بی ام و M3 Competition در برابر کادیلاک CT4-V Blackwing؛ شام آخر دایناسورهای بنزین سوز

 

بی ام و M3 Competition در برابر کادیلاک CT4-V Blackwing؛ شام آخر دایناسورهای بنزین سوز

 

آن‌ طور که از شواهد و قرائن بازار خودرو بر می آید، ما در پایان عصر سدان‌های اسپرت لوکس قرار داریم. آخرین پرده از رقابت دایناسورهای بنزین سوز صنعت خودروسازی را در این مقایسه شاهد خواهیم بود.

 
بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

کلاسی که توسط بی ام و با مدل M3 در سال 1986 میلادی به وجود آمد و پس از آن تاریخ دست خوش تحولات اساسی قرار گرفت.

بی ام و M3 E30
 
بی ام و M3 E30 را باید بنیان گذار این کلاس دانست

خودروی مسابقه‌ای مجهز به 4 سیلندر که بر پایه مدل 2002 توسعه داده شده بود(نسل اول بی ام و M3 E30).

 
 

در اوایل دهه 2000 میلادی تبدیل به یک موشک مجهز به موتور V8 شد(نسل چهارم بی ام و M3 E92).

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

گرچه بی ام و با کاهش حجم و ابعاد موتور 6 سیلندر 3 لیتری را مورد استفاده قرار داده است.

اما انتظار می‌رود که ما با نسل آخر این دست از خودروها طرف هستیم.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

زیرا تمامی خودروسازان وعده برقی سازی و هیبریدی سازی گسترده محصولات خود را داده‌اند.

قرار دادن بی ام و M3 Competition در برابر کادیلاک CT4-V شاید در نگاه اول کمی منصفانه نباشد.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

اما کادیلاک CT4 نسخه تکمیل شده نسل قبلی خود یعنی ATS-V است.

موتور 3.6 لیتری دو توربو V6 توانایی تولید 472 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 603 نیوتن متر را دارد.

کادیلاک این مدل را با دو نوع گیربکس 6 سرعته دستی یا 10 سرعته اتوماتیک عرضه می‌کند.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

همچنین نسل آخر فنرهای مغناطیسی موسوم به «MagneRide» عملکرد هندلینگی این محصول را به شکل محسوسی ارتقا می‌دهد.

قیمت پایه این مدل 59،900 دلار است اما مدل مورد بررسی با توجه به سطح تجهیزات قیمتی برابر با 80،235 دلار دارد.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

بی ام و M3 در مدل استاندارد نیز 473 اسب بخار و 550 نیوتن متر گشتاور از موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربوشارژ شده تولید می‌کند.

اما مدل استاندارد تنها به صورت دنده دستی عرضه می‌شود و برای بهره بردن از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک باید مدل Competition را انتخاب کنید.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

این مدل قدرت بیشتری برابر با 503 اسب بخار و حداکثر گشتاور 649 نیوتن متر را دارد.

همچنین بی ام و مورد بررسی مدل xDrive است که قابلیت انتقال قدرت به هر چهارچرخ را دارد(مدل Competition به صورت محور متحرک عقب و چهارچرخ متحرک عرضه می‌شود).

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

قیمت پایه مدل چهارچرخ از 77،895 دلار آغاز می‌شود و مدل مورد بررسی با توجه به سطح تجهیزات قیمتی برابر با 108،545 دلار دارد.

دیسک ترمز سرامیک کربنی قیمتی برابر با 8،150 دلار و صندلی‌های کربنی M نیز قیمتی برابر با 3،800 دلار دارد.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

دلیل دیگر قیمت بالای بی ام و آپشن‌های لوکس و گران قیمتی همچون سیستم صوتی و...است.

اما مهم ترین مسئله تجربه رانندگی با این دو مدل در دنیای واقعی است.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

پلت فرم محور متحرک عقب جنرال موتورز با نام «آلفا» در مدل CT4-V مورد استفاده قرار گرفته است.

این پلت فرم از نظر هندلینگ یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب است.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

فرمان سریع و ارتباط عالی آن با محور جلوی خودرو در کنار شاسی با بالانس عالی و ترمز معمولی فولادی قابل تنظیم با عملکرد بالا چیزی است که ما را عاشق CT4 کرده است.

در مقام مقایسه ترمزهای M3 حس و حال ترمز یک 320i معمولی را در برابر CT4 دارند.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

بزرگ ترین نقطه ضعف کادیلاک دور موتور پایین آن است.

با وجود این که به نسبت نسل گذشته 8 اسب بخار قوی‌تر شده است. همچنان پاشنه آشیل کادیلاک قوای محرکه نه چندان مدرن و سر حال آن است.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

موتور کادیلاک گشتاور بالایی دارد و به نسبت فشردن پدال گاز حساسیت مناسبی از خود نشان می‌دهد. گیربکس 10 سرعته نیز به سرعت دنده‌ها را تعویض می‌کند.

با تمامی این نکات مثبت اما دور موتور نسبتا پایین 6500 rpm و صدای نه چندان مناسب اگزوز عملکرد آن را تحت الشعاع قرار داده است.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

انتظار می‌رفت که کادیلاک از موتور V8 تنفس طبیعی به کار رفته در شورلت کامارو SS در این مدل استفاده کند.

در طرف مقابل اما بی ام و M3 Competition مجهز به یکی از بهترین موتورهای بازار است.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

حداکثر دور موتور 7200 rpm و عملکرد نرم موتور 6 سیلندر خطی به مدد قدرت بالای 503 اسب بخاری از M3 یک موشک زمین به زمین ساخته است.

فرمان بی ام و M3 نیز عملکرد خیره کننده‌ای دارد و در کنار سیستم چهارچرخ متحرک آن را تبدیل به یکی از سریع ترین خودروهای دنیا کرده است.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

شاید تنها نقطه ضعف بی ام و حالت‌های مختلف رانندگی باشد که راننده را گیج و سردرگم می‌کند.

ترمز بی ام و نیز با وجود این که در عمل حس و حال جالبی ندارد اما قدرت توقف بسیار بالایی دارد.

بی ام و M3 در برابر کادیلاک CT4-V
 

در پایان باید یک برنده را برای این رقابت اعلام کنیم.

با توجه به عملکرد این دو در جاده‌های شهری و عملکرد احتمالی آن‌ها در پیست‌های اتومبیل رانی باید عنوان کرد که بی ام و M3 Competition برنده این رقابت است.

کادیلاک CT4-V یکی از بهترین خودروهای حال حاضر بازار است و به خصوص در مدل دنده دستی عملکرد خیره کننده ای دارد.

اما مدل اتوماتیک توانایی رقابت با M3 Competition را ندارد.

M3 Competition تمام چیزهایی که ما را دل تنگ خودروهای احتراق داخلی می‌کند را دارا است.

گرچه جلو پنجره عمودی آن دلچسب نیست و شاید بسیاری از افراد به خاطر ظاهر آن را نمی‌پسندند.

رتبه دوم: کادیلاک CT4-V Blackwing 2022

مزایا:

شاسی بالانس و هندلینگ عالی

عملکرد عالی ترمزها

قیمت مناسب

معایب:

موتور نه چندان جذاب

قدرت به نسبت کم

صدای اگزوز خسته کننده

رتبه اول: بی ام و M3 Competition 2022

مزایا:

موتور بدون رقیب

سیستم چهارچرخ متحرک عالی

فرمان استثنایی

معایب:

قیمت بالا

ترمز سرامیک کربنی ارزش این قیمت بالا را ندارد

ظاهر زشت

  بی ام وM3 Competition کادیلاک CT4-V
فاصله بین دو محور 2.85 متر 2.77 متر
وزن 1768 کیلوگرم 1763 کیلوگرم
صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 3 ثانیه 4 ثانیه
407 متر 11.1 ثانیه 12.4 ثانیه
96 تا صفر کیلومتر 32 متر 32 متر
چرخ 19 اینچی جلو 20 اینچی عقب 18 اینچی جلو 18 اینچی عقب
نسبت وزن به قدرت 3.5 کیلوگرم به هر اسب بخار 3.7 کیلوگرم به هر اسب بخار
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بی ام و M3 Competition






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین ۲۵ اسفند : سخا هم مهمه من ۱۶ اسفند سخا بوده و واریزیم ۷ صبح در ۲۵ اسفند بوده
شاهینg : نگفت کی شروع به فاکتور میکنن
شاهینg : نگفت کی شروع به فاکتور میکنن
مهدی ۲۵ اسفند : لطفا شماره درخواست اعلام میکنید با تاریخ سخا
مهدی ۲۵ اسفند : لطفا شماره درخواست اعلام میکنید با تاریخ سخا
مهدی ۲۵ اسفند : سلام تکمیل وجه ۲۵ اسفند ساعت ۱۰ صبح سخا ۲۶ اسفند فاکتور نشدم
شاهینg : نگفت کی شروع به فاکتور میکنن
ب امید خدا : لعنت ب دزدان تاریخ ایرانی .....۸ماه تمام لعنت خدا بر مدیر سایپا خجالت بکشید پوست شماها مثل گرازه میخواهید آقازاده‌ها برن کشور خارج با پول ملت بیچاره ننگ بر شمها
علی واریز 26اسفند : خدا لعنتون کنه خسته شدم انقدر چک کردم تاریخ اولین واریزی 31 مرداد 1403 اخر این ماه میشه یکسال
شهین جی : سلام شما فاکتور شدین؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس دی : فاکتوری ها اعلام کنند تا چندم اسفند تمام می شوند؟
جانسون : قبلا6ماه بود الان احتمالا12یا14ماهه شده مونده به درامدشیرکت
هفته اخر اذر : سلام ببخشید از چه سایتی نگاه می کنید
پیام ح : رضا پشی فروش این سوالی که تو کردی سایپا هم روی جوابش قفل فعلن با صابون گلنار مشغول شو هنوز صبوری واست سم ظرفیت نداری اصلا
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : من زدم رفتم تو پیچش هم ولی ندیدم پستی از فاکتور ماشین بذاره
اطلس اذر : سلام عرض شد دوستانی که خودرو تحویل گرفتن ازشون سوالی داشتم من چراغ تحویل خودروم روشن شده چه مدت زمان میبره تحویل بدن دیروز روشن شد
دنا پلاس بورسی : اول مشکی انتخاب کردم حدودا دو ماه پیش تغیر رنگ دادم به سفید ولی فاکتور نشده منظورش از قراردادهای اردیبهشت یعنی چی
کوثر : سلام خوبین منم تحویل 7تیر بوده ولی اصلا خبری نیس نمیدونم کجا برم ب کی شکایت کنم
رضا پیش فروش : چرا فشاری میشی🤣، سوال پرسیدم اگر اطلاع داری مثل انسان جواب بده ، اگر نداری همون صبوری کن😂
جلیل : کسی هست از 22 پلاگ شده باشه 23 اماده تحویل بوده باشه و هنوز رو صدور اسناد بچرخه؟