نسل بعدی شارژر بی سیم، خودروهای برقی را حین حرکت شارژ خواهد کرد

 

نسل بعدی شارژر بی سیم، خودروهای برقی را حین حرکت شارژ خواهد کرد

 
بر اساس آخرین تحقیقات دانشمندان دانشگاه کورنل، گسترش فناوری شارژ القایی خودروهای الکتریکی این امکان را فراهم می‌کند تا خودروها هنگام عبور از جاده‌ها شارژ شوند.
 
اضطراب مربوط به ظرفیت پیمایش و زیرساخت شارژ بزرگ‌ترین موانع استفاده‌ی گسترده از خودروهای الکتریکی هستند؛ اما اگر این خودروها بتوانند در جاده‌ شارژ شوند، چه اتفاق می‌افتد؟ به گزارش carscoops، گروهی از محققان دانشگاه کورنل می‌‌گویند برای این مشکلات راه‌ حلی دارند که امکان شارژ خودروی الکتریکی در جاده را فراهم می‌کند.
 
 شارژ القایی موضوع تازه‌ای نیست؛ حتی خودروسازان نیز به‌طور فزاینده از این فناوری بهره می‌برند و به سرنشینان اجازه می‌دهند تلفن همراه خود را به‌صورت بی‌سیم در خودرو شارژ کنند. خرم آفریدی، دانشیار دانشگاه کورنل که مسئولیت هدایت تحقیقات جدید را در این زمینه دارد، می‌گوید:
 
چالش بزرگ استفاده از فناوری شارژ القایی در جاده‌ها این است که تولید میدان‌های مغناطیسی که تلفن شما از آن استفاده می‌کند، در سطح مورد نیاز برای جاده‌ها گران‌قیمت و غیر قابل تحمل است.
 
در واقع این ایده در دهه ۸۰ در کالیفرنیا آزمایش شد؛ اما میدان‌های مغناطیسی متناوب به سخت‌افزار گران‌قیمت احتیاج دارند و انرژی بیشتری نسبت به آنچه تأمین می‌کنند، مصرف می‌کنند. آفریدی می‌گوید با تمام این موانع، فناوری که او و تیمش در حال توسعه آن هستند، به‌ جای میدان‌های مغناطیسی از میدان‌های الکتریکی با فرکانس بالا استفاده خواهد کرد. آفریدی از روزهای حضور در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در حال تحقیق درباره این فناوری است.
 
آفریدی می‌گوید:
 
آن‌ها فکر کردند این عملی نیست؛ زیرا تصور نمی‌‌کردند به سطح بالایی از فرکانس‌هایی که من فکر می‌‌کردم، برسند. اما این همیشه زمینه تحقیق من بوده است. واقعاً علاقه من این است که به فرکانس‌های بسیار بالا دست پیدا کنم و فناوری را به بالاترین فرکانس بالقوه خود برسانم. 
 
به لطف پیشرفت‌هایی که تیم آفریدی ایجاد کرده است، وسایل نقلیه با حداکثر فاصله ۱۸ سانتی‌متر (۷ اینچ) از سطح زمین (که بیشترین خودروی برقی هستند) می‌توانند توسط فناوری آفریدی شارژ شوند. انتقال انرژی از طریق صفحاتی در جاده صورت می‌‌گیرد که با فاصله‌ی ده‌ها فوت از یکدیگر تعبیه می‌شوند و به این ترتیب خودروها می‌توانند هنگام عبور از جاده شارژ شوند.
 
 
آن‌طور که خرم آفریدی می‌گوید، شارژ با فرکانس بالا قادر است خودرویی مانند نیسان لیف را در مدت چهار تا پنج ساعت شارژ کند. شارژ خودروی برقی با باتری بزرگ‌تر مانند تسلا، بیشتر طول می‌کشد؛ اما اگر به چیزی مانند استفاده از تلفن همراه هنگام اتصال به شارژر فکر می‌کنید، می‌تواند بسیار مفید باشد.
 
برای عملکرد این فناوری نیاز به تغییرات زیرساختی بسیار سنگین و گسترده است. آفریدی چند ایده دارد که می‌تواند کار را آسان کند. اول از همه، برنامه‌ی او به معنای استفاده از شارژ در تمام بزرگراه‌ها نیست. در عوض، این صفحات در امتداد خط ترافیک مانند خط ویژه HOV نصب می‌شوند. خودرو در مسیر حرکت می‌کند و جاده، صفحه نصب‌شده روی خودروی الکتریکی را می‌خواند و شروع به شارژ آن می‌کند. راننده، خودرو را از خط حرکت خارج و بعداً برای انجام شارژ صورت‌حساب دریافت می‌کند.
 
همچنین می‌‌توان این صفحات شارژ را در کنار علائم توقف و چراغ راهنمایی نصب کرد؛ جایی که احتمالاً رانندگان کمی کنار آن وقت می‌گذرانند و نصب آن نیز ساده‌تر است. در ابتدا آفریدی پیشنهاد می‌کند که این فناوری فقط در شلوغ‌‌ترین نقاط بزرگراه یا در مناطقی با زیرساخت شارژ کم نصب شود.
 
 
خودروسازان نیز باید در توسعه برخی قسمت‌های این فناوری سهیم شوند. یافتن کلیدها و سایر سخت‌افزارهایی که بتوانند از عهده فرکانس‌های بالا برای شارژ کارآمد برآیند، یکی از مهم‌ترین موانع در مقابل تیم آفریدی به شمار می‌رود؛ بنابراین در هر دو طرف برخی از تجهیزات تخصصی مورد نیاز است.
 
اما اگر خودروسازان وارد این حیطه شوند، در واقع می‌تواند مزیت بزرگی برای خودروسازان باشد. اگر این فناوری به اندازه کافی فراگیر شود، نیازهای وسایل نقلیه برای ذخیره انرژی خود کاهش می‌یابد. این می‌تواند به معنای باتری‌های کوچک‌تر باشد که منجر به تولید خودروهای سبک‌تر می‌شود و مهم‌تر از آن، بار زیست‌محیطی تولید باتری را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.
 
متأسفانه «اما و اگرهای» زیادی در این مسیر وجود دارد و حتی در این سناریو چگونگی انجام برخی کارها مشخص نیست. حتی با تخمین آفریدی، این فناوری ۱۰ سال تا آماده بودن برای جاده‌های اصلی فاصله دارد؛ اما تا آن زمان، شارژ القایی احتمالاً در انبارها و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شارژر بی سیم






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
* : غلط کردی که کارمند یا کارگر سایپا یا زیر مجموعه اعتصاب کردن ، یه مشت روانی جمع شدید اینجا با اراجیف اشتباه یه عده که میخوان اطلاعات از همدیگه بدست بیارن رو مسخره میکنید . دوستان شاهین پلاس فعلا متوقفه روی 26 اسفند ، و هیچ شایعه ای رو از یه مشت روانی قبول نکنید . دوره ی بعدی آبان به بعد
* : شاهین تکمیل وجه 27 خرداد ، آدمای انگلی مثل تو دروغ میگن تا 26 اسفند فاکتور شده نه کمتر نه بیشتر دوره ی فاکتور بعد از آبان ماه
س : سلام.یه سوال شماره بدنه یا شاسی ماشین‌هایی که فاکتور شدن با چی شروع میشه؟برای من با NAشروع میشه.یجایی خوندم از تهران با NHشروع میشه
محمد : دوستان بیخیال شاهین جی بشین.اینا مشکل سانروف دارن .من تا تبدیل به جی ال کردم فورا فاکتور شد.الان پلاک هم شد. برید تو سایت سایپا تبدیل بزنید نیاز به رفتن به نمایندگی هم نداره.
هادی : سلام خدمت دوستان جهت اطلاع من واریزی شاهین جی در 17 آذر 1403 بودم دیروز تبدیل زدم به شاهین جی ال امروز فاکتور شد . مجبوریم چکار کنیم این همه معطلی ارزش نداشت .
شاهین تکمیل وجه ۲۷ خرداد : همین الان زنگ زدم گفتم من فردا شکایتمو دفتر خدمات قضایی ثبت می کنم تا کی می خواین طول بدین گفت اصلا مشخص نیست و باید صبرکنین و تا ۱۴ اسفند فقط تحویل شده چرا ی سری میاین اینجا می نویسین اردیبهشت تحویل شده چرا الکی مردمو امیدوار می کنین
شاهین gl : سلام وقت همگی بخیر دوستان لطفا اگر کسی از 20 خرداد به بعد ک تکمیل وجه کردید فاکتور شدید تو رو خدا اینجا اعلام کنید حداقل بدونیم وضعیت فاکتور کردن به کجا رسیده به 096550 ک زنگ میزنیم جواب درست و حسابی نمیدن فقط میگن منتظر باشید .. وای چه گیری افتادیم از دست این سایپا تابستون ک تموم شد مدارس داره باز میشه با دو تا دانش آموز ما چطور بدون وسیله چه کار کنیم به خدا
تارا20شهریورتیتانیوم : نه فاکتور نشدیم
شاهین جی ال : سلام وقت همگی بخیر دوستان خواهشن اگر کسی از 20 خرداد به بعد ک تکمیل وجه کردن فاکتور شدید لطفا اینجا اعلام کنید ممنون میشیم . زنگ میزنیم 096550 ک جواب درستی نمیدن فقط میگن منتظر باشید 😮💨 اینجا تنها جایی ک میتونیم خبر دار بشیم ک تا کجا فاکتور کردن .
هادی : دوستانی که تغییر مدل درخواست کردن. اس ام اس تایید میاد؟ یا جایی مینویسه که تغییر مدل انجام گرفت یا تایید شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نازیلا : پیش بینی میشود قیمت خودرو فردا افزایشی هست
پیش بینی قیمت خودرو : فردا قیمت خودرو ها افزایش خواهند داشت
پیش بینی قیمت خودرو فردایی : قیمت خودروها افزایش خواهند داشت
پیش بینی قیمت خودرو : فروش خودرو= ضررو زیان و باخت خرید خودرو=سود ومنفعت وبرد
عفی : پس چجوری هست ...بری ما خو فاکتور نشده...دوستان اگر کسی ماشین براش فاکتور شد تاریخ 21 خرداد خبری بده ...ممنون از دوستان گل...چون من 21 خرداد هستم هنوز مرحله آماده تخصیص هستم...کوییک جی ایکس ال.
یونس 207 دنده ای پانوراما : خرید خودرو= سودو منفعت فروش خودرو= باخت و ضرروزیان
وحید : سلام تا قیمت جدید نزن دعوت نامه صادر نمیکن
ایمان : شمام یکیش
15 بهمن : چی شد بالاخره؟پس چرا پیش فروش دهه فجر فاکتور نمیشه برج 2 که تکمیل وجه کردم نمایندگی گفت حداکثر تا یک ماه طول میکشه تحویل بدن.الان که زنگ میزنم به سایپا میگن نمیتونم بازه زمانی تعیین کنیم. هلاک شدیم به خدا
ساینا فروش فوق العاده بهمن : پلاک نشدی؟چه ماشینی