هورتان گرند آلبایسین ۲۰۲۱ مبتنی بر مزدا MX-5 میاتا معرفی شد

 

هورتان گرند آلبایسین ۲۰۲۱ مبتنی بر مزدا MX-5 میاتا معرفی شد

 
شرکت اسپانیایی هورتان خودرو کلاسیک گرند آلبایسین ۲۰۲۱ مبتنی بر مزدا MX-5 میاتا را رونمایی کرد. قیمت این خودرو بیش از ۷۰ هزار دلار اعلام شده است.
 
شرکت هورتان، یکی از خودروسازان نوپا و تولیدمحدود اسپانیایی، مهارت خاصی در تولید خودروهای کلاسیک بر‌پایه برخی از مدل‌های امروزی سایر خودروسازان بزرگ جهانی دارد. سال ۲۰۱۷، این خودروساز اسپانیایی با معرفی دو محصول با طراحی کلاسیک برپایه دو خودرو کرایسلر PT کروزر و فیات دوکاتو توجه رسانه‌ها را به‌خود جلب کرد. هم‌اکنون در سال ۲۰۲۱، هورتان محصول جدیدی به نام گرند آلبایسین (Grand Albaycin) رونمایی کرده است که این بار از نسل فعلی مزدا MX-5 به‌عنوان خودرو پایه استفاده می‌کند.
 
نمای جلو رودستر کلاسیک هورتان گرند آلبایسین / Hurtan Grand Albaycin مبتنی بر مزدا میاتا / Mazda Miata MX-5 سبز رنگ روی سطح شطرنجی
 
به‌گزارش موتوروان، هورتان گرند آلبایسین ۲۰۲۱ درواقع رودستری با ظاهر کلاسیک یا تارگا توسعه‌یافته برپایه نسل فعلی مزدا MX-5 میاتا RF است. نام این خودرو از منطقه‌ای در گرانادا اسپانیا گرفته شده است. شرکت هورتان مدتی قبل اعلام کرد که از مزدا برای تولید ۳۰ نسخه مجزا از گرند آلبایسین در سال ۲۰۲۱ مجوز گرفته است. مشتریان می‌توانند این خودرو را در دو مدل هریتیج یا سفارشی (Bespoke) برای خرید رزرو کنند که مدل اول ظاهری کلاسیک و مدل دومی ظاهری اسپرت‌تر و جذاب‌تر دارد.
 
ایده اصلی پشت طراحی گرند آلبایسین ۲۰۲۱ ترکیب طراحی کلاسیک با سخت‌افزار مدرن است که این امر با استفاده از پلتفرم و ساختار نسل ND مزدا میاتا محقق شده. مسئولان هورتان هنوز اظهار نکرده‌اند که در طراحی این خودرو از محصولات چه دوره‌ای الهام گرفته‌اند؛ ولی به‌خوبی می‌توان سبک طراحی خودروهای رودستر دهه ۱۹۶۰ را در هورتان گرند آلبایسین مشاهده کرد.
 
سبک طراحی تغاری گِل‌گیر چرخ‌ها و نحوه طراحی بخش جلویی خودرو و استفاده از چراغ‌های دایره‌ای‌شکل و جلوپنجره نسبتا باریک عمودی، خاطره‌ی خودروهای دهه ۱۹۶۰، مانند آستین Healey Sprite یا ام‌جی MGA را برای ما زنده می‌کند. همچنین، هماهنگی مناسبی میان سبک طراحی جلو و عقب این خودرو دیده می‌شود و نشان‌دهنده آن است که طراحی بخش عقب نیز به‌نوعی یادآور خودروهای کلاسیک دهه‌های پیش اروپایی است.
 
شرکت هورتان با افتخار اعلام کرده است که گرند آلبایسین از پیشرانه‌ی مزدا استفاده می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، این رودستر کلاسیک از همان پیشرانه ۱/۵ لیتری و ۲ لیتری مزدا میاتا MX-5 و بدون هیچ تغییری در زیر کاپوت خود بهره می‌برد. پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتری این خودرو ۱۳۲ اسب‌بخار قدرت و نسخه‌ی ۲ لیتری آن ۱۸۴ اسب‌بخار قدرت می‌تواند تولید کند. از‌جمله امکانات این خودرو می‌توان به جعبه‌دنده دستی یا خودکار (فقط برای پیشرانه‌ی بزرگ‌تر ) و ترمزهای دیسکی و دیگر امکانات موجود در مزدا MX-5 اشاره کرد. حداکثر سرعت نسخه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی کوچک‌تر ۲۰۴ کیلومتربرساعت و نسخه‌ی بزرگ‌تر ۲۱۹ کیلومتربرساعت اعلام شده است.
 
نمای جانبی عقب رودستر کلاسیک هورتان گرند آلبایسین / Hurtan Grand Albaycin مبتنی بر مزدا میاتا / Mazda Miata MX-5 سبز رنگ
 
اگرچه حداکثر قدرت تولیدی این دو پیشرانه درمقایسه‌با نمونه‌های نصب‌شده روی مزدا میاتا MX-5 تغییری نکره‌اند، تعداد خروجی‌های اگزوز هورتان گرند آلبایسین به چهار عدد افزایش یافته است. بد نیست بدانید چهار خروجی اگزوز معمولا برای خودروهایی با قدرت تولیدی بیش از ۳۰۰ اسب‌بخار در نظر گرفته می‌شوند؛ ولی برای خودرویی مانند گرند آلبایسین با پیشرانه‌ای کمتر از ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت، تنها یک خروجی اگزوز هم کفایت می‌کرد.
 
استفاده از طرح دورنگ برای بدنه در چنین خودروهایی احتمالا موفقیت‌آمیز باشد و تصاویر فاش‌شده قبلی نیز فضای داخل کابینی را با رنگ‌های جالب چرم نشان می‌دهد. مهندسان اسپانیایی هنوز از طرح داخل کابین مزدا میاتا فاصله نگرفته‌اند که اگرچه تجربی نیست، احتمالا هوشمندانه است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که گرند آلبایسین در دو طرح کلاسیک و اسپرت تولید می‌شود. تصاویر فاش‌شده قبلی نشان می‌داد که هورتان مشغول کار روی نسخه‌ا‌ی کانورتیبل و دیگری براساس مزدا MX-5 RF برای طرحی شبیه کوپه است.
 
هنوز محدودیت وزن خودرو جدید هورتان مشخص نشده است؛ بنابراین، مشخص نیست که تمام امکانات اضافه‌شده روی خودرو وجود داشته باشد و آیا سیستم تعلیق آن قابل‌تنظیم خواهد بود یا خیر. انتظار می‌رود که هورتان در آینده‌ی نزدیک اطلاعات بیشتری درباره‌ی گرند آلبایسین منتشر کند. 
 
هورتان در تماس با نشریه CarScoops اعلام کرد که گرند آلبایسین در سبک‌های بدنه‌ی روباز (Cabrio) و تارگا برای مشتریان ارائه می‌شود. این شرکت اسپانیایی قیمت محلی را نیز برای مدل جدید منتشر کرد که از ۵۹،۰۰۰ یورو (حدود ۷۲،۹۰۰ دلار آمریکا طبق نرخ ارز فعلی) برای نسخه‌ی ۱/۵ لیتری ۱۳۲ اسب‌بخاری هریتیج کابریو شروع می‌شود و تا ۸۲،۳۰۰ یورو (کمی بیش از ۱۰۰،۰۰۰ دلار آمریکا) برای نسخه‌ی ۲ لیتری ۱۸۴ اسب‌بخاری سفارشی تارگا افزایش می‌یابد. تفاوت بین نسخه‌های Heritage و Bespoke در طرح رنگ بدنه است.
 
ظاهرا هورتان قصد دارد که گرند آلبایسین را در کشورهای آلمان، فرانسه، نروژ، ایتالیا، روسیه و امارات متحده عربی بفروشد. هورتان فقط ۳۰ دستگاه گرند آلبایسین را در سال ۲۰۲۱ تولید خواهد کرد و هم‌اکنون، پیش‌فروش این رودستر تولید‌محدود کلاسیک آغاز شده است.

منبع

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هورتان گرند آلبایسین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد