صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 

صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 
چالش های صنعت خودرو که همزمان با تحریم های دوباره و تشدید آن ها به ابرچالش تبدیل شده این روزها زنجیر دست و پاگیری برای این صنعت بوده و هرچند محدودیت ها تا اندازه ای توانست خودکفایی را پررنگ کند اما از سوی دیگر رکورد زیاندهی را در صنعت خودرو رقم زد. حال اهداف جدید پیش بینی شده برای این صنعت پیشران که تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده و همچنین توسعه محصول است نیز در گرو رفع این بحران ها خواهد بود.

بدهی خودروسازان به زنجیره تامین و سیستم بانکی و به دنبال آن عدم توان نقدینگی جدید به این صنعت از اصلی ترین چالش های موجود به شمار می رود تا جایی که کارشناسان این حوزه معتقدند در کنار تنفس و یا امهال بدهی ها لازم است نهادهایی همچون صندوق توسعه ملی به کمک صنعت خودرو بیایند.

سعید مدنی، مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر ضرورت اجرای ۸ دستور رییس جمهور در صنعت خودرو می گوید: بخشی از راهکارهای تحقق اجرای این دستورات در اختیار خودروساز بوده و بخشی به همکاری نهادها مرتبط است و باید وزارت صمت و سازمان گسترش به کمک خودروسازان بیایند.
 
وی با بیان این که در صورت ادامه روند فعلی عملکرد خودروسازان،تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو با چالش هایی روبرو خواهد شد،می افزاید: خودروسازان همواره به دنبال افزایش تولید بوده اند اما در این میان با چالش هایی دست به گریبان هستند و تنها راهکار اینست که به صورت موقت نسبت به افزایش تولید اقدام شود چرا که حتی در صورت اصلاح قیمت ها، بعدها شاهد اثرات این زیاندهی در تولید خواهیم بود.
 
این کارشناس صنعت خودرو بر ضرورت تزریق نقدینگی مناسب به قطعه سازی از طریق خودروسازان تاکید و تصریح می کند: پیش بینی تنفس یک تا دوساله برای خودروسازان برای بازپرداخت تسهیلات و دریافت کمک نقدی از صندوق توسعه ملی با هدف سفارش گذاری قطعات از اکنون از اقدامات و راهکارهای ضروری افزایش تولید است.
 
مدنی ادامه می دهد: تعطیلی دو هفته ای خودروسازان بدون انجام هیچ اقدامی تنها از دست دادن زمان است و تا به امروز اتفاق خاصی برای خودروسازان و قطعه سازان رخ نداده است بنابراین در صورت ادامه این رویه حتی با دستور هم تولید افزایش نخواهد یافت.
 
وی با اشاره به ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو و سابقه تولید این میزان اظهار می کند: ظرفیت دو خودروساز حتی بیشتر از این میزان است اما تحقق این اهداف و رفع بحران های صنعت خودرو در گرو رفع چالش هایی این حوزه است ضمن آن که توسعه محصول نیز از دیگر دستورات رییس جمهوری است که این امر هم نیاز به نقدینگی دارد.
 
مدنی می افزاید: تویعه محصول از جمله برنامه بلندمدت است و خودروسازان همواره این برنامه ها را در دستور کار خود داشته اند و آن چه تحقق این هدف را به تاخیر انداخته بود، مشکل تامین نقدینگی بود اما برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه باید تزریق نقدینگی به خودروسازان صورت گیرد و اگر این نقدینگی به صورت تسهیلات باشد که تنها خودروسازان را بدهکارتر خواهد کرد و دوباره جریان زیاندهی بر سر جای خود باقی خواهد ماند مگر آن که تنفسی به آن ها داده شود.
 
این کارشناس صنعت خودرو توسعه محصول را در گرو تامین نقدینگی از محل صندوق توسعه ملی عنوان و اظهار می کند: اختصاص بودجه جدا به این امر و عدم استفاده از بودجه های جاری می تواند کمک کننده باشد به هرحال خودروسازان باید نسبت به دریافت مطالبات اقدام کنند در غیر این صورت روز به روز بر مشکلات نقدینگی آن ها افزوده خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صندوق توسعه ملی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین کیارش : کدوم شهر منم میامممم
شاهین : سایپا بیشرف تجمع تجمع
شاهین اسفند : با این حالت فاکتور بشه تقریبا یه ماه دیگه
مسعود : دوستان لطفا زنو بچه هاتونم بیارین سایپا بیشرف
من هستم : من هستم زنامونم بیارین جمعیت زیاد شه
شاهین بیشرف : من هستم لطفا صدا و سیما هم بیارین ببینن
25اسفند : من میام دیگه کیا هستن چه ساعتی؟؟؟!!!!
شاهین پلاسی : من میام دیگه کیا هستن
شاهین +++ : من میام لطفا مگه ماشین نمیخواین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : سلام احتمالا تو همون هفته اگر تعطیلی نباشه
محمدشاهرود : سلام.من تحویل آذرپارسال طرح عادی.اطلس جی.15 شهریورفاکتور.امروزچک کردم.چراغتحویل خودروروشنه.احتمالایانمایندگیه.یاتوی راه نمایندگی.تکمیل وجه15اسفند.
6دنده رینگ تحویل31مردادد : فاکتور شدی؟؟
رضا : 26 تیر دعوتنامه مهر صادر شد
سورن 31 تیر : برا من 11 روز تول کشید
6دنده پیش فروش31مردادآلمنیوم : 10میلیون خلافی پلاک فعال داشتم دادم که بعد فاکتور پلاک شه هیچی به هیچی من نمی دونم اینا وقتی نمیتونن سر موعد تحویل بدن چرا دوباره پیش فروش میزارن آقا جان عزیزاتون هر کی که دورتون هست میخاد ثبت نام کنه نزارید پیش فروش بزنه حقشه که ورشکست بشه این خودرو ساز مردم رو مسخره خودش کرده بخدا عین خیالش هم نیست
دوگانه 26اسفند. : 4روز از دوگانهای قبل از عید فاکتور نشده 26 شهریورم رسید خبری نشد.خدایا با صدای بلند غلط کردم......😞
هادی : منم مثل تو هستم پذیرش اومده ولی پلاک نشده
رانا ابان ماه : ببخشید دعوت نامه های مهرماه صلدر شده ؟کی برای مهرماهی صادر شده ؟چند روز قبل از موعد تحویل دعوت نامه صادر میشه ؟
6دنده پیش فروش31مردادآلمنیوم : انگار مدارک مرداد گم شده تو ایران خودرو یا جابجا شده اصلا دیگه فاکتور نمیکنه مرداد رو چرا انقد بیشرفن اینا خسته شدیم بخدا تبدیل زدیم که سر موقع بگیریم حالا رینگ کم آوردن فولادی میزنن چه بدبختی داریم بخدا پشیمون شدم از خریدن خداوکیلی حالا خوبه ماشین دارم اون بنده خدایی که پیاده منتظر ماشینه چیکار میکنه