اپل با سفارش ماژول‌های اتوپایلوت گامی دیگر به تولید نهایی وسایل نقلیه نزدیک می‌شود

 

اپل با سفارش ماژول‌های اتوپایلوت گامی دیگر به تولید نهایی وسایل نقلیه نزدیک می‌شود

 
گفته می‌شود اپل در حال سفارش ماژول‌های اتوپایلوت از تأمین‌کننده‌ای کره‌ای است که می‌تواند مُهر تأیید دیگری بر عرضه‌ی وسایل نقلیه اپل در آینده‌ای نزدیک باشد.
 
شواهد نشان می‌دهد که اپل در حال ساخت خودرو خودران یا سیستم مرتبط با آن است و احتمالاً نخستین خودرو خودران کوپرتینویی‌ها در سال ۲۰۲۵ رونمایی خواهد شد. البته ادعاهایی نیز مبنی‌بر رونمایی زودهنگام خودرو یادشده وجود دارد. اکنون گزارشی جدید ادعا می‌کند که غول دنیای فناوری در حال سفارش ماژول‌هایی برای سیستم اتوپایلوت است.
 
با استناد به گزارشی از TheElec، اپل برای توسعه ماژول‌ها و بسته‌های تراشه به‌منظور استفاده در وسیله‌ی نقلیه الکتریکی و خودران با شرکت کره‌ای OSAT همکاری می‌کند. درواقع، ماژل‌های یادشده عملکرد سیستم اتوپایلوت را مدیریت می‌کنند که درنهایت روی تراشه‌ی اصلی گنجانده می‌شوند. تراشه‌های خودروهای خودران مبتنی‌بر محاسبات هوش مصنوعی معمولاً واحد پردازش عصبی، واحد پردازش مرکزی، واحد پردازش گرافیکی، حافظه و رابط پردازش دوربین دارند.
 
به‌گفته‌ی منابع، تصمیم اپل در محول‌کردن مونتاژ ماژول‌ها به تولیدکننده‌ی کره‌ای بسیار شبیه به تسلا است و اگرچه این قرارداد به‌تازگی فاش شده، ظاهراً فرایند تولید تقریباً یک سال است که در حال انجام است و سال آینده تکمیل می‌شود. گمان می‌رود رویکرد اپل درست مانند توسعه‌ی تراشه M1 باشد؛ جایی که ماژول‌های جداگانه در ابتدا به‌عنوان تراشه‌های مستقل برای اهداف آزمایشی ساخته و درنهایت به‌صورت یکپارچه در سطح سیلیکون تعبیه می‌شوند.
 
سال گذشته، گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد اپل درصدد به‌کارگیری تکنولوژی و مجوزهای استفاده از فناورهای ثالث در پردازنده‌ای موسوم به «C1» به‌عنوان قلب تپنده‌ی Apple Car است. مدت‌ها است که اپل همکاری با شرکت صنایع نیمه‌هادی تایوان (TSMC) را در زمینه‌ی فناوری تراشه‌های خودرو خودران شروع کرده است. از قرار معلوم، هر دو شرکت برای تأسیس کارخانه‌ی تولید تراشه‌های Apple Car در ایالات متحده‌ی آمریکا زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده‌اند و در حال مذاکره با منابع زنجیره‌ی تأمین قطعات الکترونیک خودرو برای اطمینان از مطابقت با مقررات و استانداردهای فعلی هستند.
 
در آن مقطع، گفته می‌شد C1 می‌تواند شباهت زیادی به طراحی تراشه‌ی A12 Bionic داشته باشد که سال ۲۰۱۸ با فرایند مشابه هفت‌نانومتری TSMC ساخته شده بود؛ اما اکنون پیش‌بینی می‌شود که تراشه خودروهای خودران اپل مبتنی‌بر تراشه‌های جدیدتر این شرکت و متعاقباً بسیار پیشرفته‌تر از تراشه‌های کنونی تسلا باشد.
 
همان‌طور‌که گفته شد، پیش‌بینی می‌شود اهالی کوپرتینو در تراشه‌ی اصلی از فناوری‌های ثالث مانند هسته‌ی اصلی Occula NPU شرکت Seeing Machines استفاده کنند که به اپل امکان می‌دهد مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی در داخل کابین مانند ردیابی چشم راننده بهره‌مند شود. اعتقاد بر این است Seeing Machines مدلی تجاری مبتنی‌بر معماری آرم برای صدور مجوز به واحد پردازش عصبی اوکولا اتخاذ کرده و آن را در‌دسترس اپل قرار داده است تا غول دنیای فناوری بتواند هسته‌های یادشده را در طرح‌های تراشه سفارشی خود استفاده کند.
 
 
به‌طورکلی، به‌نظر می‌رسد اپل دو گزینه‌ی بالقوه برای ورود به حوزه‌ی وسایل نقلیه‌ی خودران را بررسی کرده باشد. ظاهراً گزینه‌ی نخست شامل مدلی با توانایی‌های خودران محدود مانند خودروهای فعلی است؛ درحالی‌که سناریو دوم خودرویی را شامل می‌شود که می‌تواند کاملاً بدون دخالت انسان رانندگی کند.
 
اعتقاد بر این است که اهالی کوپرتینو راه‌حل دوم را انتخاب کرده‌اند و قصد دارند فرایند تولید را برون‌سپاری کنند؛ اما تاکنون این شرکت موفق به همکاری با خودروسازان سرشناس در ساخت وسایل نقلیه خودران نشده است. به‌هر‌حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل چگونه خودرو خودران موردانتظار را به تولید انبوه می‌رساند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اپل کار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 29 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : واریز اولیه 5 شهریور ، تکمیل وجه 16 اسفند هنوز فاکتور نشدم
یوسف : سلام نمیدونم خبر درست یا نه. میگن بابت اینکه نمیتونن سانروف رو تامین کنن خط تولید g متوقف شده. اگه مصرف کننده هستین براتون زیاد اهمیت نداره بنظر من تبدیل ب gl قبول کنین. باز خود دانین
شاهینgl : دوستان من ۱ ماه که تحویل گرفتم اصلا هم ازش راضی نیستم آشغال به تمام معناست سروصدا زیاد کیفیت قطعه پایین واقعا ارزش نداره این همه حرص خوردن برای یک آشغال به تمام معنا زیاد خودتون اذیت نکنین
شاهین پلاس اتوماتیک : خیر تا ۱۶ اسفند هم فاکتور شده. اطلاع موثق دارم
شاهین اتومات : سلام و عرض ادب. لطفا دوستانی که ماشینشون فاکتور میشه محبت کنن تاریخ واریز اولیه و مبلغ واریز.. تاریخ واریز تکمیل وجه و مبلغ تکمیل وجه اطلاع رسانی کنن🙏
حمید : از دعوتنامه های تارا دستی کسی خبر نداره؟
محسن : درود از دعوتنامه تارا v1 کسی خبر نداره؟
Cs55 : سلام برای تحویل حضوری پیام اومده بعد پلاک چند روز طول میکشه تحویل بدن افرادی که تحویل گرفتن حضوری بزنیم یا صبر کنیم بفرستن نمایندگی شهرمون؟
شاهین جی سانروف : بله منم تماس گرفتم گفتن خط تولید شاهین جی متوقف شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
یاسین : پلاک شدم
دوگانه 30 بهمن 100لیتری : مال کدوم شهر هستین؟
احمد : سلام ساینا دوگانه تکمیل وجه اسفند کسی فاکتور شده
امیر : سلام فاکتور شدی ??
😂 : 😂😂😂 سلیقس دیگه متفاوته
محمد : دعوت نامه دو ماه قبل تاریخ قراردادت و تحویل یک ماه و نیم با تاخیر
سعیداوی : ساینا‌85گانه‌نعلت‌برشرکت‌بیصاحب‌برج11بایدتحویل‌بگیرم‌تاهلاهیچ‌خبری‌ازماشین‌نیست30ام‌پلاک‌شدتاامروزبدستم‌نرسیدنعلت‌برمسولین‌سایپا
محمد : سلام فعلا دارن اونایی که اسفند ماه تکمیل وجه تحویل میدن
سمند جدید : کسی هست تحویل 13 خرداد باشه فاکتور شده باشه
خداروشکر : انشاالله مبارکتون باشه