جان جیاناندریا به ریاست پروژه‌ی تایتان منصوب شد؛ خودرو خودران اپل در راه است

 

جان جیاناندریا به ریاست پروژه‌ی تایتان منصوب شد؛ خودرو خودران اپل در راه است

 
بر اساس اخبار منتشرشده، جان جیاناندریا که معاون ارشد بخش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است، از این پس رهبری پروژه‌ی تایتان را هم بر عهده خواهد داشت.
 
اگر اخبار فناوری را دنبال کرده باشید، قطعا می‌دانید اپل سال‌ها است که روی پروژه‌ی تایتان (Project Titan) یا همان خودروی خودران اپل کار می‌کند. حال بر اساس اخبار منتشرشده، جان جیاناندریا (John Giannander) رئیس بخش هوش مصنوعی اپل، رهبری تیم پروژه‌ی تایتان را برعهده گرفته است و از این پس خودروی خودران اپل تحت نظارت او توسعه خواهد یافت.
 
باب منسفیلد، رئیس قبلی پروژه‌ی تایتان، در سال ۲۰۱۲ بازنشسته شد؛ اما به همکاری با اپل در سمت مشاور ادامه داد. او در سال ۲۰۱۶ از وضعیت بازنشستگی خارج و دوباره به‌عنوان رئیس بخش اتومبیل‌های خودران مشغول به کار شد. اکنون گفته می‌شود منسفیلد به‌طور کامل بازنشسته شده و این امر منجر به تغییر رهبری پروژه‌ی تایتان شده است. در دوره‌ای که منسفیلد بازنشسته شد، داگ فیلد (Doug Field) برای مدت‌زمانی کوتاه پروژه‌ی یادشده را پیش برد و اکنون پروژه‌ی تایتان و فیلد تحت ‌نظر جیاناندریا به فعالیت خود ادامه می‌دهند. داگ فیلد علاوه ‌بر سابقه کار در اپل، در تسلا موتورز نیز به‌عنوان یکی از مدیران رده‌بالا فعالیت داشت و بعد از یک دوره‌ی تقریبا ۵ ساله کار در تسلا، دوباره به اپل بازگشت تا غول فناوری را در پروژه‌ی تایتان همراهی کند.
 
به‌ گفته‌ی بلومبرگ، رئیس هوش مصنوعی در حال حاضر بر توسعه سیستم‌های مورد استفاده در خودروی مستقل نظارت خواهد کرد که می‌توانند روزی در خودروی فیزیکی اپل استفاده شوند. جیاناندریا علاوه ‌بر توسعه‌ی سیستم خودران، مسئولیت‌هایی از جمله توسعه‌ی دستیار هوشمند سیری و بخش یادگیری ماشین را بر عهده دارد. او قبل از انتقال به Netscape در اواسط دهه‌ی ۹۰، همکارهایی با اپل در رابطه با هوش مصنوعی در اسپین آف ژنرال مجیک داشت.
 
به‌صورت خلاصه، جنرال مجیک به‌عنوان پروژه‌ی اپل، از دوران جان اسکالی در اواخر دهه ۱۹۸۰ شروع به کار کرد و سرانجام در سال ۱۹۹۰ به‌عنوان بخشی جدید فعالیت‌های خود را به‌صورت مستقل ادامه داد. پروژه این شرکت «ارتباط شخصی» شبیه نسخه‌ی بسیار اولیه‌ی گوشی‌های هوشمند کنونی بود که کامپیوتر شخصی را به جیب مردم می‌آورد. این شرکت در نهایت شکست خورد؛ ولی ایده‌هایی داشت که در نهایت باعث تغییر جهان در سال‌های بعد شد. در حال حاضر تمامی افرادی که در این پروژه کار می‌کردند، نه‌تنها به‌عنوان اسطوره‌های اپل، بلکه مفاخر صنعت تکنولوژی یاد می‌شوند. 
 
جیاناندریا علاوه ‌بر فعالیت در اپل، در تجارت جست‌وجو و ابتکار اتومبیل خودران گوگل کار کرده است. او به‌عنوان بخشی از قرارداد خرید شرکت Metaweb در سال ۲۰۱۰ به گوگل پیوست و گوگل سرانجام محصول Metaweb را در نتایج جستجوی خود ادغام کرد؛ اما این خرید باعث افزایش گسترده استعدادهای هوش مصنوعی گوگل شد و تحقیقات شرکت را به طرز چشمگیری رشد داد.
 
اولین زمزمه‌های خودروی خودران اپل در سال ۲۰۱۴-۲۰۱۵ و در قالب پروژه‌ی تایتان رسانه‌ای شد و یک سال بعد ایلان ماسک (مدیرعامل تسلا موتورز) گفت اپل احتمالا یک خودروی الکتریکی جذاب خواهد ساخت و شایعات را بیش از هر زمان دیگری داغ کرد. در شرایطی ‌که مشخصات محصولات اپل گاهی ماه‌ها و شاید سال‌ها قبل از معرفی افشا می‌شود، کوپرتینویی‌ها به ‌طرز عجیب و محرمانه‌ای این پروژه را در سکوت خبری پیش می‌برند و آخرین خبر مهم در مورد آن، این بود که ۱۹۰ نفر از کارمندان پروژه‌ی تایتان را اخراج کرده‌اند و زمزمه‌هایی از متوقف ‌شدن این پروژه مطرح شد؛ اما با توجه به انبوهی از اختراع‌های ثبت‌شده و خبر یادشده، مشخص است که پروژه‌ی تایتان کماکان با قدرت در حال توسعه است که می‌تواند بلندپروازی‌ اپل را در سال‌های آینده شکل دهد و به بخشی بزرگ از تجارت آن تبدیل شود.
 
طبق گفته بلومبرگ، اپل در حال راه‌اندازی وسیله نقلیه شخص ثالث، طراحی سیستم‌های خودمختار برای یک شریک خودروساز یا اولین کیت تجهیزات خودروی خودران است که می‌تواند روی اتومبیل‌های مختلف نصب شود. در سال ۲۰۱۸، مدیرعامل اپل (تیم کوک) تأیید کرد که غول فناوری کوپرتینو روی «سیستم‌های خودمختار» کار می‌کند. اظهارات وی نشان می‌داد که تمرکز اپل روی قسمت نرم‌افزار است؛ ولی با توجه به طیف وسیعی از پتنت‌ها، انتظار می‌رود اپل در کنار نرم‌افزار، در حال توسعه‌ی خودروی فیزیکی باشد. مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل، معتقد است این شرکت خودروی خودران را در بازه‌ی زمانی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ رونمایی و عرضه خواهد کرد و تاکنون بارها آزمایش‌های پروژه‌ی تایتان در بزرگ‌راه‌های آمریکا با اتومبیل‌های شخص ثالث دیده شده است.

 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودرو خودران اپل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد