به گزارش سایت Autocar، کمپانی مرسدس بنز از ارائه نسل بعدی E-Class با موتورهای شش سیلندر خطی در سال 2016 خبر داده است. پس از تولید خودروهای اداری سایز متوسط در کمپانی دایملر، استفاده از این سیستم منسوخ شد و بسیاری از خودروسازان جهان موتورهای خود را به شکل خورجینی ارائه کردند.
اگرچه استفاده از موتورهای شش سیلندر خورجینی در کمپانی مرسدس بنز فواید بیشماری دارد (تطبیق راحت با مدل های C-Class)، اما موتورهای شش سیلندر خطی نیز، با برخورداری از قطعات مجزا، مزایای بسیاری را در اختیار سازنده قرار می دهند. خودروسازی مرسدس بنز نیز، همانند بی ام و به این نتیجه رسیده است که بهترین حجم برای هر سیلندر 0.5 لیتر است.
در همین راستا و به منظور کاهش مصرف سوخت، این خودروساز آلمانی مدل فیس لیفت C-Class را در سال 2017 با موتور سه سیلندر به بازار عرضه خواهد کرد. با در نظر گرفتن شایعات تولید موتورهای خطی جدید تا سه سال دیگر، هدف این کمپانی از تولید موتور شش سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر دوگانه در هاله ای از ابهام قرار دارد. نظر شما چیست؟
با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.