درخواست وام میلیارد دلاری برای خودروسازان

درخواست وام میلیارد دلاری برای خودروسازان

مشاور انجمن خودروسازان ایران در حالی از ارائه درخواست پرداخت وام 1.5 میلیارد دلاری به خودروسازان خبر می دهد که مشخص نیست آیا با این درخواست موافقت خواهد شد یا خیر؟ به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، مشکل کمبود نقدینگی صنعت خودرو وزیر صنعت، معدن و تجارت را واداشته تا از صندوق توسعه ملی بخواهد وام ارزی در اختیار قطعه سازان قرار دهد. وزیر صنعت، معدن و تجارت در درخواست خود اشاره کرده که این وام صرف واردات مواد اولیه خارجی و قطعات منفصله شده و به هیچ وجه در داخل کشور استفاده نخواهد شد. در این شرایط با توجه به عدم پرداخت تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی مصوب کارگروه حمایت از تولید در اردیبهشت ماه سال گذشته مشخص نیست که آیا تسهیلات جدید درخواستی به قطعه سازان پرداخت خواهد شد یا خیر. داوود میرخانی رشتی مشاور انجمن خودروسازان ایران در این زمینه می گوید: وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه های مختلف پیگیر تامین نقدینگی مورد نیاز خودروسازان و قطعه سازان است. وی با بیان این که وام 1.5 میلیارد دلاری درخواستی از صندوق توسعه ملی به قطعه سازان برای واردات مواد اولیه خارجی پرداخت خواهد شد، خاطرنشان می کند: همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت از بانک مرکزی خواسته تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی مصوب اردیبهشت ماه سال گذشته را به خودروسازان پرداخت کند. مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه می دهد: سال گذشته میزان ضرر و زیان خودروسازان به چهار هزار میلیارد تومان رسید. شش ماهه نخست امسال نیز ضرر 700 میلیارد تومانی متوجه خودروسازان شده است. وی تصریح می کند: تاکنون 4700 میلیارد تومان نقدینگی از صنعت خودرو خارج شده که باید جبران شود. این در شرایطی است که نیاز صنعت خودرو به نقدینگی به دلیل رشد سه برابری نرخ ارز و مواد اولیه به سه برابر افزایش یافته است.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه توییتر 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

درخواست وام میلیارد دلاری برای خودروسازان


منبع

ایسنا

 

برچسب : خودروساز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : سلامت باشی،ارسال مدارک چه تاریخی واست انجام شد؟
Hx5 : تو بورس کالا T9 شده حدود 3.6 میلیارد تومان که با یک سری هزینه ها که برای تحویل باید پرداخت شود، قیمتش در میاد حدود 4.5 میلیارد تومان، ولی تو بازار 4.3 میلیارد تومان است
J4تیرماه : سلام.۲۳ تیرماه قرارداد اقساطی ۹آذر شاسی ۱۶ آذر بیمه ۲۲آذر پلاک و امروز تماس گرفتند فردا ساعت ۱۱ ان شاءالله تحویل.
۱۴ اردیبهشت : همین امروز sbrاضافه شد برام
x5 مشکی : سلام احمد تیر ممنون از پیگیری،،، امروز ظهر برگ سبز ب دستم رسید
مهدی پلاس 14اردیبهشت : وقت بخیر هنوز 14اردیبهشت فاکتور نشده اونایی که 15اردیبهشت فاکتور شدن تغییر رنگ دادن
J7 : دوستان من ۱۷ اذر تکمیل وجه داخل سایت ثبت شد امروزم شاسی شد حالا با این تفاسیر چقدر میمونه تا تحویل خودرو؟و یک سوال دیگ تحویل ما ۳۰ آذر بود اگر مثلا نیمه دی تحویل بدن برای ۱۵ روز تاخیر ب ما پولی میدن یا باید حتما ۳۰ روز ب بالا باشه ممنون میشم جواب بدی؟
J7 : سلام ما ۸۰۰ نوبت اول و واریز کردیم
آرش جی 4 : قرار بود ثبت نام دو مرحله ای جی 4 آبان تحویل بشه . الان آذر را هم گذروندیم هنوز خبری نیست
محمد-:::::::: : مبارکه ایشالا چرخش برات بچرخه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا دی ماه 6 دنده آلمینیوم : مبارک باشه تاریخ واریز وجه دوم چند آبان بوده؟
کوییک اس : آخه چرا دروغ میگی خدا بزنه به کمرت دروغگو
محمد حسن : مگه ماشین کاربرات میخوای راه بندازی؟ روشن کن نرم راه بیفت برو. مگه حتما باید داغ بشه
دنا 6 دنده رینگ : پیش فروش تحویل 30 دی فاکتور شد
امیر.ای : شما یا،واقعا نمیدونی یا خودت رو به ندونم زدی . ببین دوست عزیز تبدیلی هم مبلغ هم تاریخ پرداختش فرق داره مبلغ دقیق اینها کوئیک اس هستش ما با کسی خصومت نداریم کمی تفکر کرد هم داخل فضایی مجازی هم همینجا داخل میان عکس فیک درست میکنند پخش میکنند فاکتور رسمی داخل حوالی 5 الی6 شهریور میچرخه
علی پیش فروش بهمن 403 : تکمیل وجه 6 شهریور فاکتور نشدم تا چه تاریخی فاکتور شده اعلام کنید
ساینا : شامل ت نمیشه
اطلس آشغال : مدیریت صفر
علی : سلام من پیش فروش بهمن 403 طرح عادی هستم تکمیل وجه 6 شهریور کی تحویل میدن
حسین حسین : دوستان یه چیز جالب تو خبرها خوندم به این شرح : تیراژ تولید سایپا در نیمه اول سال 1404 بیش از 40 هزار دستگاه نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده است و همین مسئله میزان زیان انباشته آن ها را کاهش داده است. یعنی سایپا اگر ماشین تولید نکنه بهتر سود میکنه تا وقتی که ماشین تولید کنه .