بررسی کلی محصولات کیا، معایب و مزایای مشترک

 

بررسی کلی محصولات کیا، معایب و مزایای مشترک

 

رپورتاژ - صنعت خودروسازی نه چندان قدیمی کره، با کیا در ایران ریشه دواند. همین که بدانیم پرفروش‌ترین خودروی تاریخ ایران، عقبه‌ای در کیا دارد و چند سالی با آرم این کمپانی در کشور رفت و آمد داشت، کافی است تا از تاثیرش بر خودروسازی ایران و عمق همکاری‌اش با کمپانی‌های مطرح کشور آگاه شویم.

سایپا، با واردات و سپس شروع مونتاژ پراید کیا جان تازه گرفت. همین همکاری‌های عمیق و بلند مدت و حضور پررنگ کیا با نسل‌های مختلف از کلاس‌های متفاوت در ایران، باعث شد تا این کمپانی علاوه بر محبوبیت، اعتماد زیادی نیز در میان ایرانیان کسب کند. اما آیا این محصولات در حد و اندازه  مقبولیت و محبوبیت‌شان، هستند و بازده و عملکرد مناسبی دارند؟

 

معضلات مشترک

اگر سراغ خرید مدل‌های مختلف کیا رفته و به بررسی بازار آن‌ها پرداخته باشید، خواهید دید که طی سال‌های گذشته با وجود توقف واردات، کراس‌اور اسپورتیج و سدان اپتیما، همواره در بین ۱۰ خودروی خارجی پرفروش‌ بازار بوده‌اند. بازار خرید و فروش انواع کیا همواره در ایران داغ است و مشتری‌های دست به نقد خود را دارد.

در بررسی تخصصی انواع کیا، عملکرد فنی همه آن‌ها قابل قبول و مناسب است. موتور بازده خوبی دارد، مصرف سوخت متناسب با کلاس خودرو است و کیفیت ساخت نیز در سطحی که باید قرار دارد. همچنین خودروهای کیا در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی همیشه از بهترین‌های زمان خود هستند.

در واقع تولیدات کره‌ای، به‌خصوص کیا به ارائه لیستی بلند و بالا از تجهیزات و امکانات متعدد و به روز معروفند. اما در عین حال، یک معضل نیز همواره به دنبال خودروهای کیا است. سواری خشک و تعلیق نامناسب. انتقال ضربات در تمام محصولات کیا، سدان، کوپه و کراس‌اور و شاسی بلند دیده می‌شود.

همچنین، محصولات کیا خودروهای کم استهلاکی نیستند. هزینه نگهداری نمونه‌های وارداتی آن‌ها بالاست و حساسیت سیستم فنی‌شان کم نیست. همچنین کابین انواع کیا زودتر از آنچه انتظار می‌رود به صدا می‌افتد.

در واقع، انتظار نمی‌رود که در اتاق خودرویی با قیمت اسپورتیج، اپتیما یا سراتو، پس از چند ده هزار کیلومتر کارکرد، صدایی ناشی از تحلیل رفتن قطعات و اجزای داخلی شنیده شود. البته این نکته بیشتر در نمونه‌های قدیمی کیا دیده می‌شود و مدل‌های ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ آن از کیفیت ساخت بالاتری برخوردارند.

نباید فراموش کرد آخرین شاسی بلند تولیدی کیا، تلوراید، به خودروی سال ۲۰۲۰ تبدیل شد. این پیروزی بزرگ به راحتی نصیب یک خودروساز کره‌ای نمی‌شود.

 

محاسن مشترک

در بررسی مشخصات فنی خودروهای مختلف و مقایسه نمونه‌های هم‌سطح با تولیدات کیا، متوجه می‌شویم که هیوندای در ایران، رقیب همیشگی کیا بوده است، اما هیوندای بیش از کیا مورد قبول بوده و اعتماد بیشتری را جلب کرده است. برای مثال هیوندای سانتافه در سطحی بالاتر از کیا اسپورتیج قرار گرفته و هیوندای آزرا قابل اعتمادتر از کیا اپتیما شناخته می‌شود. برخی این را به طراحی بدنه و عضلانی‌تر بودن محصولات هیوندای مربوط می‌دانند. اما در حقیقت با بررسی دقیق، متوجه می‌شویم که هیوندای‌های موجود در بازار ایران هم سواری نرم‌تری دارند و استهلاک پایین‌تری. کیفیت ساخت خودروهای هیوندای مانند آزرا و جنسیس با نمونه‌های ژاپنی مقایسه می‌شود.

این دست محصولات هیوندای در بین خودروهای لوکس بازار قرار می‌‌گیرند. البته نباید این حقیقت را نادیده گرفت که همین اعتماد بیشتر، قیمت تولیدات هیوندای را در ایران بالاتر از خودروهای کیا برده است. احتمالا همین اختلاف قیمت باعث می‌شود که کیا، همواره بازار پرفروشی داشته باشد و خریداران و طرفداران خود را حتی با گذر زمان حفظ کند. ضمن اینکه خدمات پس از فروش اطلس خودرو، یکی از بهترین‌ها در ایران است و معضلات تعمیرات و تامین قطعات محصولات کیا، به واسطه پشتیبانی مناسب این شرکت، کمتر از دیگر برندهای وارداتی است.

در نهایت، باید گفت طراحی بدنه و کابین محصولات کیا، از برگ‌های برنده آن‌ها محسوب میشود. کیا همواره، در ارائه طراحی‌های به روز با فیس‌لیفت‌های میان نسلی پیشتاز بوده و به این ترتیب از ایجاد هرگونه یکنواختی و کسالت در محصولات پیشگیری کرده است. بنابراین، باید گفت مزایای کلی محصولات کیا بر معایب آن‌ها می‌چربد و همین امر محبوبیت روز افزون آن‌ها را در ایران به همراه دارد.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , محصولات کیا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ماهان : مبارک باشه شاهین پلاس بود منم 15اسفند تکمیل وجه کردم اما فعلا خبری نیست
محم : یکی‌ دو نفرن که با دروغاشون باعث شدن دیگه این گروه کاربرد نداشته باشه معلوم نیست کی‌ راست میگه کی دروغ!!!
شاهین cvt تحویل هفته چهارم دی : منم ۶ اسفند تکمیل وجه کردم cvt پس چرا cvt فاکتور نمیکنند؟
Mostafa : سلام وقت بخیر.از a5 همچنان خبری نیست
محسن اسفند ماه : برادر akbar فردا فاکتور شدم، خواهش می کنم، بازم کمکی بود در خدمتم
محسن سی و یک اسفند ماه بعد از تعطیلات : خانعلی قهرمان تشکر تشکر
وحید : متاسفانه همین الان متوجه شدم اتوبوس حامل خانعلی آچیلیان و اقوام خیلی نزدیکشون که برای انتقام از من عازم تهران بودن پنچر شده، و اتوبوس به مبدا برگشته، باز خدارو شکر دست انتقام خانعلی برای چند وقت از سر من کوتاه شد. خدارو شکر
بهزاد : تو سایتا خیلی گشتم تقریبا حواله های شاهین رو کسی نمیفروشه. منم۲ دی ۲۹۱ واریز کردم. نمیدونم حواله رو بفروشم برم نقدی بخرم الان. یا نگه دارمش درش بیارم همین جی رو. ‌‌.
تارا 30اسفند : سلام وقت بخیر دوستان تارا دستی تحویل 30اسفند بودم دوروز پیش فاکتور وپلاک شده وامروز آماده بارگیری زده کی به نمایندگی می‌ره ممنون میشم جواب بدید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امین : چرخش بچرخه، مبارکتون باشه
x22 بندر : سلام دی ماه تکمیل وجه کردم 1403/11/7 شاسی خورده و هنوز فاکتور نشده و تحویلی 11 خردادم.
اطلس azar : از آن مدیریت محترم تقاضا دارم در صورتی که این جانب را صاحب حق دانستیددستورات لازم در خصوص انتظارات شاکی را صادر فرمایید. همچنین در صورت اینکه شکایت اینجانب ارتباط موضوعی با آن دستگاه نداشته و یا خارج از ماموریت آن سازمان محترم است، این شکایت به صورت سیستمی به دستگاه مرتبط ارجاع گردد.همچنین ازسازمان محترم بازرسی کل کشور تقاضا می کنم دراستای تکلیف تبصره 1 ماده 25 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد بر نحوه رسیدگی و پاسخگویی به شکایت اینجانب نظارت نماید. در ادامه توضیحات تکمیلی به شرح ذیل اعلام می گردد: ( ..... ) اینجانب ضمن تایید صحت کلیه مندرجات فوق، جهت هرگونه همکاری و ارائه اطلاعات بیشتر به مسئولین دستگاه اجرایی و سازمان بازرسی آمادگی خود را اعلام می نمایم. شماره تماس اینجانب می باشد. با تشکر
اطلس مشکی 8مهر : جناب راعی حادثه اسکله بندر رجایی مربوط به دیروز است و شما امروز به فاصله 3 ساعت و طی دو پیام، نظرات و وعده های متفاوت و متناقضی دادید. بنده و همسرم کارمندیم و اذر 402 اولین پرداخت و 8مهر403 دومین پرداخت را داشتیم و ماشبن فروختیم و الان 7ماه است که وسیله نداریم. هر بار یک وعده و وعیدی دادید برایم سوال است چرا امروز برای سومین بار در سال جاری فروش گذاشتید. لطفا به شعور مردم و هموطنتون توهین نکنید و با زندگی هموطنتون بازی نکنید. یا سایپا وظیفه خودش بداند و روشنگری کند و یا با موج منفی حاصل از تجمع و خبررسانی و نارضایتی مردم کنار بیاید.
اطلس azar : شرکت سایپا با ارسال دیرهنگام دعوت نامه در اسفندماه1403 باعث شد علاوه بر افزایش قیمت که شامل من شد و من در اسفندماه تکمیل وجه کردم و قرار شد یک ماهه خودرو تحویل داده شود ولی با گذشت بیش از یک ماه نه تنها خودرو و تحویل ندادند طی تماس با سامانه 96550 شرکت سایپا اپراتور شرکت تاریخی جهت تحویل اعلام نکردند.با توجه به این که این موضوع باعث ضرر مالی اینجانب و سلب آرامش من و خانواده ام شده است لذا درخواست رسیدگی به این موضوع و احقاق حق و حقوق اینجانب را دارم. با سپاس .
اطلس azar : مدیریت محترم رسیدگی و پاسخگویی به شکایت موضوع: شکایت اینجانب ... به کد ملی ... سلام علیکم احتراماً ضمن عرض خدا قوت، با عنایت به ماده 27 قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر اینکه در صورت بروز هر گونه تخلف، مسئولین دستگاه های اجرایی مسئولیت پاسخگویی به شکایات مردم را به عهده داشته و با استفاده از ظرفیت تعیین شده در ماده 90 قانون مدیریت خدمات کشوری حق شکایت ارباب رجوعان به مراجع قانونی محفوظ است به استحضار می رساند، اینجانب به دلیل ( عدم اجرای قانون و یا تکالیف قانونی در فرایند ) در ارتباط با دریافت خدمت ( خدمات شرکت سایپا ) در تاریخ ( آذرماه 1403 ) و در محل ( استان تهران، شهرستان تهران ) شکایت دارم. برای اثبات ادعای فوق، می توان از طریق ( بررسی مستندات ) به شرح ( اینجانب در اسفندماه 1402 برای خوردی اطلس شرکت سایپا با تحویل آذرماه 1403 ثبت نام کردم.
محمدرضا | Mohammad Reza : سلام دوستان؛ امروز صبح تماس گرفتن گفتن ماشینت آمادس بیا ببر. رفتم ماشینو از نمایندگی آدابی قم گرفتم کارواش کرده بودن. اولش توضیح دادند درباره ماشین و خودشون پیش چشمام چک کردن و محض احتیاط بعدش یک ساعت از رو چک لیست چک میکردم چیزیش کم نباشه و جک و آچار چرخ و زاپاس و آنتن و مثلث خطر و بکسل بند همراهش بود و امضا کردم. ((⭕️ کوییک GXRL رینگ آلومینیومی رنگ سفید-مشکی - ⭕️ ثبت نام و سخا 21 آبان - ⭕️ پذیرش 22 آبان شماره **120268- ⭕️ تاریخ فاکتور و "عدم دریافت شاسی از وزارت سمت" 27 فروردین 1404 - ⭕️ تاریخ نمایش شماره شاسی در سایپا یدک 31 فروردین 1404 - ⭕️ تاریخ پلاک آنلاین (پلاک جدید) 3 اردیبهشت 1404 - ⭕️ تاریخ چراغ تحویل 4 اردیبهشت 1404 - ⭕️ تاریخ تماس از نمایندگی جهت دریافت 7 اردیبهشت 1404.)) گفتن سند و بیمه نامه یک ماه دیگه از نمایندگی بگیر. کارت و برگ سبز هم میاد دم در خونه. کارت سوخت هم از سایت میشه ثبت نام کرد هم از پلیس 10+. یاعلی...🌹
اطلس azar : https://136.bazresi.ir/dargah/dashboard2/apps درود دوستان این سامانه شکایت ثبت کنید
اردشیر : سلام تحویل 30 خرداد فاکتور شدی
گرفتار رانا : پرداختی جدید فعال شده؟ میگن بابت کمربند یک میلیون هشتصد تومن دیگه باید پرداخت بشه کسی چک کرده؟