دهنوی: خودرو سازان بخاطر قیمت گذاری دستوری،طرح شکایت کنند !

 

دهنوی: خودرو سازان بخاطر قیمت گذاری دستوری،طرح شکایت کنند !

 
رئیس سازمان بورس با انتقاد شدید از قیمت‌گذاری دستوری خودرو گفت: خودروسازان لازم است برای رفع این چالش از طریق طرح شکایت به مراجع قانونی ازجمله دیوان عدالت، هیئت تجدید نظر شورای رقابت و دیگر محاکم قضایی در اسرع وقت اقدام کنند.
 
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدعلی دهقان دهنوی در پنجمین میز صنعت که با هدف بررسی مشکلات و چالش‌های پیش روی صنعت خودرو و ساخت قطعات برگزار شد با بیان این که قیمت‌گذاری دستوری، بزرگترین دغدغه صنعت خودروسازی کشور است افزود: مدیران صنعت خودرو نسبت به سهامداران مسئولیت دارند، پس در راستای صیانت از حقوق سهامداران و گذر از قیمت گذاری دستوری، باید اقداماتی جدی انجام دهند و لازم است برای رفع این چالش از طریق طرح شکایت به مراجع قانونی ازجمله دیوان عدالت، هیئت تجدید نظر شورای رقابت و دیگر محاکم قضایی در اسرع وقت اقدام کنند.
 
وی با تأکید بر این‌که سازمان بورس و اوراق بهادار از مسئولیت خود نسبت به اجرای قوانین حاکمیت شرکتی کوتاهی نخواهد کرد گفت: این سازمان، عملکرد مدیران را در این راستا بررسی کرده و در صورت عدم اقدام جدی با آنان برخورد خواهد کرد.
 
محمدعلی دهقان دهنوی با یادآوری این نکته که مدیران صنعت خودرو و قطعه‌سازی باید درخواست خود را به رئیس‌جمهور مطرح کنند گفت: این مدیران که منافع سهام دارانشان مورد ظلم واقع‌شده، باید درخواست خود را برای گرفتن تصمیم ویژه دراین حوزه به مسئولان ارائه کنند که در این راه علاوه بر هماهنگی و همراهی با یکدیگر لازم است از فضای رسانه‌ای و ارتباطی نیز جهت ایجاد گفتمانی ویژه به بهترین شکل استفاده کنند.
 
 
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری خودرو گفت: متأسفانه قیمت‌گذاری اگر منجر به افزایش رفاه عموم مردم شده بود شاید کمی قابل دفاع بود، اما در حال حاضر قیمت‌گذاری دستوری نه‌تنها منجر به افزایش رفاه مردم نشده بلکه درنهایت موجب شده تا خودرو در بازار آزاد بسیار بالاتر از نرخ‌های تعیین‌شده به مردم عرضه شود، ضمن اینکه بخش عمده‌ای از تولیداتی که در قالب لاتاری مضحک فروخته می‌شود نیز در پارکینگ‌ها احتکار می‌شود که این امر به‌نوعی حبس سرمایه‌های ملی است.
 محمدعلی دهقان دهنوی افزود: لازم است سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت بورس تهران و فرابورس ایران نیز بیش ازآنچه تاکنون در جهت حذف موانع و چالش‌های تولید قدم برمی‌داشتند، تلاش کنند تا زودتر مشکلات ایجادشده برطرف شود.
 
 
وی یکی از کارکرد‌های بازار سرمایه را کمک به تأمین مالی زنجیره تولید در صنعت خودروسازی و بهره‌مندی از ابزار‌های موجود همچون اوراق بدهی و اوراق «گام» دانست و گفت: بازار سرمایه علاوه بر اوراق و ابزار‌های موجود، این امکان را دارد تا از طریق طراحی ابزار‌های جدید و متناسب با صنعت خودرو و قطعه‌سازی، به این صنعت کمک کند؛ ضمن اینکه می‌توان از طریق نهاد‌های مالی به‌خصوص تأمین سرمایه‌ها برای توسعه فضای تأمین مالی زنجیره تولید کمک گرفت.
 
دهقان دهنوی افزود: تأمین سرمایه‌ها می‌توانند علاوه بر طراحی محصولات جدید مالی، برای آن محصول بازاریابی کرده و از این طریق جریان مالی از سمت بازار سرمایه به سمت صنعت خودرو را تقویت کنند.
وی بیان کرد: بازار سرمایه این آمادگی را دارد تا قطعه سازان را نیز در راستای توسعه بازار‌های صادراتی، افزایش ظرفیت تولید و بازار‌های فعلی و نهایتاً بزرگ‌تر شدن واحد‌های تولیدی از طریق جذب سرمایه یاری کند.
 
 
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌ضرورت بازارگردانی ناشران خودرویی در بورس اشاره کرده و گفت: تمامی ناشران باید در بازار سرمایه نسبت به سهم خود مسئولیت‌پذیری داشته باشند و همان‌طور که در زمان رونق از بازار سرمایه در جهت فروش سهام، افزایش سرمایه و تأمین مالی بهره می‌برند در زمان رکود بازار نیز باید از طریق بازارگردانی به حمایت از سهم خود بپردازند و مسئولیت‌پذیر باشند.
 محمدعلی دهقان دهنوی افزود: بازارگردانی به معنای انتقال سرمایه از خطوط تولیدی به بازار نیست بلکه به معنای آن است که ناشر به دنبال حفظ اعتبار و جایگاه سهام خود در بازار باشد، با این کار علاوه بر حمایت از سهم خود، به‌نوعی روی نام تجاری سهم خود سرمایه‌گذاری می‌کند.
 
 
وی با اشاره به اینکه تأمین مالی از طریق بازار سرمایه نسبت به سیستم بانکی بروکراسی پیچیده‌تر و سخت‌تری دارد بیان کرد: این به دلیل ماهیت بازار سرمایه است، زیرا در بازار سرمایه سازمان بورس به‌عنوان نهاد ناظر، وظیفه دارد تا از شفافیت و صحت تأمین مالی انجام‌شده اطمینان حاصل کند، ازاین‌رو لازم است تا در این مسیر با دقت و ظرافت بیشتری عمل شود.
 دهقان دهنوی گفت: سازمان بورس در تلاش است با تدوین دستورالعمل‌ها و روند‌هایی مشخص، فرایند‌ها و بروکراسی‌های موجود در بازار سرمایه را برای ناشران و دیگر فعالان بازار کوتاه‌تر و آسان‌تر کند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قیمت گذاری دستوری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهینcvt_mojtaba : یعنی میشه امروز 12 اسفند و 13 اسفند فاکتور بشه؟
ایگل بهمن : سلام دوستان کسی اطلاع داره وقتی ارسال پلاک و مدارک زرد میشه به چه منظوره؟ باید کارت ماشین بیاد تا تحویل بدن؟
شاهین gl : دروغ میگن اردیبهشت پول ریختیم هنوز خبری نیست
اردیبهشت : سلام دقیق چه تاریخی گفتن فاکتور شده من شاهین جی ۳ اردیبهشت هستم فاکتور نشدم
ایگل سفید اردیبهشت ۶۰ روزه : سلام. شما خودرتون در چه وضعیتی ه؟ بما که تحویل ۶۰ روزه بود و تحویل ۲۸ تیر، زنگ که زدم گفتن شهریور به اونور تحویلی یا فاکتوره. برای شما چی شد؟
شاهین جی cvt اسفند : منم 27 اسفند تکمیل وجه وسخا شد وضعیتم زده تخصیص شده ولی هنوز فاکتور نشده قرار بود یک ماه بدن الان رفت تو 5 ماه تاخیر..زنگم زدم سایپا 096550 گفتن اوایل اسفند فاکتور شده ولی شما هنوز معلوم نیست ولی نمایندگی شهر خودمون اول مرداد زنگ زدم میگفت خیلی تعهدات عقب دیگم زنگ نزن حداقل از 3 4ماه دیگ صبر کن
مصطفی : تکمیل وجه 11 اسفند امروز خدا رو شکر فاکتور شد البته از تو سایت خودم دیدم هنوز پیامی از سایپا نیومده برام
شیما.شاهین جی : سلام من شا۶ین جی تحویل زمستان ۴۰۳ بودم دی ماه ۴۰۳ مبلع ۳۰۰ تومن ریختیم گفتم تحویل هفته اخر مرداد ۴۰۴ فعلا که خبری از پیامک تکمیل وجه نیست الان تماس گرفتم سایپا میگه هفته چهارم مرداد براتون پیامک میاد بعد یک ماه بعدش تحویل خودرو هست و گفت الان تا تاریخ اردیبهش رو فاکتور کردن دروع میگن یا راست واقعا الان کسانی که اردیبهشت تکمیل وجه کردن ایا تحویل گرفتن؟چرا کسی پتسخگو نیست .لطفا کسایی که تحویل گرفتن خبر بدن تروخدا
شیما.شاهین جی : سلام من شا۶ین جی تحویل زمستان ۴۰۳ بودم دی ماه ۴۰۳ مبلع ۳۰۰ تومن ریختیم گفتم تحویل هفته اخر مرداد ۴۰۴ فعلا که خبری از پیامک تکمیل وجه نیست الان تماس گرفتم سایپا میگه هفته چهارم مرداد براتون پیامک میاد بعد یک ماه بعدش تحویل خودرو هست و گفت الان تا تاریخ اردیبهش رو فاکتور کردن دروع میگن یا راست واقعا الان کسانی که اردیبهشت تکمیل وجه کردن ایا تحویل گرفتن؟چرا کسی پتسخگو نیست .لطفا کسایی که تحویل گرفتن خبر بدن تروخدا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییگ آر اس : فروشی فوری را باز دارن کم کم میدن ما پیش فروش ها بیچاره شدیم
یاغی : قابل توجه دوستان که این بنده خدا درست میگه،سایپا اون تاریخ تعطیله و عنوان تعطیلات هم تابستانی نیست،تعطیلات بابت نگهداری و تعمیرات ماشین آلات هست
محمد : دوستان از قرار معلوم روند فاکتور دوباره متوقف یا خیلی خیلی کند شده الان زنگ زدم سایپا دیگه علناکارشناس میگه والا ما هم خسته شدیم از این همه تاخیر هیچ جوابیم نداریم تنها جایی که باید جوابگو باشه معاونت بازار یابی و فروشه که متاسفانه واسه اینکه پاسخگو نباشن پاس میدن به ما. بر خلاف همیشه این کارشناس خیلی بی پرده صحبت میکرد جالب اینکه اونایی که تبدیل به جی ال زدن واسه اونا هم فاکتور نمیشه میگن قطعه نداریم
کوییگ آر اس : 36 در صد نیست 20 درصد میدن ماهی میشه نزدیک 8 میلیون
اطلس تکمیل وجه 12 اسفند : سلام تکمیل وجه 12 1سفند سخا 13 اسفند هنوز فاکتور نشدم
ساینا دوگانه 27 اسفند : کاشان . یه هفته . سیمی
کوییک RS فروش فوری 30 روزه : کوییک ار تیپ اس تکمیل وجه 23 اردیبهشت فاکتور شد امروز کوییک ار اس فروش فوری پذیرش 25 اردیبهشت فاکتور شد امروز کوییک RS فروش فوری پذیرش 27 اردیبهشت امروز فاکتور شد دوستان جهت اطلاع فروش فوری تا 29 داشتیم دوستان من خودم 29 هستم فاکتور شدم خودم اطلاع میدم خدمتتون
علی : اگر بدون دلیل جریمه تاخیر کم کردن علت تاخیر عمدی بوده
ساینا دوگانه پیش فروش : سلام برادر توحید چند تا سوال اول اینکه تحویل حضوری ساینا دوگانه کاشان هست یا تهران؟ دوم، از پلاک شدن تا پیامک مراجعه حضوری چقدر طول میکشه؟ سوم،دریچه گاز جی ایکس دوگانه برقی هست یا سیمی؟ ممنون کسی دیگه هم اطلاع داره جواب بده سوال دوستان هم هست
اطلس جی اسفند1403 : حیف همه دست به دست نمیشن برا تجمع باید تمام ثبت نامی ها چ اطلس چ شاهین چ ساینا چ کوییک یه روزه باهم برن تجمع اینقد تعداد بالا باشه که شبکه ای خبری بیان رسانه ی بشه تنها راه حل مشکل همین است و بس