مزدا CX-60 هیبریدی معرفی شد؛ یک کراس‌اوور قدرتمند با شانس حضور در بازار ایران

 

مزدا CX-60 هیبریدی معرفی شد؛ یک کراس‌اوور قدرتمند با شانس حضور در بازار ایران

 

مزدا از یک شاسی بلند جدید برای اروپا، ژاپن و چند بازار دیگر رونمایی کرد. این شاسی‌بلند و یا به عبارت بهتر کراس‌اوور، CX-60 نام دارد و نخستین محصول کمپانی است که از یک پیشرانه هیبریدی شارژی بهره می‌برد و درست به همین دلیل با توجه به قوانین واردات خودرو به کشورمان، CX-60 می تواند با توجه به تعرفه 40 درصدی، شانس بالایی برای ورود به ایران و تسخیر بازار در سال 1401 داشته باشد.

 

مزدا در ساخت این کراس‌اوور از یک پلتفرم اختصاصی با محوریت انتقال قدرت به محور عقب استفاده کرده است. با توجه به مشخصات بسیار خوبی که مزدا CX-60 دارد، انتظار می‌رود مشتریان بیشتری راهی نمایندگی‌های کمپانی ژاپنی شوند.

مزدا CX-60
 

مستقیم به سراغ پیشرانه می‌رویم. نیروبخش مزدا CX-60 یک پیشرانه هیبریدی شارژی متشکل از موتور ۲.۵ لیتری بنزینی است. این موتور تنفس طبیعی بوده و توانایی تولید ۱۸۹ اسب بخار قدرت و ۲۶۱ نیوتون متر گشتاور را دارد. مکمل این موتور یک موتور برقی با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است.

 
 
مزدا CX-60
 

با اتکا به این پیشرانه توانمند، مزدا CX-60 قادر است در عرض ۵.۸ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت آن هم به صورت الکترونیکی در ۲۰۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. البته در حالت رانندگی با موتور برقی این رقم به ۱۴۰ کیلومتر در ساعت محدود می‌شود. انرژی‌بخش این موتور یک پک باتری ۱۷.۸ کیلووات ساعتی است که براساس استاندارد WLTP می‌تواند تا 63 کیلومتر مسافت CX-60 را از روشن شدن موتور بنزینی بی‌نیاز کند.

مزدا CX-60
 

از نظر ابعاد باید گفت طول عرض ارتفاع و فاصله محوری مزدا CX-60 به ترتیب عبارتند از: ۴۷۴۵، ۱۸۹۰، ۱۶۷۰ و ۲۸۷۰ میلیمتر. با چنین ابعادی باید گفت CX-60 جثه‌ای نزدیک به هیوندای سانتافه دارد.

مزدا CX-60
 

خودروهای برقی و هیبریدی شارژی معمولاً سنگین وزن هستند. این مسئله درباره محصول جدید مزدا نیز صدق می‌کند، چرا که وزن آن کمی بیش از دو تن است. در مدل استاندارد، مزدا CX-60 روی رینگ های ۱۸ اینچی حرکت می‌کند. اما اگر فردی به رینگ‌های بزرگتر علاقه‌مند باشد، می‌تواند نمونه‌های ۲۰ اینچی را سفارش دهد.

مزدا CX-60
 

به غیر از پیشرانه هیبریدی شارژی، مزدا CX-60 با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی نیز قابل انتخاب خواهد بود. پیشرانه بنزینی در نظر گرفته شده به خانواده e-Skyactiv X تعلق دارد و حجم آن ۳ لیتر است. پیشرانه دیزلی هم دارای ۳.۳ لیتر بوده و عضوی از سری Skyacrive-D محسوب می‌شود. به منظور کاهش مصرف سوخت هر دوی این پیشرانه‌ها به سیستم هیبرید نرم مجهز هستند.

مزدا CX-60
 

وظیفه انتقال قدرت در تمامی تریم‌ها، به گیربکس ۸ سرعته خودکار و کلاچ چند صفحه‌ای محول شده است. در نسخه هیبریدی شارژی موتور برقی با جعبه دنده یکپارچه شده و به طور مستقیم با شفت ورودی کار می‌کند. این امر باعث می‌شود که واکنش‌های خودرو سریع‌تر باشد. در این نسخه باتری به کار رفته با نرخ ۷.۲ کیلووات شارژ می‌شود، همچنین تکنولوژی بازیابی انرژی ترمز در آن موجود است.

از نظر نمای ظاهری باید گفت مزدا CX-60 دنباله‌روی دیگر اعضای خانواده خود بوده و از طراحی پویا و جسورانه‌ای برخوردار است. البته در این بین تغییراتی جزئی در برخی المان‌ها مثل چراغ‌ها و جلوپنجره به چشم می‌خورد.

مزدا CX-60
 

شاید بدانید مزدا می‌خواهد به یک برند لوکس تبدیل شود. به همین خاطر توجه ویژه‌ای به کیفیت کابین و مواد به کار رفته، داشته است. داشبورد CX-60 فرم ساده و در عین حال شکیلی دارد. با آنکه خبری از دکمه‌های زیاد روی داشبورد نیست، اما خوشبختانه مزدا وظیفه کنترل برخی سیستم‌ها و امکانات را به چنین دکمه‌هایی سپرده است.

مزدا CX-60 هیبریدی معرفی شد؛ یک کراس‌اوور قدرتمند با شانس حضور در بازار ایران
 

ضمن اینکه راننده مجبور نیست فقط از نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم اینفوتینمنت برای مدیریت آپشن‌ها استفاده کند، زیرا یک دکمه گردان برای این کار در نظر گرفته شده است. همانند بسیاری از مدل‌های جدید، نشانگرهای آنالوگ از پشت فرمان حذف شده و یک نمایشگر دیجیتال اطلاعات مورد نیاز را به راننده ارائه می‌کند.

مزدا CX-60 هیبریدی معرفی شد؛ یک کراس‌اوور قدرتمند با شانس حضور در بازار ایران
 

مزدا CX-60 در آلمان با 4 تریم Prime، Exclusive، Homura و Takumi به فروش خواهد رسید. این کراس‌اوور در ارزان‌ترین نسخه ۴۷,۳۹۰ یورو و در گران‌ترین نسخه ۵۲,۸۹۰ یورو قیمت‌گذاری شده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مزدا CX , 60






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

آرمین
0

شما اگر ولو cx60 هیبرید با این قیمت ها در اروپا سراغ دارید؛ بگید چشم بسته خریداریم!!! بالاترین قیمت این خودرو ۸۷۰۰۰ یورو است؛ کجا ۵۲۰۰۰ یورو قیمت گذاری شده است به ما هم بگید لطفا
01:02  1402/08/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی مدبر : این یک آدم بدبخت که جای من حرف میزنند خودش اینقدر وجود ندارد که جای خودش حرف بزنه بدبخت بهش نگیریم کم بود داره
علی مدبر : توی که الان جای من پیام دادی خیلی بدبختی
شاهین جی : بازم....... الله اکبر بدبیرا دلت میخواد
تارا سفید فرسود۲۷ آبان : فاکتور نشدن
جی ۷ دی : الهی فردا دعوتنامه دی بیاد خسته شدم از استرس و انتظار خسته از استرس قیمتا
تارا اتو : فروش فوق‌العاده تا ۲۴ دی رنگ سفید فاکتور شده ولی ۳ دی رنگ تیتانیوم هنوز نشده فروش فوری طرح فرسوده هم که کلا دیر میدن اصلا ولی در کل رنگ سفید بهتره کاش ما هم سفید میزدیم
جی ال 27خرداد : آقای مدبر لطفا اگر ماشین تحویل گرفتی لطف کن دیگ توی این سایت نظر نده و برو پی زندگیت به اندازه کافی سایپا روی اعصاب و روان مردم رفته توی این شرایط مردم کاری نکن نفرینت کنن چون زندگیت تباه میشه برای خودتون شخصیت قائل باشید روز خوش
نازنین j7 : یکی مثل من یکیم مثل اون نیکی فلان شده من کلی زحمت کشیدم تا مستقل ماشین بخرم بعد اون میاد تو گروهی که هزاران نفرهستن میگه من فلان کردم تا ماشین گرفتم واقعا متاسفم امثال شماها جایگاه زن رو تو جامه خراب کردید..
تار اتومات طرح فرسوده : سلام عزیزان تارا اتومات تا چه تاریخی فاکتور شدید.تشکر
NIKi : نمیتونم عنوان کنم...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا اپشنال : بله فردا میرسه. روزی همه عزیزان.
دنا : شما هم آخر بهمن بودید فاکتور شدید؟
مصی : سلام فوری بودی یا فوق العاده
GLX : واریزی چه تاریخی هستین
اکستند : نیسان اکستند 1050. التماس میکنن کسی نمیخره خیلی خوشحال نباشین. که نیسان مدل 403ثبتنام کردین سود بخورین از این خبرها نیست عزیزان
خدا نگذره از سایپا : دوست عزیز شماره پذیرشتون چنده بود که فاکتور شدین؟؟
اطلس نوک مدادی تکمیل 21 اسفند : این حرف که میگن (حالا کاریه که شده دیگه!) از هر اهانتی بدتره. چه بسیار افرادی که ماشین منبع درآمدشون بود و به امید نو کردن ماشین قراضه شون، فروختنش و ماه ها توی خرج روزانه شون موندن و شرمنده خانواده هاشون شدن. چه بسیار افرادی که از خانواده و اطرافیانشون متلک و تیکه شنیدن و از دلشون شکست. چه بسیار افرادی که هر روز در سرما و گرما کیلومترها راه رو پیاده طی کردن ، در حالی که پول کامل یک خودرو رو پرداخت کرده بودن و حالا توی این گرونی ها شاید یه هزینه ی اسنپ ساده هم براشون سنگینه. چه بسیار افرادی که خودشون یا خانواده شون بیمار بودن و در نبود خودرویی که پولش رو کامل پرداخت کردن، حالا در کنار مشکلات مالی و مستاجری و ... چیزی جز رنج و درد بیشتر نمیکشن. درد اونجاست که اگر شما یه روز قسط بانک رو دیر پرداخت کنی سودش رو برات حساب میکنن، البته سایپا هم سود تاخیر رو گفته میده ، رنج های کشیده شده و حرص های خورده شده و خانواده های آسیب خورده و روح و روان و اعصاب خورد شده رو چطور میشه جبران کرد؟ این نه با انسانیت سازگاره نا با دین و عدالت و نه هیچ چیز دیگه..آخرشم میگن کاریه که شده دیگه..
دنا دستی شش دنده : دنایی که موعود تحویلش 30 دی بوده آخرین تاریخی که فاکتور شده کی بود؟ من واریزی دومم 1404.8.12 بوده ولی هنوز فاکتور نشده.
قباد : دیدی گفتم ثبت نام بکنید نیسان گران میشه یه عده گفتن تبلیغ میکنی نیسان اکسنت شد حدود 1150 توی شرکت
ساینا دوگانه : حیف که پیامها را نمیذارن و گرنه جواب این اشکی را باید داد یکی از عوامل سایپا... فلان فلان تو را خدا یه شماره موبایلتا بذار مردم زنگت بزنن جوابتا بدن