هورتان گرند آلبایسین ۲۰۲۱ مبتنی بر مزدا MX-5 میاتا معرفی شد

 

هورتان گرند آلبایسین ۲۰۲۱ مبتنی بر مزدا MX-5 میاتا معرفی شد

 
شرکت اسپانیایی هورتان خودرو کلاسیک گرند آلبایسین ۲۰۲۱ مبتنی بر مزدا MX-5 میاتا را رونمایی کرد. قیمت این خودرو بیش از ۷۰ هزار دلار اعلام شده است.
 
شرکت هورتان، یکی از خودروسازان نوپا و تولیدمحدود اسپانیایی، مهارت خاصی در تولید خودروهای کلاسیک بر‌پایه برخی از مدل‌های امروزی سایر خودروسازان بزرگ جهانی دارد. سال ۲۰۱۷، این خودروساز اسپانیایی با معرفی دو محصول با طراحی کلاسیک برپایه دو خودرو کرایسلر PT کروزر و فیات دوکاتو توجه رسانه‌ها را به‌خود جلب کرد. هم‌اکنون در سال ۲۰۲۱، هورتان محصول جدیدی به نام گرند آلبایسین (Grand Albaycin) رونمایی کرده است که این بار از نسل فعلی مزدا MX-5 به‌عنوان خودرو پایه استفاده می‌کند.
 
نمای جلو رودستر کلاسیک هورتان گرند آلبایسین / Hurtan Grand Albaycin مبتنی بر مزدا میاتا / Mazda Miata MX-5 سبز رنگ روی سطح شطرنجی
 
به‌گزارش موتوروان، هورتان گرند آلبایسین ۲۰۲۱ درواقع رودستری با ظاهر کلاسیک یا تارگا توسعه‌یافته برپایه نسل فعلی مزدا MX-5 میاتا RF است. نام این خودرو از منطقه‌ای در گرانادا اسپانیا گرفته شده است. شرکت هورتان مدتی قبل اعلام کرد که از مزدا برای تولید ۳۰ نسخه مجزا از گرند آلبایسین در سال ۲۰۲۱ مجوز گرفته است. مشتریان می‌توانند این خودرو را در دو مدل هریتیج یا سفارشی (Bespoke) برای خرید رزرو کنند که مدل اول ظاهری کلاسیک و مدل دومی ظاهری اسپرت‌تر و جذاب‌تر دارد.
 
ایده اصلی پشت طراحی گرند آلبایسین ۲۰۲۱ ترکیب طراحی کلاسیک با سخت‌افزار مدرن است که این امر با استفاده از پلتفرم و ساختار نسل ND مزدا میاتا محقق شده. مسئولان هورتان هنوز اظهار نکرده‌اند که در طراحی این خودرو از محصولات چه دوره‌ای الهام گرفته‌اند؛ ولی به‌خوبی می‌توان سبک طراحی خودروهای رودستر دهه ۱۹۶۰ را در هورتان گرند آلبایسین مشاهده کرد.
 
سبک طراحی تغاری گِل‌گیر چرخ‌ها و نحوه طراحی بخش جلویی خودرو و استفاده از چراغ‌های دایره‌ای‌شکل و جلوپنجره نسبتا باریک عمودی، خاطره‌ی خودروهای دهه ۱۹۶۰، مانند آستین Healey Sprite یا ام‌جی MGA را برای ما زنده می‌کند. همچنین، هماهنگی مناسبی میان سبک طراحی جلو و عقب این خودرو دیده می‌شود و نشان‌دهنده آن است که طراحی بخش عقب نیز به‌نوعی یادآور خودروهای کلاسیک دهه‌های پیش اروپایی است.
 
شرکت هورتان با افتخار اعلام کرده است که گرند آلبایسین از پیشرانه‌ی مزدا استفاده می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، این رودستر کلاسیک از همان پیشرانه ۱/۵ لیتری و ۲ لیتری مزدا میاتا MX-5 و بدون هیچ تغییری در زیر کاپوت خود بهره می‌برد. پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتری این خودرو ۱۳۲ اسب‌بخار قدرت و نسخه‌ی ۲ لیتری آن ۱۸۴ اسب‌بخار قدرت می‌تواند تولید کند. از‌جمله امکانات این خودرو می‌توان به جعبه‌دنده دستی یا خودکار (فقط برای پیشرانه‌ی بزرگ‌تر ) و ترمزهای دیسکی و دیگر امکانات موجود در مزدا MX-5 اشاره کرد. حداکثر سرعت نسخه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی کوچک‌تر ۲۰۴ کیلومتربرساعت و نسخه‌ی بزرگ‌تر ۲۱۹ کیلومتربرساعت اعلام شده است.
 
نمای جانبی عقب رودستر کلاسیک هورتان گرند آلبایسین / Hurtan Grand Albaycin مبتنی بر مزدا میاتا / Mazda Miata MX-5 سبز رنگ
 
اگرچه حداکثر قدرت تولیدی این دو پیشرانه درمقایسه‌با نمونه‌های نصب‌شده روی مزدا میاتا MX-5 تغییری نکره‌اند، تعداد خروجی‌های اگزوز هورتان گرند آلبایسین به چهار عدد افزایش یافته است. بد نیست بدانید چهار خروجی اگزوز معمولا برای خودروهایی با قدرت تولیدی بیش از ۳۰۰ اسب‌بخار در نظر گرفته می‌شوند؛ ولی برای خودرویی مانند گرند آلبایسین با پیشرانه‌ای کمتر از ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت، تنها یک خروجی اگزوز هم کفایت می‌کرد.
 
استفاده از طرح دورنگ برای بدنه در چنین خودروهایی احتمالا موفقیت‌آمیز باشد و تصاویر فاش‌شده قبلی نیز فضای داخل کابینی را با رنگ‌های جالب چرم نشان می‌دهد. مهندسان اسپانیایی هنوز از طرح داخل کابین مزدا میاتا فاصله نگرفته‌اند که اگرچه تجربی نیست، احتمالا هوشمندانه است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که گرند آلبایسین در دو طرح کلاسیک و اسپرت تولید می‌شود. تصاویر فاش‌شده قبلی نشان می‌داد که هورتان مشغول کار روی نسخه‌ا‌ی کانورتیبل و دیگری براساس مزدا MX-5 RF برای طرحی شبیه کوپه است.
 
هنوز محدودیت وزن خودرو جدید هورتان مشخص نشده است؛ بنابراین، مشخص نیست که تمام امکانات اضافه‌شده روی خودرو وجود داشته باشد و آیا سیستم تعلیق آن قابل‌تنظیم خواهد بود یا خیر. انتظار می‌رود که هورتان در آینده‌ی نزدیک اطلاعات بیشتری درباره‌ی گرند آلبایسین منتشر کند. 
 
هورتان در تماس با نشریه CarScoops اعلام کرد که گرند آلبایسین در سبک‌های بدنه‌ی روباز (Cabrio) و تارگا برای مشتریان ارائه می‌شود. این شرکت اسپانیایی قیمت محلی را نیز برای مدل جدید منتشر کرد که از ۵۹،۰۰۰ یورو (حدود ۷۲،۹۰۰ دلار آمریکا طبق نرخ ارز فعلی) برای نسخه‌ی ۱/۵ لیتری ۱۳۲ اسب‌بخاری هریتیج کابریو شروع می‌شود و تا ۸۲،۳۰۰ یورو (کمی بیش از ۱۰۰،۰۰۰ دلار آمریکا) برای نسخه‌ی ۲ لیتری ۱۸۴ اسب‌بخاری سفارشی تارگا افزایش می‌یابد. تفاوت بین نسخه‌های Heritage و Bespoke در طرح رنگ بدنه است.
 
ظاهرا هورتان قصد دارد که گرند آلبایسین را در کشورهای آلمان، فرانسه، نروژ، ایتالیا، روسیه و امارات متحده عربی بفروشد. هورتان فقط ۳۰ دستگاه گرند آلبایسین را در سال ۲۰۲۱ تولید خواهد کرد و هم‌اکنون، پیش‌فروش این رودستر تولید‌محدود کلاسیک آغاز شده است.

منبع

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هورتان گرند آلبایسین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هه هه هه : داداش میخوای کارزار اعتراض به قطع برق و چیزای دیگه هم‌ راه بنداز شاید جواب داد
رز زرد : سلام تا پیامک نیاد نمیتونی تبدیل بزنی... در ضمن شماره پذیرش تو برگه قرارداد که از نمایندگی گرفتی نوشته سده...البته اون موقع هم که ۳۰۰ پرداخت کردی بعد یک روز شماره پذیرش برات ارسال شده شاید متوجه نشدی
علی : لطفا به همه بگین لطفا دوستان به فکر مردم باشین
KMC مشتری : شما دیروز فرمودین حتی مدارک ماشین رو هم تحویل نگرفتین،امروز میفرمایید بحمدالله خود ماشین رو تحویل گرفتین و کلی هم از ماشین راضی هستین! خداروشکر ولی تجربه باشه برای افراد نا امید و انرژی افتاده گروه که کمی با حوصله و دقت مطلب بنویسند.
شاهین : آقا خداوکیلی کی تحویل میدن فردا ساعت ۱۳قرارمون اینجا بترکونید دلمون خنک شه #سایپا بیشرف
شاهینجی : اره دوستان این بهترین راهه
شاهین +++ : فردا حجم پیاما زیاد باشه سایپا ببین
شماره پذیرش چیه : دوستان من پیش فروش هستم آذر 300 دادم تکیمل وجه شهریورم پیامکی نیامده الان میخوام تبدیل بزنم شماره پذیرش از کجا بیارم؟
شاهین +* : دوستان تمام وعده ها الکی الکی بس کنین با روحیه مردم بازی نکنین حقوق ۱۰سال کارگریمو ریختم پاتون کوش الان تو بانک بود چقدر گیرم میومد همش وعده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سهراب : اگه میخوای انجام بدی نکن نمیدن اگر انجامش دادی بیارش شاید بهت زمین دادن دیگه کار از کار گذشته کیف میکنی واسه خودت
مریم : سلام به نظرتون ساینا بهتره یا سورن پلاس؟
دنا 5 دنده فولادی 20 مرداد : سلام من زدم
امید 207 اتومات فلز : سلام من مشکی زده بودم دیروز تبدیل اومد زدم سفید امروز فاکتور شد پلاک شد و فکر می کنم تا 5 شنبه بدستم برسه 😋
اصغر : هانیه دوبار پرش کردی یه بار بیشتر بهت نمیدن چرا ایکاروس کردی
صادق : بستگی داره به اینکه ماشین را برای چه کاری میخوای و سطح توقعت چقدر هست.اگر ماشین را برای استفاده معمولی و برای رفت و آمد و مسافرت میخوای خیلی هم عالی هست.
محمد رضا پانا اتومات : سلام داداش،2448 ساعت که میشه 102 روز،میخوای دوستان 207 سوارو سکته بدی😂😂
ساینا فوری : کارشناس سایپا تنها کاری رو که صادقانه و درست انجام میدن خوندن اطلاعات از داخل سامانه شون هست. قرارداد روزشمار و ممتد هست نه روز کاری. من موندم یکسری دوستان چطور قرارداد امضا کردن.
ساینااس : ساینا اس پیش فروش دهه فجر واریز دوم تیر5شماره پذیرش12164211 هنوز هیچ خبری نیس
امین فوری شهریور : پس ما چه خاکی به گل بگیریم تبدیل نزدم