سدان چینی نیو ET7 به توان پیمایشی ۱۰۰۰ کیلومتری و ضریب درگ ۰٫۲۰۸ رسید

 

سدان چینی نیو ET7 به توان پیمایشی ۱۰۰۰ کیلومتری و ضریب درگ ۰٫۲۰۸ رسید

 

سدان چینی نیو ET7 به لطف طراحی آیرودینامیک بدنه و برخورداری از جلوپنجره‌ی مجهز به پره‌های فعال، به ضریب درگ ۰٫۲۰۸ رسید و در کنار تسلا مدل S جدید ایستاد. شعاع پیمایشی این خودرو هزار کیلومتر است.

شرکت نیو (NIO) رسماً اعلام کرد که ضریب درگ نسل آینده‌ی مدل پرچم‌دار ET7 به ۰٫۲۰۸ می‌رسد و این رقم رتبه‌ی دوم و برتر در میان مدل‌های تولیدی در سراسر جهان و در حدواندازه‌ی محصولات تسلا است.

مرسدس‌بنز +EQS 450 با ضریب درگ ۰٫۲۰۰ بهترین نتایج را به دست آورد و تسلا مدل S جدید به ضریب درگ ۰٫۲۰۸ رسید. این در حالی است که ضریب درگ مرسدس EQS 580 4MATIC و لوسید ایر به ترتیب ۰٫۲۰۹ و ۰٫۲۱۰ بود.

نیو در ابتدا ضریب درگ ۰٫۲۳۰ را پیش‌بینی می‌کرد؛ اما با انجام بیش از ۸۰۰ مورد شبیه‌سازی دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) و ۱۲۰ ساعت آزمایش در تونل باد، سطح محصول خود را به نفرات پیشتاز رساند.

تیم آیرودینامیک نیو از همان ابتدا خود را عمیقاً درگیر طراحی و مهندسی ET7 کرد. آن‌ها با در نظر گرفتن مباحث مرتبط به ارگونومی و توجه به‌ راحتی کابین و بدون هیچ اغماضی، زاویه‌ی شیب شیشه‌ی جلو، شعاع و زوایای بین چرخ‌ها و گلگیرهای جلو، استفاده از طراحی فست‌بک و اسپویلر دوک یا دُم‌اردکی، خطوط برجسته‌ی روی ستون C، زوایای خروج و رینگ‌های خودروی نیو را بهینه کردند تا مدلی آیرودینامیک‌تر به تولید برسد.

NIO ET7 / نیو ای تی ۷


در عین حال، طراحی برج مراقبتی و مجهز به سنسور روی سقف با به‌کارگیری دوربین‌هایی ۸ مگاپیکسلی با وضوح بالا و مجهز به لایدار، دیدی با چشم‌انداز وسیع فراهم و با ارائه‌ی تعریفی جدید از نحوه‌ی طراحی بیرونی خودروها در عصر سیستم‌های رانندگی خودکار، بهره‌وری آیرودینامیک خودرو را با چالش بزرگی رو‌به‌رو می‌کند. تیم آیرودینامیک از هیچ تلاشی برای تکامل انحراف و شعاع لایدار، دوربین‌ها و رسیدن به عملکرد ایده‌آل آیرودینامیک آن دریغ نکرده است.

علاوه‌ بر آن، جلوپنجره‌ی مجهز به پره‌های فعال (AGS) و سیستم تعلیق بادی که به شکل استاندارد در ET7 عرضه می‌شوند، به‌ همراه پوشش سبک‌وزن زیرین بدنه، باعث افزایش فراوان عملکرد آیرودینامیک خودرو می‌شوند و ترکیبی کامل از زیبایی و آیرودینامیک ایجاد می‌کنند.

آیرودینامیک یکی از مهم‌ترین مباحث در رابطه با وسایل نقلیه‌ی برقی است؛ چون مستقیماً بر شعاع پیمایشی خودرو تأثیر می‌گذارد.

نیو انتظار دارد با تجهیز ET7 به باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی در آینده‌ای نزدیک (اواخر سال ۲۰۲۲)، این خودرو با استانداردهای چرخه‌ی جدید رانندگی اروپا (NEDC) بیش از ۱ هزار کیلومتر بُرد پیمایشی به دست آورد.

همچنین به‌تازگی نمونه‌های اولیه و پیش‌تولید نیو ET7، آزمایش‌های گرمایی را در شهر سانیا واقع در استان هاینان، شهر تورفان در سین کیانگ و شهر چونگ کینگ چین پشت سر گذاشته‌اند.

در آزمایش‌های یادشده، مهندسان پایداری سیستم مدیریت حرارتی نیو ET7 را به‌طور کامل مورد مطالعه قرار دادند و عملکرد سیستم انتقال قدرت و سیستم خنک‌کننده‌ی باتری در شرایط گرمای شدید، پایداری عملکرد خودرو در برابر تغییرات دمایی و عملکرد سیستم تهویه‌ی مطبوع پس از قرار گرفتن در زیر نور آفتاب را بررسی کردند.


نیو ET7 در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۲ در بازار چین و احتمالاً تا پایان سال ۲۰۲۲ در اروپا و برخی از بازارهای سطح اول مانند آلمان عرضه خواهد شد.علاوه‌ بر این آزمایش، آزمایش‌های زمستانی هم کمی زودتر و در نیوزلند انجام شده است.

همچنین شاسی‌بلند نیو ES8 در تاریخ ۳۰ سپتامبر به‌طور رسمی در نروژ عرضه خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

 

برچسب : خودرو , سدان چینی نیو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی اطلس سفید : سلام.اطلس یا کوییک؟؟؟
رضا : اطلس سفید مشکی طرح مادران واسه همین زود میدن
ح : سلام شک نکنید برای پول گرفتن دعوتنامه را میفرستن بعد تکمیل وجه میگن ماخبرنداریم
لیدا : من که زنگ زدم و گفتم بنده خدا اپراتورشم دهنش باز مونده بود و گفت حتما پیگیری میشه... ترئخدا بقیه هم زنگ بزنید تو اخبار بگن حداقل یه مسول پیگیری کنه
ح : سلام دوستان عزیز لطفا هرکی طحویل گرفت لطفاخبر بدین ممنون این هم یک تجربه ای بود برای مردم
اطلس بهمن : آقا رضا بسلامتی ماهم طرح مادران هستیم ایشالا واریزی دوم چقد پول ریختی
رضا a5 مشکی : سلام.دوستانی که با کرمان موتور تماس میگیرن همین شماره 02142724 داخلی 7 و بعد داخلی 3 رو میگیرن؟ من که هر چی این چند روزه زنگ میزنم به این شماره بعد گرفتن داخلی فقط بوق آزاد میخوره و کسی پاسخگو نیست.
علی : سلام لطفا از تجربه رانندگی بگید از معایب خودرو بگید
اطلس 30مرداد : سلام دوستان تنهاامیدهمین162تماس بگیریدداخلی4بزارید رسانه ایی شه بلکه فرجی بشه به ماشینامون برسیم یه تماس گرفتن بهتراز دست رو دست گذاشتنه که
فربد : البته شاید چون خودروی دوستمون رنگ مشکی هست هنوز فاکتور نشده. خودروی ما سفید سقف مشکی هست. احتمالا اطلسهای رنگ سفید با سقف مشکی تا تاريخ ۲۸ مرداد فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پروین‌ساراجون : دوستان‌آدرماهیها‌مبلغ‌دعوتنامه‌چقدربودبراتون‌منم‌دیماهیم‌میخوام‌بدونم‌،ممنون‌که‌جواب‌میدید.
جی ایکس آر ال : نمایندگی الکی سر مردم کلاه میزارن سریع تحویل میدن تازه آشنا هم هست مجبور شدم ماشینم بفروشم خدا میدونه اینا کی فاکتور بشن کی تحویل بدن اینجوری که من نظرات میخونم هنوز ثبتنامهای قبل از مهرماه تحویل نگرفتن
جی ایکس آر ال : سلام دوستان از طرح جوانی فروش فوق العاده مهرماه کسی فامتور شده؟
رانا : هنوز تحویل شهریور ندادن انشاالله 2 سال دیگه گیرتون می یاد
سعید x55 pro : شما بفرمایید کی ثبت نام داشتید و لیزینگی بوده ؟ من 3 آبان قراردداد 17 تایید لیزینگ و شماره شاسی خورده نمایندگی میگه تحویل برج 12خیلی هم اطمینان داده به تحویل امسال
سعید x55 pro : آقای نوری چه ماشینی؟ برای امسال هست تاریخ تایید لیزینگ میفرمایید لطفا و چه بانکی؟ وامتون واریز نشده ؟
X33 اتومات علی : دمت گرم با این طرز فکر مثبت و منطقیت
محسن تیگو 8 پرومکس : شما به همین خیال باش ولی جوجه رو آخر پاییز میشمارن آذر نزدیک است...
علی : سلام من هم تحویل دی ماه هستم ولی پیام تکمیل وجه نیومده برام نمیدونم کی قراره تحویل بدن اصلا قطعا دی ماه تحویل نمیدن و امیدوارم ماشین مدل 403 رو ماه آخر امسال بهمون ندن دیگه...
خودرو... : سلام خدمت همه عزیزان؛ به امید پروردگار که هر چه سریعتر خودروتون رو تحویل بگیرید؛ مدیران خودرو در زمستان پارسال ثبت نام داشت، بهار و تابستان هم در امسال ثبت نام داشت؛ قبل از زمان اخرین ثبت نامی (تابستان)، خبر دروغی درباره ترخیص سریع خودروها و ورود سازمان فلان و فلان در سایت‌های خبری پر شد و همه این تیتر رو زدند تا مدیران خودرو بتونه دوباره ثبت نام کنه و از مرم پول بگیره؛ هنوز هم دوباره ثبت نام جدید داره و رسانه ها دارن تیر میزنند که سازمان فلان و فلان ورود کرده و خودروها رو دارن میدن و خروجی ها زیاد شده، تا دوباره ثبت نام کنن و از مردم پول دریافت کنند؛ ما مردم برای بار چندمین باید از یک سوراخ گزیده بشیم؟! چرا همیشه فکر می‌کنیم واسه بقیه پیش میاد واسه ما نه! چرا اگه پول نقد دارید از بازار یه مدل بالا و پایینتر نمی‌خرید و همون روز سوار شید؟! یکی از دلایل اصلی تحویل ندادن خودروها، حفظ اختلاف قیمت بازار آزاد با قیمت کارخانه هاست نه تعداد زیاد خریداران و ثبت نامی‌ها عزیزانی که تاخیر دارند از 1 روز یا 200 روز، در سامانه 111 ثبت شکایت کنید، اگر تعداد زیاد باشه تاثیر زیاد ...