نسل بعدی شارژر بی سیم، خودروهای برقی را حین حرکت شارژ خواهد کرد

 

نسل بعدی شارژر بی سیم، خودروهای برقی را حین حرکت شارژ خواهد کرد

 
بر اساس آخرین تحقیقات دانشمندان دانشگاه کورنل، گسترش فناوری شارژ القایی خودروهای الکتریکی این امکان را فراهم می‌کند تا خودروها هنگام عبور از جاده‌ها شارژ شوند.
 
اضطراب مربوط به ظرفیت پیمایش و زیرساخت شارژ بزرگ‌ترین موانع استفاده‌ی گسترده از خودروهای الکتریکی هستند؛ اما اگر این خودروها بتوانند در جاده‌ شارژ شوند، چه اتفاق می‌افتد؟ به گزارش carscoops، گروهی از محققان دانشگاه کورنل می‌‌گویند برای این مشکلات راه‌ حلی دارند که امکان شارژ خودروی الکتریکی در جاده را فراهم می‌کند.
 
 شارژ القایی موضوع تازه‌ای نیست؛ حتی خودروسازان نیز به‌طور فزاینده از این فناوری بهره می‌برند و به سرنشینان اجازه می‌دهند تلفن همراه خود را به‌صورت بی‌سیم در خودرو شارژ کنند. خرم آفریدی، دانشیار دانشگاه کورنل که مسئولیت هدایت تحقیقات جدید را در این زمینه دارد، می‌گوید:
 
چالش بزرگ استفاده از فناوری شارژ القایی در جاده‌ها این است که تولید میدان‌های مغناطیسی که تلفن شما از آن استفاده می‌کند، در سطح مورد نیاز برای جاده‌ها گران‌قیمت و غیر قابل تحمل است.
 
در واقع این ایده در دهه ۸۰ در کالیفرنیا آزمایش شد؛ اما میدان‌های مغناطیسی متناوب به سخت‌افزار گران‌قیمت احتیاج دارند و انرژی بیشتری نسبت به آنچه تأمین می‌کنند، مصرف می‌کنند. آفریدی می‌گوید با تمام این موانع، فناوری که او و تیمش در حال توسعه آن هستند، به‌ جای میدان‌های مغناطیسی از میدان‌های الکتریکی با فرکانس بالا استفاده خواهد کرد. آفریدی از روزهای حضور در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در حال تحقیق درباره این فناوری است.
 
آفریدی می‌گوید:
 
آن‌ها فکر کردند این عملی نیست؛ زیرا تصور نمی‌‌کردند به سطح بالایی از فرکانس‌هایی که من فکر می‌‌کردم، برسند. اما این همیشه زمینه تحقیق من بوده است. واقعاً علاقه من این است که به فرکانس‌های بسیار بالا دست پیدا کنم و فناوری را به بالاترین فرکانس بالقوه خود برسانم. 
 
به لطف پیشرفت‌هایی که تیم آفریدی ایجاد کرده است، وسایل نقلیه با حداکثر فاصله ۱۸ سانتی‌متر (۷ اینچ) از سطح زمین (که بیشترین خودروی برقی هستند) می‌توانند توسط فناوری آفریدی شارژ شوند. انتقال انرژی از طریق صفحاتی در جاده صورت می‌‌گیرد که با فاصله‌ی ده‌ها فوت از یکدیگر تعبیه می‌شوند و به این ترتیب خودروها می‌توانند هنگام عبور از جاده شارژ شوند.
 
 
آن‌طور که خرم آفریدی می‌گوید، شارژ با فرکانس بالا قادر است خودرویی مانند نیسان لیف را در مدت چهار تا پنج ساعت شارژ کند. شارژ خودروی برقی با باتری بزرگ‌تر مانند تسلا، بیشتر طول می‌کشد؛ اما اگر به چیزی مانند استفاده از تلفن همراه هنگام اتصال به شارژر فکر می‌کنید، می‌تواند بسیار مفید باشد.
 
برای عملکرد این فناوری نیاز به تغییرات زیرساختی بسیار سنگین و گسترده است. آفریدی چند ایده دارد که می‌تواند کار را آسان کند. اول از همه، برنامه‌ی او به معنای استفاده از شارژ در تمام بزرگراه‌ها نیست. در عوض، این صفحات در امتداد خط ترافیک مانند خط ویژه HOV نصب می‌شوند. خودرو در مسیر حرکت می‌کند و جاده، صفحه نصب‌شده روی خودروی الکتریکی را می‌خواند و شروع به شارژ آن می‌کند. راننده، خودرو را از خط حرکت خارج و بعداً برای انجام شارژ صورت‌حساب دریافت می‌کند.
 
همچنین می‌‌توان این صفحات شارژ را در کنار علائم توقف و چراغ راهنمایی نصب کرد؛ جایی که احتمالاً رانندگان کمی کنار آن وقت می‌گذرانند و نصب آن نیز ساده‌تر است. در ابتدا آفریدی پیشنهاد می‌کند که این فناوری فقط در شلوغ‌‌ترین نقاط بزرگراه یا در مناطقی با زیرساخت شارژ کم نصب شود.
 
 
خودروسازان نیز باید در توسعه برخی قسمت‌های این فناوری سهیم شوند. یافتن کلیدها و سایر سخت‌افزارهایی که بتوانند از عهده فرکانس‌های بالا برای شارژ کارآمد برآیند، یکی از مهم‌ترین موانع در مقابل تیم آفریدی به شمار می‌رود؛ بنابراین در هر دو طرف برخی از تجهیزات تخصصی مورد نیاز است.
 
اما اگر خودروسازان وارد این حیطه شوند، در واقع می‌تواند مزیت بزرگی برای خودروسازان باشد. اگر این فناوری به اندازه کافی فراگیر شود، نیازهای وسایل نقلیه برای ذخیره انرژی خود کاهش می‌یابد. این می‌تواند به معنای باتری‌های کوچک‌تر باشد که منجر به تولید خودروهای سبک‌تر می‌شود و مهم‌تر از آن، بار زیست‌محیطی تولید باتری را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.
 
متأسفانه «اما و اگرهای» زیادی در این مسیر وجود دارد و حتی در این سناریو چگونگی انجام برخی کارها مشخص نیست. حتی با تخمین آفریدی، این فناوری ۱۰ سال تا آماده بودن برای جاده‌های اصلی فاصله دارد؛ اما تا آن زمان، شارژ القایی احتمالاً در انبارها و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شارژر بی سیم






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 61 نظر
X33 Cross cvt 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارانتینو : تهران صدور اسناد هنوز تیک نخورده پیش فروش تحویل سی بهمن
حسن a5 : سلام من یک A5 در مرداد1403/5/14در نمایندگی عاکف مشهد ثبت نام کردم و 1404/2/8شاسی شد و در تاریخ1404/3/5تحویل گرفتم از دوست خوب و جناب وکیل خواهش میکنم که توضیح بدهند برای شکایت و دریافت همان خسارت 36درصد از کجا شروع کنم.. آیا میشه در مشهد و دفاتر قضایی مشهد شکایت کرد یا باید بیایم تهران؟ و اگر در مشهد شکایت امکان پذیر هست چه نکاتی را باید هنگامی که لایحه را تحویل می‌دهیم به کاربر دفتر بگوئیم تا کار اولی ودقیق انجام شود....متن لایحه را دوستان در گروه گذاشتند ومیشه از اون استفاده کرد فقط ادامه مراحل را لطفا راهنمایی کنید..سپاسگزارم
تارا اتو سرامیگ : سلام تاریخ تحویلتون کی بود ؟؟؟؟منظورم‌تاریخ‌طبق قرار داد هست...
محمد : خانعلی آچنگان چیز تو اونت تا تهران
X5 آبان : ۲۵ فروردین فاکتور شده تمام مراحل رو رفته اما هنوز تحویل ندادن ، مسخره ست یک ماه معطلی فقط بخاطر حمل خودرو از بم به تهران. واقعآ شاهکاره این همه ضعف و سو مدیریت
Puya : اگ ماشین نیس که بهتون بدند، پس شماره شاسی چیا تو فاکتورتون ثبت کردند؟؟
خدا از دهنت لشنوه : سلام واسه ما مهر 1402پرداخت اولیه قرار بود زمستان 1403تکمیل وجه بیاد ولی هنوز خبری نیست کسی نمیدونه کی میاد
تارا اسفند ماه سرامیک : سلام کسی تارا تحویل 30 اسفند سرامیک فاکتور شده
تارا اسفند ماه سرامیک : سلام اسفند کسی فاکتور شده
رز زرد : هیچ کاری از دستمون بر نمیاد بخدا کل دارایی و پس انداز زندگیم همین پول ماشینه... همه بدبختی به کنار ...انقدر اطرافیان پرسیدن ماشینتون کو؟ آبرو واسم نمونده از محمد و آل محمد تمنا دارم به دردی گرفتار بشن که تو هیچ کشوری نتونن مداواشون کنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پیش فروش تکمیل وجه 7اسفند : امروز امیدوارم همه پیش فروش بهمن فاکتور بشن
207 پانا تحویل 12 و 18 خرداد : یجری میشه که دیگه برا هیشکی نصرفه که بره از بازار آزاد تهیه کنه مستقیم میره از کارخونه میخره ، قیمتهای بازار آزاد یه توپ که خود کارخونه هی لگد به این توپ میزنه که خودش دنبالش بیوفته اینا همش با برنامه اس از روز اول 207 با رینگ بود ارتقاء میدن رینگو جدا میفروشن رینگ بخری 2 برابر که 10 15 روز زودتر بدن چند نفر تو همینجا با اینکه میدونن رنگ تیتانیوم و مشکی که انتخاب کردن گرونتر از سفیده ولی اومده هم رنگ خودروشونو سفید زدن هم 20،600 پول اضافه دادن به خاطر رینگ میخوان کلا 15 روز زودتر تحویل بگیرن ببینید چه پولای اضافه ای در میاد این همه ام هرکی پرسید میصرفه خیلیا گفتن نه بیرو رینگش نهایت 10 تومن ولی خیلیا پرداخت کردن چرا دیگه باید بفهمیم حالا شما دنبال این هستید که طرف دلال یا کاسب همینه دیگه روز اول اصلا ثبت نام قالپاق گذاشت نمیخریدی همه نمیخریدم ولی ایران خودرو 4 تا لاستیک با 4 تا چراغ بده بگه این 207 بازم همه میخرن همه هرکیم میگه نمیخرم اتفاقا دوتا میخره طرف فاکتور نشده الکی میگه برا من فاکتور شده که بقیرم تحریک کنه 20 اضافه بزن زودتر تحویل بگیر خیلیام میرن میزنن خیلیا متاسفانه
207 پانا تحویل 12 و 18 خرداد : قرار نیست تو این کشور چیزی ثبات داشته باشه یا حتی ارزون بشه اصلا اینو از تو ذهنتون بیارید بیرون طرف رفته 2 میلیاردو خورده ای ماشین وارداتی خریده 500 تومن پول حواله داده براش حدود 3 میلیار در اومده زمان تحویل خودرو که رسیده بهش گفتن 450 میلیون یا میدی یا پولتو پس میدیم ماشین بی ماشین سودش شده 700 تومن براش اون یکی رفته بی ام و خریده 1 میلیاردو 600 گفتن باید بدی تا ماشینو بدیم این از وارداتی فیدلیتی دوستم نوشته بوده بعد 2 سال اومدن بهش بدن 150 میلیون اضافه گفتن بده تا خودرو تحویل بدیم ندی نمیدیم پولتو میدیم بعد شما توقع دارید که تاثییری نذاره وقتی میان میگن اگه توافقم بشه تاثییری روی قیمتها نخواهد گذاشت یعنی تحریم ربطی به گرونی نداره در صورتی که قبلا میگفتن داره علت گرونی تحریم الان میگن نه ربطی نداره حرفه دیگه خیلی راحتتر از این حرفا میشه عوض کرد حرفو همه شرکتها افزایش قیمت دادن آریسان چی داره 500 خورده ای چرا میان میگن باهاش کار میکنی پول خوب میشه دربیاری چرا گرون نکنن و منتظر افزایش قیمت ایران خودروهم باشید قیمت کارخونه انقدر گرون میشه تا یجایی با بازار آزاد یکی بشه
ربابه آقایی : سلام 18 خرداد قراره تحویل بدن طرح مادران فوق العاده است ولی هنوز رویه فاکتور شده می چرخه جریان چیه
ربابه آقایی : 18خرداد قرار تحویل بدن فوق العاده است هنوز فاکتور شده میچرخه طرح مادران است
دانیال : سلام برا من آماده تخصیص..و عدم نقص پرونده
هومن پانا : خب الان به بنده تا تاریخ 31اردیبهشت وقت داده تکمیل وجه انجام بدم بنده خب 17 اردیبهشت تکمیل وجه انجام دادم یه فرد دیگه هم اومده 28 اردیبهشت تکمیل وجه انجام داده هر دو نفر تاریخ تحویل خورده 31 تیر میاد اول اونی که 28 اردیبهشت تکمیل وجه انجام داده فاکتور میکنه بد منو که 17 اردیبهشت تکمیل وجه انجام دادم فاکتور میکنه آیا به نظر شما این بی نظمی در یک مجموعه به این بزرگی نیست یا بی سواد بودن اون مدیر فروش بازار یابی ایران خودرو نیست شما بگید؟؟؟
ساینا10اسفند : به دانیال.ربطی نداره برای من موقع تکمیل وجه پیامک نیومد ولی تو پیگیری وضعیت که میرم همه چی ثبت شده و اوکیه.برای شما تو پیگیری وضعیت چه مرحله ایه؟
207 پانا مشکی دنده : سلام دوستان تاریخ من 12 خرداد بود قالپاق بود تبذیل به رینگ زدم فاکتور شد امروز خواستم ببینم چه قدر طول میکشه تا تحویل بدن تهرانم
ماهان : قیمت واقعی 300 میلیونه حاجی چی میگی این فرعون ها رو کسی نمیخره قیمت دلاری 207 زیر 4 هزار دلاره واسه خودت چی می بافی حتی با دلار 100 هزار تومانی هم میشه 400 میلیون