خطر زنگ زدن وجود دارد.

خطر آسیب ظاهری به رینگ فولادی به علت سختی و مقاومت بیش‌تر آن کمتر است و ظاهری سخت‌تر دارد. به همین علت، ترمیم و تعمیر آن نیز راحت‌تر است و از بابت اینکه با ضربه رنگ آن از بین برود، خیالتان راحت خواهد بود. اگر رینگ فولادی شما خم شود، به‌راحتی می‌توانید با ابزاری مانند چکش آن را درست کنید و نگران آسیب ظاهری نباشید.

رینگ فولادی
 

از نظر تنوع طرح‌ها، رینگ فولادی بازنده میدان است و به این علت که قالب‌های محدودی دارد، تنوع و تفاوت استایل‌هایش کمتر از هم‌تراز آلومینیومی‌ است. در کل، ظاهر رینگ‌های فولادی به زیبایی رینگ‌های آلومینیومی نیست. البته کاورهایی برای رینگ‌های فولادی وجود دارد که می‌تواند آن‌ها را زیباتر کند.

مهم‌ترین عیب رینگ‌های فولادی وزن زیاد آن‌هاست. به علت وزن زیاد، مرکز ثقل خودرو پایین‌تر می‌آید. وزن زیاد موجب می‌شود چابکی خودرو گرفته شود و شتاب آن کمتر شود. همچنین به سیستم تعلیق خودرو فشار بیش‌تری وارد می‌شود و ممکن است استهلاک خودروی شما بیش‌تر شود. وزن این رینگ در فصل زمستان و برف تبدیل به مزیت آن می‌شود و می‌تواند شما را از لیز خوردن روی یخ و برف نجات دهد. گاهی برخی از افراد در فصل‌های سرد از رینگ‌های فولادی و در فصل‌های گرم از رینگ‌های آلومینیومی استفاده می‌کنند. در خودروهایی که از ابتدا در آن‌ها از رینگ آلومینیومی استفاده شده، نباید از رینگ فولادی استفاده کرد. رینگ‌های فولادی سایزهای محدودی دارند و از این نظر نیز می‌توانند با خودروی شما ناهماهنگی داشته باشند.

کدام مناسب‌تر است؟

رینگ فولادی یا رینگ آلومینیومی
 

اگر به‌دنبال زیبایی بیش‌تر و عملکرد بهتر هستید، رینگ آلومینیومی برای شما مناسب‎تر است. اگر راننده‌ای هستید که به‌ دنبال گزینه‌ای ارزان‎تر و ماندگارتر هستید، رینگ فولادی برای شما مناسب‌تر است.

تفاوت رینگ آلومینیومی و رینگ فولادی چیست؟

اگر به‌دنبال زیبایی بیش‌تر و عملکرد بهتر هستید، رینگ‌های آلومینیومی برای شما مناسب‎ترند. اگر راننده‌ای هستید که به‌ دنبال گزینه‌ای ارزان‎تر و ماندگارتر هستید، رینگ‌های فولادی برای شما مناسب‌تر هستند.

مزایای رینگ آلومینیومی چیست؟

اگر به‌دنبال زیبایی بیش‌تر و عملکرد بهتر هستید، رینگ‌‌های آلومینیومی برای شما مناسب‎ترند. بیش‌تر رینگ‌های آلومینیومی چشم‌نوازتر از رینگ‌های فولادی هستند و سواری بهتری را نسبت به آن‌ها به ارمغان می‌آورند.

مزایای رینگ فولادی چیست؟

اگر راننده‌ای هستید که به‌ دنبال گزینه‌ای ارزان‎تر و ماندگارتر هستید، رینگ‌های فولادی برای شما مناسب‌ترند. این رینگ‌ها مقاومت و وزن بیش‌تری دارند و برای استفاده طولانی مدت در زمستان، برف و خودروهای سنگین انتخاب بهتری هستند.

 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , رینگ آلومینیومی و فولادی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
cvt مهر 1402 : سلام من تکمیل وجه 16 اسفند هستم. سخا 18 اسفند هنوز فاکتور نشدم. بعد از 6 ماه تاخیر تازه امروز برام پیامک تبدیل اختیاری به GL اومده
مهدی : من واریزی دوم 17 اسفند هستم رنگ تیتانیوم، تحویل 29 اسفند فعلا خبری نیست،
شاهین : من نمی‌دونم شرکت سایپا داره چیکار می‌کنه ولی هیچ عدالتی ندارن ما ۲۹ آذر پیام پیش فروش شاهین جی برای آبان ۴۰۴ اومد و ۳۰ ام واریز کردم ولی برای بعضیا ۳ و۵..دی ماه پیام پیش فروش مرداد اومده و الان ماشینشون را تحویل گرفتن بر چه اساس برا منی که ۲۹ آذر پیام میدی میفتم آبان ولی اینایی که دی ماه بودن میفتن مرداد والا عجیبه بخدا عجیبه الهی خیر دنیا و آخرت را نبینید که آنقدر مارو اذیت کردید بخدا نمیبخشم
M : سلام دوستان من تکمیل وجه 23 اسفند هستم.احیانا اگه پیامک تبدیل به glبرام نیاد. از کجا میشه برم ببینم تبدیل خوردم یا نه؟؟ و؟
Vl : درود به همه دوستان تولید تارا در روز حدود 350 الی 400 دستگاه هست به امید ایزد منان همه دوستان هر چه زودتر فاکتور بشوند
شاهین جی ال : دوستان بابت سود تاخیر کسی خبری نداره؟ من یک ماهه ماشین رو تحویل گرفتم ، ۷ ماه تاخیر داشت ، هیچ سودی محاسبه نشده ، چیکار کنم کسی تاحالا گرفته ؟
شاهین cvt اتومات مهر ۱۴۰۲ : آقا مگه ۱۶ اسفندی ها فاکتور نشدن؟ پس چرا بعضی از ۱۶ اسفتدی های میگن تازه براشون پیامک تبدیل به Gl آمده؟ توی این دیوانه خانه سایپا چه خبره!!!
صالح : سلام، من یک ماه پیش اومدم گفتم سایپا ساعتی 10 تا ماشیم شاهین پلاس به زور تولید میکنه یه سری دوستات اومدن مسخرم کردن، بی شرفها سیاستشونه، برا چی قطعه ندارن؟؟؟ ما که هنوز تحریم جدیدی نشدیم به نظر منم تجمع تنها راهه
پویا : مبارکتون باشه پلاک شدین پیامک اومد یا سایتو چک کردین
ایمان : تارا v1 3شهریور تحویل بوده 16 فاکتور 17 پلاک 20 بارگیری شده 8تومان هم بابت تاخیر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
س : میشه کاملتر توضیح بدی؟دقیقا چطوری
بزرگ اقا : وقتی که قرار شد پلاک بشه ،باید حداقل 1 ماه اعتبار داشته باشه.
احمد : داداش قضیه اینه پول اضافه میخوان بگیرن اکستند بدن بهونشونم استاندارده اخه من نمیدونم چه تغییری کرده که همچین کاری میخوان بکنن
اخرتیری : سلام تحویل خودروتون واس چه ماهی بوده
محمود 31مرداد : من رفتم برقی زده بود😤
207 : اونایی که تبدیل به رینگ زدن تا چندم فاکتور شدن
اطلسی : حالا تکلیف ماها چیه چرا موقع تجمع کسی نمیاد یعنی همه این وسط ماشین دوم دارید که اینقد بیخیال ماشین ثبتنامیتون هستید
سمند جدید اهواز زیبایی : حاضرم شرط ببندم به این که تبدیل زدن برقی میدن
ساینا اس بهمن : سلام فاکتور شدن تا تحویل حضوری چندروز زمان میبره؟
ایمان : احتمالا اخر همین ماه صادر میشه