معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

مکلارن P1 حاصل 50 سال تجربه در مسابقات اتومبیل رانی و خودروهای شهری است. اگرچه 20 سال پیش سوپرخودروی پرقدرت مکلارن F1 ارائه شد اما اکنون تولید مکلارن P1، سرآغاز انقلاب جدیدی در این کلاس از اتومبیل ها است. چیزی که باید در مورد این سوپرخودرو دانست این است که مکلارن P1 چیزی بسیار متفاوت با تصویری است که توسط شرکت ارائه شده است، زیرا در عکس هرگز نمی توان زیبایی ها و ابعاد واقعی یک اتومبیل را به تصویر کشید. آن چه در عکس دیده می شود، در حقیقت همان مدل 12C است، با این تفاوت که مجموعه بدنه اسپرت به آن اضافه شده است.

معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

البته صرفاً با تفسیر عکس می توان چنین تصوری از مکلارن P1 پیدا کرد. در حقیقت باید گفت که این خودرو رویایی تر، جذاب تر، و متفاوت تر از مدل 12C و حتی هر سوپر ماشین دیگری است. 1Car نیز معتقد است، زبان کلمات برای به تصویر کشیدن زیبایی این خودرو قاصر است و هر کس در نگاه اول، حداقل به مدت نیم ساعت به این شاهکار خیره خواهد ماند. از آن جا که هنوز بسیاری از اطلاعات و مشخصات فنی این خودرو در دسترس نیست، صحبت گسترده ای راجع به ابعاد فنی آن نمی توان کرد.

معرفی سوپرخودروی مکلارن P1
معرفی سوپرخودروی مکلارن P1 معرفی سوپرخودروی مکلارن P1
معرفی سوپرخودروی مکلارن P1 معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

تقویت و استحکام سقف این خودرو باعث شده است تا هوای بیش تری از نقاط مرکزی و کناری به داخل موتور جریان پیدا کند. گفتنی است، در این خودرو بیش از هر خودروی دیگری از فن آوری های به کار گرفته شده در خودروهای فرمول 1 استفاده شده است. به ادعای مکلارن، نسبت قدرت موتور به وزن در این سوپرخودرو چیزی در حدود 600 اسب بخار به ازای هر تن است. اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی در مورد وزن این خودروی جدید در دست نیست، اما به طور حدسی می توان گفت وزن آن چیزی در حدود 1350 کیلوگرم باید باشد. 

معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

مدت هاست سر زبان ها افتاده است که تیم طراحی پورشه سخت ترین کار را پیش رو دارد تا بتواند مدل طراحی جدید 911 را کاملاً شبیه به ساختار اصلی یک 911 در بیاورد. اما در حقیقت باید گفت که سخت ترین کار به عهده تیم طراحی مکلارن است، چون علاوه بر حصول تمام و کمال زیبایی های مورد انتظار در این خودرو، باید تمام نکات مربوط به تونل باد نیز در نظر گرفته شود. با این حال، این خودرو از نقطه نظر آیرودینامیکی، بیش ترین پیشرفت را داشته است.

معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

بر روی هر درب این خودرو، سه ورودی وجود دارد که از بخش جلو به عقب امتداد یافته اند. این ورودی ها به احتمال زیاد وظیفه خنک نمودن موتور واقع در پشت خودرو را بر عهده دارند. برخلاف خودروی افسانه ای سه سرنشین مکلارن F1 که فرمان در وسط قرار دارد، ظرفیت سرنشین مکلارن P1 دو نفر است. اعمال این تغییر دلایل مختلفی دارد که مهم ترین آن ها قوانین ترافیکی و امنیتی است. از طرفی وجود سه صندلی در این خودرو، آن را طویل تر و عریض تر می کند.

معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

مکلارن P1 از نمای جلو همانند یک هواپیمای جنگنده به نظر می رسد. اگرچه در عقب این خودرو، شیشه کار نشده است، اما جهت ورود نور به داخل خودرو، روی سقف آن از دو صفحه شیشه ای استفاده شده است. علاوه بر وجود شکاف دهنده هوا در جلو، در بخش عقب نیز شکاف دهنده هایی تعبیه شده است که این امکان برای اولین بار در صنعت خودروهای شهری گذاشته شده است. به نظر می رسد الگوی این مدل، مستقیماً برگرفته از الگوی مدل GT3 باشد. اگرچه حدس هایی نیز راجع به عملکرد آن زده شده است و گمان می رود که از مدل GT3 الگوگیری شده باشد، اما مکلارن در مورد سیستم تعلیق تا حدودی محافظه کاری کرده است. البته بهتر است که سیستم تعلیق آن هیدرولیک باشد تا بتوان ارتفاع خودرو را جهت جلوگیری از برخورد شکاف دهنده های هوا با موانع تنظیم کرد.

معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

 به گفته مکلارن، مدلی که به زودی رونمایی خواهد شد، اسپرت مسابقه ای است و ارتفاع آن چند سانتی متر پایین تر از حالت عادی می باشد. از نمای عقب، چراغ های عقب و راهنماها مشکی رنگ هستند و بدین ترتیب نمای خشمگین تری را به خودرو داده اند. گفتنی است وجود یک بال بسیار بزرگ در عقب به تکامل خط و خطوط زیبای بدنه کمک بسیار زیادی کرده است. این بال را می توان در دو حالت تنظیم کرد که حالت اول 120 میلی متر و حالت دوم 300 میلی متر ارتفاع دارد. شایان ذکر است همانند آن چه که در مدل 12C وجود دارد، این بال با چرخش 29 درجه ای به سمت جلو می تواند به عنوان یک ترمز بادی ایفای نقش کند.

معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

چیزی که بیش از شکاف دهنده های بزرگ در این خودرو مشکل آفرین هستند، صفحات کناری خودروست. صفحاتی بزرگی که خودرو را بسیار عریض تر کرده اند و احتمال برخورد با موانع سر راه بسیار بالاست. از دیگر اشکالاتی که می توان در مورد طراحی مکلارن P1 یاد کرد، شکل چراغ های جلو می باشد که در حقیقت نقطه ضعف مکلارن به شمار می رود. همین طور شکل ورودی های هوا روی کاپوت و درب ها نیز در حوزه ضعف قرار دارد.

معرفی سوپرخودروی مکلارن P1

همان طورکه گفتیم اطلاعات فنی جامعی راجع به این خودرو در دست نیست و هنوز هیچ کس نمی داند توان، حداکثر سرعت، و حتی نوع موتور آن چیست! تنها چیزی که شرکت خودروسازی مکلارن رسماً اعلام کرده است این است که تیم طراحان این خودرو هرگز به دنبال پیشی گرفتن از بوگاتی ویرون نیستند، زیرا دستیابی به سرعت بالا در هنگام حرکت در یک خط مستقیم کار بسیار ساده ای است! چالش اصلی، تولید بهترین خودرو برای رانندگی کردن است. بنابراین این طور می توان نتیجه گیری کرد که تیم طراحان مکلارن P1 به جای تولید یک موتور V شکل با تعداد سیلندرهای زیاد، به دنبال برتری در پیست هستند. اما کدام پیست؟ البته که معروف ترین پیست ها، پیست نوربرگرینگ (Nurburgring) است، اما به نظر می رسد که هدف مکلارن پیست لیمانز (Le Mans) باشد چون مدل افسانه ای F1 در این پیست موفقیت های بزرگی کسب کرده است. به هر حال مکلارن ادعا می کند که مدل P1  بهترین خودروی شهری ـ مسابقه ای خواهد بود که تاکنون تولید شده است. اما نظر شما چیست؟ آیا فکر می کنید مکلارن P1 بتواند به عنوان رقیب قدرتمندی در میان سایر سوپرخودروها ظاهر شود؟


منابع

motortrend

برچسب : مکلارن , سوپرخودرو , سوپرماشین , P1






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

17 نظر

یوسف
0

حرف نداره دم طراش گرم
17:15  1394/07/21
پاسخ دادن
MOHAMMAD
2

اینو می دونم که ما تا300 سال دیگه هم نمیتونیم همچین چیزی رو بسازیم .
13:33  1393/08/09
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
1

کنار این ماشین باید یه بنتلی کانتینانتال gtبخری که روزهای عادی باهاش بری به کارات برسی. طراحیه خوبی داره آما برای پیست. اگه داخل اتاقش مثل
پاگانی هوایرا لوکستر بود خیلی بهتر میشد.سپاس از 1car
17:28  1392/02/29
پاسخ دادن
حسن
0

خیلی خوب بود.
20:04  1392/02/06
پاسخ دادن
نیما
0

سلام این ماشین ها خیلی عالی هستند ممنونم
20:02  1392/02/06
پاسخ دادن
شاهین
0

حال می ده
20:01  1392/02/06
پاسخ دادن
شاهین
0

حرف نداره عالیه
19:59  1392/02/06
پاسخ دادن
هومن
1

آقای اکبری ضرر میکنی ! ماشین شما ارزشش خیلی بیشتر از این جی جی های جدیده
23:55  1391/11/26
پاسخ دادن
اکبری
1

من حاضرم باماشینم عوضش کنم
08:56  1391/11/26
پاسخ دادن
آدریان
2

چقدر رنگش شیک هست . واقعا طراحیش قشنگه
11:59  1391/11/25
پاسخ دادن
حسین
2

حرف نداره
22:32  1391/11/24
پاسخ دادن
آرام
1

هر چی در مورد زیبایی این خودرو صحبت کنیم کمه، تنها نکته ای که وجود داره اینه که تعریف این خودرو برای استفاده در شهر با توجه به اینکه شیشه عقب نداره و با توجه قوانین سخت گیرانه ای در کشورهای اروپایی و امریکایی وجود بعید به نظر میرسه
19:10  1391/11/24
پاسخ دادن
MOHAMMAD
0

آخه آرام جون تو چرافقط به این چیزاش فکر میکنی ،به این فکرکن که چه جوری این ماشین روساختن وبه این فکرکن که چقد این ماشی ارزش داره .
13:37  1393/08/09

گویبان
1

باید منتظر یه چیز عالی باشیم مدل mp4-12c یه ماشین سرشار از امکانات نو آوری بود حالا خدا میدونی این قراره چی باشه چیزی که مطمین هستم قرار نیست قدرتش بیشتر از 700 تا باشه
23:26  1391/11/23
پاسخ دادن
فرید
3

خیلی خوب بود.
21:37  1391/11/23
پاسخ دادن
محمد
1

f1زمانی پادشاه ماشین ها بود تا وقتی بوگاتی ویرون اومد امیدوارم این بتونه تاج پادشاهی رو پس بگیره
21:35  1391/11/23
پاسخ دادن
نادر
14

طراحیه فوق العاده ای داره!!
21:23  1391/11/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
M j s : من ۲۰ اسفند تکمیل کردم ۳۱ مرداد فاکتور شده مدارک هم اومده هنوز تحویل نگرفتم
جعفر : تارا دستی سفید ۱۳ شهریورفاکتور شده
S3 خاکستری تهران : هنوز خیلی مونده تا کاراتون انجام بشه بنظر من حالا حالاها اصلا به ماشین فکر نکنید. من که اسفند نوشتم هنوز خبری از ماشینم نیست
علی حاج محمد حسینی : چقدر یه شرکت خودرو سازی بی مسئولیت و دروغگو میتونه باشه من تیر ماه سال گذشته ثبت نام ساینا دوگانه کردم ‌که الان هفتادو دو روزه که مابقی پول را هموواریز کردیم ولی نه جوابی به ميدند و نه ماشین را آخه این چه مدیریتی که این شرکت داره چرا اینقده مردم آزاری میکنید من با همون ماشین داغون قبلی داشتم اسنپ کار می‌کردم گفتم ماشین را بفروشم که با ماشین بهتر،درآمد بهتری برای زن و بچه ام داشته باشم که الان چهارده ماهه که دارم کارگری میکنم ولی این از خدا بی خبرا ماشین منو ندادن خدا از سرتون نگذره.
X5 : موضوع به این سادگی هم نمیدونی
نازنین : سلام من 19اسفند 199میلیون ریختم الان برای بقیه پول باید چقدر پرداخت کنم فاکتور زده بود مهر ماه
سالار : پس خوشبحال کسانی که سایناثبت نام کرده بودن..چون الان میرن پول واریز میکنن
دادا : تو که به قول خودت اتومات نوشتی.. اینجا چیکار میکنی؟ معلومه حرفات دروغه همه
t8 : ارسال پلاک یعنی چی مگه با ماشین نمیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس 22 : سلام وقت بخیر موعود تحویل شما کی بود در ضمن مبارکتون باشه
پارس tu5 : سلام هانیه خانم من الان پژو tu5 مدل 403 دارم من زمستان 402 بودم تبدیل زدم به سورن و پیامک تبدیل مجدد اومد رفت تفاوت پرداخت کردم دیدم پژو tu5 والان سه ماه زیر پامه
s7 : من طرح پیش فروش بودم.31 تیر زمان تحویل بوده تازه 29 شهریور فاکتور شده
رسول ef7p دستی پیش ت31 مرداد : جواب به آقا مصطفی و دوستان عزیز که در مورد نحوه ی محاسبه مبلغ سود تأخیر سوال داشتند سود تأخیر برای پیش فروش ها 1%کل مبلغ واریزی است 561/480/000×1%=5/614/800میلیون ماهانه این مبلغ تقسیم بر 30 روز کنید که میشه روزی تقریبا 187 هزار تومان، برای بدست آوردن مبلغ تأخیر 187 هزار تومان ضربدر تعداد روز تأخیر( از تاریخ تحویل تا روزی که فاکتور شده) مثل خودم که 187 هزار تومان ×29 روز = که شده مبلغ 5/537/000 همین روش برای دوستان فروش فو ری ها البته با سود 3% کل مبلغ واریزی محاسبه می‌شود.
ایکس33 فر‌وغ : با سلام احترام دوستان قدیمی. بنده تحویلم 16 مرداد بوده همه فکنم حفظید دیگه😂😂 میخاستم بپرسم کسی 16 مرداد مجوز خورده؟؟؟؟؟ اگر خورده بگه ؟؟؟ سپاس
ایکس 22 پرو نمایندگی بندر عباس : سلام امروز 200کیلومتر رانندگی کردم ماشین راحتی هست دنده راحت
شیراز 22 زارع : درود ،،خرید نقدی 15 اسفند تحویل سیستمی 6مرداد فعلا خبری از ماشین نیست ،خدا لعنت کنه سران مملکت رو ،،،،اقایون فرمول تاخیر چجوری حساب میکنن این خدا زدها،،،
مجید از تهران : عزیزمی 🎀
x22 : آقای سعید تیگو 8 از روز قرارداد روزهای کاری رو میشمارن توی اروپا هم روزهای کاری در هفته 5 روزه یعنی از دوشنبه تا جمعه و شنبه و یکشنبه روزهای کاری نیستن اینجا هم همینطور پنجشنبه و جمعه روزهای کاری نیستن. این تو قرارداد اومده روزهای کاری و باید میپرسیدی. من نپرسیده میدونستم پنجشنبه جمعه روزهای کاری نیستن. ادعایی ندارم ولی وقتی قرارداد میذارن جلوتون دیگه چه لاستیک اتیش بزنین چه نزنین فایده نداره
محسن : بله درسته منظورم دعوتنامه تکمیل وجه هست