برلیانس h220 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، رقبا و هرآنچه باید بدانید

 

برلیانس h220 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، رقبا و هرآنچه باید بدانید

 

برلیانس یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای چینی برای ما ایرانی‌هاست. این شرکت چندین سال در کشور ما حضور داشت و اتفاقاً محصولات به نسبت خوبی را نیز از طریق شرکت سایپا و پارس‌خودرو عرضه کرد. این خودروساز چینی سابقه چندان زیادی ندارد اما طی همین چند دهه اخیر توانسته است به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در کشور چین تبدیل شده و البته همکاری‌های جوینت ونچر خوبی هم با برندهای مطرح جهانی از جمله بی‌ام‌و شروع کند.

برلیانس H220

شاید یکی از اقدامات خوب سایپا در چند سال اخیر را بتوان عرضه محصولات برلیانس در کشورمان دانست. خودروهای H330، H320، H230 و H220 جزو این خودروها هستند که در کشور ما با استقبال خوبی مواجه شدند اما با وضع تحریم‌های ظالمانه آمریکا دیگر قید این همکاری زده شد. محصولات برلیانس هنوز هم در بازار کارکرده‌ها طرفداران زیادی دارند و ما هم می‌خواهیم در این نوشتار مدل هاچبک H220 را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. جوانان طرفداران سنتی هاچبک ها هستند و سایپا نیز با دانستن این موضوع اقدام به عرضه مدل H220 به عنوان برادر هاچبک H230 کرد.

طراحی ظاهری برلیانس H220

هاچبک H220 از نظر طراحی جای انتقاد زیادی ندارد. کار طراحی این خودرو توسط استودیوهای طراحی پینین فارینا و جیوجیارو انجام شده و تناسبات قابل قبولی را فراهم کرده است. در بخش جلو چراغ‌های کشیده و جلوپنجره‌ای را می‌بینیم که نسبت به تمامی خودروهای موجود در بازار کشورمان متفاوت بوده و حس جدیدی را به بیننده منتقل می‌کنند. حتی برخی ماشین بازها به شوخی چراغ‌های جلوی H220 را شبیه برخی محصولات مرسدس می‌دانند! در نمای جانبی دو خط مشهود به چشم می‌خورد که بر اسپرت بودن خودرو تأکید می‌کنند. در بخش عقب چراغ‌های کوچک کار شده‌اند که شاید ساده باشند اما با کلیت خودرو هماهنگی دارند. در کل به طراحی ظاهری H220 می‌توان نمره قبولی داد و خریداران از دیدن خودرو راضی خواهند بود.

برلیانس H220

طراحی داخلی برلیانس H220

وقتی وارد کابین شوید طراحی متفاوتی را خواهید دید که در عین ساده بودن حالت شیکی دارد. همه‌چیز به دور از حجم پردازی‌های شلوغ و خسته‌کننده محصولات چند سال اخیر چینی کار شده است و از نظر ارگونومی و دسترسی به دکمه‌ها و سوئیچ‌ها نیز مشکل خاصی وجود ندارد. البته طراحی ورودی‌های هوا می‌توانست بهتر از این باشد اما جای گله هم ندارد. در بحث فضای کابین مشکل خاصی برای افراد وجود نخواهد داشت اما شاید به خاطر هاچبک بودن خودرو، خانواده‌های پرجمعیت با صندوق بار خودرو مشکل داشته باشند.

داخل برلیانس H220

نکته مهم دیگر درباره H220 فضای دید رو به بیرون محدود است. ستون‌های کشیده و فرم شیشه‌های جانبی به‌گونه‌ای هستند که نقاط کور نسبتاً زیادی وجود دارد و در این خصوص باید دقت زیادی داشته باشد. البته این موضوع با گذشت زمان حل خواهد شد و مالک به آن عادت خواهد کرد. موضوع دیگر به متریال بکار رفته در کابین مربوط می‌شود که از نوع پلاستیک خشک بوده و رضایت افراد را جلب نمی‌کند. قطعاً برلیانس در این بخش می‌توانست بهتر ظاهر شود.

پیشرانه و گیربکس برلیانس H220

این هاچبک چینی از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند که قدرت ۱۱۳ اسب بخاری و گشتاور ۱۳۸ نیوتون متری دارد. پیشرانه یاد شده اگرچه روی کاغذ قدرت و گشتاور خوبی دارد اما به خاطر وزن حدود ۱۲۰۰ کیلوگرمی خودرو نباید انتظار شتاب گیری بالایی را داشته باشید. البته در عوض شاهد مصرف سوخت خوب خودرو هستیم که در هر صد کیلومتر حدود ۶.۵ لیتر اعلام شده است. شتاب خودرو برای نیازهای روزمره کفایت خواهد کرد ولی اگر خواهان سواری اسپرت باشید بهتر است سراغ محصولات دیگری بروید.

نکته خوب این پیشرانه صدای تولیدی کم است که در کابین نیز خیلی به گوش نمی‌رسد. H220 با دو نوع گیربکس ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته نیمه اتوماتیک در دسترس است که البته مشتریان ایرانی برخلاف دیگر خودروهای چینی نمونه دستی را بیشتر انتخاب کرده‌اند و دلیل آن نیز به عدم آشنایی با گیربکس نیمه اتوماتیک یا AMT مربوط می‌شود. در کل باید گفت قوای محرکه H220 مشکل خاصی به غیر از شتاب پایین ندارد و رضایت مالک را جلب خواهد کرد.

یکی از نقاط قوت این خودرو کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه ایمنی چینی است که اگرچه جای بحث دارد اما نسبت به دیگر هم‌وطنان خوب حس بهتری را منتقل می‌کند. در مقابل هم باید به عدم استفاده از ترمزهای دیسکی در عقب اشاره کنیم که جای سؤال دارد.

 

ابعاد
طول (mm) ۴۱۷۰
عرض (بدون در نظر گرفتن آیینه‌ها)(mm) ۱۷۰۳
ارتفاع (mm) ۱۴۸۲
فاصله دو محور (mm) ۲۵۷۰
وزن
(kg) وزن خالص ۱۱۸۴
مصرف سوخت (lit)
سیکل ترکیبی (lit/۱۰۰km) ۶/۴
ظرفیت باک (lit) ۴۲
رینگ و تایر
رینگ ۱۵ اینچ فولادی
تایر و زاپاس ۱۸۵/۶۰R۱۵ فولادی
گیربکس
نوع گیربکس دستی ۵ سرعته
موتور
نوع موتور BM15L
تعداد سیلندر – تعداد سوپاپ ۴ سیلندر – ۱۶ سوپاپ خطی
قطر پیستون ۸۴/۸*۷۵ میلی‌متر
حجم موتور cc ۱۴۹۸
حداکثر قدرت ۱۰۳hp/۵۸۰۰rpm
حداکثر گشتاور ۱۳۸Nm/۳۸۰۰rpm
سطح استاندارد آلایندگی EOBD+Euro۵
فرمان
نوع فرمان الکتریکی
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب SEMI INDEPENDENT
ترمز
جلو دیسکی خنک شونده
عقب کاسه‌ای

 

امکانات و تجهیزات برلیانس H220

این هاچبک همانند سایر هم‌وطنان خود از تجهیزات و امکانات نسبتاً مناسبی نسبت به قیمت پرداختی سود می‌برد. از جمله تجهیزات H220 می‌توان به مواردی همچون دو کیسه هوا، سیستم تهویه مطبوع، سانروف (در نسخه‌های اتوماتیک شده) و… اشاره کرد. در جدول زیر می‌توانید تجهیزات کامل این خودرو را مشاهده کنید.

تیپ دستی
تجهیزات ایمنی و رفاهی
کیسه هوای راننده و سرنشین دارد
مجهز به سیستم پیشرفته ترمز EBD+ABS دارد
سیستم تهویه مطبوع دارد
صندلی راننده و سرنشین جلو قابل تنظیم در ۴ جهت دارد
شیشه‌بالابر برقی (شیشه‌های جلو و عقب) دارد
قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور دارد
سیستم صوتی رادیو، ورودی USB،
۲ بلندگو+۲ توییتر
تنظیم الکترونیکی آینه‌های جانبی دارد
تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو دارد
میله فرمان جمع شونده (مستهلک کننده ضربه) دارد
سیستم تاشو برای صندلی عقب ۴:۶ دارد
باز شدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف دارد
قفل اتوماتیک درب‌ها هنگام رسیدن به سرعت ۲۰km/h دارد
سیستم ضد سرقت موتور (ایموبلایزر ای سی یو) دارد
هشداردهنده بسته نبودن کمربند ایمنی دارد
صندلی عقب با قابلیت پشتیبانی ایزوفیکس (صندلی کودک) دارد
سیستم الکترومغناطیسی باز کردن درب صندوق‌عقب دارد
قفل شیشه محافظ کودک دارد
کامپیوتر سفری دارد

قیمت برلیانس H220

همان‌طور که گفته شد این خودرو به خاطر قطع همکاری سایپا و برلیانس دیگر تولید نمی‌شود اما هنوز هم طرفداران زیادی دارد و با قیمت‌های نسبتاً بالایی نیز خریدوفروش می‌شود. برای خرید نمونه‌های کارکرده دنده دستی آن بسته به تمیزی خودرو، مدل، کارکرد و… باید بودجه‌ای حدود ۲۵۰ تا ۳۱۰ میلیون تومان در نظر بگیرید که آن را در مقابل برخی از مشهورترین خودروهای تولید داخل قرار می‌دهد.

مدل مشخصات قیمت نمایندگی قیمت بازار
برلیانس H220 دنده ای پایان تولید ۳۱۲,۰۰۰,۰۰۰
برلیانس H230 دنده ای مدل ۹۹ پایان تولید ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
برلیانس H230 اتوماتیک پایان تولید ۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰

قیمت برلیانس H220

رقبای برلیانس H220

این هاچبک چینی درست خودروهای پژو ۲۰۶ و ام وی ام ۳۱۵ را هدف گرفته است. ۲۰۶ چند دهه است در جاده‌های کشورمان حضور دارد و از جمله برتری‌های آن در مقابل برلیانس می‌توان به قطعات و خدمات پس از فروش گسترده، پیشرانه قوی‌تر در تیپ ۵ و بازار خریدوفروش بهتر را ذکر کرد. البته H220 هم خودرویی زیبا، جادارتر و کم‌مصرف‌تر محسوب می‌شود و از نظر استهلاک نیز خودروی خوبی خواهد بود. ام وی ام ۳۱۵ نیز از نظر قدرت کمی بهتر از هم‌وطن چینی خود است و ظاهر خوبی نیز دارد اما شاید بازار آن به خوبی برلیانس نباشد چراکه این خودرو از پشتیبانی اسمی سایپا برخوردار است. در کل اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت در این محدوده قیمتی باشید H220 گزینه‌ای نسبتاً قابل قبول برای شما خواهد بود.

برلیانس H220 هاچ بک

مزایا و معایب برلیانس H220

همان‌طور که گفتیم این هاچبک از طراحی زیبا، پیشرانه‌ای کم‌مصرف، ایمنی مناسب، صدای کم پیشرانه و امکانات نسبتاً خوب بهره می‌برد اما در مقابل باید به برخی ضعف‌ها همچون شتاب گیری ضعیف، قطعات گران‌قیمت نسبت به رقبا، متریال خشک و بی‌کیفیت در کابین و… اشاره کرد.

مزایا و معایب برلیانس H220
مزایا معایب
طراحی بدنه زیبا شتاب گیری ضعیف
پیشرانه کم‌صدا متریال بی‌کیفیت کابین
ایمنی خوب دید کم به بیرون
امکانات و تجهیزات نسبتاً مناسب قطعات گران‌قیمت

ارزان ترین خودروهای دنده اتوماتیک ایران برلیانس اچ 220

جمع‌بندی

سدان ها و هاچبک های برلیانس جزو محصولات خوب چند سال اخیر بازار خودروی کشور بودند اما حالا به‌صورت صفرکیلومتر در دسترس نیستند و علاقه‌مندان باید در بازار کارکرده‌ها به دنبال گزینه مدنظر خود باشند. H220 یک هاچبک متفاوت در بازار کشورمان است که اگرچه دیگر تولید نمی‌شود اما هنوز هم می‌توان روی آن حساب کرد. البته در خرید این خودرو باید به مواردی همچون عدم تولید، گران بودن قطعات و لوازم‌یدکی، بازار خریدوفروش ضعیف‌تر نسبت به ۲۰۶ و… دقت کرد. در صورتی که از این خودرو به‌صورت عادی استفاده کرده و به نگهداری آن اهمیت دهید قطعاً رضایت شما را جلب خواهد کرد.

 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سایاخودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 9 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شیما تبدیل به gl : سلام من امروز میوام تبدیل بزنم لطفا بگین سخا چیه داستانش باید بعد تکمیل وجه چه کرد
مهدی پلاس 16 اردیبهشت : کلا اردیبهشت چند مرحله دعوت نامه آمده .؟؟؟؟
شیما تبدیل به gl : سلام عزیزم بیزحمت میشه بگین بعد تکمیل وجه چکار باید کرد .اون مسله سخا چه جوریه ؟
۰۰۰۰ : خدا بزرگه نگران نباش ما هم مثل شما منتطریم تا خودرومونو تحویل بدن ولی متاسفانه گیر ادمای ل ج ن افتادیم
۳ اردیبهشت : دوستان ۳ اردیبهشت کسی فاکتور شده ؟ چرا از منو نمیدن
دستی تیتانیوم آذر : درود بر منتظران من پیش خودم فکر کردم اکثرا سفید و مشکی انتخاب میکنن و از من که رنگش تیتانیوم هست را زودتر میدن . اما زهی خیال باطل که نه تنها زودتر نمیدن یکماه هم نسبت به بقیه تاخیر داره .گیری کردیم به خدا از دست ایران خودرو .دفعه قبلم سورن پلاس را موتورش را عوض کردن و به جای ef7, موتور xu7pگذاشتن و تحویلم دادن .
رز زرد : برادر اگه شاهین جی تولید نمیکردن چرا در اصلاح قیمت ها شاهین جی هم جز محصولات سایپاست😏 دروغ مبگن این دزدها
رز زرد : حرف حق👍👍👍 چون اگه شاهین جی نداره و تولید نمیکنه چرا قیمت کارخانه رو مشخص کرده... ماشینی که تولید نمیشه قیمت نداره...باید از لیست محصولات خارج میشد... ولی همش بهانه س که ندارن شاهین جی های بازار تولید خوشونه،وارداتی که نیستن... خدا لعنتشون کنه
J4 مرداد : نظر خودت چیه؟
شاهینG : دوستان عزیزشرکت سایپا داره از در پشتی شاهین جی وشاهین پلاس و cvt تو بازار آزاد میفروشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کویبک اس تکمیل 29تیر : چهار ماه صبر کردیم فاکتور بشیم.باز 4 ماه صبر کنیم تا پلاک بشیم
G : دوست عزیز دیگه کار از فریاد حق خواهی گذشته اگر به ضرب و زور نندازیم اونایی که قراره تیر تا شهریور 1405 تحویل بگیرن همین ماهایی هستیم که قرار بود آذر 1403 تحویل بگیریم. دیگه واقعا راه اومدن با سایپا فایده ای نداره.
در به در نیسان : نه خبری نیست از این بی شرفا
hamed : حاجی من تحویل شهریور کوییک اس هستم ،پونزده مهر فاکتور شده ولی پلاکی نه،حدود دو هفته پیش رفتم شرکت سایپا امور مشتریان تو تهران گفتن تعرفه پلاک نداریم فعلا تا یک هفته دیگه الان دو هفته گذشته و هیچ
اطلس : دوستان فقط دیگه از سایپا ماشین نخرید نه خودتون و نه بگذارید هیچ کدوم از اعضای خانواده ، حتی دوست و دشمنتون هم از سایپا خرید کنه اینا از یزید هم بدتر بودن تو این 2 سال ما رو صد بار کشتن یک سری آدم بی مسئولیت و مال مردم خور دور هم جمع شدن و فقط به فکر انباشت ثروت خودشون هستند الان با این طرح پیش فروش باز هم میخوان مردم بیچاره ای مثل ما رو سر کیسه کنن و با پول ها برن به ریش مردم بخنن و نهایت میگن سانروف نداریم حالا بیفتید دنبال ما، واقعا خجالت هم نمی کشن الان وزارت صمت چه غلطی داره میکنه که اینا دوباره پیش فروش گذاشتن. دوستان با همون پول پیش فروش، صد یا دویست هم بگذارید روش تو این اوضاع داغون برید قشنگ یک ماشین بخرید تو چاهی که ما افتادیم توش شما ها نیفتید، که سایپا قشنگ بیچاره تون میکنه.
نیلوفر : فکر کنم تا ماشینا رو بدن مدرسه ها تعطیل شده ما کلی هزینه رفت و آمد باهامون شده واقعا پشیمونم
کویبک اس تکمیل 29تیر : از من زودتر فاکتور شده ولی هنوز پلاک نشده که.چطور میشه
تبدیل به تک : کاش میشد بیان ببینن چه وضعیه بعد برن ثبت نام کنن
الناز : سلام دوستان چرا بعد از گذشت 5 روز از فاکتور پلاک نمی کنن؟؟
تبدیل به تک : تکمیل 4مهر؟؟؟؟