تارا اتوماتیک؛ راهنمای خرید، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب

 

تارا اتوماتیک؛ راهنمای خرید، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب

 

تارا پس از یک سال حضور در بازار، پستی‌وبلندی‌های زیادی را طی کرده است اما مسلما هنوز راه زیادی را برای رسیدن به موفقیت درپیش دارد. سوال اینجاست که آیا جدیدترین محصول ایران‌خودرو درحد انتظار کاربران ایرانی ظاهر شده است؟! اگر پاسخ به این سوال منفی باشد، چه نکاتی باید در نسخه‌های بعدی آن تصحیح شوند؟! در ادامه با ما و بررسی ایران‌خودرو تارا، مزایا و معایب این خودروی پرحاشیه همراه شوید.

تارا اتوماتیک؛ راهنمای خرید، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب

تارا نتیجه یک جدایی

پس از برجام، ایران‌خودرو همکاری بین‌المللی خود را با شرکایی چون پژو افزایش داد و درنتیجه خودروهایی چون کراس‌اوور ۲۰۰۸، سدان ۵۰۸ و… را وارد کشور کرد. با برهم‌خوردن معاهده برجام، پژو از ایران بیرون رفت. ایران‌خودرو نیز برای خروج از بجران خود، از پلتفرم سدان سایز کوچک این شرکت، پژو ۳۰۱، که قرار بود در بازار ایران نیز فروخته شود، استفاده کرد. ایران‌خودرو با به‌روزرسانی شاسی ۳۰۱ و نامگذاری آن با کد «IKP1»، از آن در ساخت خودروی جدیدش استفاده برد. این شرکت که هم‌اکنون موفق به داخلی‌سازی ۷۵ درصد اجزای این خودرو شده است، قرار است هر ساله و تا سال ۱۴۱۰، روند تولید ۵۰ هزار دستگاه در سال را حفظ کند.

تارا اتوماتیک؛ راهنمای خرید، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب

طراحی ظاهری تارا

بگذارید از جلو شروع کنیم. تارا نیز مانند دیگر محصولات ایران‌خودرو از خطوطی واضح استفاده می‌کند و تقریبا خبری از فرم‌های آئرودینامیک و نرم نیست. چراغ‌های هالوژنی جلو فرمپردازی جدیدی دارند اما می‌توان آن‌ها را ترکیبی از چراغ‌های پژو ۳۰۱ و دنا دانست. جلوپنجره تارا درحقیقت نسخه ساده‌تری از جلوپنجره پژو ۳۰۱ است. در زیر چراغ‌ها نیز شاهد حضور چراغ روزتاب و مه‌شکن‌ها هستیم.

تارا اتوماتیک؛ راهنمای خرید، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب

نمای جانبی به‌اندازه جلو جزئیات ندارد؛ درحقیقت چیز خاصی ندارد! یک خودروی کاملا ساده که تنها نکته چشم‌گیرش، یک خط شکسته در بخش پایین درها و یک خط شانه صاف به شمار می‌رود. به یاد دارم که زمانی که نخستین‌بار تارا دنده‌دستی را از نزدیک دیدم، گفتم «چه رینگ‌های قشنگی»! اما گویا خبری از رینگ نبود و ایران‌خودرو برای نسخه دستی این خودرو از قالپاق استفاده کرده است؛ بنابراین رینگ تنها به دارندگان نسخه اتوماتیک داده خواهد شد.

نمای جانبی تارا اتوماتیک

بخش پشتی با دربرگیری چراغ یکپارچه، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی تارا بدل شده است. متاسفانه خبری از LED زیبایی که در نسخه مفهومی این خودرو به‌کارگرفته شده بود نیست و این چراغ، طرحی خرپامانند را در خود جای داده است که برای برخی از افراد ممکن است چندان مطلوب نباشد. باقی اجزا نیز به‌شکلی متداول و ساده طراحی شده‌اند. لوگوی «TARA» نیز بخش زیرین چراغ را مزین کرده است.

کابین تارا اتوماتیک

طراحی داخل کابین تارا

کابین تارا برخلاف بیرون آن چندان بی‌حس‌وحال نیست و ظاهری کاملا به‌روزتر نسبت‌به سایز محصولات ایرانی دارد. نخستین نکته‌ای که در این بخش توجه شما را به خود جلب می‌کند ارتفاع زیاد داشبورد است که رانندگی و خوگرفتن با آن را برای افراد بسیار کوتاه‌قد دشوار می‌کند و حقیقتا حس عجیبی دارد. پس از آن، غربیلک فرمان را خواهید دید که ظاهری به‌روز و ارگونومیک دارد و کلیدهای کروزکنترل، تنظیم صدا و محدودیت سرعت را درخود جای داده است. کیفیت فرمان برقی و خوش‌دست این خودرو اما معمولی است.

فرمان تارا اتوماتیک

داشبورد و بخش‌های زیادی از خودرو مانند سایر محصولات داخلی از جنس پلاستیک بی‌کیفیت ساخته شده اما این‌بار شاهد بهره‌گیری بخش‌هایی چون بالادری، دور نمایشگر لمسی و هواکش‌ها از طرح فیبرکربنی هستیم. زیر نمایشگر شاهد جاسازی کلیدهای فیزیکی کنترل تهویه‌مطبوع هستیم که وضعیت کارکرد خود را با یک نمیاشگر دیجیتالی کوچک و خوانا نشان می ‌دهند. کلیدهای بالابر شیشه و سیستم آنتی‌ترپ متاسفانه در مکانی نامناسب قرار گرفته‌اند و راننده را برای دسترسی به خود، به زحمت می‌اندازند. کنار ترمز دستی نیز دو درگاه USB حضور دارند که به به‌روزبودن تارا کمک قراوانی کرده‌اند.

نمایشگر تارا اتوماتیک

جنس صندلی‌ها از پارچه‌های خاکستری با دوخت سفید است که به‌خوبی سرنشین را دربر گرفته، کیفیت مناسبی دارند و به‌شکل دستی، به کاربر خود اجازه تنظیم حالت نشستن و ارتفاع آن را می‌دهند؛ البته نسخه اتوماتیک به صندلی‌هایی از چرم مصنوعی مجهز شده است. فضای پای سرنشینان جلو و عقب بسیار راحت و مناسب است و همین مسئله یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت تارا به شمار می‌رود. ایران‌خودرو به لطف فاصله محوری ۲.۶ متری یکی از جادارترین سدان‌های کامپکت بازار را تولید کرده است. کیفیت صندلی‌های عقب نیز مناسب است اما برخلاف جالیوانی مشترک با صندلی‌های جلو، خبری از کنسول میانی نیست.

دکمه تارا اتوماتیک

آپشن ها و امکانات تارا اتومات و دستی

تارا به‌عنوان به‌روزترین محصول ایران‌خودرو به امکاناتی چون سیستم پایش فشار باد (TPMS)، کمربند با اتصال ۳ نقطه‌ای، سنسور دنده‌عقب، سیستم قطع خودکار سوخت، سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI)، ایزوفیکس، نمایشگر دمای محیط و صندلی‌های تاشوی عقب مجهز شده است که باعث می‌شود فضای بسیار بزرگ ۶۴۰ لیتری صندوق‌عقب، افزایش یابد. نمایشگر لمسی این خودرو نیز به قابلیت‌هایی چون رهیاب، اتصال بلوتوثی، اتصال هوشمند تلفن‌هوشمند، رادیو، میرورلینک و اتصال USB مجهز شده است و صدای رسانه را ازطریق چهار بلندگو پخش می‌کند. ناگفته نماند که مدل اتوماتیک تارا به دکمه روشن‌خاموش مجهز بوده و دیگر از عملکرد چرخشی سوییچ استفاده نمی‌کند.

کابین تارا دستی به دو کیسه هوا مجهز شده که در نسخه اتوماتیک به چهار عدد افزایش یافته است. سیستم گرمایش/ سرمایش تارا نیز دستی هستند و عملکرد بسیار خوبی دارند. متاسفانه در تارا دستی خبری از سانروف نیست و برای بهره‌گیری از این آپشن، باید نسخه اتوماتیک را خریداری کنید. تمام صندلی‌ها نیز به پشت‌گردنی با امکان تنظیم ارتفاع مجهز شده‌اند.

تارا اتوماتیک؛ راهنمای خرید، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب

مشخصات فنی تارا

موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ تارا همان موتور نام‌آشنای TU5 است که این‌بار به‌واسطه به‌روزسانی‌های متعدد به‌نام «TU5P» شناخته می‌شود. این موتور ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد که آن‌ها را به‌ترتیب در دورهای ۵,۸۰۰rpm و ۴,۰۰۰rpm دردسترس راننده قرار می‌دهد. ایران‌خودرو مدعی شده که شتاب اولیه نسخه‌های دنده دستی و اتوماتیک تارا به‌ترتیب برابر ۱۲.۵ و ۱۳ ثانیه است؛ اگر کاربر نسخه دستی، تعویض‌دنده را به‌خوبی انجام دهد به این رقم دست خواهد یافت.

تارا اتوماتیک؛ راهنمای خرید، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب

ایران‌خودرو برای تارا دستی از یک گیربکس ۵ سرعته استفاده کرده که هم‌اکنون از آن در محصولات دیگر خود استفاده می‌کند. نسخه اتوماتیک اما به یک گیربکس ۶ سرعته خودکار مجهز شده است. هر دو گیربکس عملکرد مطلوبی دارند و انتظارات یک خانواده با سبک رانندگی معمولی را به‌خوبی برآورده می‌کنند. سازنده مدعی است که با پرکردن باک ۵۰ لیتری این خودروی ۱۱۷۰ کیلوگرمی (۱۲۶۸ کیلوگرم برای مدل اتوماتیک)، می‌توانید به مصرف ترکیبی ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دست یابید که نسبت‌به سایر رقبا مناسب به‌نظر می‌رسد.

سیستم سوخت هر دو مدل دنده دستی و اتوماتیک تارا انژکتوری با پاشش چندنقطه‌ای بوده که به موتور توانایی همراهی راننده را تا حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت می‌دهد که ما به‌خاطر محدودیت‌های جاده‌ای، قانونی و ایمنی کشور انجام آن را به شما توصیه نمی‌کنیم.

تارا اتوماتیک؛ راهنمای خرید، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب

راندمان و امنیت تارا

عایق‌بندی کابین تارا به بهترین نحو ممکن انجام شده و خوشبختانه خبری از صدای موتور نیست. فنربندی و سیستم تعلیق این خودرو نیز نسبت‌به دیگر محصولات ایران‌خودرو کیفیتی بهتر و تنظیماتی نرم دارد و نوید یک سواری راحت را به سرنشینان خود می‌دهد. البته که قطعا کابین بزرگش آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها در میان خودروهای داخلی تبدیل می‌کند. تارا با بهره‌گیری از تعلیق مناسب، در گذر از ناهمواری‌ها عملکرد مناسبی دارد اما شگفت‌آور نیست. البته ناگفته نماند که این سواری نرم از آمادگی خودرو می‌کاهد و نمی‌توانید از آن انتظار رفتاری اسپرت داشته باشید. درکل راندمان این خودرو مناسب خانواده، نرم و نه‌چندان هیجان‌انگیز است.

تارا اتوماتیک؛ راهنمای خرید، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب

پدال گاز تارا به‌خاطر بهره‌گیری‌اش از دریچه گاز برقی، با تاخیری بسیار جزئی عمل می‌کند اما درکل عملکرد مطلوبی دارد. ترمزهای دیسکی این خودرو که در جلو خنک‌شونده نیز می‌باشند، عملکرد بسیار مناسبی دارند و هیچ‌جای نگرانی را باقی نمی‌گذارند. ایران‌خودرو برای حفظ امنیت سرنشینان، تارا را به سیستم‌های ایمنی چون ترمز ضدقفل ABS، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)، ترمز اضطراری (HBA)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم پایداری الکترونیکی (ESC) و دستیار حرکت در سربالایی (HSA) مجهز کرده است.

تارا اتوماتیک؛ راهنمای خرید، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب

عملکرد سیستم پایداری که ازطریق یک کلید و در بخش چپ و پشت غربیلک فرمان قرار گرفته است، مناسب بوده و هرکجا که لازم باشد، وارد عمل می‌شود تا از وقوع حادثه جلوگیری کند. البته فرمان برقی این خودرو با وجود اینکه در سرعت‌های پایین عملکرد نرمی دارد، در سرعت‌های بالا کمی سفت‌تر می‌شود تا از پیچش‌های ناگهانی راننده جلوگیری کند.

تفاوت‌های تارا اتوماتیک و دستی

تارا دستی نیز مانند نسخه اتوماتیک ظرفیت بهره‌گیری از امکانات رفاهی و موتوری متعدد را داشته اما ایران‌خودرو برای فروش بیشترش، ترجیح داده تا امکانات خاصی چون سانروف را به نسخه اتوماتیک محدود کند. برای بررسی بیشتر تفاوت‌های تارای اتوماتیک و دستی می‌توانید جدول زیر را مشاهده کنید:

  تارا دنده دستی تارا اتوماتیک
نوع موتور TU5P TU5P
حجم موتور (cc) ۱۶۰۰ ۱۶۰۰
قدرت (اسب بخار) ۱۱۰ ۱۱۰
گشتاور (نیوتن متر) ۱۴۴ ۱۴۴
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶
گیربکس ۵ سرعتی دستی ۶ سرعتی اتوماتیک
شتاب اولیه (ثانیه) ۱۲.۵ ۱۳
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۹۰ ۱۹۰
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۷.۰۶ ۷.۲۹
ترمز ترمزهای دیسکی جلو و عقب

 

EBA، ESC، ABS، HSA

ترمزهای دیسکی جلو و عقب

 

EBA، ESC، ABS، HSA

کیسه هوا راننده و سرنشین جلو راننده، سرنشین جلو و جانبی
سنسور و دوربین دنده‌عقب دارد/ ندارد دارد/ دارد
ایزوفیکس دارد دارد
کمربند ایمنی سه نقطه‌ای با قبلیت پیش‌کشنده و تنظیم ارتفاع سه نقطه‌ای با قبلیت پیش‌کشنده و تنظیم ارتفاع
سایر امکانات رفاهی سیستم ضدسرقت/ قفل مرکزی با ریموت/ سیستم قطع خودکار سوخت/ سیستم کنترل بخار بنزین سیستم ضدسرقت/ قفل مرکزی با ریموت/ سیستم قطع خودکار سوخت/ سیستم کنترل بخار بنزین
فضای باز صندوق‌عقب (لیتر) ۶۴۰ ۶۴۰
باک بنزین (لیتر) ۵۰ ۵۰
سایز و نوع رینگ ۱۵ اینچی فولادی با روکش قالپاق ۱۶ اینچی آلومینیومی
کروز کنترل دارد دارد
سانروف برقی ندارد دارد
سیستم تهویه‌مطبوع برقی برقی
سیستم صوتی و تصویری نمایشگر لمسی ۷ اینچی/ درگاه USB/ بلوتوث/ میرورلینک/ بلندگوی جانبی و طاقچه عقب نمایشگر لمسی ۷ اینچی/ درگاه USB/ بلوتوث/ میرورلینک/ بلندگوی جانبی و طاقچه عقب
پنجره‌ها جلو  و عقب برقی جلو  و عقب برقی
صندلی روکش پارچه‌ای با تنظیم ۶ حرکتی دستی برای راننده و ۴ حرکتی دستی برای سرنشین جلو

 

صندلی‌های تاشو عقب

روکش چرم و پارچه با تنظیم ۴ حرکتی برقی (۲ حرکت دستی) برای راننده و ۲ حرکتی برقی (۲ جرکت دستی) برای سرنشین جلو

 

صندلی‌های تاشو عقب

فرمان برقی برقی
آینه آینه جانبی برقی آینه جانبی برقی تاشونده با چراغ راهنما
ورود بدون کلید و دکمه خاموش/ روشن ندارد دارد
سنسور نور و باران ندارد دارد
چراغ‌ها چراغ روز/ مه‌شکن جلو و عقب/ قابلیت تنظیم ارتفاع پراغ جلو/ سیستم روشنایی ترک خودرو چراغ روز/ مه‌شکن جلو و عقب/ قابلیت تنظیم ارتفاع پراغ جلو/ سیستم روشنایی ترک خودرو
تریم داخلی مشکی مشکی
سایز تجهیزات سیستم پایش فشار باد/ دکمه کروزکنترل روی فرمان/ دکمه‌های کنترل سیستم صوتی MFC/ بازکن قفل در صندوق‌عقب سیستم پایش فشار باد/ دکمه کروزکنترل روی فرمان/ دکمه‌های کنترل سیستم صوتی MFC/ بازکن قفل در صندوق‌عقب

معایب تارا اتوماتیک و دستی

بررسی سواری تارا اتوماتیک

تارا خودرویی است که تماما براساس پژو ۳۰۱ طراحی و ساخته شده است و درحقیقت باوجود امکانات بیشتر، کیفیت کمتری نسبت‌به آن دارد. کابین و صندوق جادار، سواری بی‌سروصدا، راندمان مناسب، سیستم کنترل پایداری و امکانات نسخه اتوماتیک آن را به گزینه‌ای مناسب برای خانواده تبدیل می‌کند اما کیفیت نه‌چندان مطلوب ادوات داخلی، کمبود امکانات نسخه دستی، سواری بدون‌هیجان و ارگونومی عجیب آن را از چشم برخی کاربران می‌اندازد و از ارزش خرید آن در بازار می‌کاهد. استهلاک نسبتا بالای پیشرانه TU5، کیفیت لوازم، مشکلات مونتاژی ناشی از عدم دقت در خط تولید یا طراحی، ستون‌های جانبی B عریض و همرنگ بدنه مشابه خودروهای ارزان قیمت، حذف و کمبود امکانات نسبت به رقبای چینی، ساده‌سازی بیش از حد و تعدادی مشکلات ریز دیگر نیز آزاردهنده هستند.

رقبا و قیمت تارا

سانروف تارا اتوماتیک

قیمت تارا اتوماتیک و دستی

طبق آخرین اعلامیه‌‌های رسمی ایران‌خودرو، قیمت کارخانه‌ای تارا دستی برابر ۲۹۳ میلیون تومان (اسفند ۱۴۰۰) است. قیمت نسخه اتوماتیک این سدان کوچک نیز در کارخانه برابر ۴۱۵ میلیون تومان (فروردین ۱۴۰۱) بوده اما هر دوی آن‌ها در بازار با اختلاف قیمت سرسام‌آوری به فروش می‌رسند. امروزه نسخه دستی و اتوماتیک به‌ترتیب با قیمت‌هایی حدود ۴۴۵ و ۵۷۵ میلیون تومان برای مدل‌های ۱۴۰۰ و ۴۶۵ و ۵۹۵ میلیون تومان برای مدل‌های ۱۴۰۱ معامله می‌شوند که واقعا ارزش حقیقی خودرو را زیر سوال می‌برند.

مدل مشخصات قیمت نمایندگی قیمت بازار
تارا دنده دستی ۲۹۳,۰۳۵,۰۰۰ ۴۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده اتومات ۴۱۵,۶۷۲,۰۰۰ ۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰

سواری تارا اتوماتیک

امروزه و با قیمت بازاری این خودرو می‌توان خودروهایی چون دنا پلاس توربو اتوماتیک، پژو پارس ELX سال سفارشی، فردا ۵۱۱ و رقیب اصلی تارا، سایپا شاهین، را خریداری کرد. در بازار خودروهای کارکرده می‌توان به سراغ سدان‌هایی چون چری آریزو ۵ توربو اکسلنت، برلیانس H330، بسترن B50F، ام‌جی ۶، جیلی GC6 و جک J4 رفت. برای اطلاع دقیق از مشخصات این محصولات داخلی، بررسی‌ آن‌ها و مقایسه‌شان با تارا و مقایسه بیشتر به مطالب مرتبط در پدال سری بزنید.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تارا اتوماتیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ماهان : مبارک باشه شاهین پلاس بود منم 15اسفند تکمیل وجه کردم اما فعلا خبری نیست
محم : یکی‌ دو نفرن که با دروغاشون باعث شدن دیگه این گروه کاربرد نداشته باشه معلوم نیست کی‌ راست میگه کی دروغ!!!
شاهین cvt تحویل هفته چهارم دی : منم ۶ اسفند تکمیل وجه کردم cvt پس چرا cvt فاکتور نمیکنند؟
Mostafa : سلام وقت بخیر.از a5 همچنان خبری نیست
محسن اسفند ماه : برادر akbar فردا فاکتور شدم، خواهش می کنم، بازم کمکی بود در خدمتم
محسن سی و یک اسفند ماه بعد از تعطیلات : خانعلی قهرمان تشکر تشکر
وحید : متاسفانه همین الان متوجه شدم اتوبوس حامل خانعلی آچیلیان و اقوام خیلی نزدیکشون که برای انتقام از من عازم تهران بودن پنچر شده، و اتوبوس به مبدا برگشته، باز خدارو شکر دست انتقام خانعلی برای چند وقت از سر من کوتاه شد. خدارو شکر
بهزاد : تو سایتا خیلی گشتم تقریبا حواله های شاهین رو کسی نمیفروشه. منم۲ دی ۲۹۱ واریز کردم. نمیدونم حواله رو بفروشم برم نقدی بخرم الان. یا نگه دارمش درش بیارم همین جی رو. ‌‌.
تارا 30اسفند : سلام وقت بخیر دوستان تارا دستی تحویل 30اسفند بودم دوروز پیش فاکتور وپلاک شده وامروز آماده بارگیری زده کی به نمایندگی می‌ره ممنون میشم جواب بدید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امین : چرخش بچرخه، مبارکتون باشه
x22 بندر : سلام دی ماه تکمیل وجه کردم 1403/11/7 شاسی خورده و هنوز فاکتور نشده و تحویلی 11 خردادم.
اطلس azar : از آن مدیریت محترم تقاضا دارم در صورتی که این جانب را صاحب حق دانستیددستورات لازم در خصوص انتظارات شاکی را صادر فرمایید. همچنین در صورت اینکه شکایت اینجانب ارتباط موضوعی با آن دستگاه نداشته و یا خارج از ماموریت آن سازمان محترم است، این شکایت به صورت سیستمی به دستگاه مرتبط ارجاع گردد.همچنین ازسازمان محترم بازرسی کل کشور تقاضا می کنم دراستای تکلیف تبصره 1 ماده 25 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد بر نحوه رسیدگی و پاسخگویی به شکایت اینجانب نظارت نماید. در ادامه توضیحات تکمیلی به شرح ذیل اعلام می گردد: ( ..... ) اینجانب ضمن تایید صحت کلیه مندرجات فوق، جهت هرگونه همکاری و ارائه اطلاعات بیشتر به مسئولین دستگاه اجرایی و سازمان بازرسی آمادگی خود را اعلام می نمایم. شماره تماس اینجانب می باشد. با تشکر
اطلس مشکی 8مهر : جناب راعی حادثه اسکله بندر رجایی مربوط به دیروز است و شما امروز به فاصله 3 ساعت و طی دو پیام، نظرات و وعده های متفاوت و متناقضی دادید. بنده و همسرم کارمندیم و اذر 402 اولین پرداخت و 8مهر403 دومین پرداخت را داشتیم و ماشبن فروختیم و الان 7ماه است که وسیله نداریم. هر بار یک وعده و وعیدی دادید برایم سوال است چرا امروز برای سومین بار در سال جاری فروش گذاشتید. لطفا به شعور مردم و هموطنتون توهین نکنید و با زندگی هموطنتون بازی نکنید. یا سایپا وظیفه خودش بداند و روشنگری کند و یا با موج منفی حاصل از تجمع و خبررسانی و نارضایتی مردم کنار بیاید.
اطلس azar : شرکت سایپا با ارسال دیرهنگام دعوت نامه در اسفندماه1403 باعث شد علاوه بر افزایش قیمت که شامل من شد و من در اسفندماه تکمیل وجه کردم و قرار شد یک ماهه خودرو تحویل داده شود ولی با گذشت بیش از یک ماه نه تنها خودرو و تحویل ندادند طی تماس با سامانه 96550 شرکت سایپا اپراتور شرکت تاریخی جهت تحویل اعلام نکردند.با توجه به این که این موضوع باعث ضرر مالی اینجانب و سلب آرامش من و خانواده ام شده است لذا درخواست رسیدگی به این موضوع و احقاق حق و حقوق اینجانب را دارم. با سپاس .
اطلس azar : مدیریت محترم رسیدگی و پاسخگویی به شکایت موضوع: شکایت اینجانب ... به کد ملی ... سلام علیکم احتراماً ضمن عرض خدا قوت، با عنایت به ماده 27 قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر اینکه در صورت بروز هر گونه تخلف، مسئولین دستگاه های اجرایی مسئولیت پاسخگویی به شکایات مردم را به عهده داشته و با استفاده از ظرفیت تعیین شده در ماده 90 قانون مدیریت خدمات کشوری حق شکایت ارباب رجوعان به مراجع قانونی محفوظ است به استحضار می رساند، اینجانب به دلیل ( عدم اجرای قانون و یا تکالیف قانونی در فرایند ) در ارتباط با دریافت خدمت ( خدمات شرکت سایپا ) در تاریخ ( آذرماه 1403 ) و در محل ( استان تهران، شهرستان تهران ) شکایت دارم. برای اثبات ادعای فوق، می توان از طریق ( بررسی مستندات ) به شرح ( اینجانب در اسفندماه 1402 برای خوردی اطلس شرکت سایپا با تحویل آذرماه 1403 ثبت نام کردم.
محمدرضا | Mohammad Reza : سلام دوستان؛ امروز صبح تماس گرفتن گفتن ماشینت آمادس بیا ببر. رفتم ماشینو از نمایندگی آدابی قم گرفتم کارواش کرده بودن. اولش توضیح دادند درباره ماشین و خودشون پیش چشمام چک کردن و محض احتیاط بعدش یک ساعت از رو چک لیست چک میکردم چیزیش کم نباشه و جک و آچار چرخ و زاپاس و آنتن و مثلث خطر و بکسل بند همراهش بود و امضا کردم. ((⭕️ کوییک GXRL رینگ آلومینیومی رنگ سفید-مشکی - ⭕️ ثبت نام و سخا 21 آبان - ⭕️ پذیرش 22 آبان شماره **120268- ⭕️ تاریخ فاکتور و "عدم دریافت شاسی از وزارت سمت" 27 فروردین 1404 - ⭕️ تاریخ نمایش شماره شاسی در سایپا یدک 31 فروردین 1404 - ⭕️ تاریخ پلاک آنلاین (پلاک جدید) 3 اردیبهشت 1404 - ⭕️ تاریخ چراغ تحویل 4 اردیبهشت 1404 - ⭕️ تاریخ تماس از نمایندگی جهت دریافت 7 اردیبهشت 1404.)) گفتن سند و بیمه نامه یک ماه دیگه از نمایندگی بگیر. کارت و برگ سبز هم میاد دم در خونه. کارت سوخت هم از سایت میشه ثبت نام کرد هم از پلیس 10+. یاعلی...🌹
اطلس azar : https://136.bazresi.ir/dargah/dashboard2/apps درود دوستان این سامانه شکایت ثبت کنید
اردشیر : سلام تحویل 30 خرداد فاکتور شدی
گرفتار رانا : پرداختی جدید فعال شده؟ میگن بابت کمربند یک میلیون هشتصد تومن دیگه باید پرداخت بشه کسی چک کرده؟