برنامه ریزی برای تولید ۵۰۰ هزار موتور کم مصرف تا ۵ سال آینده

 

برنامه ریزی برای تولید ۵۰۰ هزار موتور کم مصرف تا ۵ سال آینده

 
مجتبی میرسهیل در  مراسم بهره برداری از طرح کلان ملی ساخت موتور کم مصرف یورو ۶ اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، تهران و سایر کلانشهرها همواره با آلاینده ها و تعطیلی زمستانه مواجه بودند و از همان سال دولت تصمیم گرفت با محوریت معاون اول، طرح کلانی با هدف رفع مشکل سوخت خودروها را دنبال کند.
 
وی افزود: براین اساس وزارت نفت، وزارت صمت و معاونت علمی و فناوری با همکاری صندوق توسعه بخشی از کار را دست گرفتند تا مقدمات کار انجام شود و در نهایت با تحقق برجام، نخستین قرارداد  انتقال فناوری موتور کم مصرف با مصرف ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به امضا رسید.
 
میرسهیل ادامه داد: در دو سالی که برجام برقرار بود موتور طراحی و انتقال فنی، انجام شد اما با شکست برجام برنامه ریزی ها تغییر کرد.
 
مدیرعامل شرکت توسعه قوای محرکه تیوان با تاکید بر این که با این‌تغییرات مقرر شد تا داخلی سازی از ۵۵ درصد به ۸۵ درصد ارتقا یابد، تصریح کرد: با وجود امضای ترامپ و خروج از برجام یک هفته بعد شاهد راه اندازی این کارخانه به عنوان یکی از بزرگترین نمادهای صنعتی کشور بودیم.
 
میرسهیل با تاکید بر این که این موتورها تمام‌نیاز خودروهای سواری تولید در کشور را پاسخگو خواهد بود، اظهار کرد: در عین حال طرح دیگری با سرمایه گذاری مشترک با دانشگاه تهران و سهم ۷۰ درصدی این دانشگاه در ساخت موتورهای هیبریدی در حال انجام است که با بهره برداری از این طرح، دانشگاه تهران به ۵ دانشگاه برتر در زمینه قوای محرکه اضافه خواهد شد.
 
برنامه ریزی برای تولید ۵۰۰ هزار موتور کم مصرف تا ۵ سال آینده
 
در ادامه این مراسم حسن روحانی، رییس جمهوری با تاکید بر این که این طرح و هزاران طرح محصول توافق است، اظهار کرد: از سال ۹۴ و با به نتیجه رسیدن برجام توانستیم بسیاری از طرح ها، قطعات و فناوری ها را دریافت و طرح های ناقص را تکمیل و یا طرح های جدید را آغاز کنیم.
وی افزود: خوشبختانه این شرکت توانست با وجود اخلالی که ترامپ در برجام ایجاد کرد، از تحریم ها عبور کرده و توانمندی داخلی را گسترش دهد.
 
روحانی در ادامه دو پرسش مطرح کرد نخست آن که این موتور کم مصرف و سه سیلندر برای چه خودروهایی مناسب خواهد بود و برنامه تولید و هدفگذاری این کارخانه به چه شکل خواهد بود؟
 
میرسهیل در پاسخ به این پرسش ها اظهار کرد: حجم پایین، مصرف پایین و توان بالا از جمله مشخصات این موتور است به طوری که براساس هدفگذاری قرار است سایپا این موتور را برای محصول جدید کراس اوور خود استفاده کند. این موتور محدوده ۷۵ تا ۱۰۵ اسب بخار را پوشش می دهد و مانعی برای استفاده از آن در خودروهای با سایز بزرگ نیز وجود ندارد.
 
وی در پایان برنامه تولید امسال تیوان را ۲۰ هزار موتور اعلام و تصریح کرد: این موتورها در گام نخست برای محصولات بهمن مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سایپا نیز باید اقدامات مربوط به انطباق موتور را انجام دهد براین اساس برای سال آینده تولید ۷۵ هزار موتور پیش بینی شده و در ۵ سال آینده این میزان تولید به ۵۰۰ هزار موتور خواهد رسید.

منبع

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , موتور کم مصرف






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد