تمرکز رانندگان بعد از اتمام تماس تصویری به‌شدت کاهش می‌یابد

 

تمرکز رانندگان بعد از اتمام تماس تصویری به‌شدت کاهش می‌یابد

 
براساس گزارش‌های مؤسسه‌های بیمه‌، نیمی از رانندگان آمریکایی که پس از تماس تصویری با خودرو رانندگی می‌کنند، در تمرکز روی جاده مشکل دارند که به افزایش ۲۴ درصدی تلفات رانندگی منجر شده است.
 
آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۰ مجموعا ۲/۸۳ تریلیون مایل رانندگی کردند که درمقایسه‌با سال ۲۰۱۹، کاهش ۱۳/۲ درصدی (بیشتر به‌علت همه‌گیری کرونا) را نشان می‌دهد. بااین‌حال طبق گزارش NHTSA، تلفات ناشی از حوادث رانندگی در این کشور ۸ درصد افزایش یافته است. به‌گزارش Carscoops، این یعنی براساس مسافت رانندگی، تلفات ۲۴ درصد افزایش یافته‌ است که بزرگ‌ترین جهش سال‌به‌سال را از سال ۱۹۲۴ نشان می‌دهد.
 
افزایش تلفات رانندگی به تعدادی از عوامل مرتبط با رانندگی خطرناک بر‌می‌گردد؛ اما یکی از عواملی که انتظار ندارید نامش را بشنوید، تماس تلفنی تصویری یا کنفرانس ویدئویی است. مطالعه‌ی مؤسسه‌ی ویکفیلد پژوهش (Wakefield Research) به سفارش مؤسسه‌ی بیمه‌ای Root Insurance نشان می‌دهد که ۵۴ درصد از ۱،۸۰۰ پاسخ‌دهنده پس از یک تماس ویدئو کنفرانس، مشکل تمرکز را گزارش کرده‌اند.
 
بخشی از رانندگان به‌طور‌فزاینده‌ای به‌واسطه‌ی فناوری دچار حواس‌پرتی می‌شوند. به‌نظر می‌رسد افزایش زمان صرف‌شده در خانه و تماشای صفحه‌نمایش (گوشی و کامپیوتر و تلویزیون) باعث می‌شود توانایی ما برای مقاومت در‌برابر استفاده از فناوری هنگام رانندگی کاهش یابد.
 
الکس تیم، مدیرعامل بیمه روت می‌‌گوید:
 
کووید۱۹ اساسا نحوه‌ی تعامل ما را با وسایل نقلیه‌مان تغییر داد. همان‌طور‌که بسیاری از افراد به‌طور‌ناگهانی به محیط مجازی روی آوردند، اعتماد آمریکایی‌ها به فناوری به‌طور‌چشمگیری همراه‌با زمان خیره‌شدن به صفحه‌نمایش افزایش یافت و باعث شد اکثر رانندگان این رفتارهای پرخطر را در خودرو تکرار کنند.
 
طبق این مطالعه، رانندگان هنگام رانندگی بیشتردر حال بررسی تلفن‌هایشان هستند. تقریبا دو‌سوم (۶۶ درصد) گزارش داده‌اند که در سال ۲۰۲۰، هنگام رانندگی تلفن‌هایشان را دیده‌‌اند که ۸ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است. علاوه‌بر‌این، در سال ۲۰۲۱ یک‌چهارم تمام رانندگان می‌گویند که از زمان ورود به داخل خودرو، تلفن‌هایشان را ۱۵ دقیقه بررسی می‌کنند که درمقایسه‌با سال ۲۰۱۹، تقریبا ۱۰ درصد افزایش یافته است.
 
به‌نظر می‌رسد این بیماری همه‌گیر بر درک رانندگان از توانایی‌شان برای کار با وسیله‌ی نقلیه هنگام حواس‌پرتی تأثیر منفی گذاشته است. اگرچه ۹۳ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند معتقدند بررسی تلفن‌هایشان بر رانندگی آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد، ۳۰ درصد از آنان گفتند هنوز‌هم می‌توانند ایمن و بدون مشکل رانندگی کنند. ۵۰ درصد از این افراد را نسل Z و ۴۲ درصد را نسل هزاره تشکیل می‌دهند.
 
 
الکس تیم بیان می‌کند:
 
بسیاری از آمریکایی‌ها استفاده از فناوری و توانایی چندوظیفه‌ای خود را در طول همه‌گیری ویروس کرونا بهبود بخشیده‌اند؛ اما داشتن مهارت‌های مربوط به اتاق نشیمن به‌معنی عملکرد مناسب در پشت فرمان ترجمه نمی‌شود. رانندگان هنگام بازگشت به جاده، خطرهای اعتماد‌به‌نفس کاذب را باید تشخیص دهند تا از خود و مسافران محافظت کنند.
 
مؤسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه (IIHS) می‌گوید بررسی تلفن به‌طور‌متوسط ​​۴/۶ ثانیه طول می‌کشد. با سرعت ۸۸ کیلومتربرساعت (۵۵ مایل‌برساعت)، زمانی به‌اندازه‌ی طی‌کردن طول یک زمین فوتبال، چشم راننده از جاده برداشته می‌شود که ممکن است خطرهای زیادی برای جان سرنشینان به‌همراه داشته باشد.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی اطلس سفید : سلام.اطلس یا کوییک؟؟؟
رضا : اطلس سفید مشکی طرح مادران واسه همین زود میدن
ح : سلام شک نکنید برای پول گرفتن دعوتنامه را میفرستن بعد تکمیل وجه میگن ماخبرنداریم
لیدا : من که زنگ زدم و گفتم بنده خدا اپراتورشم دهنش باز مونده بود و گفت حتما پیگیری میشه... ترئخدا بقیه هم زنگ بزنید تو اخبار بگن حداقل یه مسول پیگیری کنه
ح : سلام دوستان عزیز لطفا هرکی طحویل گرفت لطفاخبر بدین ممنون این هم یک تجربه ای بود برای مردم
اطلس بهمن : آقا رضا بسلامتی ماهم طرح مادران هستیم ایشالا واریزی دوم چقد پول ریختی
رضا a5 مشکی : سلام.دوستانی که با کرمان موتور تماس میگیرن همین شماره 02142724 داخلی 7 و بعد داخلی 3 رو میگیرن؟ من که هر چی این چند روزه زنگ میزنم به این شماره بعد گرفتن داخلی فقط بوق آزاد میخوره و کسی پاسخگو نیست.
علی : سلام لطفا از تجربه رانندگی بگید از معایب خودرو بگید
اطلس 30مرداد : سلام دوستان تنهاامیدهمین162تماس بگیریدداخلی4بزارید رسانه ایی شه بلکه فرجی بشه به ماشینامون برسیم یه تماس گرفتن بهتراز دست رو دست گذاشتنه که
فربد : البته شاید چون خودروی دوستمون رنگ مشکی هست هنوز فاکتور نشده. خودروی ما سفید سقف مشکی هست. احتمالا اطلسهای رنگ سفید با سقف مشکی تا تاريخ ۲۸ مرداد فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جواب بی وفای پنج تیر پرونه : با همه مشکل داره
محمد رضا : موضوع شکایت باید چی انتخاب کنیم؟!؟
ملیحه 207 ارتقاع یافته : حد اقل 2 ماه بعد
آبتین : رانا پلاس تا چه ماهی دعوت نامه واریز وجه اومده؟
پروین‌ساراجون : دوستان‌آدرماهیها‌مبلغ‌دعوتنامه‌چقدربودبراتون‌منم‌دیماهیم‌میخوام‌بدونم‌،ممنون‌که‌جواب‌میدید.
جی ایکس آر ال : نمایندگی الکی سر مردم کلاه میزارن سریع تحویل میدن تازه آشنا هم هست مجبور شدم ماشینم بفروشم خدا میدونه اینا کی فاکتور بشن کی تحویل بدن اینجوری که من نظرات میخونم هنوز ثبتنامهای قبل از مهرماه تحویل نگرفتن
جی ایکس آر ال : سلام دوستان از طرح جوانی فروش فوق العاده مهرماه کسی فامتور شده؟
رانا : هنوز تحویل شهریور ندادن انشاالله 2 سال دیگه گیرتون می یاد
سعید x55 pro : شما بفرمایید کی ثبت نام داشتید و لیزینگی بوده ؟ من 3 آبان قراردداد 17 تایید لیزینگ و شماره شاسی خورده نمایندگی میگه تحویل برج 12خیلی هم اطمینان داده به تحویل امسال
سعید x55 pro : آقای نوری چه ماشینی؟ برای امسال هست تاریخ تایید لیزینگ میفرمایید لطفا و چه بانکی؟ وامتون واریز نشده ؟