کمپانی آئودی مدت ها قبل از این که مدل TT-RS را تولید و روانه بازار فروش کند، ساخت یک مدل کوپه اسپرت و پرقدرت را در سر داشت. در آن زمان مهندسان این خودروساز آلمانی تصمیم به ساخت مدل پرقدرت کوپه آئودی TT گرفتند. موتور شش سیلندر خورجینی 2.7 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه پیشرانه ای بود که از مدل RS4 آوانت برای استفاده در این آئودی کوپه قرض گرفته شد.
استفاده از این موتور، مهندسان را با یک مشکل رو به رو کرد؛ موتور شش سیلندر آوانت به صورت مایل در آئودی TT جای نمی گرفت! علی رغم وجود این مشکل طراحان در اقدامی تمام پلتفرم آوانت که شامل گیربکس، دیفرانسیل عقب، محورها، سیستم ترمز و سیستم چرخ ها می شد را برای آئودی TT کوپه در نظر گرفتند.
در راستای جای دادن همه این قسمت ها در یک بدنه جمع و جورتر، طراحان پلتفرم مدل جدید را به اندازه 170 میلی متر کوتاه تر کردند. طراحی داخلی این مدل نیز تقریباً به غیر از فرمان چرمی و صندلی های ریکاردو تفاوتی با مدل TT ندارد. ساخت کوپه TT هشت ماه به طول انجامید و پس از آن نیز در مسافتی معادل 20,000 کیلومتر تست های مختلفی را پشت سر گذاشت. این مدل خبر از شاخ و شانه کشیدن یک رقیب سرسخت برای پورشه 911 می داد.
موتور شش سیلندر این خودرو قابلیت تولید 378 اسب بخار نیرو و 440 نیوتن متر را دارد و در فاصله 4.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. طبق اعلام کمپانی آلمانی بالاترین سرعت TT کوپه 295 کیلومتر بر ساعت است. متاسفانه این خودروی اسپرت بنا به دلایل نامشخصی (البته احتمالاً هزینه بالای ساخت) به مرحله تولید نرسید و تنها یک دستگاه از آن ساخته شد. گفتنی است که عکس های این پست همگی در نمایشگاه آئودی و توسط آقای "گونتر استاشون" (Gunter Stachon) عکاس آلمانی گرفته شده است و اخیراً بر روی اینترنت قرار گرفته است.