تعطیلی کارخانه لادا روسیه به خاطر تحریم‌های غرب

 

تعطیلی کارخانه لادا روسیه به خاطر تحریم‌های غرب

 

لادا به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز روسیه مجبور شده است کارخانه خود را برای مدتی نامعلوم تعطیل کند. دلیل این کار نیز تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه است که باعث شده است آینده نامعلومی برای برخی شرکت‌ها رقم بخورد.

تعطیلی کارخانه لادا روسیه به خاطر تحریم‌های غرب

بنا به گزارش وال‌استریت ژورنال، این خودروساز روسی دیگر نمی‌تواند قطعات و نیازهای خود را از کشورهای غربی تأمین کند.

ظاهراً چند هزار نفر از کارکنان این شرکت مجبور به ترک کارخانه شده‌اند و تمامی تأسیسات تولید لادا نیز به‌صورت موقتی تعطیل شده‌اند.

این خودروساز در سال ۲۰۲۱ فروش ۳۵۰,۷۱۴ دستگاهی در روسیه داشت و حدود ۲۱ درصد از کل بازار خودروی روسیه در دست لادا بود. همین میزان فروش لادا را به موفق‌ترین خودروساز بازار روسیه تبدیل کرده است.

لادا در سال ۱۹۷۳ تأسیس شده است و نماد استقلال اقتصادی و امنیت شوروی در قرن بیستم محسوب می‌شود. البته لادا که هم‌اکنون تحت مالکیت گروه رنو فرانسه قرار دارد بیش از ۲۰ درصد قطعات خود را از تأمین‌کنندگان خارجی خریداری می‌کند.

 

پس از حمله روسیه به اوکراین در هفته‌های پیش، ارزش سهام رنو فرانسه حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

هنوز مشخص نیست که ابعاد اقتصادی تحریم‌های اقتصادی غرب علیه روسیه به ویژه در بخش خودرو تا چه میزان زیان‌بار خواهد بود. شاید رنو فرانسه یکی از قربانیان اصلی این کشمکش‌ها باشد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , لادا روسیه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین g : سلام من موندم این سایپا اینهمه پوله مردم و نگه داشته چرا نمیاد یه شفاف سازی بکنه اینا دیگه دارن شورشو در میارن دوستان میگن تبدیل خوب معمولا تبدیل به ماشین بهتر میزنن که خریدار هم متضرر نشه نه اینکه یه ماشین پائین تر این اسمش کلاه برداری
اسماعیل : تارا دستی تیتانیوم تحویل ۳ شهریور هنوز فاکتور نشده کسی دیگه شرایطش مثل من باشه یه آمار بدین ببینم تیتانیوم تا کی فاکتور شده
داراب : چیزی که مشخصه رنگ سفید تا ۵ شهریور فاکتور شده رنگ مشکی هم همین طوره فقط رنگ نقره ای رو اصلا فاکتور نمیکنند لطفا بچه ها ردیف قراردادشونم بگن
داراب : به جمع تاخیری ها خوش اومدی ! برای ما تا ۱۶ میلیونم رفته هنوز فاکتور نشدیم تحویل ۳ شهریور هستیم
فربد : تارا v1p یک ماهه ما الان 20 روز تاخیر فاکتور نشده ولی الان دوباره فروش فوری یک ماهه گذاشتن
بهروز : قابل توجه دوستان حالا متوجه شدید که یه عده دارن به دروغ میگن دوساعته فاکتور وبلاک شدن ؟؟؟اینها این دروغ هارو میگن که تعداد جی ها کم بشه بلکه خودشون به جی برسن
محمد : به احتمال زیاد حرف سحر خانم درست باشه فکر کنم اکثر این کامنتهای دروغ که میگن دوساعته فاکتور وبلاک شدیم از طرف یه نفربا اسامی محتلف باشه چون از نظر روال اداری شماره گذاری حداقل زمان واسه پلاک شدن ده روزه مراحل اداری وقانونیه اونوقت چطوریه دوساعته پلاک بشه این موضوع خیلی مشکوکه حالا اینها چه سودی میبرن با این دروغ ها الله اعلم
وحید : دم شما گرم ، مبارکتون باشه آقای مرادی و علی آقای عزیز
وحید : دمت گرم اطلاع دادی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 فرسوده تحویل آذر ماه : سلام مراحل خرید میکین خودرو کی تحویل اسقاط دادین پیامک اسقاط از طریق ایران خودرو میاد
حمید شهریورواریزی 21تیر : سلام رفقا تحویل شهریور کسایی که فاکتور شدن پلاک نشسته تو کاستومر یا رو ماشین یا نه
ابوالفضل : خدا کنه زودتر تحویل بدن
علی پور : من تا به الان 15تا ماشین ثبت نام کردم ولی پیکان وانت 12سال هست تولید نمیشه🤣
6دنده تیتانیوم آلومینیم 31مرداد : این اوپراتور های ایران خودرو هیچی حالیشون نیست و به همون اطلاعاتی دسترسی دارند که شما هم دسترسی دارین داخل دعوت نامه و چیز اضافی نمیدونن بی خودی وقت خودتونو نگیرید و باهاشون تماس نگیرید. من تحویل 31 مرداد هستم میگه توی آبان ماه ایشالله فاکتور میشی !
نیسان : ادامه کامنت قبلیم هست این شخص که حدود 10 سال پیش قرارداد پیکان وانت با ایران خودرو بسته بود به خاطر توقف تولید خودرو رو بهش نداده بودند و اصلا خودرویی نداشتند اما در آخر مجبور شدند که پیکان وانت رو براش تولید کنند و مجوز پلاکش رو بگیرن و بهش تحویل دادند ضمنا اگر قرار بود که این ماشین دیگه شماره گذاری نشه مجددا دو روز گذشته فروش مجدد نمی ذاشتند به این نظراتی که میگن تبدیل اجباری یا برگشت پول اصلا توجه نکنید و نگران نباشید همه این شرکت سایپا و وزارت صمت و راهور همشون زیر نظر دولت هستند و اینا یه سری اختلافات جزئی و و شایدم اصلا دروغین باشه به زودی همه چی درست می شه
ساینا : دوستان کسی سود تاخیر گرفته؟ اگه میشه بگید بگید چقدر بوده
حسن پیش پانا مرداد : دوست عزیز کیفیت دسته موتورها رو چجوری میشه متوجه شد؟
نیسان : سلام دوستان بنده خودم ماشین‌های زیادی رو از ایران خودرو سایپا تحویل گرفتم یه نکته ای رو می خواستم خدمتتون عرض کنم اینه که شما وقتی که پول یک ماشین رو پرداخت می کنی و قرارداد می بندی با شرکت های خودروسازی ، اونا مجبورن که حتما طبق قرارداد همون خودرو رو تحویل بدن حتی مواردی که پیش فروش هست شما 50 درصد پول رو میدی طبق قرارداد باید همون ماشین رو تحویل بدن و باقیمانده پول رو مطابق قیمت روز پرداخت کنید اما ماها که نیسان نوشتیم و کل وجه رو پرداخت کردیم طبق قرارداد نمی تونن مطالبه وجه اضافی کنن و نمی تونن تبدیل اجباری کنن چون ما قرارداد داریم این نظراتی که یکسری نوشتن نمی دونم پول برگشت بزنن و تبدیل به اکسنت اینا شامل حال ما نمی شه چون ما قرارداد داریم و ماشین رو به تاریخ روز تحویل میدن قبلا هم این مشکل برای تیبا بود کارخانه تولید متوقف شده بود و به خاطر استاندارد مجوز شماره گذاری نداشتنداما مردم قرارداد داشتند و آخر سر سایپا مجبور شد هم تولید کنه هم شماره گذاریشون کنه یادمه پارسال یه شخصی از ایران خودرو پیکان وانت تحویل گرفت چون از گذشته قرارداد بسته بود مجبورشدن براش تولیدکنن
محسن : احتمالا تبدیل نزدین وگرنه تا الان فاکتور شده بود و نزدیک تحویل گرفتن بودین...