مرسدس بنز با سابقه ترین خودروساز جهان در حالی نسل هفتم این محصول را به بازار معرفی کرده که SL با سابقه ترین نام در بین تمامی محصولات این شرکت است.
با این تاریخچه ارزشمند از اوایل قرن ۲۱ میلادی مرسدس به طور سالانه تنها ۱۳ هزار دستگاه SL به فروش رسانده است و یکی از کم تیراژترین محصولات این شرکت است.
در این رابطه مایکل نولر مدیر ارشد مارکتینگ مرسدس AMG صحبت کرده است.
در حال حاضر بازار خودرو در اختیار محصولات شاسی بلند است و به همین علت فروش دیگر محصولات اصلا به چشم نمیآید.
در سالهای اخیر مرسدس بنز دچار «خود خوری» شده است و برخی از مدلها به طور کامل حذف شدهاند.
به طور مثال نسل جدید S کلا تنها به صورت سدان و مدل میباخ عرضه میشود. پیش از این مدلهای کوپه و سقف تاشو موسوم به کابریولت S کلاس نیز به بازار عرضه میشدند.
در نتیجه فضای بیشتری برای فروش SL باز شده است.
در حال حاضر رقبای SL همچون لکسوس LC فروش ۳۰۰۰ دستگاهی را در بازار آمریکای شمالی تجربه میکنند. از دیگر رقبای مهم SL می توان به مدل کانورتیبل سری ۸ بی ام و اشاره کرد.
در این کلاس خودروهای برقی نیز تاثیر غیر مستقیم خود را دارند. به طور مثال مشتریان SL در حال حاضر نگاه ویژهای به محصولات شرکت تسلا دارند.
با تمام اینها مرسدس علاقه زیادی به تاریخچه نام SL دارد و در هر دهه یک نسل از کلاس SL را روانه بازار کرده است.
مشتریان SL بشدت به این نام وفادار هستند و اکثر خریداران نیز مردان میان سال ثروتمند هستند.
در حال حاضر عرضه یک کوپه سقف تاشو لوکس برای برندی همچون مرسدس بنز مهم است.
مشتریان علاقهمند به گذراندن وقت خود با یک کوپه سقف تاشو هستند. مرسدس SL از نظر تجربه احساسی جایگاه بسیار بالایی بین تمامی محصولات این شرکت دارد و در نتیجه عدم عرضه آن از سمت مرسدس با وجود تیراژ پایین چندان عقلانی به نظر نمیرسد.
مرسدس بنز SL در بین دوست داران خودرو در ایران جایگاه ویژهای دارد و هر سه نسل اول و نسل ششم در تعداد قابل قبولی در بازار خودروی ایران عرضه شده است.
گرچه با توجه به شرایط فعلی به نظر نمیرسد که پای نسل هفتم به کشور ما باز شود.