ضرر میلیاردی جایگاه داران از اختلال سامانه سوخت

 

ضرر میلیاردی جایگاه داران از اختلال سامانه سوخت

 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور گفت: در نتیجه بحرانی که ناشی از اختلال در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمد، جایگاه‌های سوخت حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه و زیان متحمل شدند.
 
اسدالله قلیزاده  با بیان اینکه با بررسی گزارش‌ها از سراسر کشور و آنالیز ساعات تعطیلی جایگاه‌ها در طول روزهایی که با بحران مواجه بودیم، می‌توانیم برآوردی از میزان هزینه‌ها و زیان جایگاهداران ارائه کنیم، اظهار کرد: برخی جایگاه‌ها در چند ساعت اول به مدار توزیع به نرخ آزاد بازگشتند ولی برخی‌ها چند روز با مشکل مواجه شدند که برای آنالیز دقیق هزینه‌ها به آمار فروش بنزین و گازوئیل در طی روزهای بحران و تعداد جایگاه‌های بازگشته به مدار نرخ آزاد و هر دو نرخ به تفکیک روز و ساعت پرداختیم و برآورد ما حدود ۵۰ میلیارد تومان زیان و هزینه را نشان می‌دهد و در بخش‌هایی نظیر عدم النفع، هزینه‌های پرسنلی، تغییرات سخت افزاری و... قابل آنالیز است.
 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور درباره میزان صدمه‌های وارده به تجهیزات و هزینه‌های مربوطه گفت: فعلا به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری مشکل جدی برای دو سطح موجود سامانه هوشمند در جایگاه‌ها یعنی کارتخوان‌های منصوبه روی نازلها و تجهیزات سرور و شبکه‌ای در داخل جایگاه صدمات جدی به اکثریت جایگاه‌ها وارد نشده ولی در ۵۰ درصد نازل‌های موجود در سطح جایگاه‌های کشور برای بازگشت دیسپنسر به ارایه سوخت آزاد جایگاهداران مجبور شدند هزینه‌های متقبل شوند و تغییراتی در برنامه‌ها و سخت افزار موجود روی تلمبه ها داده شود.
 
قلیزاده با بیان اینکه البته در برخی جایگاه ها هم این تغییرات تا زمان برقراری دوباره سیستم سامانه هوشمند داده نشد و عملا جایگاه‌ها تعطیل بودند، گفت: به عبارتی روند بازگشت جایگاه‌ها به مدار توزیع با توجه به موقعیت جغرافیایی، تجهیزات آن جایگاه و مواردی دیگر متغیر بود ولی میتوان گفت همه جایگاه‌ها در این خصوص متحمل زیان و هزینه شدند و این آمار با وضعیت فعلی اعلام می شود و اگر تغییرات دیگری انجام شود طبیعتا مساله تغییر می‌کند.
 
وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰۰ مالک جایگاه و حدود ۷۰۰۰۰ نفر پرسنل در مدیریت بحران ایثارگرانه کوشیدند و در کنار متخصصان قرار گرفتند که اگر کمک آن‌ها نبود مدیریت شرایط امکانپذیر نمی‌شد و واقعا این اقدام همچون تلاشهای بی‌وقفه شبانه روزی آن‌ها جای تشکر و قدردانی دارد. ضمن اینکه باید عرض کنم در چند سال گذشته چنین همدلی در سطح مدیران نفتی و مدیران صنفی نداشتیم و این همدلی کار را سریعتر و سهل تر پیش برد.
 
ایسنا نوشت: رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده های نفتی کشور با اشاره به دستور رئیس جمهوری مبنی بر جبران زیان همه ذینفعان گفت: همانطور که رییس جمهور اعلام کردند، وزیر نفت و مدیران عامل شرکت ملی پالایش و پخش دقت نظر دارند درخواست جایگاهداران نیز جبران زیانهای وارده است و ما طی مکاتبه‌ای گزارش کاملی را به مسئولین ارسال کردیم و پیشنهاد الگویی مناسب در جهت جبران زیان مطرح شده است که مرتبط با تعداد نازل‌ها، میزان فروش روزانه، میزان ساعات تعطیلی در دو بخش شهری و بین شهری قابل بحث و نتیجه گیری است.
 
به گفته قلیزاده همانطور که قبلا هم هشدارهای رسمی داده بودیم، باید جبران هشت سال بی توجهی به سامانه هوشمند سوخت شود چرا که بازهم ممکن است حمله سایبری یا اختلال های دیگر اتفاق بیفتند و هم اکنون نیز در حوزه سخت افزاری و کارتخوان‌های هوشمند سوخت نیز با مشکل مواجهیم و عمر مفید این دستگاهها به اتمام رسیده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اختلال سامانه سوخت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 78 نظر
X33 Cross cvt 16 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حامد : نوکرتم ایشالله چرخش برات بچرخه
سینا : مبارکه جناب احسانی شما چه رنگی براتون زدن؟
سینا : مبارکه جناب سبحانی. شما چه رنگی براتون زدن؟
محمد : اگه همینایی که میرن تجمع باعث گرونی شاهین نشدن بهانه ندادن دست سایپا که فشار بیاره به صمت گرون کن تا تولید ببریم بالا وگرنه نمیصرفه
تارا v1plus تحویل ۳۱ فروردین : سلام،در جواب دوستان: ما اراک هستیم و امروز ماشین رو تحویل گرفتیم.
تارا v1plus تحویل ۳۱ فروردین : سلام،در جواب دوستان: ما اراک هستیم و امروز ماشین رو تحویل گرفتیم.
مرتضی : از صفحه وضعیت خودرو مشتری اسکرین شات داشتم. قبلا نوشته شده بود سفید ولی الآن نوشته سفید شیری.
تارا دستی : سلام من شیرازم هیچ‌خبری نیست
مجید x5 : جهت اطلاع دوستان و پیگیری تحویل خودرو، شماره اداره تحویل کرمان موتور تهران رو حضورتان ارسال میکنم 02144986459 - 02144987018
تارا : سلام مبارکتون باشه ماشینتون چه رنگی بود؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فرهاد : مشتریان گرامی اگر با شرکت محترم مدیران خودرو قراردادو عقد پیمان نمی بستید با کدام شرکت گرانقدر می خواستید قرارداد ببندید حالا که این افتخار نصیب شما شده قدر آن را بدانید و سپاسگزار این شرکت عزیز باشید
صادق 207خرداد : بر منکرش لعنت😅
سورنا : ماشین فقط سمند سورن
11 بهمن : تحویل باربریه به زودی میرسه دستت
کوئیک امیر : یه سوال دوستان مدارک کی باید تحویل نمایندگی دادبعدازدعوت نامه و تکمیل وجه یا قبل از دعوتنامه و تکمیل وجه
13 تیر : میبینم که دوستان بیخیال شدن همه رفتن شمال 😂خلوته
محسن : سلام منم 28بهمنی هستم 3 پلاک شدم چراغ تحویل روشن نشد ماشینم مال کاشان است ازشما مال کجاست
اطلس 24مهر : سلام.من 6خردادفاکتورشدم دو رو بعدپلاک وامروزم سند ماشینم اومد...کسی خبر نداره چرا ماشین رو تحویل نمیدن ؟دلیلش چیه ؟اعتصاب کامیون دارا هم تموم شده،!!!
ساینا فوری : کم بودن امضا بخاطر اینه که کلا 1 تا 2 درصد ثبت نامی ها با اینجا آشنان.
صادق 207خرداد : سلام دوستان ممنون میشم کسایی که تجربه ای دارن راهنمایی کنن،توی کاستومر برای من آخرین محل فیزیکی خودرو زده بود پارکینگ اتکا،ولی الان زده مشخص نیس،ینی بارگیری شده؟ممنون میشم جواب بدین