نسل بعدی شارژر بی سیم، خودروهای برقی را حین حرکت شارژ خواهد کرد

 

نسل بعدی شارژر بی سیم، خودروهای برقی را حین حرکت شارژ خواهد کرد

 
بر اساس آخرین تحقیقات دانشمندان دانشگاه کورنل، گسترش فناوری شارژ القایی خودروهای الکتریکی این امکان را فراهم می‌کند تا خودروها هنگام عبور از جاده‌ها شارژ شوند.
 
اضطراب مربوط به ظرفیت پیمایش و زیرساخت شارژ بزرگ‌ترین موانع استفاده‌ی گسترده از خودروهای الکتریکی هستند؛ اما اگر این خودروها بتوانند در جاده‌ شارژ شوند، چه اتفاق می‌افتد؟ به گزارش carscoops، گروهی از محققان دانشگاه کورنل می‌‌گویند برای این مشکلات راه‌ حلی دارند که امکان شارژ خودروی الکتریکی در جاده را فراهم می‌کند.
 
 شارژ القایی موضوع تازه‌ای نیست؛ حتی خودروسازان نیز به‌طور فزاینده از این فناوری بهره می‌برند و به سرنشینان اجازه می‌دهند تلفن همراه خود را به‌صورت بی‌سیم در خودرو شارژ کنند. خرم آفریدی، دانشیار دانشگاه کورنل که مسئولیت هدایت تحقیقات جدید را در این زمینه دارد، می‌گوید:
 
چالش بزرگ استفاده از فناوری شارژ القایی در جاده‌ها این است که تولید میدان‌های مغناطیسی که تلفن شما از آن استفاده می‌کند، در سطح مورد نیاز برای جاده‌ها گران‌قیمت و غیر قابل تحمل است.
 
در واقع این ایده در دهه ۸۰ در کالیفرنیا آزمایش شد؛ اما میدان‌های مغناطیسی متناوب به سخت‌افزار گران‌قیمت احتیاج دارند و انرژی بیشتری نسبت به آنچه تأمین می‌کنند، مصرف می‌کنند. آفریدی می‌گوید با تمام این موانع، فناوری که او و تیمش در حال توسعه آن هستند، به‌ جای میدان‌های مغناطیسی از میدان‌های الکتریکی با فرکانس بالا استفاده خواهد کرد. آفریدی از روزهای حضور در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در حال تحقیق درباره این فناوری است.
 
آفریدی می‌گوید:
 
آن‌ها فکر کردند این عملی نیست؛ زیرا تصور نمی‌‌کردند به سطح بالایی از فرکانس‌هایی که من فکر می‌‌کردم، برسند. اما این همیشه زمینه تحقیق من بوده است. واقعاً علاقه من این است که به فرکانس‌های بسیار بالا دست پیدا کنم و فناوری را به بالاترین فرکانس بالقوه خود برسانم. 
 
به لطف پیشرفت‌هایی که تیم آفریدی ایجاد کرده است، وسایل نقلیه با حداکثر فاصله ۱۸ سانتی‌متر (۷ اینچ) از سطح زمین (که بیشترین خودروی برقی هستند) می‌توانند توسط فناوری آفریدی شارژ شوند. انتقال انرژی از طریق صفحاتی در جاده صورت می‌‌گیرد که با فاصله‌ی ده‌ها فوت از یکدیگر تعبیه می‌شوند و به این ترتیب خودروها می‌توانند هنگام عبور از جاده شارژ شوند.
 
 
آن‌طور که خرم آفریدی می‌گوید، شارژ با فرکانس بالا قادر است خودرویی مانند نیسان لیف را در مدت چهار تا پنج ساعت شارژ کند. شارژ خودروی برقی با باتری بزرگ‌تر مانند تسلا، بیشتر طول می‌کشد؛ اما اگر به چیزی مانند استفاده از تلفن همراه هنگام اتصال به شارژر فکر می‌کنید، می‌تواند بسیار مفید باشد.
 
برای عملکرد این فناوری نیاز به تغییرات زیرساختی بسیار سنگین و گسترده است. آفریدی چند ایده دارد که می‌تواند کار را آسان کند. اول از همه، برنامه‌ی او به معنای استفاده از شارژ در تمام بزرگراه‌ها نیست. در عوض، این صفحات در امتداد خط ترافیک مانند خط ویژه HOV نصب می‌شوند. خودرو در مسیر حرکت می‌کند و جاده، صفحه نصب‌شده روی خودروی الکتریکی را می‌خواند و شروع به شارژ آن می‌کند. راننده، خودرو را از خط حرکت خارج و بعداً برای انجام شارژ صورت‌حساب دریافت می‌کند.
 
همچنین می‌‌توان این صفحات شارژ را در کنار علائم توقف و چراغ راهنمایی نصب کرد؛ جایی که احتمالاً رانندگان کمی کنار آن وقت می‌گذرانند و نصب آن نیز ساده‌تر است. در ابتدا آفریدی پیشنهاد می‌کند که این فناوری فقط در شلوغ‌‌ترین نقاط بزرگراه یا در مناطقی با زیرساخت شارژ کم نصب شود.
 
 
خودروسازان نیز باید در توسعه برخی قسمت‌های این فناوری سهیم شوند. یافتن کلیدها و سایر سخت‌افزارهایی که بتوانند از عهده فرکانس‌های بالا برای شارژ کارآمد برآیند، یکی از مهم‌ترین موانع در مقابل تیم آفریدی به شمار می‌رود؛ بنابراین در هر دو طرف برخی از تجهیزات تخصصی مورد نیاز است.
 
اما اگر خودروسازان وارد این حیطه شوند، در واقع می‌تواند مزیت بزرگی برای خودروسازان باشد. اگر این فناوری به اندازه کافی فراگیر شود، نیازهای وسایل نقلیه برای ذخیره انرژی خود کاهش می‌یابد. این می‌تواند به معنای باتری‌های کوچک‌تر باشد که منجر به تولید خودروهای سبک‌تر می‌شود و مهم‌تر از آن، بار زیست‌محیطی تولید باتری را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.
 
متأسفانه «اما و اگرهای» زیادی در این مسیر وجود دارد و حتی در این سناریو چگونگی انجام برخی کارها مشخص نیست. حتی با تخمین آفریدی، این فناوری ۱۰ سال تا آماده بودن برای جاده‌های اصلی فاصله دارد؛ اما تا آن زمان، شارژ القایی احتمالاً در انبارها و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شارژر بی سیم






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
رز زرد : سلام برای شما چندبار پیامک تبدیل اومده؟ آیا ۲۰ مرداد پیامک جی ال اومد؟
همون ناشناسهستم : 290 میلیون مهر 402 واریز اولیه بعداز 2 سال 7 ماه 9 مهر 404 پیامک دعوتنامه تکمیل وجه شاهین سی وی تی البته تبدیل به شاهین جی ال 12 مهر 404 تکمیل وجه کردم کد پستی ادرس که توی سخا بود همون ادرس کد پستی برای صدور بیمه توی املاک و اسکان ثبت کردم توی وضعیت خودرو زده اماده تخصیص ولی از فاکتور پلاک تحویل خبری نیست
نازنین واقعی : سلام برای من اومده بیا کوعیک ببر ۱۵۸ تومن
اکبر : من اشتباه کردم حواله خریدم اول سال فروشنده یادش رفته پیامک g بده شرکت زنگ زدم گفت احتمالا پریده تا اینکه چند وقت بعد پیام پلاس اومد مجبور شدم 435میلیون واریز کردم از وقتی حواله خریدم تا الان سه بار افزایش قیمت خورده خدا سایپا لعنت کنه نمایندگی گفته اگر خوش شانس باشی تا اردیبهشت سال بعد شاید تحویل بدن نمیدونم چکار کنم جلوی زن و بچم آبروم رفته با گند سایپا
مجتبی : سلام من تحویل دی ماه بودم برام پیام تبدیل به کوییک اومد با قیمت 138 تومن امروز تکمیل وجه کردم با این روندی که ماشین میدن احتمالا اسفند ماه تازه پیام تبدیل به gl میخواست بیاد وتحویل ماشین میفته سال بعد دیگه نخواستم شاهین
فروش فوق العاده : خب از اولش بگو کی ثبتنام کردی کی تکمیل وجه کردی موعد تحویل کی بود ؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
زامیاد بی کلک نیسان : دوستان من اکستند دوگانه ثبت نام کرده بودم شکر خدا امروز غروب پلاک شدم
مریم اهواز فوق العاده 26آبان : تازه چندتا 207و تارا بار خودرو بر بودن فکر کنم اوردنشون😍😍😍
جی ایکس آر ال : اصلا خبری از این مدل نیست خیلی وقته کسی فاکتور نشده ،اصلا معلوم نیست آخرین فاکتور کی بوده
دنا دیماه : سلام تبدیل رینگ المینیومی به رینگ قالپاق فولادی
علی اهواز : فردا صبح میرسه نمایندگی مطمن مطمن همشهری
محمدآذرمرام : بله ماشین نیست پول شما هم خوردند تمام.
محمدمهدی : تا 10 تیر تازه رسیده، خیلی مونده تا انتهای مرداد
تاجی 🇮🇷 : جواب دنیز،صفحه قبلی عکس گذاشتم نگاه کنید متوجه میشید
دنا دی ماه 6 دنده آلمینیوم : آره من دیروز تکمیل وجه کردم. و مدارک رو تحویل دادم.
دنا 6 دنده دیماه : سلام تکمیل وجه هم کردین؟چون من سوم واریزکردم روی صفحه اومده ولی باز نمیکنه