تارا اتوماتیک؛ راهنمای خرید، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب

 

تارا اتوماتیک؛ راهنمای خرید، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب

 

تارا پس از یک سال حضور در بازار، پستی‌وبلندی‌های زیادی را طی کرده است اما مسلما هنوز راه زیادی را برای رسیدن به موفقیت درپیش دارد. سوال اینجاست که آیا جدیدترین محصول ایران‌خودرو درحد انتظار کاربران ایرانی ظاهر شده است؟! اگر پاسخ به این سوال منفی باشد، چه نکاتی باید در نسخه‌های بعدی آن تصحیح شوند؟! در ادامه با ما و بررسی ایران‌خودرو تارا، مزایا و معایب این خودروی پرحاشیه همراه شوید.

تارا اتوماتیک؛ راهنمای خرید، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب

تارا نتیجه یک جدایی

پس از برجام، ایران‌خودرو همکاری بین‌المللی خود را با شرکایی چون پژو افزایش داد و درنتیجه خودروهایی چون کراس‌اوور ۲۰۰۸، سدان ۵۰۸ و… را وارد کشور کرد. با برهم‌خوردن معاهده برجام، پژو از ایران بیرون رفت. ایران‌خودرو نیز برای خروج از بجران خود، از پلتفرم سدان سایز کوچک این شرکت، پژو ۳۰۱، که قرار بود در بازار ایران نیز فروخته شود، استفاده کرد. ایران‌خودرو با به‌روزرسانی شاسی ۳۰۱ و نامگذاری آن با کد «IKP1»، از آن در ساخت خودروی جدیدش استفاده برد. این شرکت که هم‌اکنون موفق به داخلی‌سازی ۷۵ درصد اجزای این خودرو شده است، قرار است هر ساله و تا سال ۱۴۱۰، روند تولید ۵۰ هزار دستگاه در سال را حفظ کند.

تارا اتوماتیک؛ راهنمای خرید، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب

طراحی ظاهری تارا

بگذارید از جلو شروع کنیم. تارا نیز مانند دیگر محصولات ایران‌خودرو از خطوطی واضح استفاده می‌کند و تقریبا خبری از فرم‌های آئرودینامیک و نرم نیست. چراغ‌های هالوژنی جلو فرمپردازی جدیدی دارند اما می‌توان آن‌ها را ترکیبی از چراغ‌های پژو ۳۰۱ و دنا دانست. جلوپنجره تارا درحقیقت نسخه ساده‌تری از جلوپنجره پژو ۳۰۱ است. در زیر چراغ‌ها نیز شاهد حضور چراغ روزتاب و مه‌شکن‌ها هستیم.

تارا اتوماتیک؛ راهنمای خرید، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب

نمای جانبی به‌اندازه جلو جزئیات ندارد؛ درحقیقت چیز خاصی ندارد! یک خودروی کاملا ساده که تنها نکته چشم‌گیرش، یک خط شکسته در بخش پایین درها و یک خط شانه صاف به شمار می‌رود. به یاد دارم که زمانی که نخستین‌بار تارا دنده‌دستی را از نزدیک دیدم، گفتم «چه رینگ‌های قشنگی»! اما گویا خبری از رینگ نبود و ایران‌خودرو برای نسخه دستی این خودرو از قالپاق استفاده کرده است؛ بنابراین رینگ تنها به دارندگان نسخه اتوماتیک داده خواهد شد.

نمای جانبی تارا اتوماتیک

بخش پشتی با دربرگیری چراغ یکپارچه، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی تارا بدل شده است. متاسفانه خبری از LED زیبایی که در نسخه مفهومی این خودرو به‌کارگرفته شده بود نیست و این چراغ، طرحی خرپامانند را در خود جای داده است که برای برخی از افراد ممکن است چندان مطلوب نباشد. باقی اجزا نیز به‌شکلی متداول و ساده طراحی شده‌اند. لوگوی «TARA» نیز بخش زیرین چراغ را مزین کرده است.

کابین تارا اتوماتیک

طراحی داخل کابین تارا

کابین تارا برخلاف بیرون آن چندان بی‌حس‌وحال نیست و ظاهری کاملا به‌روزتر نسبت‌به سایز محصولات ایرانی دارد. نخستین نکته‌ای که در این بخش توجه شما را به خود جلب می‌کند ارتفاع زیاد داشبورد است که رانندگی و خوگرفتن با آن را برای افراد بسیار کوتاه‌قد دشوار می‌کند و حقیقتا حس عجیبی دارد. پس از آن، غربیلک فرمان را خواهید دید که ظاهری به‌روز و ارگونومیک دارد و کلیدهای کروزکنترل، تنظیم صدا و محدودیت سرعت را درخود جای داده است. کیفیت فرمان برقی و خوش‌دست این خودرو اما معمولی است.

فرمان تارا اتوماتیک

داشبورد و بخش‌های زیادی از خودرو مانند سایر محصولات داخلی از جنس پلاستیک بی‌کیفیت ساخته شده اما این‌بار شاهد بهره‌گیری بخش‌هایی چون بالادری، دور نمایشگر لمسی و هواکش‌ها از طرح فیبرکربنی هستیم. زیر نمایشگر شاهد جاسازی کلیدهای فیزیکی کنترل تهویه‌مطبوع هستیم که وضعیت کارکرد خود را با یک نمیاشگر دیجیتالی کوچک و خوانا نشان می ‌دهند. کلیدهای بالابر شیشه و سیستم آنتی‌ترپ متاسفانه در مکانی نامناسب قرار گرفته‌اند و راننده را برای دسترسی به خود، به زحمت می‌اندازند. کنار ترمز دستی نیز دو درگاه USB حضور دارند که به به‌روزبودن تارا کمک قراوانی کرده‌اند.

نمایشگر تارا اتوماتیک

جنس صندلی‌ها از پارچه‌های خاکستری با دوخت سفید است که به‌خوبی سرنشین را دربر گرفته، کیفیت مناسبی دارند و به‌شکل دستی، به کاربر خود اجازه تنظیم حالت نشستن و ارتفاع آن را می‌دهند؛ البته نسخه اتوماتیک به صندلی‌هایی از چرم مصنوعی مجهز شده است. فضای پای سرنشینان جلو و عقب بسیار راحت و مناسب است و همین مسئله یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت تارا به شمار می‌رود. ایران‌خودرو به لطف فاصله محوری ۲.۶ متری یکی از جادارترین سدان‌های کامپکت بازار را تولید کرده است. کیفیت صندلی‌های عقب نیز مناسب است اما برخلاف جالیوانی مشترک با صندلی‌های جلو، خبری از کنسول میانی نیست.

دکمه تارا اتوماتیک

آپشن ها و امکانات تارا اتومات و دستی

تارا به‌عنوان به‌روزترین محصول ایران‌خودرو به امکاناتی چون سیستم پایش فشار باد (TPMS)، کمربند با اتصال ۳ نقطه‌ای، سنسور دنده‌عقب، سیستم قطع خودکار سوخت، سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI)، ایزوفیکس، نمایشگر دمای محیط و صندلی‌های تاشوی عقب مجهز شده است که باعث می‌شود فضای بسیار بزرگ ۶۴۰ لیتری صندوق‌عقب، افزایش یابد. نمایشگر لمسی این خودرو نیز به قابلیت‌هایی چون رهیاب، اتصال بلوتوثی، اتصال هوشمند تلفن‌هوشمند، رادیو، میرورلینک و اتصال USB مجهز شده است و صدای رسانه را ازطریق چهار بلندگو پخش می‌کند. ناگفته نماند که مدل اتوماتیک تارا به دکمه روشن‌خاموش مجهز بوده و دیگر از عملکرد چرخشی سوییچ استفاده نمی‌کند.

کابین تارا دستی به دو کیسه هوا مجهز شده که در نسخه اتوماتیک به چهار عدد افزایش یافته است. سیستم گرمایش/ سرمایش تارا نیز دستی هستند و عملکرد بسیار خوبی دارند. متاسفانه در تارا دستی خبری از سانروف نیست و برای بهره‌گیری از این آپشن، باید نسخه اتوماتیک را خریداری کنید. تمام صندلی‌ها نیز به پشت‌گردنی با امکان تنظیم ارتفاع مجهز شده‌اند.

تارا اتوماتیک؛ راهنمای خرید، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب

مشخصات فنی تارا

موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ تارا همان موتور نام‌آشنای TU5 است که این‌بار به‌واسطه به‌روزسانی‌های متعدد به‌نام «TU5P» شناخته می‌شود. این موتور ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد که آن‌ها را به‌ترتیب در دورهای ۵,۸۰۰rpm و ۴,۰۰۰rpm دردسترس راننده قرار می‌دهد. ایران‌خودرو مدعی شده که شتاب اولیه نسخه‌های دنده دستی و اتوماتیک تارا به‌ترتیب برابر ۱۲.۵ و ۱۳ ثانیه است؛ اگر کاربر نسخه دستی، تعویض‌دنده را به‌خوبی انجام دهد به این رقم دست خواهد یافت.

تارا اتوماتیک؛ راهنمای خرید، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب

ایران‌خودرو برای تارا دستی از یک گیربکس ۵ سرعته استفاده کرده که هم‌اکنون از آن در محصولات دیگر خود استفاده می‌کند. نسخه اتوماتیک اما به یک گیربکس ۶ سرعته خودکار مجهز شده است. هر دو گیربکس عملکرد مطلوبی دارند و انتظارات یک خانواده با سبک رانندگی معمولی را به‌خوبی برآورده می‌کنند. سازنده مدعی است که با پرکردن باک ۵۰ لیتری این خودروی ۱۱۷۰ کیلوگرمی (۱۲۶۸ کیلوگرم برای مدل اتوماتیک)، می‌توانید به مصرف ترکیبی ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دست یابید که نسبت‌به سایر رقبا مناسب به‌نظر می‌رسد.

سیستم سوخت هر دو مدل دنده دستی و اتوماتیک تارا انژکتوری با پاشش چندنقطه‌ای بوده که به موتور توانایی همراهی راننده را تا حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت می‌دهد که ما به‌خاطر محدودیت‌های جاده‌ای، قانونی و ایمنی کشور انجام آن را به شما توصیه نمی‌کنیم.

تارا اتوماتیک؛ راهنمای خرید، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب

راندمان و امنیت تارا

عایق‌بندی کابین تارا به بهترین نحو ممکن انجام شده و خوشبختانه خبری از صدای موتور نیست. فنربندی و سیستم تعلیق این خودرو نیز نسبت‌به دیگر محصولات ایران‌خودرو کیفیتی بهتر و تنظیماتی نرم دارد و نوید یک سواری راحت را به سرنشینان خود می‌دهد. البته که قطعا کابین بزرگش آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها در میان خودروهای داخلی تبدیل می‌کند. تارا با بهره‌گیری از تعلیق مناسب، در گذر از ناهمواری‌ها عملکرد مناسبی دارد اما شگفت‌آور نیست. البته ناگفته نماند که این سواری نرم از آمادگی خودرو می‌کاهد و نمی‌توانید از آن انتظار رفتاری اسپرت داشته باشید. درکل راندمان این خودرو مناسب خانواده، نرم و نه‌چندان هیجان‌انگیز است.

تارا اتوماتیک؛ راهنمای خرید، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب

پدال گاز تارا به‌خاطر بهره‌گیری‌اش از دریچه گاز برقی، با تاخیری بسیار جزئی عمل می‌کند اما درکل عملکرد مطلوبی دارد. ترمزهای دیسکی این خودرو که در جلو خنک‌شونده نیز می‌باشند، عملکرد بسیار مناسبی دارند و هیچ‌جای نگرانی را باقی نمی‌گذارند. ایران‌خودرو برای حفظ امنیت سرنشینان، تارا را به سیستم‌های ایمنی چون ترمز ضدقفل ABS، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)، ترمز اضطراری (HBA)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم پایداری الکترونیکی (ESC) و دستیار حرکت در سربالایی (HSA) مجهز کرده است.

تارا اتوماتیک؛ راهنمای خرید، مشخصات، قیمت، مزایا و معایب

عملکرد سیستم پایداری که ازطریق یک کلید و در بخش چپ و پشت غربیلک فرمان قرار گرفته است، مناسب بوده و هرکجا که لازم باشد، وارد عمل می‌شود تا از وقوع حادثه جلوگیری کند. البته فرمان برقی این خودرو با وجود اینکه در سرعت‌های پایین عملکرد نرمی دارد، در سرعت‌های بالا کمی سفت‌تر می‌شود تا از پیچش‌های ناگهانی راننده جلوگیری کند.

تفاوت‌های تارا اتوماتیک و دستی

تارا دستی نیز مانند نسخه اتوماتیک ظرفیت بهره‌گیری از امکانات رفاهی و موتوری متعدد را داشته اما ایران‌خودرو برای فروش بیشترش، ترجیح داده تا امکانات خاصی چون سانروف را به نسخه اتوماتیک محدود کند. برای بررسی بیشتر تفاوت‌های تارای اتوماتیک و دستی می‌توانید جدول زیر را مشاهده کنید:

  تارا دنده دستی تارا اتوماتیک
نوع موتور TU5P TU5P
حجم موتور (cc) ۱۶۰۰ ۱۶۰۰
قدرت (اسب بخار) ۱۱۰ ۱۱۰
گشتاور (نیوتن متر) ۱۴۴ ۱۴۴
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶
گیربکس ۵ سرعتی دستی ۶ سرعتی اتوماتیک
شتاب اولیه (ثانیه) ۱۲.۵ ۱۳
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۹۰ ۱۹۰
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۷.۰۶ ۷.۲۹
ترمز ترمزهای دیسکی جلو و عقب

 

EBA، ESC، ABS، HSA

ترمزهای دیسکی جلو و عقب

 

EBA، ESC، ABS، HSA

کیسه هوا راننده و سرنشین جلو راننده، سرنشین جلو و جانبی
سنسور و دوربین دنده‌عقب دارد/ ندارد دارد/ دارد
ایزوفیکس دارد دارد
کمربند ایمنی سه نقطه‌ای با قبلیت پیش‌کشنده و تنظیم ارتفاع سه نقطه‌ای با قبلیت پیش‌کشنده و تنظیم ارتفاع
سایر امکانات رفاهی سیستم ضدسرقت/ قفل مرکزی با ریموت/ سیستم قطع خودکار سوخت/ سیستم کنترل بخار بنزین سیستم ضدسرقت/ قفل مرکزی با ریموت/ سیستم قطع خودکار سوخت/ سیستم کنترل بخار بنزین
فضای باز صندوق‌عقب (لیتر) ۶۴۰ ۶۴۰
باک بنزین (لیتر) ۵۰ ۵۰
سایز و نوع رینگ ۱۵ اینچی فولادی با روکش قالپاق ۱۶ اینچی آلومینیومی
کروز کنترل دارد دارد
سانروف برقی ندارد دارد
سیستم تهویه‌مطبوع برقی برقی
سیستم صوتی و تصویری نمایشگر لمسی ۷ اینچی/ درگاه USB/ بلوتوث/ میرورلینک/ بلندگوی جانبی و طاقچه عقب نمایشگر لمسی ۷ اینچی/ درگاه USB/ بلوتوث/ میرورلینک/ بلندگوی جانبی و طاقچه عقب
پنجره‌ها جلو  و عقب برقی جلو  و عقب برقی
صندلی روکش پارچه‌ای با تنظیم ۶ حرکتی دستی برای راننده و ۴ حرکتی دستی برای سرنشین جلو

 

صندلی‌های تاشو عقب

روکش چرم و پارچه با تنظیم ۴ حرکتی برقی (۲ حرکت دستی) برای راننده و ۲ حرکتی برقی (۲ جرکت دستی) برای سرنشین جلو

 

صندلی‌های تاشو عقب

فرمان برقی برقی
آینه آینه جانبی برقی آینه جانبی برقی تاشونده با چراغ راهنما
ورود بدون کلید و دکمه خاموش/ روشن ندارد دارد
سنسور نور و باران ندارد دارد
چراغ‌ها چراغ روز/ مه‌شکن جلو و عقب/ قابلیت تنظیم ارتفاع پراغ جلو/ سیستم روشنایی ترک خودرو چراغ روز/ مه‌شکن جلو و عقب/ قابلیت تنظیم ارتفاع پراغ جلو/ سیستم روشنایی ترک خودرو
تریم داخلی مشکی مشکی
سایز تجهیزات سیستم پایش فشار باد/ دکمه کروزکنترل روی فرمان/ دکمه‌های کنترل سیستم صوتی MFC/ بازکن قفل در صندوق‌عقب سیستم پایش فشار باد/ دکمه کروزکنترل روی فرمان/ دکمه‌های کنترل سیستم صوتی MFC/ بازکن قفل در صندوق‌عقب

معایب تارا اتوماتیک و دستی

بررسی سواری تارا اتوماتیک

تارا خودرویی است که تماما براساس پژو ۳۰۱ طراحی و ساخته شده است و درحقیقت باوجود امکانات بیشتر، کیفیت کمتری نسبت‌به آن دارد. کابین و صندوق جادار، سواری بی‌سروصدا، راندمان مناسب، سیستم کنترل پایداری و امکانات نسخه اتوماتیک آن را به گزینه‌ای مناسب برای خانواده تبدیل می‌کند اما کیفیت نه‌چندان مطلوب ادوات داخلی، کمبود امکانات نسخه دستی، سواری بدون‌هیجان و ارگونومی عجیب آن را از چشم برخی کاربران می‌اندازد و از ارزش خرید آن در بازار می‌کاهد. استهلاک نسبتا بالای پیشرانه TU5، کیفیت لوازم، مشکلات مونتاژی ناشی از عدم دقت در خط تولید یا طراحی، ستون‌های جانبی B عریض و همرنگ بدنه مشابه خودروهای ارزان قیمت، حذف و کمبود امکانات نسبت به رقبای چینی، ساده‌سازی بیش از حد و تعدادی مشکلات ریز دیگر نیز آزاردهنده هستند.

رقبا و قیمت تارا

سانروف تارا اتوماتیک

قیمت تارا اتوماتیک و دستی

طبق آخرین اعلامیه‌‌های رسمی ایران‌خودرو، قیمت کارخانه‌ای تارا دستی برابر ۲۹۳ میلیون تومان (اسفند ۱۴۰۰) است. قیمت نسخه اتوماتیک این سدان کوچک نیز در کارخانه برابر ۴۱۵ میلیون تومان (فروردین ۱۴۰۱) بوده اما هر دوی آن‌ها در بازار با اختلاف قیمت سرسام‌آوری به فروش می‌رسند. امروزه نسخه دستی و اتوماتیک به‌ترتیب با قیمت‌هایی حدود ۴۴۵ و ۵۷۵ میلیون تومان برای مدل‌های ۱۴۰۰ و ۴۶۵ و ۵۹۵ میلیون تومان برای مدل‌های ۱۴۰۱ معامله می‌شوند که واقعا ارزش حقیقی خودرو را زیر سوال می‌برند.

مدل مشخصات قیمت نمایندگی قیمت بازار
تارا دنده دستی ۲۹۳,۰۳۵,۰۰۰ ۴۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده اتومات ۴۱۵,۶۷۲,۰۰۰ ۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰

سواری تارا اتوماتیک

امروزه و با قیمت بازاری این خودرو می‌توان خودروهایی چون دنا پلاس توربو اتوماتیک، پژو پارس ELX سال سفارشی، فردا ۵۱۱ و رقیب اصلی تارا، سایپا شاهین، را خریداری کرد. در بازار خودروهای کارکرده می‌توان به سراغ سدان‌هایی چون چری آریزو ۵ توربو اکسلنت، برلیانس H330، بسترن B50F، ام‌جی ۶، جیلی GC6 و جک J4 رفت. برای اطلاع دقیق از مشخصات این محصولات داخلی، بررسی‌ آن‌ها و مقایسه‌شان با تارا و مقایسه بیشتر به مطالب مرتبط در پدال سری بزنید.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تارا اتوماتیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 30 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا تیتانیومی : تارا دستی تیتانیومی تحویل اسفند ۳۰ از نمایندگی پرسیم جمعا ۷۵ ماشین تیتانیوم نقره ای تا ۳۰ اسفند باقی مانده که روزانه ۴ ماشین فاکتور میکنن بدبینانه ترین حالت ۱۹ روز آینده فاکتور خواهد شد طبق استعلامی از سازمان
شاهین جی : بله خط تولید شاهین جی رو بخاطر نداشتن سانروف متوقف کردن بنده پذیرش ۱۴ آذرم
الهام : کسی به تازگی ماشینJ4 ثبت نام کرده؟تحویلش چجوریه؟
چانگان cs55 : من چکم ۴ بهمن صادر شده هنوووووز خبری نیست
بک3 : خودرو بک تحویل اسفند هنوز شاسی نشده
بهارj7 : دوستان با توجه به تجربیاتی که دارید خرید نقدی انجام دادم تحویل 90 روزه معمولا چقدر تاخیر داره ؟ممنون میشم
بستان j4 : فاطمه جی ۴ کی پلاک شدین؟ از کی بارگیری شدین؟
سایپا کلاهبردار : خیر متوقف نشده من الان زنگ زدم سایپا گفتن سانروف ندارن اطلس و شاهین جی تحویل نمیدیم منتظریم قطعه ها برامون بیاد،اینکه خط تولید متوقف شده دروغه
علی : البته "سامان فیروزی" ...
شاهین جی : من تکمیل وج 28اذرم تحویل 28اسفند کسی خبر نداره کی فاکتور میشن شاهین جی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دعوت کننده : دعوتنامه هرماه یکماه قبلش میاد اگه تیرماه هستی دعوتنامه خرداد میاد
Quick gxr l مشکی : پذیرش 17 مرداد تحویل اسفند پلاک آنلاین شد چقد طول میکشه بدن؟
علیرضا : الان زنگ زدم 096550 گفت تا 17ام مهر فاکتور شده. گفتم بابا یسری ها عکس میفرستن 18ام فاکتور شدن طرف گفت شاید استثنا هم باشه ولی کلا تا 17ام فاکتور شده. سانروف نیست فعلا خبری از فاکتور هم نیست. طرف ادم باحالی بود. گفتم راستو حسینی چه خبره. گفت ما هم نمیدونیم هیچی به ما نمیگن. فقط گفتن مشتری ها رو یجوری جواب بده. ولی تا 17ام فاکتور شده و فعلا خبری از فاکتور شدن نیست. خدا شاهده اعتماد به نفسمو از دست دادم. هیچ جا نمیتونم برم. همه منو سوژه کردن. بد بختی نمیتونیم انصراف هم بدیم. بخدا حاضر الان یه پراید داشتم. شیر تو این شانس شخمیم. اگر این 400 تومن رو داده بودم پیش قسط جک j4 الان قسطش تموم شده بود ماشین هم داشتم
آریایی : سلام اگه واقعیت داره 18 مهرفاکتور شده بگید منم 19مهر هستم
علیرضا : بخدا الکیه. چرتو پرت میگن. من امروز زنگ زدم گفت تا 17 فاکتور شده. از بهمن ماه دیگه فاکتور نشده
دریا : من 18 مهر تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم
سعید : بخدا الان دو ماهه میزنه خطایی مجوز شماره گذاری
کوییک اس : این خطای مجوز شماره گذاری کی قراره درس شه
X22poro : 🚘 گول اعلام قیمتهای مدیران خودرو را نخورید! تا زمانی که مدیران دست از بند 49 و به اصطلاح دیون دولتی برنداشته از مدیران خودرو خرید نکنید. این شرکت سال گذشته با همین حربه عدد قابل توجهی از مردم پول دریافت کرد و امسال با گذشت دو ماه از سال جدید هنوز تکلیف بند 49 را مشخص نکرده و چیزی که ما شاهد آن هستیم، کند کردن فاکتور و کاهش شدید (و نزدیک به صفر) ترخیص خودروهای پلاک شده است که کف کارخانه خاک میخورد و از موعد تحویل آن ها گذشته است. مدیران خودرو تنها شرکتی است که 5 شنبه ها را غیر کاری حساب می کند و 90 روز تحویل آن عملا 5 ماه می باشد که تازه بعد از این زمان طولانی وارد تاخیرهای این چنینی هم می شوید. ❌ تنها در صورتی از مدیران خودرو خرید کنید که قیمت و دیون کاملا مشخص و قطعی باشد. ✅
سعید : اسفند فاکتور کردن ماشینو ولی هنوز میزنه خطایی مجوز شماره گذاری کی درست میشه