نسل بعدی شارژر بی سیم، خودروهای برقی را حین حرکت شارژ خواهد کرد

 

نسل بعدی شارژر بی سیم، خودروهای برقی را حین حرکت شارژ خواهد کرد

 
بر اساس آخرین تحقیقات دانشمندان دانشگاه کورنل، گسترش فناوری شارژ القایی خودروهای الکتریکی این امکان را فراهم می‌کند تا خودروها هنگام عبور از جاده‌ها شارژ شوند.
 
اضطراب مربوط به ظرفیت پیمایش و زیرساخت شارژ بزرگ‌ترین موانع استفاده‌ی گسترده از خودروهای الکتریکی هستند؛ اما اگر این خودروها بتوانند در جاده‌ شارژ شوند، چه اتفاق می‌افتد؟ به گزارش carscoops، گروهی از محققان دانشگاه کورنل می‌‌گویند برای این مشکلات راه‌ حلی دارند که امکان شارژ خودروی الکتریکی در جاده را فراهم می‌کند.
 
 شارژ القایی موضوع تازه‌ای نیست؛ حتی خودروسازان نیز به‌طور فزاینده از این فناوری بهره می‌برند و به سرنشینان اجازه می‌دهند تلفن همراه خود را به‌صورت بی‌سیم در خودرو شارژ کنند. خرم آفریدی، دانشیار دانشگاه کورنل که مسئولیت هدایت تحقیقات جدید را در این زمینه دارد، می‌گوید:
 
چالش بزرگ استفاده از فناوری شارژ القایی در جاده‌ها این است که تولید میدان‌های مغناطیسی که تلفن شما از آن استفاده می‌کند، در سطح مورد نیاز برای جاده‌ها گران‌قیمت و غیر قابل تحمل است.
 
در واقع این ایده در دهه ۸۰ در کالیفرنیا آزمایش شد؛ اما میدان‌های مغناطیسی متناوب به سخت‌افزار گران‌قیمت احتیاج دارند و انرژی بیشتری نسبت به آنچه تأمین می‌کنند، مصرف می‌کنند. آفریدی می‌گوید با تمام این موانع، فناوری که او و تیمش در حال توسعه آن هستند، به‌ جای میدان‌های مغناطیسی از میدان‌های الکتریکی با فرکانس بالا استفاده خواهد کرد. آفریدی از روزهای حضور در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در حال تحقیق درباره این فناوری است.
 
آفریدی می‌گوید:
 
آن‌ها فکر کردند این عملی نیست؛ زیرا تصور نمی‌‌کردند به سطح بالایی از فرکانس‌هایی که من فکر می‌‌کردم، برسند. اما این همیشه زمینه تحقیق من بوده است. واقعاً علاقه من این است که به فرکانس‌های بسیار بالا دست پیدا کنم و فناوری را به بالاترین فرکانس بالقوه خود برسانم. 
 
به لطف پیشرفت‌هایی که تیم آفریدی ایجاد کرده است، وسایل نقلیه با حداکثر فاصله ۱۸ سانتی‌متر (۷ اینچ) از سطح زمین (که بیشترین خودروی برقی هستند) می‌توانند توسط فناوری آفریدی شارژ شوند. انتقال انرژی از طریق صفحاتی در جاده صورت می‌‌گیرد که با فاصله‌ی ده‌ها فوت از یکدیگر تعبیه می‌شوند و به این ترتیب خودروها می‌توانند هنگام عبور از جاده شارژ شوند.
 
 
آن‌طور که خرم آفریدی می‌گوید، شارژ با فرکانس بالا قادر است خودرویی مانند نیسان لیف را در مدت چهار تا پنج ساعت شارژ کند. شارژ خودروی برقی با باتری بزرگ‌تر مانند تسلا، بیشتر طول می‌کشد؛ اما اگر به چیزی مانند استفاده از تلفن همراه هنگام اتصال به شارژر فکر می‌کنید، می‌تواند بسیار مفید باشد.
 
برای عملکرد این فناوری نیاز به تغییرات زیرساختی بسیار سنگین و گسترده است. آفریدی چند ایده دارد که می‌تواند کار را آسان کند. اول از همه، برنامه‌ی او به معنای استفاده از شارژ در تمام بزرگراه‌ها نیست. در عوض، این صفحات در امتداد خط ترافیک مانند خط ویژه HOV نصب می‌شوند. خودرو در مسیر حرکت می‌کند و جاده، صفحه نصب‌شده روی خودروی الکتریکی را می‌خواند و شروع به شارژ آن می‌کند. راننده، خودرو را از خط حرکت خارج و بعداً برای انجام شارژ صورت‌حساب دریافت می‌کند.
 
همچنین می‌‌توان این صفحات شارژ را در کنار علائم توقف و چراغ راهنمایی نصب کرد؛ جایی که احتمالاً رانندگان کمی کنار آن وقت می‌گذرانند و نصب آن نیز ساده‌تر است. در ابتدا آفریدی پیشنهاد می‌کند که این فناوری فقط در شلوغ‌‌ترین نقاط بزرگراه یا در مناطقی با زیرساخت شارژ کم نصب شود.
 
 
خودروسازان نیز باید در توسعه برخی قسمت‌های این فناوری سهیم شوند. یافتن کلیدها و سایر سخت‌افزارهایی که بتوانند از عهده فرکانس‌های بالا برای شارژ کارآمد برآیند، یکی از مهم‌ترین موانع در مقابل تیم آفریدی به شمار می‌رود؛ بنابراین در هر دو طرف برخی از تجهیزات تخصصی مورد نیاز است.
 
اما اگر خودروسازان وارد این حیطه شوند، در واقع می‌تواند مزیت بزرگی برای خودروسازان باشد. اگر این فناوری به اندازه کافی فراگیر شود، نیازهای وسایل نقلیه برای ذخیره انرژی خود کاهش می‌یابد. این می‌تواند به معنای باتری‌های کوچک‌تر باشد که منجر به تولید خودروهای سبک‌تر می‌شود و مهم‌تر از آن، بار زیست‌محیطی تولید باتری را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.
 
متأسفانه «اما و اگرهای» زیادی در این مسیر وجود دارد و حتی در این سناریو چگونگی انجام برخی کارها مشخص نیست. حتی با تخمین آفریدی، این فناوری ۱۰ سال تا آماده بودن برای جاده‌های اصلی فاصله دارد؛ اما تا آن زمان، شارژ القایی احتمالاً در انبارها و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شارژر بی سیم






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی طیاری ایکس پنج : سلام دوستان من برگ سبزم نیومده با وجود جنگ اگر پست بشه باید کجا برم بگیرم ممکنه پست خونه بسته باشه
ضحاک : کشور رفت داخل شرایط فورس ماژور که در قرارداد قید شده، دیگه به کَرَم شرکت ها بستگی داره فاکتور کنن یا نکنن
علی x5 دی ۴۰۳ : دوستان آبانی رنگ مشکی x5هم کسی فاکتور شده؟
شاهین جی : بچه ها ب جای تجمع باید حمله کنیم به پارکینگهای سایپا ماشینم خودمون بگیریم هیچکسی نمیتونه ب ما چیزی بگه چون شاکی ما هستیم بچه های شاهین با شمام که پول بجا پرداخت کردیم پس لطفا همه ی جا بشیم بریم مستقیم سراغ پارکینگ چاره ای نزاشتن برامون
Jac j4 سفید : رنگ سفید تاخیر داره . مشکی و خاکستری زودتر میدن
شاهین سیاه : اسم خودم شاهین هست،بخاطر سبزه بودن پوستم ،تو محل ،بهم میگن "شاهین سیاه" رفقا بدلیل تاخیر تحویل سایپا مسخرم میکنن.امروز صبح که پیاده میرفتم نون بخرم،با ماشینش از کنارم رد شد،بوق شیپوری زد و گفت:"شاهین سیاه،هنوز پلاسی!؟" الان هم که اوضاع دنیا بهم ریخت. افسردگی گرفتم .میخوام برم معتاد بشم.( سنتی-صنعتی و نانو) با هم بعدهم که اگر خودرو را دادند، میرم ساقی میشم،کسی به شاهین شک نمیکنه،ساقی ها موتور دارند.
صادق 207خرداد : منن والا دیگه هیچ امیدی ندارم با این وضعیت جنگی که پیش اومده همه چی رو هواست
نرگس : سلام آقا صادق نه دیگه زنگ نزدم الانم که دیگه شانس ما جنگ شده دیگه امیدی ندارم ماشینمون بهمون بدن 😔😔
T9 : سلام بازم ماشین تحویلت دادن برای ما که هنوز فاکتور صادر نشده
شاهین cvt تحویل هفته چهارم دی : توی حالا عادیش نمیدادن ..... حالا هم که جنگ شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس دوران جنگ : ماشین ندادن تا جنگ شد . ما رو باش رو دیوار کی یادگاری نوشتیم دلم مون خوش بود اگر هیچی نیست حداقل یه امنیت هست هم پول زحمت کشیده مون رفت هم آبرو ملت تو دنیا
حسن : ماشین پر فعلا واریز نکنید
207 پانا تحویل 12 و 18 خرداد : با این ماجرا که پیش اومده من بعید میدونم ماشین فعلا خبری بشه اگه شدتم بگیره ماشین و خونه جزو بی ارزشترین ها میشه ماشین طرف میخواد چیکار همه دنبال خوراک هستن تا داستان دیگه 😔😔😔
نگار : توحید ارومیه داداش جنگ شده تکلیف ماشین ما چه میشه
نسترن : تکمیل وج 6 اسفند پیش فروش امروزکسی فاکتور نشد
ساینادوگانه : با این شرایط جنگی تکمیل وجه تبدیل وضعیت ساینا دوگانه به تک رو انجام بدیم یا بیخیالش بشیم کلا
فرنوش : الان مدیران خودرو میگه به خاطر حمله اسرائیل 200 میلیون دیگه بیارید بدید ماشیناتونم ترکیده به ما چه کاش اسراییل مدیر عامل مدیران خودرو رو میزد یه دل می شدیم حداقل
تیگو 7 پرمیوم : منم مثل شما ولی هنوز نمیدونم خروج خوروه یا نه
اطلس : کاش همین الان حداقل سایپا پولامون پس بده ماشین که نمیدی
207 : الان با این ماجراها داستان تحویل چی میشه یعنی همین سرمایه که داشتیم رفت رو هوا