جان جیاناندریا به ریاست پروژه‌ی تایتان منصوب شد؛ خودرو خودران اپل در راه است

 

جان جیاناندریا به ریاست پروژه‌ی تایتان منصوب شد؛ خودرو خودران اپل در راه است

 
بر اساس اخبار منتشرشده، جان جیاناندریا که معاون ارشد بخش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است، از این پس رهبری پروژه‌ی تایتان را هم بر عهده خواهد داشت.
 
اگر اخبار فناوری را دنبال کرده باشید، قطعا می‌دانید اپل سال‌ها است که روی پروژه‌ی تایتان (Project Titan) یا همان خودروی خودران اپل کار می‌کند. حال بر اساس اخبار منتشرشده، جان جیاناندریا (John Giannander) رئیس بخش هوش مصنوعی اپل، رهبری تیم پروژه‌ی تایتان را برعهده گرفته است و از این پس خودروی خودران اپل تحت نظارت او توسعه خواهد یافت.
 
باب منسفیلد، رئیس قبلی پروژه‌ی تایتان، در سال ۲۰۱۲ بازنشسته شد؛ اما به همکاری با اپل در سمت مشاور ادامه داد. او در سال ۲۰۱۶ از وضعیت بازنشستگی خارج و دوباره به‌عنوان رئیس بخش اتومبیل‌های خودران مشغول به کار شد. اکنون گفته می‌شود منسفیلد به‌طور کامل بازنشسته شده و این امر منجر به تغییر رهبری پروژه‌ی تایتان شده است. در دوره‌ای که منسفیلد بازنشسته شد، داگ فیلد (Doug Field) برای مدت‌زمانی کوتاه پروژه‌ی یادشده را پیش برد و اکنون پروژه‌ی تایتان و فیلد تحت ‌نظر جیاناندریا به فعالیت خود ادامه می‌دهند. داگ فیلد علاوه ‌بر سابقه کار در اپل، در تسلا موتورز نیز به‌عنوان یکی از مدیران رده‌بالا فعالیت داشت و بعد از یک دوره‌ی تقریبا ۵ ساله کار در تسلا، دوباره به اپل بازگشت تا غول فناوری را در پروژه‌ی تایتان همراهی کند.
 
به‌ گفته‌ی بلومبرگ، رئیس هوش مصنوعی در حال حاضر بر توسعه سیستم‌های مورد استفاده در خودروی مستقل نظارت خواهد کرد که می‌توانند روزی در خودروی فیزیکی اپل استفاده شوند. جیاناندریا علاوه ‌بر توسعه‌ی سیستم خودران، مسئولیت‌هایی از جمله توسعه‌ی دستیار هوشمند سیری و بخش یادگیری ماشین را بر عهده دارد. او قبل از انتقال به Netscape در اواسط دهه‌ی ۹۰، همکارهایی با اپل در رابطه با هوش مصنوعی در اسپین آف ژنرال مجیک داشت.
 
به‌صورت خلاصه، جنرال مجیک به‌عنوان پروژه‌ی اپل، از دوران جان اسکالی در اواخر دهه ۱۹۸۰ شروع به کار کرد و سرانجام در سال ۱۹۹۰ به‌عنوان بخشی جدید فعالیت‌های خود را به‌صورت مستقل ادامه داد. پروژه این شرکت «ارتباط شخصی» شبیه نسخه‌ی بسیار اولیه‌ی گوشی‌های هوشمند کنونی بود که کامپیوتر شخصی را به جیب مردم می‌آورد. این شرکت در نهایت شکست خورد؛ ولی ایده‌هایی داشت که در نهایت باعث تغییر جهان در سال‌های بعد شد. در حال حاضر تمامی افرادی که در این پروژه کار می‌کردند، نه‌تنها به‌عنوان اسطوره‌های اپل، بلکه مفاخر صنعت تکنولوژی یاد می‌شوند. 
 
جیاناندریا علاوه ‌بر فعالیت در اپل، در تجارت جست‌وجو و ابتکار اتومبیل خودران گوگل کار کرده است. او به‌عنوان بخشی از قرارداد خرید شرکت Metaweb در سال ۲۰۱۰ به گوگل پیوست و گوگل سرانجام محصول Metaweb را در نتایج جستجوی خود ادغام کرد؛ اما این خرید باعث افزایش گسترده استعدادهای هوش مصنوعی گوگل شد و تحقیقات شرکت را به طرز چشمگیری رشد داد.
 
اولین زمزمه‌های خودروی خودران اپل در سال ۲۰۱۴-۲۰۱۵ و در قالب پروژه‌ی تایتان رسانه‌ای شد و یک سال بعد ایلان ماسک (مدیرعامل تسلا موتورز) گفت اپل احتمالا یک خودروی الکتریکی جذاب خواهد ساخت و شایعات را بیش از هر زمان دیگری داغ کرد. در شرایطی ‌که مشخصات محصولات اپل گاهی ماه‌ها و شاید سال‌ها قبل از معرفی افشا می‌شود، کوپرتینویی‌ها به ‌طرز عجیب و محرمانه‌ای این پروژه را در سکوت خبری پیش می‌برند و آخرین خبر مهم در مورد آن، این بود که ۱۹۰ نفر از کارمندان پروژه‌ی تایتان را اخراج کرده‌اند و زمزمه‌هایی از متوقف ‌شدن این پروژه مطرح شد؛ اما با توجه به انبوهی از اختراع‌های ثبت‌شده و خبر یادشده، مشخص است که پروژه‌ی تایتان کماکان با قدرت در حال توسعه است که می‌تواند بلندپروازی‌ اپل را در سال‌های آینده شکل دهد و به بخشی بزرگ از تجارت آن تبدیل شود.
 
طبق گفته بلومبرگ، اپل در حال راه‌اندازی وسیله نقلیه شخص ثالث، طراحی سیستم‌های خودمختار برای یک شریک خودروساز یا اولین کیت تجهیزات خودروی خودران است که می‌تواند روی اتومبیل‌های مختلف نصب شود. در سال ۲۰۱۸، مدیرعامل اپل (تیم کوک) تأیید کرد که غول فناوری کوپرتینو روی «سیستم‌های خودمختار» کار می‌کند. اظهارات وی نشان می‌داد که تمرکز اپل روی قسمت نرم‌افزار است؛ ولی با توجه به طیف وسیعی از پتنت‌ها، انتظار می‌رود اپل در کنار نرم‌افزار، در حال توسعه‌ی خودروی فیزیکی باشد. مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل، معتقد است این شرکت خودروی خودران را در بازه‌ی زمانی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ رونمایی و عرضه خواهد کرد و تاکنون بارها آزمایش‌های پروژه‌ی تایتان در بزرگ‌راه‌های آمریکا با اتومبیل‌های شخص ثالث دیده شده است.

 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودرو خودران اپل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات هفته ۴ اسفند ۴۰۳ ، ۲۹۰ واریز : آقا داریوش شاهین پلاس که خیلی وضعیتش خوبه ، من CVT ثبت نام کردم ، مهر ماه 1402 مبلغ 290 میلیون پیش پرداخت دادم با نوبت تحویل هفته چهارم اسفند 1403 ، هنوز دعوتنامه تکمیل وجه هم برام ارسال نشده چه رسد به فاکتور !!!!
Shahin G : حالا هم جنگ شد از همینم والا می‌ترسیم این کثافتا ماشینو تحویل نمیدن شرکت گوه گرفته
M. شاهین جی آبان : وای طنز تلخی بود🤣😭 منم امیدی ندارم شاهینمو بدن الهی خدا دربدرشون کنه الهی سرشون به خودشون برگرده الهی آب خوش از گلوشون پایین نره
مجید : سلام چقدر برای تکمیل وجه واریز کردید؟
وحید : خیلی ساده :تنظیم قیمت بازار آزاد،به زبان ساده احتکار و عرضه قطره چکانی میکنند،تا بازار همیشه تشنه باشد و عرضه و تقاضا به هم نخورد و هر چند وقت بتوانند قیمت کارخانه را بالا ببرند و به قیمت بازار نزدیک کنند و دوباره روز از نو...در کشورهای اطراف ما ( نه تنها امارات و ترکیه و عمان ،حتی عراق جنگ زده) اینطور نیست،شما به نمایندگی شرکت مراجعه میکنید،خودرو مورد نظر را انتخاب میکنید،همان لحظه مدارک بنام شما میشود و خودرو را میآورید منزل،انواع تسهیلات مثل خرید اقساطی هم برایتان قائل میشوند.... اینجا اینها اگر اراده کنند میتوانند کل اسفندی ها را در عرض دو روز فاکتور کنند، اما نمیکنند..اینطوری شما پس از فرآیند طولانی برنده شدن در قرعه کشی و 10 ماه معطلی،برای خودرو 860 م تومان پولتان را حبس کردید که قیمت آن در بازار 1350 م است ،وقتی تحویل میگیرید،احساس خوشبختی میکنید،دلال ها و نمایندگی ها هم که اغلب با اینها مرتبط هستند،حسابی بار خودشان را میبندند.همان بلایی که تولیدکننده روغن و شکر و ...و دلال ها بر سر مصرف کننده میآورند. دهها سال است که اقتصاد و صنعت مملکت رانتی است.درست هم نمیشود.
مهدی پلاس : درودبرشما دوستان عزیز لطفا کسانی که ماشین تحویل گرفتن ازتجربه رانندگی ومشکلات شاهین پلاس داخل گروه به‌اشتراک‌ بزارن مثل دوست عزیزوگلمون جناب میرزاده مشفقی واکبرآقا کاردرست ومشتی.ممنون ازمحبتتون
مهدی پلاس : درودبرشما دوستان عزیزواریزی اول ۳۷۰میلیون تاریخ ۱۳شهریور تکمیل وجه وثبت سخا۱۴ اردیبهشت امیدارم همه دوستان عزیز به زودی فاکتور بشیم
کوروش : دوستان این چپاول در روز روشن با مشارکت خود دولت وخودروساز در حال انجامه این رو مد نظر داشته باشید.گرفتارمون کردن خدا گرفتارشون کنه
رز زرد : سیروان گیان مبلغی که پرداخت کردیم شامل افزایش نمیشه..‌.آذر ماه هم که دو شرکت افزایش قیمت داشتن طبق همین روال بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا : انقدر ماشینمون رو ندادن تا ج نگ شد، یه فاتحه باید برای پولامون بخونیم احتمالا
9 اسفند : 🥴🥴
اطلس اذر : بدبخت شدیم با این حمله اسرائیل ب تهران برای سایپا بهانه جورشدفکرنمیکنم حالاحالاها ب ما ماشین بدن اینا کاش اسرائیل سایپا دزد مال مردم خورمیزد ن مردم بی گناه
رسول : توم دلت خوشه ماشینت رفت سایپا موشک خورده
9 اسفند : پیش فروش 9 اسفند هنوز خبری نیست
سهیل : دوستان پارکینگ سایپا کاشان هم موشک خورده با خانه شیخ زاده مدیرش
207 پانا تحویل 12 و 18 خرداد : با این اتفاقات ماشین دیگه بعید میدونم اصلا تحویل بدن چه فوری چه پیش فروش چه فرسوده عجب داستانی شده صادق 3 4 5 6 7 8 9 از فردا شروع میشه ماشین رفت تو داستان
سمندسورن13اسفند : سلام من فروش فوق العاده تحویل 11خردادبودم هنوزفاکتورنشدم زنگ میزنم نمیایندگی میگن تااون هفته فاکتورمیشه اولای تیردستت میرسه ان شاءالله همینطوری بسه
207 پانا تحویل 12 و 18 خرداد : با سلام خدمت دوستان 207 پانا فروش فوری قالپاق مشکی تبدیل اومده 2 بار نزدم واریز وجه 14 اسفند شماره قرارداد **153776 تحویل 12 خرداد و واریز وجه 20 اسفند شماره قرارداد **153943 تحویل 18 خرداد هنوز هیچ کدوم فاکتور نشده فعلا خبری نیست برا ما که تکمیل وجه کردیم فروش فوریم بودیم نمیدن انقدر کشش میدن یه موشک بخوره تعطیل بشه کلا بدین بریم پی زندگیمون 650 روزی سود تاخییر میده نمیخوایم بدین دیگه خبری شد لطفا اطلاع بدید ممنون دوستان
مجید : سلام من 207 مشکی فرسوده تحویل 31فروردینم هنوز فاکتور نبودم می کن اسقاط نیامده همه جی تحویل دادم تورا خدا هرکی میدونه کمکم کنی چکاد کنم ممنون میشم