آئودی ای ترون GT و RS ای ترون معرفی شد

 

آئودی ای ترون GT و RS ای ترون معرفی شد

 
جدیدترین محصول تمام برقی آئودی برای رقابت با پورشه تایکان ساخته شده است. ای ترون GT و RS ای ترون، ۴۶۹ و ۵۹۰ اسب‌بخار قدرت دارند.
 
در بازار خودروهای اسپرت، محبوبیت آئودی به‌اندازه مرسدس بنز، پورشه و بی‌ام‌و نیست. این موضوع، گاهی موجب نادیده گرفتن دست‌اوردهای تاریخی آئودی در مباحث فنی و مهندسی می‌شود. سیستم دو دیفرانیسل کواترو برای خودروهای اسپرت، پیشرانه توربوشارژ ۵ سیلندر، موتور V10۰ لامبورگینی و فناوری چراغ‌های LEDبا نمایش متنوع گرافیکی، ابتکارهای ماندگار آئودی در سال‌ها اخیر هستند.
 
آئودی مشابه دیگر غول‌های خودروسازی آلمان، برنامه‌ای ویژه برای تولید انواع مدل‌های برقی دارد. سال پیش، کراس‌اور الکتریکی آئودی ای ترون (e-Tron) رونمایی شد و حالا با استفاده از پلتفرم R8، دو مدل سدان اسپرت الکتریکی به سبد شرکت سازنده اضافه می‌شود.
 
احتمالا، موفقیت باورنکردنی پورشه تایکان در بازار جهانی، مهم‌ترین مشوق آئودی در ساخت ای ترون GT و RS ای ترون بوده است. آئودی ای ترون GT مشابه نسخه پایه از تایکان، دارای باتری لیتیوم یون ۹۳/۴ کیلووات ساعت با سیستم برق ۸۰۰ ولت خواهد بود که ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ها را در ۲۳ دقیقه شارژ می‌کند. سدان برقی آئودی دارای دو موتور برقی روی محورهای جلو و عقب است که در ارزان‌ترین مدل، ۴۶۹ اسب‌بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. نسخه ویژه با نام RS ای ترون، ۵۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.
 
 
سدان‌های برقی آئودی، با فناوری افزایش قدرت موقت (Overboost) ارائه می‌شوند. این سیستم به خودرو امکان می‌دهد تا برای مدتی کوتاه، مثل لحظه شتاب‌گیری ناگهانی، ۵۲۲ اسب‌بخار برای آئودی ای ترون GT و ۶۳۷ اسب‌بخار برای RS ای ترون فراهم شود. این شرایط، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ای ترون GT را به ۳/۹ ثانیه می‌رساند که نسبت به ارزان‌ترین نسخه تایکان یا تسلا مدل S، کندتر است. این زمان‌گیری برای RS ای ترون، ۳/۱ ثانیه خواهد بود. میانگین شعاع حرکتی سدان‌های الکتریکی آئودی با یک شارژ کامل، حدود ۳۷۰ تا ۳۸۰ کیلومتر پیش‌بینی شده است.
 
امکانات جالبی در آئودی ای‌ترون GT و RS وجود دارد که فراتر از تایکان عمل می‌کند. مثلا راننده می‌تواند ارتفاع بدنه را حدود ۴/۲۵ سانتی‌متر تغییر دهد. همچنین فناوری گردش محور چرخ‌های عقب، به‌صورت استاندارد روی RS ای‌ترون نصب می‌شود و برای ای ترون GT نیز قابل سفارش خواهد بود. در کابین، ادوات فیبر کربن، نمایشگر ۱۲/۳ اینچ لمسی، پنل دیجیتال پشت فرمان و صندلی‌های اسپرت وجود خواهد داشت.
 
 
طراحی بیرونی و داخلی سدان برقی آئودی در مقایسه با پورشه تایکان، خلاقیت و آینده‌نگری کمتری دارد. این محصول، نسبتا ساده و مشابه یک خودرو بنزینی به‌ نظر می‌رسد. چرخ‌های ۲۰ اینچ یا نمونه‌های سفارشی ۲۱ اینچ، چراغ‌های LED ماتریکس و حالت کوپه در نمای جانبی، برتری خاصی برای ای ترون GT ایجاد نمی‌کنند.
 
آستانه قیمت سدان برقی آئودی، ۱۰۰ هزار دلار است. نسخه RS نیز با اختلاف قیمت ۴۰ هزار دلاری فروخته خواهد شد. روی کاغذ، قیمت ۱۰۴ هزار دلاری تایکان 4S، مزیت مهمی برای پورشه محسوب می‌شود اما آئودی برای نسخه پایه از محصول خود، امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری ارائه می‌دهد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , آئودی ای ترون






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یه مقدار دیگه طاقت بیاری مال ما هم میاد فقط عجله نکن لطفا
X5 : سلام دوستان.یه راهنمایی بدید.به نظرتون برا تحویل باید کارشناس رنگ ببرم با خودم؟
نازنین : سلام دوستان مال من اومد مال شما چی هنوز نیومده؟؟؟؟پیام تکمیل وجه رومیگم
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احسان : طرح فرسوده ساینا دوگانه اخرین تحویلی مال تکمیل وجه برج چند کسی میدونه کسانی تازه تحویل گرفتن اطلاعات به ماهم بدید چقدر تاخییر دیگه
سعید اتو فلز 30 دی : بله،من 5 ابان تکمیل کردم،9 تبدیل زدم،12 فاکتور شد و 13 پلاک.
نیسان دوگانه اکستند : نیسان ابی یا اکستند؟
کوییک اس شهریور : الان اونایی فاکتور شدن جلوی شماره گذاری چی نوشته براشون؟من یه هفته فاکتور شدم نوشته در انتظار بازدید افسر
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره
نیسان دوگانه اکستند : دوستان اکستند دوگانه کسی پلاک شده خاهشا راست بگین؟
ساینا تکمیل وجه 30اردیبهشت : 5 آبان فاکتور شدم امروز هم تحویل بالاخره بعد 5 ماه تاخیر راحت شدم خداحافظ همگی امیدوارم شماهم راحت بشید
مظلومی : چرا به ترتیب پذیرش نیس اینم یجور پارتی بازیه دیگه بنده بجز خدا کسی رو ندارم توی نمایندگی از 10 تا ماشین 9 تا اومده بعد از من بعد نیگن ننمیدوتیم چرا اینجوریه
مظلومی : داداش گلم چرا پس و پیش پلاک میزنن، بنده 7 مردادم موندم دوگانه ولی برج 6 و 7 پلاک شدن اگه به ترتیب هست این کجاش ترتیبه، وشما میگی پلاک میشن کجا یه هفته راکت مونده لامصبا