تفاوت رینگ آلومینیومی و فولادی چیست؟

 

تفاوت رینگ آلومینیومی و فولادی چیست؟

 

چرخ‌ها یکی از اجزای خودرو هستند که توسط عموم مردم مهجور واقع شده و به آن‌ها اهمیت داده نمی‌شود. این در حالی است که انتخاب تایر و رینگ مناسب برای خودرو یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای گرفتن یک سواری نرم‌تر و بهتر می‌توان انجام داد. دو نوع رینگ مختلف مهم در بازار وجود دارد که علاوه بر فرمان‌پذیری و شتاب، هزینه‌ی نگهداری آن‌ها نیز متفاوت بوده و برخی از آن‌ها تعمیر و ترمیم‌پذیر هستند و برخی خیر. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا رینگ‌های آلومینیومی و فولادی را مقایسه کنیم.

 

با انتخاب رینگ مناسب می‌توان فرمان‌پذیری و شتاب خودرو را بهبود ببخشید. رینگ‌‌ از آلیاژهای مختلفی تولید می‌شود که هر کدام از این متریال‌ها، شخصیت متفاوتی به خودرو می‌بخشد.

رینگ آلومینیومی

رینگ آلومینیومی
 

اگر به‌دنبال زیبایی بیش‌تر و عملکرد بهتر هستید، رینگ‌ آلومینیومی برای شما مناسب‎تر است. بیش‌تر رینگ‌های آلومینیومی چشم‌نوازتر از رینگ‌های فولادی هستند و سواری بهتری را نسبت به آن‌ها به ارمغان می‌آورند. این رینگ‌ها با ریختن ترکیبی از آلومینیوم و نیکل به صورت مذاب داخل قالب‌های مختلف به‌دست می‌آیند و به علت تنوع قالب‌ها، دارای تعداد بیش‌تری از طرح‌ها نسبت به هم‌ترازهای فولادی خود هستند.

 
 

رینگ‌های آلومینیومی سبک‌تر هستند و به همین علت، در بیش‌تر شرایط می‌توانند عملکرد بهتری را ارائه دهند. همچنین موجب می‌شوند که مصرف سوخت کمتر شود و این مسئله یکی از مهم‌ترین مزایای رینگ‌های آلومینیومی به خصوص در پیمایش درون شهری است. به علت وزن کم این رینگ‌ها، فشار کمتری به سیستم تعلیق وارد می‌شود و در نتیجه، شتاب بهتری را موجب می‌شوند.

رینگ
 

مهم‌ترین عیب رینگ آلومینیومی، ماندگاری و نگهداری آن است. در بعضی از جاده‌ها و به خصوص جاده‌های ناهموار ایران، فشار وارد شده به این رینگ‌ها می‌تواند موجب خم شدن و حتی گاهی ترک خوردن آن‌ها شود. مسئله‌ای که در رینگ‌های فولادی سنگین‌تر و محکم‌تر پیش نمی‌آید. به علت ظرافتی که این رینگ‌ها دارند، زیبایی آن‌ها نیز بسته به نگهداری مالک می‌تواند زودتر یا دیرتر خدشه‌دار شود؛ ولی به هر حال، آسیب‌های ظاهری این نوع رینگ بیش‌تر از رینگ فولادی است.

 
 

به علت زیبایی و عملکرد بهتر، بیش‌تر شرکت‌های خودروسازی به صورت استاندارد از رینگ‌های آلومینیومی استفاده می‌کنند. به طور کلی از نظر قیمتی این رینگ‌ها گران‌تر از رینگ‌های فولادی هستند.

رینگ فولادی

رینگ فولادی
 

اگر راننده‌ای هستید که به‌ دنبال گزینه‌ای ارزان‎تر و ماندگارتر هستید، رینگ فولادی برای شما مناسب‌تر است. این رینگ‌ها مقاومت و وزن بیش‌تری دارند و برای استفاده طولانی مدت در زمستان، برف و خودروهای سنگین انتخاب بهتری هستند.

برعکس رینگ آلومینیومی، بزرگ‌ترین مزیت رینگ فولادی دوام آن است. شکستن و ترک خوردن رینگ فولادی غیرممکن است و ترک خوردن آن نیروی بسیار زیادی را می‌طلبد. اگر لایه رنگ روی آن نیز از بین نرود و از آن به طور مناسب نگهداری شود، زنگ نخواهد زد. اگر لایه‌ی رنگ روی آن از بین برود، خطر زنگ زدن وجود دارد.

خطر آسیب ظاهری به رینگ فولادی به علت سختی و مقاومت بیش‌تر آن کمتر است و ظاهری سخت‌تر دارد. به همین علت، ترمیم و تعمیر آن نیز راحت‌تر است و از بابت اینکه با ضربه رنگ آن از بین برود، خیالتان راحت خواهد بود. اگر رینگ فولادی شما خم شود، به‌راحتی می‌توانید با ابزاری مانند چکش آن را درست کنید و نگران آسیب ظاهری نباشید.

رینگ فولادی
 

از نظر تنوع طرح‌ها، رینگ فولادی بازنده میدان است و به این علت که قالب‌های محدودی دارد، تنوع و تفاوت استایل‌هایش کمتر از هم‌تراز آلومینیومی‌ است. در کل، ظاهر رینگ‌های فولادی به زیبایی رینگ‌های آلومینیومی نیست. البته کاورهایی برای رینگ‌های فولادی وجود دارد که می‌تواند آن‌ها را زیباتر کند.

مهم‌ترین عیب رینگ‌های فولادی وزن زیاد آن‌هاست. به علت وزن زیاد، مرکز ثقل خودرو پایین‌تر می‌آید. وزن زیاد موجب می‌شود چابکی خودرو گرفته شود و شتاب آن کمتر شود. همچنین به سیستم تعلیق خودرو فشار بیش‌تری وارد می‌شود و ممکن است استهلاک خودروی شما بیش‌تر شود. وزن این رینگ در فصل زمستان و برف تبدیل به مزیت آن می‌شود و می‌تواند شما را از لیز خوردن روی یخ و برف نجات دهد. گاهی برخی از افراد در فصل‌های سرد از رینگ‌های فولادی و در فصل‌های گرم از رینگ‌های آلومینیومی استفاده می‌کنند. در خودروهایی که از ابتدا در آن‌ها از رینگ آلومینیومی استفاده شده، نباید از رینگ فولادی استفاده کرد. رینگ‌های فولادی سایزهای محدودی دارند و از این نظر نیز می‌توانند با خودروی شما ناهماهنگی داشته باشند.

کدام مناسب‌تر است؟

رینگ فولادی یا رینگ آلومینیومی
 

اگر به‌دنبال زیبایی بیش‌تر و عملکرد بهتر هستید، رینگ آلومینیومی برای شما مناسب‎تر است. اگر راننده‌ای هستید که به‌ دنبال گزینه‌ای ارزان‎تر و ماندگارتر هستید، رینگ فولادی برای شما مناسب‌تر است.

تفاوت رینگ آلومینیومی و رینگ فولادی چیست؟

اگر به‌دنبال زیبایی بیش‌تر و عملکرد بهتر هستید، رینگ‌های آلومینیومی برای شما مناسب‎ترند. اگر راننده‌ای هستید که به‌ دنبال گزینه‌ای ارزان‎تر و ماندگارتر هستید، رینگ‌های فولادی برای شما مناسب‌تر هستند.

مزایای رینگ آلومینیومی چیست؟

اگر به‌دنبال زیبایی بیش‌تر و عملکرد بهتر هستید، رینگ‌‌های آلومینیومی برای شما مناسب‎ترند. بیش‌تر رینگ‌های آلومینیومی چشم‌نوازتر از رینگ‌های فولادی هستند و سواری بهتری را نسبت به آن‌ها به ارمغان می‌آورند.

مزایای رینگ فولادی چیست؟

اگر راننده‌ای هستید که به‌ دنبال گزینه‌ای ارزان‎تر و ماندگارتر هستید، رینگ‌های فولادی برای شما مناسب‌ترند. این رینگ‌ها مقاومت و وزن بیش‌تری دارند و برای استفاده طولانی مدت در زمستان، برف و خودروهای سنگین انتخاب بهتری هستند.

 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , رینگ آلومینیومی و فولادی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد