کنترل آب و هوای اتوماتیک (ACC)

کنترل آب و هوای اتوماتیک (ACC) (ویدئو)
کنترل آب و هوای اتوماتیک (ACC) (ویدئو) کنترل آب و هوای اتوماتیک (ACC) (ویدئو)

اگر به سیستم های سرمایشی و گرمایشی در خودروهای نسل گذشته دقت کنید، خواهید دید که این سیستم ها، کاملاً ابتدایی هستند و حتی در بیش تر نمونه های قدیمی تر، چیزی به نام سیستم خنک کننده وجود ندارد. در مدل هایی که مجهز به سیستم های سرمایشی و گرمایشی هستند، بخش های سرمایشی و گرمایشی، کاملاً مجزا از یکدیگر عمل می کنند. امروزه با توجه به پیشرفت های اخیر در فناوری صنعت خودرو، از سیستم های یکپارچه سرمایشی و گرمایشی در خودروها استفاده می شود. در چنین سیستم هایی، با انتخاب حالت اتوماتیک، می توان دمای فضای داخل اتاق خودرو را به طور یکنواخت تنظیم کرد. به این سیستم ها، سیستم های کنترل آب و هوای اتوماتیک (ACC) می گویند. ACC در واقع از سرواژه های عبارت Automatic Climate Controlling گرفته شده است. با استفاده از چنین سیستم هایی، راننده می تواند به حالت دستی درجه حرارت و سرعت فن را تنظیم کند. اما آن چه در این سیستم ها از اهمیت بالایی برخوردار است، حالت تنظیمات اتوماتیک است که با استفاده از آن می توان دمای هوای داخل اتاق خودرو را روی درجه مطلوب تنظیم کرد. بدین صورت که درصورت بالاتر رفتن دمای فضای داخل اتاق خودرو، هوای سرد به صورت اتوماتیک وارد می شود و دما مجدداً به حالت مطلوب باز می گردد. هم چنین درصورت سردتر شدن هوا، با ورود هوای گرم بیش تر، دما مجدداً تنظیم می شود. بنابراین، دمای هوای فضای داخل اتاق خودرو همواره روی حالت مطلوب تنظیم می ماند. این ویژگی، از مزیت های سیستم های جدید کنترل آب و هوای اتوماتیک است.

 

کنترل دوگانه آب و هوا (Dual Zone Climate Control)

کنترل آب و هوای اتوماتیک (ACC) (ویدئو)

در سیستم کنترل دوگانه آب و هوا، دو حالت اتوماتیک برای کنترل دمای هوای فضای داخل اتاق خودرو در نظر گرفته شده است؛ یکی برای راننده و دیگری شاگرد. به طور مثال، راننده می تواند دمای محدوده خود را روی 15 درجه سانتی گراد و شاگرد دمای محدوده خود را روی 20 درجه سانتی گراد تنظیم کند. در این حالت، هوای گرم تری از دریچه فن مقابل قسمت شاگرد نسبت به فن مقابل قسمت راننده، وارد اتاق خودرو می شود. البته برخی شرکت های خودروسازی، تقسیم بندی های منطقه ای را به جای چپ و راست، به صورت جلو و عقب انجام می دهند. بدین صورت که دمای بخش جلوی اتاق خودرو (فضای راننده و شاگرد) و دمای بخش عقب اتاق خودرو (فضای سرنشینان عقب) به طور مجزا قابل تنظیم باشد. در فیلم(دانلود) کوتاه زیر که توسط مجموعه 1Car به زبان فارسی زیرنویس شده است، می توانید مکانیسم عملکرد این سیستم را به شکل ملموس تری مشاهده نمائید.

/uploads/Automatic Climate Control.flv


منابع

wikipedia

برچسب : تهویه , کابین , دما






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

15 نظر

کاربر: m&z
9

یکی از مشکلات اساسی من با سیستم تهویه اتوماتیک اینه که به صورت پیش فرض این سیستم هوا رو از بیرون میکشه داخل و معمولا وقتی سوار ماشین می شوید یادتون میره دکمه گردش از داخل رو بزنید و توی شهری مثل تهران هم کافیه یه مینی بوس یا ماشین مدل پایین جلوتون یه گاز بده تا نفستون بند بیاد!! تهویه تمام اتوماتیک بیشتر بدرد خارج شهر میخوره و من معمولا داخل شهر از حالت دستی این سیستم استفاده میکنم.
11:59  1394/12/22
پاسخ دادن
رستمی
2

در ارتباط با آشنایی توسط سیستم ACC کامل بود مخصوصا با کلیپ مربوطه

به امید موفقیت شرکت...
12:51  1394/09/19
پاسخ دادن
جلال
1

سلام سابت عالی است
00:45  1393/03/12
پاسخ دادن
کاربر: skyfall1992
1

با سلام
من دانشجوی مهندسی خودرو هستم و از شما بخاطر این سایت باحالتون ممنونم واقعا دستمریزاد
21:29  1392/11/05
پاسخ دادن
مسعود
5

با سلام
واقعا هر چه از سایتتون تعریف کنم بازم کمه.فوق العاده هست من این سایت رو به هم دانشجویام معرفی می کنم. ممنون
18:03  1392/03/04
پاسخ دادن
گویبان
0

رو آیپد از puffin browser استفاده کنید؛) البته بهتره سایت به جای فلش از html5 استفاده کنه
22:31  1391/11/19
پاسخ دادن
هومن
1

جالب بود ممنون
21:59  1391/11/19
پاسخ دادن
مسعود 45
2

چون آی پد فلش را پشتیبانی نمی کنه ... پس فیلم های فلش (مثل همین سایت) قابل اجرا نیستند.
14:39  1391/11/19
پاسخ دادن
1Car
6

با تشکر از تذکر به جای شما، فیلم مقاله اصلاح شد.
08:17  1391/11/19
پاسخ دادن
سیفی‌نیا
1

سلام. دوستان هم تذکر دادن. فیلمش مربوط به سیستم کروزه
07:33  1391/11/19
پاسخ دادن
هما
1

چرا فیلم ها تو آی پد پخش نمیشه؟
23:43  1391/11/18
پاسخ دادن
pooor
2

سلام فیلم مربوط به کروز کنترل است ممنون به خاطر سایت خوبتون
22:43  1391/11/18
پاسخ دادن
هادی
3

ویدئو مربود به adaptive cruise control هستش نه ACC.
20:48  1391/11/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خانعلی آچیلان : بچه های زابل هر کی تو گروه هست اعلام کنه ، فردا ساعت 12 اتوبوس گرفتم بریم خونه ی وحید
وحید : محسن خیلی داری حرفهای بد می زنیا، برو تو اتاقت در رو ببند به کارهای بدت فکر کن، بی تربیت
بستان j4 : از زمان بارگیری تا تحویل چند روز زمان میبره؟
شاهین جی واریز 29.9.1403 : دزد که شاخ و دم نداره حالا یکی از در و دیوار بالا میاره یکی هم این شکلی قشنگ بدون اینکه از دیواری بالا بره پول مردم رو بالا می‌کشه هیچ کسی هم نیست که بیاد حق مردم رو ازشون بگیره چون دستشون تو یک کاسه هست همین کارها رو کردن که الان مملکتمون به این وضعیت کشیده شده
وحید : عظیم زاده خرام زاده من خودم این پیج رو راه انداختم
مبین 30 اسفند : دقیقاً منم شرایط شما را دارم.نمیدانم التماس هم بکنیم نمیدم.
محمد : خانعلی آچیلان کجایی؟ دقیقا کجای زابل هستی؟
علی ری را : سلام آقای عظیم زاده ببخشید بزرگوار شما ساکن کدام شهر هستید
عظیم زاده : خانعلی جان ، اسم فامیل شما آچیلان به چه معناست بزرگوار
محسن اسفند ماه : همراهان گرامی همانگونه که قبلا عرض کردم ماهیت ما مان من برای همه روشن شده، از همگان خواستار صعه صدر برای آیندگان هستم با تشکر خانعلی آچیلان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن دوگانه : سلام دوستان کسی اطلاع داره ببینم میتونم سورن دوگانه رو به تک سوز تبدیل کنم؟ لطفا اگه کسی راهی بلده اطلاع بده
امیر : سلام من میخوام پیکان‌ پژویی بخرم به نظر شما مصرف ش زیاد نیست
مهرسام : واسه من رنگ سفیدتحویلم 9خردادبود
محمد : شما سقف فلزی فاکتور شدی
در انتظار اطلس : شما هم قرچکید؟
مقدم : دوستان کسی میدونه هزینه تعویض پلاک سورن دوگانه چقده؟
207 فوری خرداد : منم تیتانیوم تحویل 4 خردادم هنوز فاکتور نشدم
اپشنال خرداد404پیش فروش : اپشنال بودید؟
ماندانا : سلام شما چه رنگی هستید. من تحویل 10خرداد پانا رینگ فولاد رنگ تیتانیونم هنوز فاکتورنشدم؟
سارا : 14خرداد