اپل با سفارش ماژول‌های اتوپایلوت گامی دیگر به تولید نهایی وسایل نقلیه نزدیک می‌شود

 

اپل با سفارش ماژول‌های اتوپایلوت گامی دیگر به تولید نهایی وسایل نقلیه نزدیک می‌شود

 
گفته می‌شود اپل در حال سفارش ماژول‌های اتوپایلوت از تأمین‌کننده‌ای کره‌ای است که می‌تواند مُهر تأیید دیگری بر عرضه‌ی وسایل نقلیه اپل در آینده‌ای نزدیک باشد.
 
شواهد نشان می‌دهد که اپل در حال ساخت خودرو خودران یا سیستم مرتبط با آن است و احتمالاً نخستین خودرو خودران کوپرتینویی‌ها در سال ۲۰۲۵ رونمایی خواهد شد. البته ادعاهایی نیز مبنی‌بر رونمایی زودهنگام خودرو یادشده وجود دارد. اکنون گزارشی جدید ادعا می‌کند که غول دنیای فناوری در حال سفارش ماژول‌هایی برای سیستم اتوپایلوت است.
 
با استناد به گزارشی از TheElec، اپل برای توسعه ماژول‌ها و بسته‌های تراشه به‌منظور استفاده در وسیله‌ی نقلیه الکتریکی و خودران با شرکت کره‌ای OSAT همکاری می‌کند. درواقع، ماژل‌های یادشده عملکرد سیستم اتوپایلوت را مدیریت می‌کنند که درنهایت روی تراشه‌ی اصلی گنجانده می‌شوند. تراشه‌های خودروهای خودران مبتنی‌بر محاسبات هوش مصنوعی معمولاً واحد پردازش عصبی، واحد پردازش مرکزی، واحد پردازش گرافیکی، حافظه و رابط پردازش دوربین دارند.
 
به‌گفته‌ی منابع، تصمیم اپل در محول‌کردن مونتاژ ماژول‌ها به تولیدکننده‌ی کره‌ای بسیار شبیه به تسلا است و اگرچه این قرارداد به‌تازگی فاش شده، ظاهراً فرایند تولید تقریباً یک سال است که در حال انجام است و سال آینده تکمیل می‌شود. گمان می‌رود رویکرد اپل درست مانند توسعه‌ی تراشه M1 باشد؛ جایی که ماژول‌های جداگانه در ابتدا به‌عنوان تراشه‌های مستقل برای اهداف آزمایشی ساخته و درنهایت به‌صورت یکپارچه در سطح سیلیکون تعبیه می‌شوند.
 
سال گذشته، گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد اپل درصدد به‌کارگیری تکنولوژی و مجوزهای استفاده از فناورهای ثالث در پردازنده‌ای موسوم به «C1» به‌عنوان قلب تپنده‌ی Apple Car است. مدت‌ها است که اپل همکاری با شرکت صنایع نیمه‌هادی تایوان (TSMC) را در زمینه‌ی فناوری تراشه‌های خودرو خودران شروع کرده است. از قرار معلوم، هر دو شرکت برای تأسیس کارخانه‌ی تولید تراشه‌های Apple Car در ایالات متحده‌ی آمریکا زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده‌اند و در حال مذاکره با منابع زنجیره‌ی تأمین قطعات الکترونیک خودرو برای اطمینان از مطابقت با مقررات و استانداردهای فعلی هستند.
 
در آن مقطع، گفته می‌شد C1 می‌تواند شباهت زیادی به طراحی تراشه‌ی A12 Bionic داشته باشد که سال ۲۰۱۸ با فرایند مشابه هفت‌نانومتری TSMC ساخته شده بود؛ اما اکنون پیش‌بینی می‌شود که تراشه خودروهای خودران اپل مبتنی‌بر تراشه‌های جدیدتر این شرکت و متعاقباً بسیار پیشرفته‌تر از تراشه‌های کنونی تسلا باشد.
 
همان‌طور‌که گفته شد، پیش‌بینی می‌شود اهالی کوپرتینو در تراشه‌ی اصلی از فناوری‌های ثالث مانند هسته‌ی اصلی Occula NPU شرکت Seeing Machines استفاده کنند که به اپل امکان می‌دهد مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی در داخل کابین مانند ردیابی چشم راننده بهره‌مند شود. اعتقاد بر این است Seeing Machines مدلی تجاری مبتنی‌بر معماری آرم برای صدور مجوز به واحد پردازش عصبی اوکولا اتخاذ کرده و آن را در‌دسترس اپل قرار داده است تا غول دنیای فناوری بتواند هسته‌های یادشده را در طرح‌های تراشه سفارشی خود استفاده کند.
 
 
به‌طورکلی، به‌نظر می‌رسد اپل دو گزینه‌ی بالقوه برای ورود به حوزه‌ی وسایل نقلیه‌ی خودران را بررسی کرده باشد. ظاهراً گزینه‌ی نخست شامل مدلی با توانایی‌های خودران محدود مانند خودروهای فعلی است؛ درحالی‌که سناریو دوم خودرویی را شامل می‌شود که می‌تواند کاملاً بدون دخالت انسان رانندگی کند.
 
اعتقاد بر این است که اهالی کوپرتینو راه‌حل دوم را انتخاب کرده‌اند و قصد دارند فرایند تولید را برون‌سپاری کنند؛ اما تاکنون این شرکت موفق به همکاری با خودروسازان سرشناس در ساخت وسایل نقلیه خودران نشده است. به‌هر‌حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل چگونه خودرو خودران موردانتظار را به تولید انبوه می‌رساند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اپل کار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تبدیلی sr3 : دوستان شماره شاسی اومد
رسول : من واریز و سخا رو ۱۹ اسفند انجام دادم و امروز فاکتور شدم .
اسفند با سهند : سلام بالاخره من تصمیمم رو گرفتم. پول کوییک رو واریز کردم. حالا ببینم کی تحویل می‌دن
مقدم : چراغ تحویل خودرو من هم خداروشکر روشن شد. 3 ماه بی وسیله گی برای ما که مصرف کننده بودیم خدایی خیلی سخت بود. کسایی که تحویل گرفتن میشه بگن حدودا از زمانیکه چراغ تحویل خودرو روشن میشه چقدر زمان میبره تا برسه دست نمایندگی ؟ (مشهد هستم)
ابی : منم هستم هنوز فاکتور نشدم
سعید : از کجا نگاه کنم ببینم سخا رو ثبت کردن یا نه؟
دی ماه : دروغه من ۲۶ام هنوز فاکتور نشدم
شاهین cvt : سلام این پیام امروز برای من اومده مشتری گرامی درخواست شما با شماره پرونده09-29023 ثبت و جهت رسیدگی، به حوزه فروش ارجاع گردید. مرکز امور مشتریان گروه خودروسازی سایپا کسی می دونه چیه من قبلا در سامانه 136 شکایت ثبت کردم ممکن برای این باشه؟
Mehdi : نرگس خانم پیگیر شدم از دو جا یکی زنگ زدم به دفتر پارکینگ ایدکو پرسیدم چون آخرین محل فیزیکی خودرو من اونحا بوده از طرفی زنگ بزنید نمایندگی خودتون و به کارشناس فروش کد ملی بدید چک می کنند بهتون میگن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
هایما اس 7پرو : دوستان قانونا اگه خرداد رد بشه حق گرون کردن ندارن چون تحویل ما گزشته گروهی درست کنید احیانا گرون کردن اعتراض کنیم بر میگرده قیمتا 2 سال پیش هایما مادران اعتراض کردن قیمتا برگشت مخصوصا طرح مادران ک کدوم حمایت از طرح خانواده هست
رضا : ممنون دوست عزیز ولی فوق العاده ها هنوز هیچکس فاکتور نشده و خوشبینانه اواخر خرداد تازه استارت میخوره اون هم بشرط اتمام پیش فروش. من هم از نمایندگی پرسیدم و تاکید کرد هیچ فوق العاده ای فاکتور نشده و فعلا خبری نیست.
رحمان : سلام دوستان فکرکنم دعوتنامه مرداد داره ارسال میشه
محسن : سلام دعوتنامه مرداد اومد با افزایش نصف قیمت اومد.. اینم شانس ما
اینفو : تفاوت قیمت کارخانه و بازارش 60 تومن و در بهترین حالت و تصویب این افزایش قیمت ها هم به 100 تومن نمیرسه..از یه طرف با این اوضاع دیگه کسی رانا ثبت نام نمی کنه.. از طرف دیگه تو بازار هم خریدار میگه 50 تومن بیشتر بزارم روش 207 معمولی بگیریم ...
حمید تحویل مرداد : استفاده کردیم از بیانات شما .
پیش فروش تیر : الان دعوتنامه برام اومد قبلا 303 واریز کرده بودم، الان 363 دیگه باید واریز کنم. لعنت بهشون وایسادن گرون کنند بعد دعوتنامه فرستادن
اریزو5 : سلام دوستان کسی می دونه چجوری باید فهمید که مجوز خروج خرده یا نه
سعید : سلام برای منم فاکتور شد امروز
نورعلی : تنها ماشینی که تو بازار زیاد طرف دارنداره رانا پلاس ارتقا بفروشید.207صفر بخرید.207میشه بالای یک ملیارد رانا بترکون نهایتا بشه860ماکاسبیم صفرشم نمی تونیم بفروشیم .ولی خدابده207حتی tu3ملت می خرن بااین که موتوری ضعیف.ولی خوب می خرنش